Osvježeno 17 Juna, 2025 2:09 PM
jan 18, 2024 Almir Grebović Audi, e-ProAuto, Test 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Ostavljajući iza sebe najsjajnije trenutke slavne benzinske i dizelske historije, Audi se silom prilika još prije pet-šet godina morao okrenuti ekološki prihvatljivijim automobilima. Od tad su kupcima predstavili četiri električna modela i za početak pokušali zadovoljiti afinitete većine kupaca dosadašnjih modela, ali je fokus aktivnosti ipak usmjeren na modele koji iza slovne oznake Q kriju poznati koncept karoserijskog oblika.
Tako je tri godine nakon predstavljanja e-trona (2018), predstavljen i Q4 e-tron kao umjerenija i svakodnevnija varijanta električnog SUV-a. Danas Q4 e-tron predstavlja njihov već četvrti električni automobil, koji se prodaje na svim važnim tržištima svijeta i postavlja izvrsne temelje za nastavak Audijeve električne sage. Kao konceptni automobil, predstavljen je 2019. godine, a u seriji se praktično u isto vrijeme pojavio u dvije karoserijske verzije. Do danas je pretrpio nekoliko tehničkih ažuriranja, što mu je nedvosmisleno donijelo značajna poboljšanja.
Trend integracije oblika kupea u segment SUV-ova definitivno je pustio duboke korjene. Među modelima premijum proizvođača praktično ne postoji ozbiljniji SUV koji nije ponuđen i s ovim oblikom karoserije. Kupci su ga objeručke prihvatili i definitivno se radi o sklonostima kupaca prema ovakvim oblicima automobila i o imidžu, a ne o posebnoj potrebi za što efikasnijom vožnjom. Oblik karoserije kupe kod ovih automobila nikako ili vrlo malo utječe na ponuđeni prostor iznutra, pa je sasvim jasno zbog čega je posljednje vrijeme prodaja SUV-kupea u ekspanziji. Prosto rečeno – lijepo izgledaju i tačka. Isto je i kod Audija Q4 e-tron Sportbacka – otmjeno izgleda iz profila i tačka. Inače, kupe je za 2 cm niži, što istini za volju malo poboljšava efikasnost, ali samo pri većim brzinama. Štaviše, to je i historijski oblik karoserije kojeg već šest-sedam decenija direktno vežemo za sport. Ne čini li vam se da je osnovni gen Audija sportski, iako među vlastitom ergelom krije i neke od najluksuznijih biznis trovolumena na svijetu?
Ipak, predstavljanjem ovog e-trona još 2021. godine Audi nije “otkrio Ameriku” s ovom formom karoserije, jer je još 2019. godine modelom Q3 Sportback kupcima ponudio srednjeg SUV-a sa snažno zakošenim stražnjim krajem. Uslijedili su i drugi, pa je na isti način nastao Q5 Sportback, ali i Q8, koji je u svojoj osnovi upravo Coupe. Ne treba zaboraviti ni e-tron, zvanično prvi Audijev velikoserijski električni automobil, koji je također ponuđen i kao Coupe i to na zanimljiv način – krov Audija A7 našao je mjesto na Audiju e-tron, čime su zaista dobili zanimljiv hibrid.
Nema sumnje u to da je Audi Q4 e-tron (Sportback) nastao na sistemima koje je udruženim snagama razvila cijela grupacija Volkswagen i da ih zdušno koriste u svim svojim električnim modelima. Razlike između modela pripadajućih brendova postoje, ali su tehničke razlike minorne.
S druge strane, električni modeli imaju vlastiti identitet u dizajnu i u opremi. Tako je i kod Q4 e-trona, koji je prema svemu za jednu stepenicu iznad, pa je na cesti vrlo jednostavno primijetiti nekoliko detalja karakterističnih samo za Audi, mada je i ovaj brend nesumnjivo počeo graditi poseban imidž svojih električnih modela. Između cijele hrpe automobila na cesti, Audijeve električne modele ćete primijetiti prema vrlo specifičnoj prednjoj maski, ali posebno one s paketom opreme S-Line.
