Osvježeno 5 Decembra, 2023 11:10 AM
jan 04, 2023 Almir Grebović Citroen, e-ProAuto, Test 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
C5 X je trenutno najveći Citroënov model. Autentičan je i vrlo nekonvencionalan, pa se čini da Citroen svaku epohu obilježi sa po jednim sličnim modelom. C5 X miriše na vrijeme DS-a (pedesete, šezdesete i sedamdesete), CX-a (sedamdesete i osamdesete), pa i XM-a (devedesete) i to na njega možda ponajviše, a definitivno se radi o automobilu koji će na svoj način obilježiti još jednu Citroënovu epohu.
U vrijeme u kojem je istinski teško fascinirati tržište i napraviti nešto novo, Citroënu to redovno polazi za rukom i to bez po muke – opet je u svom stilu napravio avangardan automobil i time nanovo priprijetio da neće prekinuti niz započet 1955. godine DS-om. C5 X je… ni pravi SUV, ni pravi karavan, ni prava limuzina… On je udaljen od tla poput povećeg SUV-a, ali nema dovoljnu visinu i u njemu se prenisko sjedi. On ima (približan) oblik karavana, prtljažnik nema utovarni rub, ali mu je stražnje staklo previše položeno. On je iznutra limuzina, ali svana definitivno nije. Udoban je poput predsjedničke limuzine, ali nikako ne spada u tu klasu i zbog toga se ne trudite da ga precizno smjestite u jednu od bezbroj poznatih klasa – nemoguće je!
S druge strane detalji na karoseriji i nisu nešto što do sad nismo vidjeli, jer ga na cesti nije teško zamijeniti s, recimo, C4. Identičan oblik prednjih svjetala, gdje Citroën ni u ovom projektu nije napustio svoje već odomaćeno X s prednjim dnevnim svjetlima, u potpunosti odaju stilistički korijen i prepoznatljiv detalj koji je specifičan samo za njega. U sklopu LED svjetlosnog slova X, spakovana su i ostala svjetla, ali također prema već viđenoj šemi. Prednji kraj je inače vrlo masivan, pa asocira na kud-i-kamo krupnije modele. Po silueti se jasno da naslutiti da je Citroën silom prilika opredijeljen što nižoj potrošnji i što nižoj emisiji CO2. Iako nosi neke epitete karavana, oblik stražnjeg kraja sugeriše na kupea i na najbolji aerodinamički format. Kroz historiju automobilske industrije protutnjali su slični karavani (Audi 100), mada nam je u ovoj priči puno draži ekstravagantni SM. Posebno su zanimljiva dva horizontalna spojlera na poklopcu prtljažnika. Ako nekom nešto znači, koeficijent aerodinamičkog otpora je uz njih impresivnih 0,29.
No, zanimljive su i sekundarne proporcije. I dok se drugi bore da što više rastegnu prostor između osovina i da točkove smjeste u same uglove karoserije, Citroen se postavio vrlo ležerno i postupio prema principu omiljenom prije recimo 50 godna – nije važno koliko je između osovina, važno je koliko je između krajnjih tačaka, ali se čini da baš ništa nije izgubljeno! S boka su vrlo naglašeni i ogromni otvori blatobrana koji su popunjeni 19-inčnim točkovima. I to je prava karakteristika SUV-ova, a pogotovo plastična zaštita oko rubova.
Unutra nije teško “osjetiti” da ste u Citroënu. Ne djeluje pretjerano luksuzno, ali djeluje krajnje ergonomski i praktično. Citroën je oduvijek bio krstarica za putovanje, pa je sve podređeno upravo takvom osjećaju. Kombinovani materijali kvalitativno su poredani odozgo prema dole. Tako ćemo nešto tvrđu plastiku uglavnom naći na skrivenijim i marginalnijim pozicijama. Ostatak je “umotan” ili u kvalitetnu kožu ili je urađen od mekše plastike, što je u potpunom skladu klase u koju bismo mogli smjestiti ovaj automobil.
