Osvježeno 5 Decembra, 2023 12:05 PM
jan 19, 2023 Almir Grebović Audi, Test 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Ni Audi nije ostao imun na elektrifikaciju. Štaviše, krenuli su davno – još 2009. godine s nekim hibridima, ali su već tada usvojili zaštitno ime koje njihove ekološki prihvatljivije automobile prati do danas. U prvih desetak godina uglavnom se radilo o hibridima svih vrsta, pa i o nekim pokušajima surogat električnih automobila, ali istinskog električnog automobila nije bilo sve do 2018. godine, kada je prikazan električni SUV e-tron. Zanimljivo je da e-tron, iako automobil potpuno novog principa, nije građen od “apsolutne” nule, nego je naslonjen na prilagodljivu platformu MLB Evo, na čijoj su osnovi nastali mnogi konvencionalni Audiji. Kako god, i koliko god se neki trudili da Audiju ospore “električnu autentičnost” upravo zbog platforme, e-tron je ipak istinski električni automobil – SUV, koji prema svemu može parirari današnjim konkurentima koji su nastali “od nule”.
Dvije godine nakon premijere, tržištu je prikazana i varijanta Sportback. Kud-i-kamo elegantnija karoserija u obliku kupea, odlika je brojnih Audijevih konvencionalnih SUV-ova za kojim je posljednjih godina zavladala prava pomama.
Upravo takav oblik karoserije najveći je krivac što se monumentalni e-tron Sportback čini manjim, mada se između osovina krije prava raskoš centimetara koji obećavaju da unutra neće manjkati ni jedan centimetar, pa i ni jedan litar – dug je malo više od 490 centimetara, a između osovina je gotovo 3 metra.
Moderan je i u potpunosti izgleda kao i svaki drugi Audijev SUV na kakve smo navikli. Na njemu jedino nećete naći cijevi auspuha, pa čak ni njihovu stilizovanu imitaciju, koja bi nečim podsjećala na slavno oktansko ili cetansko vrijeme. To su svakako čak i na konvencionalnim modelima počeli sakrivati još prije desetak godina. Sprijeda možete prepoznati gotovo autentičnu single-frame rešetku,s boka naglašene blatobrane i naglašene hromirane lajsne oko staklenih površina, što je manje-više karakteristika luksuznih Audijevih limuzina. Stilski ih vjerno prate krovni nosači u istoj boji, a straga je diskretni aerodinamički spojler ispod kojeg je vrlo vješto uklopljena LED crvena linija pozicionog svjetla koja i optički spaja farove na uglovima. Silueta je nesumnjivo sportska, a upravo taj oblik spojlera stavlja svojevrsnu tačku na i, i počinje golicati maštu. Koliko god se radilo o Audiju prepunom tehničkih sistema budućnosti, futuristički oblici su ostavljeni za neke druge modele i za neko drugo vrijeme. Sve je vrlo diskretno, pa bismo se usudili reći čak i vrlo poslovno.
Iznutra već nije diskretno, ali je sve složeno “pod konac”. Poslovnost bismo ovdje već mogli ostaviti po strani, a na prvo mjesto bismo stavili sportski ugođaj, kojeg intrigantno prate i brojni oblici “oštrih” linija. To je Audi – pravi Audi!
Čak tri displeja čine zanimljv ugođaj u unutrašnjosti, zbog kojih ćete na tren zaboraviti da se nalazite u automobilu kojim upravljate potpuno isto kao što biste upravljali jednim klasičnim benzincem ili dizelom. Gas, kočnica i volan su na svojim mjestima, jer toliko daleko ipak nismo odmakli, ali je “mjenjač” pretvoren u pravo malo stilsko remek-djelo. Naravno, radi se samo o električnom prekidaču pomoću kojeg se samo bira pravac kretanja. Ispočetka će sigurno biti neobično, ali su pozicija i način korištenja vrhunski. Ovakva “ručica mjenjača” dolazi u serijskom paketu opreme. Ostatak je nešto konvencionalniji, ali istaknimo sportska sjedišta koja imaju mogućnost produženja sjedeće površine, što je poziciju iza upravljača činilo još boljom. Naravno nisu izostala i sva moguća podešavanja, i to “na dugme”, visina, uglova i oblika naslonjača. Ovakva sjedišta, presvučena u dvije vrste kože su ipak dio doplativog paketa opreme.