To bi već mogao biti neki njihov zaštitni znak, jer je posebna i kod Q4 e-trona. To više nije konvencionalna rešetka, jer sprijeda nema termički motor. To je samo vizuelna mustra i detalj koji je dio stilskog opredjeljenja i izgleda gotovo veličanstveno. Vrlo kontrastan u odnosu na karoseriju predstavlja najvidljiviji detalj sprijeda, pa je možda čak i šteta što pored njega prednja svjetla djelimično odlaze u drugi plan, a prepuna su zanimljivih detalja. I zaista, nije jasno da li su tehnički baš toliko savršena ili je u pitanju samo vizuelizacija koja je ovaj automobil udaljila od drugih. Praktično je sve pod jednim staklom, a LE diode su baš na svakom koraku. Usto, prilikom zaključavanja odigraju svojevrsni ples, kombinujući čistu bijelu boju dnevnih svjetala i žutu boju pokazivača pravca.
Iako se ne radi o pretjerano velikom SUV-u, detalji na bokovima odaju utisak da se radi o puno većem automobilu – 19-inčni točkovi, još veći otvori na blatobranima, crni plastični rubovi preko njih i slomljene linije preko vrata, zaista čine uspjelu vizuelnu varku. Da nije jasno vidljivog aerodinamičkog spojlera preko stražnjeg stakla, možda bismo ga u nekim trenucima mogli i zamijeniti za Q3 Sportback, ali je ovim detaljem nepogrešivo Q4 e-tron Sportback. I straga je nepogrešivo Q4, jer nosi autentičnu “crvenu liniju” stražnjih svjetala i zasebne “crvene elemente” u okviru svjetlosnih baterija. I ovdje je dominatno vidljiv stražnji aerodinamički spojler, a još je vidljivije da se zapravo nalazi preko stražnjeg vjetrobrana. Ovaj detalj je isključivo vezan za karoserijski oblik Sportback. Dakle, nema greške – ovo je samo Q4.
Q4 je i zbog toga, jer se gabaritima praktično smjestio u prostor između Q3 i Q5. Neko je još 2006. godine bio vrlo domišljat, pa predložio nomenklaturu za cijelu seriju Q, koja je počela i nastavila neparnim brojevima. Zbog toga danas (od 2021) pored Q2 (iz 2016) imamo električni Q4 e-tron, koji nema svog benzinskog ili dizelskog pandana. Od Q3 je duži za 7 cm, ali je od Q5 kraći za 10 cm. Njegovo međuosovinsko rastojanje je od Q3 duže za 2,2 cm, ali je od međuosovinskog rastojanja Q5-ice kraće za 2,8 cm. Iako ovi automobili tehnički nisu uporedivi, dimenzije im itekako možemo upoređivati.
Od vanjskih dimenzija u pravilu zavisi veličina prostora iznutra. Barem je do sad važila… No, s pojavom električnih automobila na posebno projektovanim platformama za takvu vrstu pogona, prilike su postale sasvim drugačije. Arhitektura unutrašnjosti dobila je novu dimenziju upravo zbog električnih motora koji nisu na mjestu gdje bi bio termički motor, što je oslobodilo dodatni prostor za putnike. Upravo zbog toga putnici i u Q4 e-tronu, bez obzira gdje sjedili, imaju prostora gotovo za jutarnje protezanje, mada ruke iznad glave neće moći ispružiti oni straga, budući da je to žrtva oblika Sportback. Ali bez brige, teško da će biti puno onih koji će cijelu noć prespavati sjedeći straga.
Dodatno svemu, Q4 e-tron nema uobičajeni centralni tunel, što je još jedna blagodat i što su novi litri prostora za noge straga, ali i litri skrivenog prostora sprijeda. Tako ovaj auto ima prilično veliki centralni “box” koji je ujedno i naslon za ruke i prilično veliko otvoreno spremište ispod konzole. Neobično izgleda i dodatna konzola na kojoj je smještena mini ručica kojom se izdaju osnovne komande za pokretanje prema naprijed ili prema nazad, što bismo arhaično mogli nazvati svojevrsnom ručicom (nekadašnjeg) mjenjača. Jedini problem predstavlja djelimično nedostupno spomenuto otvoreno spremište, jer je prekriveno dodatnom konzolom.
