Osvježeno 17 Januara, 2025 1:00 PM
aug 22, 2024 Adnan Huseinagić Istraživanje, Novosti, Postprodaja, Savjeti, Vijesti 0
U svakoj zemlji postoje brojni saobraćajni propisi koji su prvenstveno usmjereni na poboljšanje sigurnosti na cestama i osiguravanje poštovanja drugih. Međutim, neki se zakoni mogu činiti čudnim i lokalnim vozačima i posjetiocima strane zemlje. Stručnjaci iz analitičke kuće carVertical, specijalizirane za , dijele neke od najzanimljivijih saobraćajnih zakona širom svijeta.
Mnogi pješaci vjerovatno su se suočili s neugodnom situacijom kada ih je poprskao automobil koji juri po kiši. U Velikoj Britaniji takvi neodgovorni vozači mogu privući pažnju policajaca i ukoliko budu zaustavljeni zbog tog prekršaja, mogu se suočiti s novčanim kaznama od 100 do 5.000 funti i dobiti kaznene bodove.
Švicarci jako poštuju noćni mir i imaju mnogo zakona koji ograničavaju buku. Naprimjer, od 22:00 do 7:00 zabranjeno je glasno zalupiti vratima automobila, poklopcem motora ili poklopcem prtljažnika.
Vozačima je također zabranjeno naglo ubrzavati i narušavati mir u stambenim zonama. Prilikom zaustavljanja na semaforu motor mora biti isključen.
Sjedinjene Države imaju najneobičnije zakone koji se odnose na automobile. U Youngstownu, Ohio, policija će vas kazniti ukoliko na cesti ostanete bez goriva. Gradske vlasti nastoje stimulisati vozače da održavaju dovoljan nivo goriva u rezervoaru kako zaustavljena vozila ne bi blokirala raskrsnice i predstavljala opasnost za ostale učesnike u saobraćaju.
U New Jerseyu je izdavanje vlastitih registarskih tablica strogo kontrolisano. Ako je vozač uhvaćen u pijanom stanju ili kažnjen za neodgovornu vožnju, neće moći dobiti vlastite narednih deset godina.
Na otoku Fenwick u Delawareu zabranjeno je spavati, presvlačiti se ili kuhati u automobilu.
Ometanje tokom vožnje može spriječiti pravilno upravljanje automobilom, zbog čega neke zemlje pokušavaju zaštititi vozače od njih samih. Na Kipru je, naprimjer, zabranjeno jesti ili piti tokom vožnje. Dakle, ukoliko ožednite i poželite popiti gutljaj vode, nema druge – moraćete pronaći proširenje i sigurno se zaustaviti.
U Australiji je vozačima zabranjeno voziti s bilo kojim dijelom tijela koji viri kroz prozor. Ovim bi se zakonom trebale spriječiti razne nesreće kada automobil prolazi blizu drugih vozila. Jedini izuzetak je kada signali za skretanje automobila ne rade, a vozač treba signalizirati namjeravani manevar drugim učesnicima u saobraćaju.
U Švicarskoj je zabranjeno kontinuirano snimanje saobraćaja kamerom pričvršćenom na vjetrobran – može se uključiti samo za snimanje važnih događaja na cesti. Osobe koje se snimaju također moraju biti obaviještene da će se njihove aktivnosti snimati. Na pitanje kako se to provodi u praksi teško će odgovoriti čak i sami Švicarci.
“Dok neke zemlje dopuštaju vozačima da koriste kamere za snimanje saobraćaja, kako bi dokazali okolnosti , druge strogo kontrolišu ili potpuno zabranjuju njihovo korištenje”, kaže stručnjak za tržište automobila, Matas Buzelis.
Portugalski zakon možda je najstroži – zabranjeno je snimanje ostalih učesnika u saobraćaju, a ni kamera ne može se držati bilo gdje u automobilu, taman bila i isključena. Luksemburg također zabranjuje takve kamere, iako se mogu držati u automobilu.
U Njemačkoj i u Belgiji kamere su dopuštene, ali zakoni jasno definišu korištenje snimljenih materijala kako bi se zaštitila privatnost snimljenih osoba.
Mnoge se saobraćajne nesreće događaju jer vozači gube koncentraciju. Kako bi se smanjio broj nesreća, u Francuskoj je 2015. godine uveden zakon kojim se zabranjuje korištenje slušalica tokom vožnje.
Prema zakonu, vozač koji razgovara telefonom, čak i ako koristi spikerfon, ne može se u potpunosti usmjeriti na vožnju i rizikuje da izazove nesreću. Ova zabrana se odnosi i na vozače drugih vozila, uključujući bicikliste.
Kako bi se izborili s gustim saobraćajem, u Manili, glavnom gradu Filipina, kontroliše se u koje dane se mogu koristiti određene ceste. Naprimjer, ako registarska tablica automobila završava s 1 ili sa 2, zabranjeno je koristiti određene ceste ponedjeljkom od 7:00 do 19:00 sati. Međutim, neki vozači zaobilaze ovaj zakon tako što imaju dva automobila i odabiru onaj koji je tog dana dopušten.
U azijskim zemljama postoje i drugi pokušaji ograničavanja korištenja automobila. Naprimjer, u Jakarti u Indoneziji samo automobili koji prevoze najmanje tri osobe mogu se kretati nekim ulicama i cestama.
Kada putuju u Rumuniju, vozači moraju redovno održavati čistoću svojih automobila. Ako policijski službenici vide da su prozori na automobilu previše prljavi i mogu ometati vidljivost, vozač će biti kažnjen.
Zakon ne određuje koliko je prljavštine dovoljno za privlačenje policijske pažnje, pa saobraćajna policija svaki slučaj pojedinačno.
U Estoniji se zimi “postavljaju” posebne ledene ceste koje vozačima omogućuju prelazak jezera ili rijeka na određenim mjestima i brži dolazak na odredište. Zakoni strogo regulišu kretanje po ledu, pa bi vozači trebali biti vrlo oprezni.
Zabranjeno je preticanje drugih vozila na ledenim cestama i nije dopušteno vezivanje sigurnosnih pojasa tokom vožnje. Ledene ceste mogu se koristiti samo tokom dana, a vidljivost mora biti najmanje 300 metara. Vožnja ledenim cestama zabranjena je u maglovitim danima kada je vidljivost samo nekoliko desetina metara.
“Iako se zahtjev da se sigurnosni pojasi ne vežu na ledu može činiti čudnim, tako se povećava šansa za izlazak iz vozila u slučaju nesreće u kojoj je automobil sudjelovao”, kaže Buzelis.
jan 17, 2025 0
jan 16, 2025 0
jan 16, 2025 0
jan 14, 2025 0
jan 17, 2025 0
jan 17, 2025 0
jan 17, 2025 0
jan 16, 2025 0