U suštini jednostavnu konzolu “remeti” jedino veliki centralni multimedijalni displej (12”), ali su zanimljivi i različiti otvori za ventilaciju. Pored centralnog displeja, na konzoli je umjesto konvencionalne table s instrumentima displej. Neobično je što se radi o displeju manjih dimenzija (7”), mada Citroën u ovome nije jedini. Moguće je postaviti nekoliko različitih prikaza, ali smo preferirali jedan od jednostavnijih. Važno je da je brzina cijelog multimedijalnog sistema na zavidnom nivou, pa nakon uvodne animacije, praktično za bilo koju izabranu funkciju nema čekanja.
Ako je iko poslušao glas javnosti u posljednjih sedam-osam godina, to je onda Citroën. Tako na ovom C5 X, ali ni na drugim novijim Citroënima više nećete naći komande klime samo na displeju osjetljivom na dodir. One su iste kao i prije 30 godina, što je definitivno ergonomska i antropološka pobjeda nad demonstracijom tehničkih mogućnosti.
Prva predispozicija udobnosti (jer ih ima više), leži u Citroënovom tradicionalnom opredjeljenju da kretanje cestom učini što više nalik lebdenju iznad ceste. Zbog toga su sjedišta jedan od najboljih segmenata ovog automobila. Za one uobičajenih gabarita, teško da ćete naći nešto udobnije. Slično je i straga, barem na krajnjim pozicijama, mada posebne pohvale idu i na prostor za koljena. U međuosovinskom razmaku od 278,5 cm našlo se dovoljno mjesta za sve, a zbog velikog prevjesa preko stražnje osovine i limuzinske dužine koja premašuje 480 cm, prtljažnik potpuno ravne podnice primiće 485 litara. Budući da se radi o hibridu, moralo je biti žrtvovano 60 litara za bateriju.
Citroën C5 X u vožnji uglavnom ispunjava očekivanja, ali u nekoliko segmenata pruža i više. Zavaljeni u udobna sjedišta možda nećete vidjeti baš sve, ali ovaj automobil nije namijenjen isključivo vožnji po tijesnim ulicama. Dok se ne naviknete, sigurno će pomoći najviša pozicija sjedišta, električno pomjerljivih u svim pravcima, ali i sistem pogleda 360 stepeni Visio Park sa 4 kamere, čija se slika projicira na displeju multimedijalnog sistema. Izvrstan je, pa cijenimo da se radi o jednom od najboljih na tržištu.
Već od prvog paketa opreme Citroën ga oprema ovjesom napredne udobnosti, ali hibride poput ovog oprema i takozvanim aktivnim ovjesom koji udobnost diže na nivo kojim se ne mogu pohvaliti baš svi. Tu već počinje prava čarolija. Nemojte očekivati da će ovjes potpuno anulirati sve rupe, pružne prelaze ili neravne šahtove po gradskim ulicama. Iako se “trudi” da na svaki način do sjedišta prenese što manje udara ili vibracija, i to čak i prediktivnim video nadzorom puta ispred sebe, pravi užitak tek dolazi u brzoj vožnji na otvorenoj cesti. Tu je nenadmašan i tada se vožnja počinje činiti letenjem i treba je doživjeti. Štaviše, u dugim zavojima će cijela karoserija dugo ostati ravna, što je malo neobično za sve koji su navikli na “ispadanje” iz sjedišta pri malo agresivnijim napadima na brze zavoje. Ovdje toga nema! Da bude jasno, C5 X nije sportski automobil, ali može ubrzavati izuzetno brzo (7,9 s) i postići izuzetno veliku maksimalnu brzinu (233 km/h).
Lista opreme je zaista impresivna, a najbolje opremljeni su s paketom opreme Shine Pack, među kojima se definitivno primarno ističu elementi udobnosti. Tako ovaj C5 X ima i prilagodljivi tempomat i pomoć pri održavanju sredine u kolovoznoj traci, koji će vas automatski usporiti kada sustignete sporijeg, ali i ubrzati ukoliko se saobraćaj ispred ubrza. Funkcija radi na svim brzinama, pa čak i kad se automobil zaustavi. Uz mnoštvo zvučnika i 4 USB ulaza, svi bi putnici trebali uživati na svoj način, a na vozaču je da se opreijeli za jedan od 4 načina vožnje – Sport, Comfort, Hybrid i Electric. I sami nazivi su dovoljno intuitivni da dodatna objašnjenja nisu potrebna, ali pohvalili bismo način rada Comfort koji će do maksimuma ublažiti prelaze iz benzinskog u električni način ili suprotno.