Iza upravljača je takozvani Audijev virtuelni kokpit, što je TFT displej duže dimenzije 12,3 inča, kojeg je moguće prilagođavati u bezbroj prikaza. Centralni displej infotainmenta je dimenzije 10,1 inč, a poseban displej dijagonale 8,6 inča ispod svega je zapravo samo upravljačka jedinica klima-uređaja. Ova dva displeja su osjetljiva na dodir i pružaju haptički osjećaj vibracija, što je svojevrsna simulacija nekadašnjih mehaničkih tipki.
Veliki međuosovinski razmak je čak i na papiru obećavao dovoljno prostora na stražnjoj klupi, čak i u uslovima Sportbacka, kod kojeg silazna linija krova kreće nešto ranije. Udobno je na svim pozicijama, pa i na onoj srednjoj, na kojoj će samo oni viši i sa malo bujnijom frizurom dodirivati plafon. Ispred njih je… (Jesmo li rekli tri ili četiri displeja?) Dakle, i ispred njih je displej pomoću kojeg se upravlja klimatizacijom i u ovom redu.
Da e-tron nije samo platforma modernih tehničkih detalja, dokazuju i velika spremišta unutar centralnog tunela i s unutrašnje strane vrata, što je jedan od dokaza upotrebljivosti e-trona i na dužim putovanjima. Pohvalićemo vrlo autentičnu stilsku izvedbu centralnog dijela, što je u jednu ruku žrtva upotrebljivosti, jer se neke sitnice spuštene u prostor između vozača i suvozača, vrlo lako mogu naći na podu.
Raskoš vlada i u prtljažniku, iako se radi o svojevrsnom kupeu koji prema definiciji imaju nešto manji kapacitet. Ovim oblik karoserije izgubljeno je samo pedesetak litara, pa sumnjamo da će ikome trebati više od 615 raspoloživih litara. Ispod podnice je također dovoljno prostora, za stvari koje obavezno prate svaki automobil.
I e-tron je identičnog karaktera kao i većina konvencionalnih Audija. Uglavnom nema kompromisa – tvrd i sportski, ali udoban. Točkovi i ovjes će vam preko upravljača vjerno prenijeti ogromnu masu od dvije i po tone, što temperamentnim može dati puni osjećaj u vožnji i to najviše u zavojima. Bez straha – nisko težište zbog baterije velike težine (700 kg), osiguraće nestvarne prolaske kroz zavoje, ali pod uslovom da su gume baš za takvu vožnju, da je podloga ravna i da po njoj nema prašine. U protivnom bi moglo biti “gusto”. Sigurnije je uzbrdo, nego nizbrdo, upravo zbog mase i kinetičke energije koju nekako treba obuzdati. Upravo zbog toga e-tron ima velike kočne diskove na svim točkovima, a na prednjim i dvoklipna kočna kliješta. Ipak, vodite računa – kod električnih automobla kočnica je tu samo zbog krajnje nužde. Kud-i-kamo je pametnije kočiti rekuperativnim načinom (generatorom električne struje), nego neiskorištenu kinetičku energiju uludo pretvarati u toplotu na kočnicama. Iza obruča upravljača nalaze se lopatice, kao kod konvencionalnih automobila s automatskim mjenjačem. To se zapravo prekidači kojima definišete nivo ponovnog punjenja baterija u vožnji. Vrlo je jednostavno, a intenzitet rekuperacije prilagođavate dinamici vožnje, intenzitetu potrebnog “kočenja”, praćenju dinamike vožnje automobila koji su ispred, i konačno nizbrdici niz koju vozite. Istina je da se pritiskom na papučicu kočnice čak 90% kretanja papučice koči zapravo rekuperacijom, ali je iskoristivije “kočiti rukama”.
