Osvježeno 18 Aprila, 2024 11:00 PM
okt 05, 2021 Adnan Huseinagić Novi automobili, Novosti, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Vjerovatno se sjećate SUV-crossovera Dodge Journey, koji je, osim samostalnog globalnog nastupa, bio dostupan i u rebrendiranoj evropskoj verziji Fiat Freemont. Predstavljen 2007. na sajmu u Frankfurtu, Journey se s manjim izmjenama održao punih 12 godina u proizvodnji i pritom dostigao tiraž koji je premašio 1,5 milion vozila.
Nakon dvogodišnje “pause” ime Journey sada se vraća drugom generacijom modela, koja ima zanimljivo porijeklo. Meksičko odjeljenje koncerna Stellantis početkom septembra je najavilo novi Journey za tamošnje tržište, a prije nekoliko dana postalo je poznato da je već počela proizvodnja.
Sada dolazimo do najinteresantnijeg dijela priče. Novi Dodge Journey proizvodi se u Kini i zapravo je riječ o rebrendiranom modelu GAC Trumpchi GS5! Naime, GAC Group (Guangzhou Automobile Group Co., Ltd) je dugogodišnji kineski partner Fiat-Chryslera, s kojim je formirao zajedničku firmu GAC Fiat Chrysler Automobiles.
Donator kompletnog novog Journeya je druga generacija modela GAC Trumpchi GS5 – debitovao je 2018. i na kineskom tržištu nije postigao uspjeh. Štaviše, SUV je toliko slabo prodavan, da su ga stratezi GAC-a odlučili “deklasificirati” nakon nedavnog redizajna i s dodatkom “Plus” ponuditi kao dio porodice klasu niže pozicioniranog modela GS4. Kuriozitet je to što je prva generacija “GS-petice” postavljena na platformu skoro zaboravljene Alfe 166!
Hoće li ovaj model dostići uspjeh kao druga generacija Dodge Journeya? “Meksički” automobil se od kineskog originala razlikuje samo po rešetki hladnjaka, a na krmi je natpis s imenom američke marke umjesto amblema GAC-a. Dimenzije su uglavnom identične – dužina 4.695 mm, širina 1.885 mm, međuosovinsko rastojanje 2.710 mm – jedino je Dodge za 26 mm niži (1.700 mm) od GAC-a. Kao i u Kini, i u Meksiku se SUV kotrlja na 18- ili 19-inčnim točkovima.
I u unutrašnjosti Journeya je prepisan enterijer “kineza”, osim nešto manjeg, 8-inčnog displeja multimedijalnog sitema (GAC GS4 Plus ima 10,1-inčni ekran). Popis opreme koje donosi novi Dodge, ovisno o konfiguraciji, sadrži “kožnu” unutrašnjost, četiri ili šest zračnih jastuka, panoramski krov, 12,3-inčne virtuelne instrumente, dvozonsku kontrolu klime, bežično punjenje pametnog telefona, grijanje i ventilaciju prednjih sjedišta, sveobuhvatne kamere, tempomat, sistem za izbjegavanje frontalnih sudara, upozorenje o napuštanju trake i vozila u mrtvom uglu.
Logično, i motor je preuzet od kineskog originala. To je 1,5-litarski turbobenzinac snage 169 “konja” koji radi u tandemu sa 6-stepenim automatskim mjenjačem Aisin. Za razliku od originalnog Journeya koji je bio dostupan i u verziji 4×4, druga generacija ima pogon isključivo na prednjim točkovima. Zanimljivo da se kineski original, koji se sada zove GS4 Plus, može naručiti i s dvolitarskim turbobenzincem (252 KS).
Pratite nas i podijelite vijest: |
Prodaja novog Journeya u Meksiku počinje krajem oktobra, no cijene su već objavljene: Bazna verzija SUV-crossovera košta 555.900 pesosa, odnosno 45.600 KM. Lokalni mediji glavne konkurente vide u modelima Mazda CX-5, Volkswagen Tiguan i Toyota RAV4, koji su svi do jednog jeftiniji od Dodgeovog “kineza”. Ovaj podatak ukazuje na lutanje u strategiji slavne Chryslerove marke koja u Meksiku već nastupa s rebrendiranim modelima: Dodge Attitude je limuzinska verzija Mitsubishi Colta (Miragea), a nedavno je iz palate usklonjen Dodge Neon u “obliku” limuzinske verzije Fiat Tipa.
apr 18, 2024 0
apr 18, 2024 0
apr 18, 2024 0
apr 18, 2024 0
apr 17, 2024 0
apr 16, 2024 0
apr 15, 2024 0
apr 15, 2024 0