U vožnji smo ipak otkrili da električni i hibridni način rada treba maksimalno koristiti, ali pravilno. Plug-in hibridi su trenutno prava blagodat govorimo li o tržištima poput bh. Električnih punionica nemamo na svakom koraku, ali zato benzinskih pumpi ima i previše. Plug-in hibridi su blagodat za one vozače koji gotovo u svakoj prilici imaju mogućnost dopunjavanja električnom strujom. Tada će čak i zakleti ljubitelji dizela visoko dignuti obrve. Znamo da su dizelski motori danas vrlo dinamični i da im obični benzinci pa čak ni turbobenzinci odavno nisu prava konkurencija. No, odmah na početku da razjasnimo, teško da će u ovoj varijanti iko vidjeti automobil s kojim će uštedjeti. C5 X je model s kojim, barem teoretski, nikad ne morate otići na benzinsku pumpu, ali nije jeftin.
Pogonski sistem se čini izuzetno snažnim. Proizvođač deklariše sinergijsku snagu od 225 KS koju osigurava vrlo snažni 1,6-litarski turbobenzinac (180 KS) i jedan električni motor snažan 110 KS.
Dakle, ukoliko postoji varijanta da automobil punite dok je parkiran, vjerovatno ćete benzinsku pumpu posjećivati jednom u nekoliko mjeseci. Većinu dnevnih potreba završavaćete isključivo na struju. Ukoliko se radi o najmanjim punjačima (do 2 kW), potpuno praznu bateriju možete napuniti za oko 8 sati. Ukoliko se radi o onim snažnijim (do 3,5 kW), za punjenje će trebati oko 4 sata. Međutim, ovaj automobil je moguće puniti i na najslabijim javim punionicama snažnim do 11 kW. Ukoliko se odlučite za doplatu od 1.079 KM, što zapravo čini unutrašnji punjač snage 7 kW, javni punjač će praznu bateriju napuniti za manje od dva sata. Ovo je mogućnost koju nudi jedino grupa PSA na svojim plug-in hibridnim modelima.
Cijena električne struje u poređenju s tečnim gorivima je zanemariva. Recimo samo to, da će vas 100 kilometara vožnje samo na benzin, u ovom automobilu koštati oko 28 KM, a 100 kilometara vožnje samo na struju, najviše 1,5 KM.
Vožnja je definitivno bila najslađa upravo na električnu struju pohranjenu u li-ion bateriji kapaciteta 12,4 kWh. Tada je bila izrazito udobna, tiha i čista. Nema puno mudrosti – na prekidaču jednostavno izaberete način vožnje na struju, stisnete papučicu “gasa” i vozite. Naša mjerenja vožnje na energetski resurs iz baterije i ovaj put su bila vrlo temeljita. U različitim režimima mjerenim po nekoliko puta, uspijevali smo preći između 47 i 71 kilometar i to vozeći sasvim uobičajenom dinamikom karakterističnom za vrstu puta, u realnim uslovima i uz prosječnu vanjsku temperaturu od 5 stepeni iznad nule. Zanimljivo je da u električnom režimu može stići do 135 km/h, ali smo ga mi na autoputu vozili brzinama od 100 do 130 km/h. Ukoliko bateriju punite s vlastitog izvora i to nižoj (noćnoj) tarifi, tada vas u najgorem slučaju cijena dnevne vožnje na struju može koštati 0,8 KM i to ako bateriju potpuno ispraznite. Ukoliko bateriju punite na javnim punjačima, onda je sve još uvijek besplatno.
Citroën C5 X 1.6 PureTech PHEV 225 ë-EAT8 [2022] | |||
Vrsta vožnje | Prosječna brzina | Prosječna potrošnja | Pređeni put |
Gradska | 23 km/h | 17,3 kWh/100 km | 55 km |
Autoput | 93 km/h | 19,3 kWh/100 km | 47 km |
Otvorena | 54 km/h | 13,7 kWh/100 km | 71 km |
Opredijelite li se samo za vožnju na benzin, nećete proći baš jeftino. Mali 1,6-litarski turbobenzinac je poprilično snažan – 180 KS, ali je to u stanju dobrano naplatiti. U gradskoj gožvi bi mogao trošiti čak i više od 10 litara, ali ni na otvorenoj cesti neće biti ništa manje žedan. To naravno važi samo u slučajevima kad od 4 ponuđena načina izaberete način “Sport”. Dakle, ako već imate punu bateriju, koristite sve što možete iz nje. Ako vam se baš potroši, najbolji način vožnje je hibridni. Tada će potrošnja benzina biti u rangu najštedljivijih turbodizelskih motora.