Audi Q4 e-tron je potpuno autentičan i u ostalim detaljima. U njemu nećemo naći ni jedan detalj koji na bilo koji način podsjeća na one iz recimo konvencionalnih Q3 ili Q5, pa čak ni na one iz e-trona. Zbog toga je zanimljiv i zbog toga možda piše neke nove stranice Audijeve električne historije. Štaviše, ni jedan detalj u njemu nije predominantan, napet ili previše futuristički stilizovan, za razliku od recimo nekih detalja koje smo vidjeli u e-tronu. Zbog toga Q4 e-tron više asocira na luksuzni porodični SUV za svakodnevne namjene. Možda je to i vrlo mudra Audijeva odluka.
Cijeli kokpit je potpuno trodimenzionalan i djelimično zakošen prema vozaču. Uz displej umjesto konvencionalne table s osnovnim instrumentima, na sredini konzole je i displej multimedijalnog sistema na čiju ćete punu dostupnost morati sačekati nekoliko sekundi nakon paljenja. Nakon toga, pristup je jednostavan i dovoljno intuitivan, ali je posebno obradovalo to što su sve komande klime dostupne preko uobičajenih mehaničkih tastera.
Sjedili smo na velikom paketu li-ion baterija, što je danas već usvojena praksa kod električnih automobila, budući da je sav prostor između pragova i blatobrana do maksimuma popunjen baterijskim ćelijama.
Baterijski blok je težak bezmalo 500 kilograma, što bi svakom automobilu s iole dobrim gumama dalo dovoljnu stabilnost i vrlo nisko težište. Danas je za ovaj automobil u ponudi samo jedan baterijski paket iskoristivog kapaciteta 76,6 kWh, što možda nije najviše u klasi, ali je gotovo najviše što se može dobiti. Sastav baterije je namjenski odabran (70% nikla), jer ovaj automobil ima dva snažna motora, koja u svakom trenutku mogu povući 234 kW, što nije malo. Prednju osovinu pokreće jedan snage 80 kW (109 KS), a stražnju drugi, snage 150 kW (204 KS). Audi njihovu ukupnu snagu deklariše sa 299 KS i sa 460 Nm. Dakle, ekvivalentan je snazi hibridnog pogonskog sistemaiz Audija Q5 Sportback 50 TFSI e.
Uz 400-voltni naponski sistem i uz ovaj hemijski sastav baterije, Audi je definisao maksimalnu (prosječnu) snagu punjenja od 135 kW i maksimalnu početnu do 175 kW. To znači, ukoliko bateriju ispraznite praktično do kraja, trebaće vam 36 minuta da je napunite do 80% ukupnog kapaciteta. Želite li je napuniti baš do kraja, trebaće vam još dvadesetak minuta, naravno pod uslovom da ga priključite na punjač minimalne snage 135 kW. Na još snažnijem to znači da će vam trebati 29 minuta. To također znači da ćete za deset minuta punjenja ovom snagom, sebi osigurati put od minimalno stotinjak kilometara.
Također, želite li živjeti s ovim automobilom, morali biste znati da ga je moguće puniti i na punjačima snage 11 kW. Takvih punjača je najviše u BiH, a u stanju su napuniti njegovu bateriju za oko 8 sati. Međutim, električni automobil poput Audija Q4 e-tron idealan je za sve koji imaju vlastitu kuću ili vlastitu garažu s izvorom napona 220 volti. Tada možete imati i vlastiti punjač, bilo onaj najslabiji snage 2,4 kW, bilo onaj snažnji do 7,4 kW. Ovo će vam biti sasvim dovoljno za svakodnevnu upotrebu. Ovo će vam biti sasvim dovoljno da 100 kilometara uobičajene vožnje možete preći za marku i po ili za dvije. To se već ne može uporediti sa cijenom benzina ili dizela. Tu su električni automobili neprikosnoveni.