Uobičajena vožnja će predstavljati istinski užitak – nema buke, sjedišta odlično “drže”, a sve neravnine “pokupiće” prilagodljivi ovjes. Birate li ono najbolje, onda će vas zračni ovjes dodatno koštati, ali bi on tada trebao biti neizostavni dio kompletnog paketa. Ako čak u obzir uzmemo i to da se radi o SUV-u, ovaj ogromni auto će s izabranom opcijom za vožnju allroad s lakoćom savladavati i makadam, ali i ležeće policajce. Nemojte ni sumnjati da će vas masa od dvije i po tone spriječiti u vrlo silovitim ubrzanjima, jer su dva motora ukupne snage 408 KS ovaj auto u stanju ubrzati za samo 5,7 sekundi. Maksimum su ograničili na 200 km/h. Međuubrzanja su također vrlo impresivna, pa praktično neće biti “nerješivog problema” s presporim vozačima ispred. Uporedimo! Prema dinamičkim performansma skoro u dlaku je isti kao nekadašnji Audijev moćni TDI V12 s 500 KS ili kao nekadašnji brutalni 4.2 FSI V8.
U uobičajenim uslovima s potpuno napunjenom baterijom možete očekivati nešto više od 350 kilometara, mada WLTP kaže da može i više. Audi e-tron Sportback 55 quattro opremljen je baterijom iskoristivog voznog kapaciteta 86 kWh, što je među najvećim baterijama kojim se opremaju slični automobili. Vozeći vrlo umjereno, bez prekida i bez aktiviranja termičkih potrošača, mi smo na jednoj testnoj dionici . Ovaj doseg je teško ostvariv u praksi u uslovima u kojim smo ga vozili, ali može pokazati krajnje mogućnosti na temperaturi koja se konstantno kretala oko nula stepeni. Naglasimo da je u boljim temperaturnim uslovima moguće ostvariti do petnaestak odsto veći doseg. Baterija je za spomenuta 432 kilometra ispražnjena do svega 4% ukupnog kapaciteta.
Zanimljivo je i to da je Audi e-tron Sportback 55 quattro jedan od najbrže punjivih automobila na tržištu. Priključenjem na najsnažniji punjač u BiH (150 kW), baterija ovog e-trona do kraja je bila puna za 41 minut, što je odlično vrijeme, s obzirom na njen veliki kapacitet. Valja naglasiti i to da je ovo maksimalna snaga punjenja ovog automobila. Hajdemo izračunati. Precizna mjerna oprema i na punjaču i na automobilu rekla je da je u bateriju “ušlo” nešto više od 80 kWh. Ako uzmemo u obzir to da se radi o najskupljoj tarifi, to znači da bi nas toliko električne struje koštalo samo 12,8 KM. Ukoliko bismo automobil punili u vlastitoj režiji i po jeftinoj tarifi, to znači da bi nam Elektroprivreda za ovu količinu ispostavila račun od svega 6,4 KM, ali bi punjenje trajalo znatno duže. To, također znači da će vas u najgorem slučaju 100 kilometara dinamične vožnje u ovom Audiju, i po skupljoj tarifi, koštati 3,9 KM. Po jeftinijoj dvostruko manje, a ako pripazite, 100 kilometara vožnje može vas koštati oko 1,5 KM. Tako je barem danas i pod uslovom da auto punite ili u vlastitoj kući ili u vlastitoj firmi. Ako ste baš toliko sitničavi, po BiH se možete voziti potpuno besplatno. Trebate li i ovo upoređivati s moćnim TDI-jem V12 s 500 KS ili s brutalnim 4.2 FSI V8?
