Osvježeno 31 Marta, 2024 5:00 PM
maj 03, 2022 Adnan Huseinagić Autobiznis, e-ProAuto, Novosti, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Nissan je u aprilu u Indiji obustavio proizvodnju automobila niskobudžetnog brenda Datsun, ali ne želi se u potpunosti rastati od ovog imena. Razrađuju se moguće opcije za povratak Datsuna na globalno tržište. Korijeni Datsuna su stari, jer je iz ovog brenda, koji se ranije zvao DAT i Datson, izrasla savremena kompanija Nissan. Izvan Japana, Datsun je postao poznat tek nakon Drugog svjetskog rata: kasnih 50-ih su modeli Datsun krenuli u izvoz u Sjedinjene Države, deset godina kasnije u Evropu, ali sredinom ‘80-ih menadžment Nissana odlučio je da Datsun pošalje u arhivu u cilju jačanja imidža glavnih brendova, odnosno Nissana.
Drugi život Datsuna započeo je prije deset godina idejom Carlosa Ghosna, tadašnjeg čelnika Alijanse Renault-Nissan. Oživljeni Datsun zamišljen je kao niskobudžetni brend za tržišta u razvoju, proizvodnja je uspostavljena u Indiji, Indoneziji i Rusiji. Da nije bilo hapšenja Carlosa Ghosna 2018. godine u vezi s optužbama za pronevjeru sredstava Alijanse, tada bi Datsun kao jeftini brend vjerovatno i dalje živio, uprkos relativno slabim prodajnim brojkama. Međutim, nakon Ghosnove ostavke, u krizu je upao Mitsubishi (posljednja Ghosnova akvizicija iz 2016. godine), pa Alijansa Renault-Nissan moralno radikalno restrukturirati poslovanje i smanjiti troškove.
Likvidacija Datsuna najavljena je 2019. godine, naredne 2020. je prestala proizvodnja automobila ove marke u Rusiji i Indoneziji, dok su u Indiji posljednji Datsun modeli sišli s trake u aprilu ove godine. Prema Automotive Newsu, ukupna proizvodnja automobila Datsun tokom drugog životnog ciklusa brenda iznosila je nešto manje od pola miliona primjeraka, od čega je oko 150.000 prodato u Rusiji. Ista publikacija, pozivajući se na vlastiti anonimni izvor u Nissanu, izvijestila je da japanska kompanija razmišlja o tome šta dalje s markom Datsun.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Nissan uopšte ne želi da napusti ime Datsun, ali će biti potrebno još jedno “preformatiranje”, što bi moglo potrajati nekoliko godina. Jedan od najvjerovatnijih scenarija je da Datsun postane brend električnih vozila za tržišta u razvoju, ali za to još nema konkretnih planova. Alijansa Renault-Nissan-Mitsubishi u svom sastavu ima niskobudžetnu rumunsku marku Dacia, dok su digli ruke od Lade u svjetlu dobro poznatih događaja na istoku Evrope. Brend Dacia je malo poznat izvan Evrope, pa će biti teško od njega napraviti globalnu marku. S druge strane, Datsun je poznat, naročito u Aziji i nakon pažljivih pripremnih procedura može se ponovo pokrenuti.
mar 29, 2024 0
mar 29, 2024 0
mar 28, 2024 0
mar 28, 2024 0
mar 28, 2024 0
mar 27, 2024 0
mar 25, 2024 0
mar 25, 2024 0