A kad već na raspolaganju imate punu bateriju vrlo jeftine električne struje, možete se prepustiti užicima tihe i udobne vožnje u Q4 e-tronu.
Zanimljivo je to što je i pored gotovo 300 KS osjećaj u vožnji sasvim drugačiji. Osjećaj iza upravljača je nešto drugačiji i zbog toga što je vjetrobran natprosječno udaljen, čineći karoseriju nešto aerodinamičnijom. Q4 ima i vrlo nisko težište zbog teške baterije smještene u podnici. Zbog toga je vanredno stabilan, a na određeni način se osjeti da se kotrlja na gumama širine 255 mm. Uz minimalno naginjanje karoserije, mada ovo nije sportski SUV, izuzetno je lijepo presjeći i poneki oštri i pregledni zavoj. Još ljepši je osjećaj izlaska i hvatanja pravca, mada se ne radi o brutalnosti, nego o stabilnosti i linearnosti ubrzanja. Nemojte propustiti, ukoliko budete imali sreću i probali baš ovaj auto.
Inače, do maksimalne brzine od 180 km/h stiže potpuno linearno i jasno je da bi mogao puno više.
Ostatak možete provesti u najštedljivijem režimu vožnje koji će biti dovoljno dinamičan da vam osigura natprosječno dobre brzinske prosjeke i vrlo ekonomičnu potrošnju energije. Potrošnja će se kretati u granicama između 16 i 22 kWh na 100 kilometara, što je sasvim prihvatljivo za ovu klasu automobila i za njegovu veliku masu.
Ako se odlučite dodatno štedjeti, uvijek možete kočiti rekuperacijom, odnosno punjenjem baterije u vožnji. Iza upravljača su dvije lopatice, kojima zapravo regulišete intenzitet punjenja, čime kočite. Tri su nivoa, što će sigurno biti dovoljno da bez klasične kočnice zakočive u većini prilika u kojima se nađete. Audi tvrdi da je sistem rekuperacije u stanju puniti bateriju mansimalnom snagom od 175 kW, naravno ukoliko vam dozvoli inercija, ili pri vožnji autoputem, ili pri vožnji velikim nizbrdicama. Rekuperaciju možete prepustiti i automatici i time gotovo u potpunosti zaboraviti na papučicu kočnice. Q4 e-tron također dozvoljava i takozvanu roll vožnju (neutral), čime maksimalno možete iskoristiti nakupljenu kinetičku energiju kompletne mase.
Ergonomski je u vožnji također vrlo uzoran. Na autentično dizajniranom volanu su komande kojima možete upravljati gotovo svim funkcijama i to vema jednostavno, a predstavljaju takozvane haptičke kontrole. Uz malo pažnje lako se naviknuti, iako se ne radi o klasičnim tasterima. Vrlo je zanimljiv i mali “usjek” za odlaganje mobitela, između dva otvora za limenke, a originalan je i dodatni pretinac u vratima u koji možete smestiti ili veću bocu, ili, recimo, kišobran. Teško da ćete u nekom drugom automobilu naći slično. I na sjedištima se također “vidi i osjeti” Audi, mada za njihovo električno pomijeranje valja doplatiti.