Važno je bateriju što manje puniti termičkim motorom iako je tehnički dostupna i ova varijanta. Možete je u vožnji napuniti i skroz, ali možete i u stepenima, no ipak preporučujemo potpuno isključenje ove funkcije.
Citroën C5 X bi mogao biti pravi izbor ukoliko vas jednostavno već nerviraju uobičajeni SUV-ovi gotovo identičnog izgleda, ili klasične velikeporodične limuzine, ili prostraniji hatchback automobili. C5 X je nešto malo nekonvencionalniji, uostalom kao i većina drugih Citroëna iz historije. Njegov dizajn, motor(i) i oblik bi mogli polarisati komšijske priče, ili ih u najgorem slučaju natjerati samo na razmišljanje.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Ako su vam možda dosadili svi oni koji izgledaju isto ili jednostavno, već počinjete razmišljati kao naprimjer Norvežani, pod uslovom da vam finansije ne predstavljaju preveliki problem, onda bi C5 X već mogao češće biti upisivan u vaš Google pretraživač. Nemojte ni pomisliti da ćete za 500.000 pređenih kilometara namiriti razliku u gorivu, jer nije moguće. Ako ste jedan od takvih, onda u oglasima potražite nekod velikog dizela s 200.000 pređenih kilometara, jer ćete za ovakav gospodski auto morati izdvojiti najmanje 100 hiljada konvertibilnih maraka.
Citroën C5 X Shine Pack 1.6 PureTech Plug-In Hybrid 225 ë-EAT8 |
|||
Cijena do registracije: | 114.431 KM | ||
Akcijska cijena do registracije: | 110.998 KM | ||
Cijena najjeftinijeg PHEV modela (Citroën C5 X Feel Pack Hybrid 225 ë-EAT8): | 100.517 KM | ||
Cijena najjeftinijeg benzinskog modela (Citroën C5 X Feel Pack 1.2 PureTech 130 S&S EAT8): | 74.849 KM | ||
Troškovi registracije: | 748 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 5.772 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km / 1 god. | ||
Motor: | PHEV – Plug-In Hybrid (benzinski/električni); Benzinski motor – 1.598 ccm, 4 cilindra u liniji, 16 ventila, direktno ubrizgavanje, turbo, Start&Stop; Elektromotor – kapacitet baterije 12,4 kWh | ||
Snaga: | Sistem 165 kW (225 KS) pri 6.000 obr/min; Benzinski motor 132 kW (180 KS) pri 6.000 obr/min; Elektromotor 81 kW (110 KS) pri 2.500 obr/min | ||
Obrtni moment: | Sistem 360 Nm pri 1.750 obr/min; Benzinski motor 250 Nm pri 1.750 obr/min; Elektromotor 320 Nm pri 500 – 2.500 obr/min |
||
Mjenjač: | Automatski, 8 brzina | ||
0-100 km/h / Max: | 7,9 s / 233 km/h (e-Mode 135 km/h) | ||
Prosječna potrošnja (WLTP): | 1,3 – 1,4 l/100 km (e-Mode 15,9 – 16 kWh/100 km) | ||
Doseg na struju: (WLTP): | 59 – 60 km | ||
Emisija CO2 (WLTP): | 29 – 30 g/km | ||
Emisioni standard: | Euro 6d ISC FCM | ||
Zapr. rezervoara: | 40 l | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.805 / 1.815 / 1.485 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.785 mm | ||
Min. rastojanje od tla: | 194 mm | ||
Masa vozila: | 1.722 – 1.781 kg | ||
Prtljažnik: | 485 / 1.580 l | ||
Početak prodaje u BiH: | Septembar 2022. | ||
. | |||
Odlukom Vlade FBiH od 2022. godine kupovina hibridnih automobila subvencionirana je u visini od 5.000 KM. | |||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
D: | 5,23 s (e-Mode 8,50 s) | ||
80-120 km/h: | |||
D: | 5,50 s (e-Mode 11,00 s) |
Citroën C5 X Shine Pack 1.6 PureTech Plug-In Hybrid 225 ë-EAT8
Serijska oprema Shine Pack:
Set za privremenu popravku guma; ESP, REF, AFU, ESP; sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici; detektor niskog pritiska u gumama; električni servovolan podesiv po visini i dubini; ručice mjenjača na volanu; e-Toggle na centralnoj konzoli; električna parkirna kočnica; prednji sigurnosni jastuk za vozača i suvozača; bočni sigurnosni jastuci za putnike u 1. redu; zračne zavjese za putnike u 1. i 2. redu; upozorenje za nepričvršćene sigurnosne pojase; tritačkovni sigurnosni pojasi s pirotehničkim zatezačem i limitatorom sile na prednjim i stražnjim bočnim sjedištima; tritačkovni sigurnosni pojas s pirotehničkim zatezačem na centralnom sjedištu; Isofix na stražnjim bočnim sjedištima; kočenje u slučaju nesreće; Active Safety Brake (VAEBS3) – djelovanje pomoću radarskog mjerača u odbojniku; upozorenje na opasnost od sudara; prošireni sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova; upozorenje na vozačevu nepažnju (DAA3); prilagodljivi tempomat Stop&Go EAT8 s mogućnošću potpunog zaustavljanja vozila i pokretanja; prednji i stražnji parkirni senzori; kamera za pomoć pri vožnji unazad; Highway Integrated Assist – zadržavanje vozila na voznoj traci s obzirom na horizontalnu saobraćajnu signalizaciju na cesti i brzinu vozila; nadzor mrtvog ugla na velikoj udaljenosti (do 70 m); upozorenje na vozila koja dolaze straga; prošireni Head Up Display – eHUD s projekcijom podataka o vožnji na vjetrobransko staklo; Visio Park 360° – 4 kamere; 19” felge od lake legure Aero X s dijamantnim efektom u crnoj boji; poklopci točkova u sjajnoj crnoj boji; kućišta vanjskih retrovizora u sjajnoj crnoj boji Onyx; ručice na vratima u boji karoserije; prednji stub u sjajnoj crnoj boji; hromirani gornji obrub stakla; blatobrani i pragovi u crnoj boji; donji dio prednjeg i stražnjeg odbojnika u crnoj boji; hromirani dodaci na stražnjem odbojniku; hromirani obrub na donjem dijelu prednjeg odbojnika; hromirani obrubi prednjih svjetala za maglu; centralno zaključavanje; Hands-free ulaz u vozilo i pokretanje vozila ADML Proximity; pokretanje motora bez ključa – 2 elektronska ključa; mogućnost otvaranja i zatvaranja stakla s ključem: akustično i zatamnjeno vjetrobransko staklo; dodatno zatamnjena stakla u drugom redu i stražnje ugaono staklo; grijano i dodatno zatamnjeno staklo na prtljažnim vratima; električno i sekvencijsko pomicanje prednjih i stražnjih stakala; električno preklopivi, pomični i grijani vanjski retrovizori s LED pokazivačem smjera i pozdravnim LED osvjetljenjem; automatsko uključivanje dnevnih svjetala; automatsko prebacivanje s dugih na kratka svjetla; prednja dnevna svjetla LED sa svjetlosnim potpisom u obliku slova V; prednji LED pokazivači smjera; prednji LED farovi; LED prednje maglenke; stražnja LED svjetla sa svjetlosnim potpisom; LED treće stop-svjetlo; LED osvjetljenje tablice; automatski brisači stakla sa senzorom za kišu; unutrašnji fotosenzibilni retrovizor; Progressive Hydraulic Cushions – ovjes s progresivnim hidrauličkim graničnicima; aktivni ovjes Citroën Advanced Comfort; multifunkcijski grijani volan od zrnaste kože; automatski dvozonski klima-uređaj s odvojenim podešavanjem; prethodno klimatiziranje putničkog prostora; otvor klima-uređaja u drugom redu; putni računar; prednja zaštita od sunca s ogledalom i LED