Pratite nas i podijelite vijest: |
Koliko god se radilo o sasvim novom pristupu, i dalje ste sve vrijeme u istinskom Audiju i to sigurno moćnijem i komfornijem nego što je to recimo Q5 ili Q7. Audi e-tron je kompletan Audijev SUV, sportskog izgleda, ali koji može zadovoljiti gotovo sve potrebe. Ko je već šarmiran električnom strujom kao nečem što neminovno dolazi, ko je nepopravljivi zaljubljenik ovog brenda i kome finansije ne predstavljaju ključni životni problem, e-tron i dalje ostaje opcija vrhunskog iskazivanja vlastitog imidža. On će vas odvesti bilo gdje, čak i tamo gdje mnogi ne bi mogli ni prići, ali ćete svoj život u potpunosti morati prilagoditi punjenju, barem kada je u pitanju tržište BiH. Odlična je opcija, ukoliko postoji mogućnost svakodnevnog dopunjavanja, naprimjer u toku radnog vremena, ili opcija, svakodnevnog nadopunjavanja u toku noći, čak i onim najslabijim punjačima od svega dva-tri kW. Imidž svakako stoji tamo gdje je oduvijek bio.
Audi e-tron Sportback 55 quattro S-Line 95 kWh (408 KS) |
|||
Cijena do registracije: | 218.770 KM | ||
Troškovi registracije: | 841 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 11.376 KM | ||
Kapacitet baterije: | 95 kWh (neto 86 kWh) | ||
Motor: | Dva električna motora; AWD | ||
Snaga: | 300 kW / 408 KS (sistemska snaga), 135 kW / 184 KS (snaga prednjeg el. motora), 165 kW / 224 KS (snaga stražnjeg. el. motora) | ||
Obrtni moment: | 664 Nm (sistem), 309 Nm (prednji el. motor), 355 Nm (stražnji el. motor) |
||
Mjenjač: | automatski, 1 brzina | ||
0-100 km/h / Max: | 5,7 s / 200 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 21,5 – 25,9 kWh/100 km (WLTP) | ||
Prosječni doseg: | 372 – 453 km (WLTP) | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.901 / 1.935 / 1.616 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.928 mm | ||
Min. rastojanje od tla: | 172 mm | ||
Krug okretanja: | 12,2 m | ||
Masa vozila: | 2.520 kg | ||
Prtljažnik: | 615 / 1.665 l | ||
Garancija: | 4 godina / 120.000 km | ||
Početak prodaje u BiH: | Septembar 2021. | ||
. | |||
Odlukom Vlade FBiH od 2022. godine kupovina električnih automobila subvencionirana je u visini od 10.000 KM. | |||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
D: | 3,33 s | ||
80-120 km/h: | |||
D: | 4,10 s |
Audi e-tron Sportback 55 quattro S-Line 95 kWh (408 KS)
Serijska oprema:
Prednji i stražnji podni prostirači, set za popravak probušene gume, detekcija putnika u vozilu, sigurnosni vijci protiv krađe točkova s detekcijom nezategnutosti, alat, prednja dodatna zaštita donjeg dijela vozila, prva pomoć i sigurnosni trokut, pogon quattro, upravljač podesiv po visini i po dubini, odbojnici S-line, prilagodljivi sportski zračni ovjes, sistem automatske recirkulacija zraka, kožni multifunkcionalni upravljač sa 4 kraka, Isofix na stražnjim sjedištima, Isofix na suvozačevom sjedištu, podnica prtljažnika tkanina, manuelno podesiva prednja sjedišta, manuelno podesiv prekrivač prtljažnog prostora, elektro otvaranje/zatvaranje poklopca prtljažnika, vjetrobran od termoizolacionog stakla, centralno daljinsko zaključavanje/otključavanje bez funkcije safelock, termoizolaciona bočno i stražnje staklo, fotoosjetljiv unutrašnji retrovizor, zračni jastuci za vozača i suvozača s mogućnošću isključenja, prednji bočni zračni jastuci i zračna zavjesa, paket High gloss, krovni spojler u boji vozila, unutrašnje ukrasne lajsne u boji Graphite