Osvježeno 24 Marta, 2025 11:03 PM
jan 16, 2024 Adnan Huseinagić e-ProAuto, Novi automobili, Novosti, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Akcent proizvođača automobila u Evropi će i u ovoj godini biti na električnim modelima. Turbulentna geopolitička situacija je donijela sasvim nove prilike koje znatno usložnjavaju razvoj i proizvodnju, budući da ne postoji proizvođač koji cijeli svoj razvoj i sve dobavljače opreme i dijelova veže isključivo za jednu zemlju. Svjedoci smo rasta tržišta, ali se za ovu godinu već previđa stagnacija, pa i pad potražnje. Proizvođači najavljuju prihvatljivije cijene električnih automobila, nove baterije i brže punjenje, što bi umnogome moglo privući nove kupce i kupce slabije finansijske moći.
Renault, Citroën i Fiat su među evropskim brendovima koji nude pristupačna električna vozila kako bi se suprotstavili konkurenciji iz Kine. Oni će se suočiti sa još jačom konkurencijom, jer sve više kineskih brendova, kao što je, naprimjer, Chery, cilja na Evropsko tržište.
S druge strane, Mercedes-Benzova električna G-klasa i Range Rover Electric će se svidjeti bogatim kupcima koji traže ekološki prihvatljive terence.
Evo pregleda najiščekivanijih modela koji stižu ove godine (abecednim redom):
– Alfa Romeo će u aprilu predstaviti, a u septembru plasirati na tržište model Milano, koji će prvo biti dostupan u električnoj, a potom i u blagohibridnoj verziji. Milano će se proizvoditi u Stellantisovoj fabrici u Tychyju, u Poljskoj, zajedno sa sestrinskim modelima, Jeep Avenger i Fiat 600e.
– Audi Q6 e-tron, koji je razvijen na novoj PPE platformi, konačno će stići na tržište tokom ove godine, nakon kašnjenja zbog problema sa softverom Volkswagen grupe. Ovaj Audi biće konkurencija modelima kao što su Mercedes EQE i Tesla Model Y.
Audi Q6 e-tron će koristitit Googleov operativni sistem Android Automotive, imaće tri velika ekrana, od kojih su dva integrisana u zakrivljeni ekran za vozača, te poseban ekran za suvozača, koji vozaču neće biti vidljiv. Među Audijeve novitete treba uključiti novi A6 u BEV verziji, te novu modelsku porodicu A4, koja će nositi oznaku A5, zbog nove nomenklature, prema kojoj će se parni brojevi koristiti za električne modele, dok će se neparni brojevi koristiti samo za automobile s motorima SUS, uključujući i PHEV modele.
– BMW je već predstavio drugu generaciju modela X2, te električnu varijantu iX2, koji će tržišno biti dostupan od marta ove godine. Također, u tržišnoj ponudi će se naći i električni i5 Touring, kao karavanska izvedba električnog i5.
– Chery se želi učvrstiti na evopskom tržištu, gdje će plasirati modele tri vlastita brenda: Omoda, Jaecoo i Exlantix. Brendovi Omoda i Jacoo će nudity kompaktne automobile, dok će Exlantix nuditi luksuzne automobile. Chery će debitovati na proljeće, s crossoverom Omoda 5, a nešto kasnije će biti dostupna i njegova električna verzija, koja bi s baterijom kapaciteta 64 kWh trebala imati autonomiju od 440 km. Pretpostavljamo da će osnovna verzija Omode 5 imati cijenu od oko 30.000 eura, dok bi električna verzija trebala biti dostupna već od 40.000 eura.
– Citroën ë-C3 je odgovor na jeftine kineske električne automobile koja se izvoze u Evropu. Cijena osnovnog modela s baterijom kapaciteta 44 kWh je 23,300 eura, a tokom 2025. godine se očekuje još jeftinija verzija, namijenjena gradskoj vožnji, s početnom cijenom od 19.900 eura.
– Dacia će ove godine predstaviti novu generaciju Dustera, zasnovanu na CMF-B platformi, a tokom 2025. godine treba očekivati i veći Bigster, koji će vjerovatno biti dostupan i u izvedbi sa 7 sjedišta.
– Fiat će vjerovatno u oktobru ove godine u Kragujevcu započeti proizvodnju električne verzije Pande, zasnovanu na istoj osnovi kao i Citroën ë-C3.
– Ford bi, konačno, tokom ljeta, nakon odlaganja trebao zapoečti prodaju dugo očekivanog električnog Explorera, kao dio partnerstva s Volkswagenom. Explorer će koristiti Volkswagenovu MEB platformu, a proizvodiće se u Fordovoj tvornici u Kölnu.
– Hyundai će ove godine na evropsko tržište započeti plasman nove generacije Santa Fea, koja će evropskim kupcima biti dostupna samo u hibridnim izvedbama.
– Kia bi ove godine trebala proširiti svoju ponudu električnih modela za Evropu, kompaktnim crossoverom EV5, koji bi trebao biti dostupan s jednim elektromotorom i pogonom na prednjoj osovini, te s dva elektromotora i pogonom na sva četiri točka.
– Lancia će u februaru ove godine, konačno predstaviti novu generaciju modela Ypsilon, zasnovanog na Stellantisovoj e-CMP2 platformi, a taj model trebao bi biti dostupan širom Evrope.