osvjetljenjem; držači na prednjem i stražnjem dijelu; hlađeni pretinac ispred suvozača s LED osvjetljenjem; veliki zatvoreni pretinac ispred centralne konzole; mjesto za odlaganje za pametni telefon ispred centralne konzole; veliki pretinac ispod naslona za ruke između prednjih sjedišta; mjesta za odlaganje u prednjim i stražnjim vratima; otvoreni pretinac s mogućnošću pristupa iz drugog reda sjedišta na kraju centralne konzole; mjesto za odlaganje u naslonu za ruke između sjedišta u drugom redu s dva držača za čaše; električno podesivo vozačevo sjedište (po dužini, visini, nagibu naslona i sjedalnog dijela); podešavanje vozačevog sjedišta s memorijom (sjedišta, vanjski retrovizori, klima-uređaj); električno podesivo suvozačevo sjedište (po dužini, visini i nagibu naslona); 4-smjerno pneumatsko podešavanje podrške u lumbalnom dijelu za vozača i suvozača; grijana prednja sjedišta; 4-smjerno podesivi nasloni za glavu za vozača i suvozača; stražnje klupa za sjedenje djeljiva u omjeru 40/60; mogućnost preklapanja naslona stražnjih sjedišta iz prtljažnog prostora; srednji naslon za ruke između sjedišta u drugom redu; otvor za skije; kombinacija unutrašnjosti Hype Black – presvlake u crnoj koži s perforiranim uzorkom Chevrons; sjedišta Advanced Comfort; donji dio armaturne ploče i dio obloge vrata u imitaciji drveta sa završnom letvicom od mat hromiranog materijala; letvica na gornjem dijelu armaturne ploče od mat hromiranog materijala; obrub ventilacijskih otvora i dio obruča volana od mat hromiranog materijala; centralna konzola u svjetlećoj crnoj boji s hromiranim dodacima; prednje krovno osvjetljenje – 2 LED svjetla; stražnje krovno osvjetljenje – 2 svjetla za čitanje i 1 LED svjetlo; osvjetljenje mjesta za odlaganje ispod centralnog naslona za ruke; osvjetljenje pretinca ispred suvozača; LED osvjetljenje u prtljažniku; LED osvjetljenje u predjelu unutrašnjih ručica vrata; LED osvjetljenje prednjeg prostora za noge; LED osvjetljenje ispod armaturne ploče; sklop papučica i naslon za nogu od aluminija; metalik pragovi prednjih i stražnjih vrata; prag otvora prtljažnika od nehrđajućeg čelika; motorizovana prtljažna vrata s hands-free otvaranjem; zvučno izolirana bočna stakla u prvom i drugom redu; dodatno zatamnjena stražnja ugaona stakla s učinkom žaluzine; patosnice sprijeda i straga; 7” TFT digitalna instrument-tabla s mogućnošću personalizacije i LED ambijentalnim osvjetljenjem; MyCitroën Drive Plus; 12” centralni ekran osjetljiv na dodir; navigacija; digitalni autoradio DAB+; Bluetooth; 2x USB-C utičnice u prednjem dijelu; 2x USB utičnice u stražnjem dijelu; Mirror Scren (Android Auto / Apple Carplay); 8 zvučnika; e-Call; 12 V utičnica u prednjem dijelu; 12 V utičnica u prtljažniku; bežično punjenje pametnog telefona…
Cijena modela sa serijskom opremom Shine Pack: 109.793 KM
Dodatna oprema:
– Metalik boja Crna Perla Nera (1.510 KM)
– Grijano vjetrobransko staklo (755 KM)
– Ugrađeni punjač 7,4 kW (1.079 KM)
– Uzdužni krovni nosači u sjajnoj crnoj boji (431 KM)
– Kabl za punjenje (način 3 za punjenje na stanici Wallbox – 32 A) (863 KM)
Cijena dodatne opreme: 4.638 KM
Akcijski popust: 3.433 KM
dec 05, 2023 0
dec 04, 2023 0
dec 04, 2023 0
dec 04, 2023 0
okt 20, 2023 0
sep 22, 2023 0
sep 13, 2023 0
sep 06, 2023 0