Gray, asferično vanjsko lijevo ogledalo, štitnici od sunca, centralni naslon za ruke – sprijeda, kućišta bočnih retrovizora u boji karoserije, upozorenje o napuštanju vozne trake, Audi pre sense front, strop presvučen tkaninom, zaštitna obloga prtljažnika, elektropodesiva i grijana vanjska ogledala, punjač za kućnu instalaciju, industrijski utikač CEE 16 A 400V za punjenje, Mode 3 kabl za punjenje za javne punionice 22 kW (AC), elektronska blokada vozila, dodatni električni pomoćni grijač kabine i baterije vozila, gornji dio kokpita presvučen vještačkom kožom u leatherette, signal za ispuhanu gumu, MMI navigacija plus sa MMI haptičkim odzivom, Audi pre sense basic, park asistent sa senzorima za parkiranje, LED prednja svjetla s pripremom za dodatne funkcije, dnevna svjetla, tempomat s programirajućim limitatorom brzine, automatski dvozonski klima-uređaj, Audi virtual kokpit Plus, Audi Sound sistem, Bluetooth interface, tvornička garancija 4 godine ili 120.000 km, alu-felge 5 krakova Dynamic dizajn Graphite Gray, diamond-turned 9Jx20 s gumama 255/50 R20, sistem stacionarne klimatizacija vozila, elektroasistencija prilikom zatvaranja vrata vozila, Audi connect Navigation & IT3 Infotainment Basic, Audi Smartphone interface, Audi Connect emergency Call & service, multifunkcionalna kamera za sisteme asistencije, Ambiente Plus LED paket unutrašnjeg osvjetljenja – multicolor, digitalni radio prijemnik (DAB), progresivni upravljač, Audi Music interface naprijed i 2x USB data i punjenje, osvijetljene alu ukrasne lajsne na pragovima – S line…
Cijena modela sa serijskom opremom: 176.649 KM
Dodatna oprema:
– Alat i dizalica
– Zaravnjeni sportski kožni multifunkcionalni upravljač s 3 kraka i ručicama
– Sklopivi rezervni točak
– Stakleni panorama krovni otvor
– Krovni nosači uzdužni eloksirani
– Alu-felge s 5 krakova Turbine dizajn Black, diamond-turned 9.5Jx21 s gumama 265/45 R21
– Grijanje prednjih sjedišta
– Zračni jastuci s bočne strane stražnjih sjedišta
– Unutrašnje ukrasne lajsne Alu Matt tamne brušene
– Prednji centralni naslon za ruke Comfort
– Vanjski retrovizori elektropodesivi, preklopivi, samozatamnjivi i grijani s memorijom
– Gornji i donji dio kokpita u vještačkoj koži leatherette
– LED projekcija Audi logotipa na tlu prilikom otvaranja vrata
– Bang & Olufsen Premium zvučni sistem s 3D zvukom
– Stacionarna klimatizacija vozila Comfort
– LTE interface za Audi Phone Box (samo sa Audi Phone Box 9ZE)
– Prekidači u black glass look s haptic feedback i proširenim paketom Alu look na prekidačima
– Dodatni priključak za AC punjenje na desnoj strani vozila
– Presvlake sjedišta u kombinaciji Dinamica microfiber/koža Perlnappa S line
– Zidni držač za eksterni punjač
– Narandžasto lakirana kočna kliješta
– Assistance paket City
– Kamere 360˚
– Paket alarm i Comfort key
– Elektropodešavanje prednjih sjedišta uključujući memoriju za sjedište vozača i lumbalnu podršku za prednja sjedišta podesivu u 4 smjera
– HD Matrix LED glavna svjetla sa stražnjim LED svjetlima
– Sportska sjedišta, naprijed
– Paket za odlaganje
– Zatamnjena stakla – stražnja bočna i stražnje vjetrobransko
– 2x USB punjenje za stražnja sjedišta
– Bočna i stražnje vjetrobransko staklo u izvedbi Acoustics
– Dva dodatna paketa
– S-Line sportski paket
Cijena dodatne opreme: 42.121 KM
dec 05, 2023 0
dec 04, 2023 0
dec 04, 2023 0
dec 04, 2023 0
apr 10, 2023 0
nov 15, 2014 0
okt 15, 2014 0
okt 15, 2014 0