Q4 e-tron smo vozili gotovo uvijek pri temperaturama koje su bile oko nule. To nisu najpovoljniji temperaturni uslovi za bateriju. Odvezavši naš hypermiling test, najviše što smo uspjeli, bilo je 513,7 kilometara. S obzirom na temperaturu, ovo je impresivan rezultat, a . Puno realniju sliku imali smo u drugim etapama, pa smo s punom baterijom prelazili oko 400 kilometara. Vrlo je zanimljivo to, što Q4 e-tron ima ugrađenu toplotnu pumpu, koja troši gotovo 4 puta manje energije nego klasični termički grijači kabine. S njom možete biti potpuno relaksirani i grijati se i po najvećoj hladnoći. To se nesumnjivo pozitivno odražava na ukupnu autonomiju. Najnepovoljnije je ukoliko u kontinuitetu morate imati aktivirane grijače vjetrobrana zajedno s klima-uređajem. Tada će autonomija biti vidno narušena i to za više od 20 odsto. Agresivnija vožnja u odabranom načinu “Sport” uzrokovaće veću potrošnju, ali autonomija ne bi trebala biti niža od 300 kilometara, što također važi i za vožnju autoputem. Međutim, uz samo malo pažnje, radijus kretanja možete podići na gotovo 400 kilometara.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Audi Q4 e-tron Sportback je vrlo definisan model i nije poput najbližih konvencionalnih modela. Pored toga što ima električni pogon, sasvim je drugačijeg temperamenta i osjećaja u vožnji. Kupci ovakvih automobila nažalost još uvijek nemaju pretjeran izbor ni kada su u pitanju pogoni ni kada je u pitanju oprema, ali su slični automobili u pravilu natprosječno opremljeni i imaju snage puno više nego što im je zapravo potrebno. Tako je cijena primjerka kojeg smo vozili, s opremom Advanced, oko 184 hiljade KM.
Audi Q4 e-tron Sportback 50 quattro Advanced 82 kWh (299 KS) |
|||
Cijena do registracije: | 184.767 KM | ||
Troškovi registracije: | 841 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 9.608 KM | ||
Kapacitet baterije: | 82 kWh (76,6 kWh neto) | ||
Motor: | Dva električna motora; AWD | ||
Snaga: | 220 kW / 299 KS (sistemska snaga); 80 kW / 109 KS (prednji el. motor); 150 kW / 204 KS (stražnji el. motor) | ||
Obrtni moment: | 460 Nm (sistem); 162 Nm (prednji el. motor); 310 Nm (stražnji el. motor) |
||
Mjenjač: | automatski, 1 brzina | ||
0-100 km/h / Max: | 6,2 s / 180 km/h (el. limit.) | ||
Prosj. potrošnja: | 17,5 – 20,9 kWh / 100 km (WLTP) | ||
Prosječni doseg: | 420 – 497 km (WLTP) | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.588 / 1.865 / 1.614 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.764 mm | ||
Min. rastojanje od tla: | 180 mm | ||
Krug okretanja: | 11,5 m | ||
Masa vozila: | 2.140 kg | ||
Prtljažnik: | 535 / 1.460 l | ||
Garancija: | 5 godina / 150.000 km | ||
Početak prodaje u BiH: | Septembar 2022. | ||
. | |||
Odlukom Vlade FBiH od 2022. godine kupovina električnih automobila subvencionirana je u visini od 10.000 KM. | |||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
D: | 3,98 s | ||
80-120 km/h: | |||
D: | 4,96 s |
Audi Q4 e-tron Sportback 50 quattro Advanced 82 kWh (299 KS)
Oprema:
Set sa reparaciju gume i alat; sigurnosni trokut; panorama stakleni krovni otvor; el. otvaranje / zatvaranje poklopca prtljažnika; Comfort key bez Safelock; Type E/F for e-tron charging system; Type CEE 16A, 400V for e-tron charging system; toplotna pumpa; Audi Sport alu-felge sa 5 krakova Rotor Aero diz. sa gumama 235/255/45/40 R21; e-tron charging system Compact; e-call; S-Line paket (unutra i vani); sportska sjedišta s presvlakama u kombinaciji tkanina / umjetna koža; Matrix LED prednja svjetla; Dinamic paket Plus; Comfort paket; paket za klimatizaciju; MMI Pro; Assistent za sigurnost Plus; Safety system Plus; zatamnjena stražnja stakla; ambijentalno unutrašnje osvjetljenje Plus…
jun 17, 2025 0
jun 17, 2025 0
jun 17, 2025 0
jun 17, 2025 0
jun 13, 2025 0
jun 12, 2025 0
jun 04, 2025 0
apr 21, 2025 0