– Lexus je za mlade urbane korisnike pripremio subkompaktni crossover, LBX, s hibridnim pogonom, zasnovan na Toyotinoj TNGA-B platformi. Naravno, taj model je sušta suprotnost upravo predstavljenom konceptu LBX Morizo RR, s velikom snagom i sportskim performansama.
– Maserati, Stellantisov luksuzni brend, ove godine će predstaviti model Grand Cabrio, kao beskorvnu verziju modela Grand Turismo, a nešto kasnije i njegovu električnu izvedbu Grand Cabrio Folgore. Također, tokom ove godine će započeti i isporuke električnog crossovera Grecale Folgore.
– Mercedes-Benz će ove godine predstaviti električnu G-klasu, nastalu na osnovu koncepta EQG, kao i novi CLA, nastao na osnovu istoimenog koncepta. Za sada se tehnički podaci ovih modela drže u tajnosti, ali sudeći prema najavama, budući CLA bi trebao imati autonomiju veću od 750 km.
– Mini će tokom ove godine započeti tržišnu ekspanziju novih električnih modela. Tako će se na tržištu naći novi Countryman, Cooper JCW Electric, a do kraja godine, možda i Aceman.
– Opel je u martu protekle godine najavio veliku investiciju u tvornicu u Eisenachu, u kojoj će proizvoditi električni Grandland, koji će kao i Peugeot e-3008 biti zasnovan na Stellantisovoj STLA Medium platformi.
– Peugeot će ove godine započeti prodaju električnog e-3008, prvog modela na Stellantisovoj STLA Medium platformi, pa zato francuski proizvođač uz ovaj model vezuje ambiciozne tržišne planove.
– Polestar će nakon odlaganja, na ove godine plasirati dva nova modela, Polestar 3 i Polestar 4, koji će svojom autonomijom i performansama biti pravo osvježenje na evropskom tržištu, usprkos očekivano visokim cijenama.
– Porsche će tokom ove godine na tržište plasirati dugo očekivani električni Macan, koji je razvijen na PPE platformi (kao i Audi Q6 e-tron). Iako električni Macan još uvijek nije zvanično predstavljen, testovi su u završnoj fazi.
– Range Rover pomalo zaostaje u elektrifikaciji svojih modela, ali zato priprema Range Rover Electric, koji bi trebao stići na tržište potkraj ove godine. Taj model bi trebao ponuditi vrhunske performanse u svakom pogledu, te biti, kako navode najtiši i najprefinjeniji Range Rover do sad.
– Renault je u formi prototipa predstavio električni Renault 5, koji bi u proizvodnoj formi trebao stići na tržište tokom ove godine, s početnom cijenom od oko 25.000 eura. Istovremeno, Nissan planira električnog nasljednika Micre, koji će koristiti istu platformu, a na tržište će vjerovatno stići 2025. godine.
– Škoda će ove godine na tržište plasirati novu generaciju modela Superb, koja će biti dostupna u hatchback i u karavnskoj izvedbi. Kupcima će biti posebno zanimljiva plug-in hibridna verzija, koja će nuditi električni doseg od oko 100 km. Ovaj model je razvijen paralelno s Volkswagenovim Passatom, dostupnim samo u karavanskoj izvedbi, pa će se proizvodnja oba modela odvijati u Bratislavi, u Slovačkoj.
– Toyota će tokom ove godine predstaviti subkompaktni električni SUV, nastao na osnovu koncepta Urban SUV. Proizvodna verzija trebala bi biti dostupna s dvije baterije različitog kapaciteta, a u opciji bi trebao biti i pogon na sva četiri točka. Budući da je u razvoj ovog modela uključen i Suzuki kao partner, moguće je da sličan model bude dostupan i sa Suzukijevim logotipom.
– Volkswagen ima široku ponudu novih modela, pa je krajem protekle godine započeo tržišnu ekspanziju novog Passata, a ponudu će upotpuniti električni modeli ID.7 i njegova karavanska izveba ID.7 Tourer. Također, Volkswagen će ažurirati Tiguana, a može se očekivati i ID.3 GTX.
– Volvo će u prvom kvartalu započeti isporuke svog najmanjeg modela EX30, s početnom cijenom od 36.590 eura (u Njemačkoj), koji bi se od 2025. godine, trebao proizvoditi i na evropskom tlu, u Belgiji. Nakon kašnjenja, na tržištu bi se trebao pojaviti prvi električni MPV, Volvo EX90, najveći putnički model švedskog proizvođača.
Još od 2020. godine, proizvođači automobila se bore s rokovima, kako u predstavljanju novih modela, tako i u proizvodnji. Zbog toga veliki broj novih modela kasni.
Naime, 2020. godinu su obilježile krize vezane uz pandemiju virusa corona (Covid-19), te nedstatak elektronskih sklopova i drugih dijelova. Od tada se automobilska industrija još uvijek oporavlja, a tu su i sve stroži ekološki i sigurnosni regulatorni zahtjevi.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Prema izvještajima brojnih konsultantskih agencija, čak 34% zakazanih promocija novih automobila suočilo se s kašnjenjem, a kašnjenje u prosjeku iznosi 12, a u nekim slučajevima čak i 18 mjeseci.
Konsultantske kuće predviđaju da će se takav trend kašnjenja smanjiti, ali sasvim sigurno nastaviti do 2026. godine, ako ne i duže.
mar 24, 2025 0
mar 24, 2025 0
mar 24, 2025 0
mar 24, 2025 0
mar 19, 2025 0
jan 07, 2025 0
jan 01, 2025 0
dec 20, 2024 0