Osvježeno 19 Aprila, 2025 5:01 PM
mar 26, 2025 Adnan Huseinagić e-ProAuto, Kamioni, Komercijalni 0
Razvojni tim Daimler Trucka je pripremio prve prototipe Mercedes-Benzovih kamiona s gorivim ćelijama sljedeće generacije i nedavno ih je podvrgnuo prvoj seriji zahtjevnih testova.
Dva vozila nove generacije Mercedes-Benz GenH2 prošla su intenzivno zimsko testiranje na prevoju Simplon u švajcarskom kantonu Valais.
Teški uslovi vožnje, po hladnoći i snijegu, kao i izazovna topografija, pružili su odlične uslove za testiranje inovativnih tehnoloških rješenja vozila na tečni vodik i omogućili timu da stekne dragocjene uvide i iskustva u realnim ekstremnim uslovima.
“Za dalji razvoj naših Mercedes-Benz GenH2 kamiona, koristimo iskustva stečena prilikom testova prve generacije prototipa, pa smo u mogućnosti testirati poboljšana rješenja u ekstremnim uslovima od samog početka. S maksimalnom nadmorskom visinom, više od 2.000 metara nadmorske visine i usponom, ruta preko prelaza Simplon pružila je dobre uslove za testiranje interakcije sistema gorivih ćelija s drugim unaprijeđenim komponentama. Uspješni testovi su pokazali potencijal i pouzdanost kamiona GenH2”, objašnjava dr. Rainer Müller-Finkeldei, šef inženjeringa proizvoda Mercedes-Benz Trucks.
Interakcija svih bitnih komponenti je tokom testiranja intenzivno provjerena, uključujući gorivu ćeliju, visokonaponsku bateriju, e-osovinu, sistem rezervoara i termičko upravljanje.
Poseban fokus je bio na korištenju sistema Predictive Powertrain Controls, odnosno tempomat koji se prilagođava topografiji. Cilj testa je bio efikasno koristiti bateriju, u kombinaciji s gorivom ćelijom, kako u pogledu pogona, tako i za rekuperaciju energije pri vožnji nizbrdo.
Dva prototipa su imala bruto masu od 40 tona i u svih 14 dana su bili podvrgnuti različitim i temeljitim testovima. Prevezli su ukupno 6.500 kilometara i na planinskim putevima savladali ukupan uspon od 83.000 metara. Posebno su izazovne uzbrdice i nizbrdice s nagibima od 10% do 12%, u dužini od oko 20 km.
Kamioni s gorivim ćelijama su punili gorivo (vodik) na mobilnim stanicama za dopunu vodika kompanije Air Products, koja je postavljena u testnoj bazi u Valaisu.
Protekle jeseni, Njemačko savezno ministarstvo za digitalne poslove i transport (BMDV) i savezne pokrajine Baden-Württemberg i Rhineland-Pfalz odobrile su sredstva u ukupnom iznosu od 226 miliona eura za Daimler Truck. Ta sredstva su namijenjena razvoju, maloserijskoj proizvodnji i korištenju (upravljanje i održavanje) 100 kamiona na gorive ćelije.
Projekt finansiranja, kreiran u okviru IPCEI (Important Project of Common European Interest / Važan projekt od zajedničkog evropskog interesa) programa “Hydrogen program” Evropske unije, pokriva aktivnosti vezane za vozila koja pokreće vodik i njihovu proizvodnju. Pored razvoja i izgradnje vozila, sredstva će se koristiti i za studije izvodljivosti u pogledu lanca vrijednosti vodika, kao i ulaganja u potrebne proizvodne pogone i procese, u pripremi za planiranu serijsku proizvodnju.
Konačno sklapanje sljedeće generacije kamiona s gorivnim ćelijama trebala bi se obaviti u Mercedes-Benzovom pogonu u Wörthu, a očekuje se da će kamioni krenuti u rad kod različitih kupaca od kraja 2026. godine.
Cijene svih automobila Mercedes pogledajte klikom ovdje.
apr 18, 2025 0
apr 17, 2025 0
apr 17, 2025 0
apr 16, 2025 0
apr 19, 2025 0
apr 18, 2025 0
apr 18, 2025 0
apr 18, 2025 0