Osvježeno 18 Januara, 2025 5:43 PM
jun 15, 2023 Almir Grebović Hyundai, Test 0
Gotovo deceniju i po električni automobili su komercijalno prisutni u svijetu. To nije predug period, ali ako se osvrnemo na ono što je nekolicina električnih automobila mogla u to vrijeme, onda definitivno možemo reći da su električni automobili napredovali više nego konvencionalni za 150 godina njihove vladavine. Za to vrijeme autonomija električnih automobila povećana je za najmanje 4 puta, postali su snažniji za najmanje 3 puta, ali istovremeno i skuplji za dva puta. Svi proizvođači automobila, bez obzira na historiju i iskustvo, kreću nanovo i s istih pozicija. Tako smo svjedoci da su nekad statusno nespojivi proizvođači postali direktni konkurenti, no rađaju se i potpuno novi brendovi koji proizvode isključivo električne automobile.
Mi smo vozili Hyundai Ioniq 6, vrlo napredni električni automobil koji parira, recimo, Tesli Modelu 3, kojeg smatraju referencom u klasi, ali parira recimo i Polestaru 2. U ovom trenutku je u BiH usamljeni jahač i nema pravog konkurenta. Oblikom podsjeća na kupe, ali s neobično dugim međuosovinskim rastojanjem i dužinom od 485,5 cm, već na početku je dao do znanja da u njemu nikome neće biti tijesno. Jasno je da većinu najvažnijih komponenti dijeli s Ioniqom 5, Hyundaijevim električnim automobilom sasvim drugačijeg koncepta, ali mu s vana nije ni nalik.
Oblik Ioniqa 6 je gotovo u potpunosti podređen efikasnosti. Na to nedvosmisleno prvo sugerišu silueta i nekoliko detalja na karoseriji koji jasno daju do znanja da se o svakom zračnom vrtlogu maksimalno vodilo računa. Gledajući ga iz profila, simetriju kao da narušavaju jedino spojleri straga, čija je uloga u ovom slučaju nezamjenjiva. Ovo je važno pri vožnji većim brzinama gdje upravo aerodinamičke karakteristike snažno dolaze do izražaja, pa se manje akumulirane energije u baterijama troši na savladavanje otpora zraka.
Cijeli donji dio je potpuno ravan, otvori za točkove su minimalne zapremine, aerodinamičke spojlere nalazimo čak i na ivicama prednjih blatobrana, a višak zraka iz njih istjeruje nasilno usmjeren zrak kroz otvore na krajevima prednjeg odbojnika. Uz sve, Hyundai se potrudio da su (u ovoj varijanti) felge što ravnije i zatvorenije. Pored toga, na Ioniqu 6 dolaze i točkovi prečnika 18 inča, što definitivno pozitivno utječe na potrošnju. Cijela baza ovog Ioniqa u najsnažnijoj varijanti popunjena je baterijama, pa je jasno da su svim ovim rješenjima inženjeri odlučiti začepiti usta skepticima, barem kad je u pitanju autonomija i snaga.
Ioniq 6 je vrlo autentična pojava na cesti. Električnih automobila sličnog oblika nema mnogo, a pogotovo nema na našim cestama. Iako je jasno da su se izgledom silom prilika više bavili inženjeri nego stilisti, ne smije mu se poreći originalnost, ali s nekoliko već viđenih detalja koje smo sretali na starijim automobilima sportskog pedigrea. Sprijeda ne postoji konvencionalna prednja maska, što je uostalom odlika većine električnih automobila, ali su stilski detalji definitivno preuzeli ulogu usmjerivača zraka. Vrlo gladak i jednostavan prednji poklopac stoga kreće s vrlo niske pozicije, pa sprijeda praktično vidimo samo neobična svjetla. Tek će silueta, odnosno pogled s boka, otkriti da se radi o konceptu koji primarno zavisi od aerodinamičkih karakteristika.
Koliko god se trudili da oblik kupea pripišemo stilistima, uvijek bismo više zasluga za izgled pripisali aerodinamičarima. Jedini detalj koji pored aerodimanamičke funkcije ima i estetsku, to je blago kontrastni naglasak na pragu. Stilisti su pokleknuli i straga, pa je cijeli stražnji kraj podređen optimizaciji pritisaka pri većim brzinama. Jedino gdje su im dozvoljene svojevrsne egzibicije, to je grafika i pozicija stražnjih svjetala. Tako, pritiskom na papučicu kočnice, crvenom bojom “gori” cijela gornja površina krilnog spojlera, što je jedinstven i zanimljiv detalj. Grafika je tačkasta, a u istom duhu riješena je i linija pozicionog svjetla koja se proteže s jednog do drugog stražnjeg blatobrana. Da li je vrijedilo? Vidjećemo na kraju.
Za razliku od detalja s vana, unutra je stilistima dopuštena i poneka egzibicija. Iako smo dosta toga već vidjeli u Ioniqu 5, “šestica” je potpuno priča za sebe. U 295 centimetara između osovina opet je raskoš prostora na čemu im treba odati svako priznanje, ali i mnoštvo novih detalja koji malo više sugerišu na to da je ovaj automobil nešto luksuznija varijanta. Možda mu sniježno bijela unutrašnjost s elementima sivih umetaka daje poseban i luksuzni i tehnički “štih”, ali bi vjerovatno sličan osjećaj imali i da je u pitanju neka bež ili možda siva varijanta. Uglavnom, panel s dva displeja ispred vozača nepogrešivo govori o tome da se radi o visokotehnološkom automobilu kojim dobrim dijelom upravlja tamo neka inteligencija skrivena duboko iza plastičnih obloga.
Međutim, Ioniq 6 prepun je i starih dobrih mehaničkih prekidača i tastera, a i dalje ima nožne komande kao i svaki drugi konvencionalni “automatik”. Važno je bilo i to da se upravljanje klima-uređajem nalazi na posebnom uskom panelu, stalno dostupnom, pa je u ovom automobilu sasvim svejedno da li se radi o mehaničkim prekidačima ili o njihovoj digitalnoj simulaciji. Prostor između vozača i suvozača podijeljen je posebnim (nepomjerljivim) tunelom, koji predstavlja sigurno otvoreno spremište za odlaganje stvari, konzolu za nekoliko tastera, indukcioni punjač za mobitel, naslon za ruku, zatvoreno spremište za sitnice…
Moderno je, jedinstveno i istovremeno intrigantno. Iako su sjedišta gotovo identična kao kod Ioniqa 5, radi se o novoj konstrukciji čiji su nasloni tanji, čime je nadokanađen gubitak 5 cm između osovina. I zapravo, ako se malo bolje zagledate, razlike u odnosu na Ioniq 5 su ipak krupne i zapravo, jedinu pravu sličnost možemo vidjeti na upravljaču i na panelu s dva displeja. Ostalo je zaista priča za sebe. Čak se i pretinac ispred suvozača otvara poput ladice, što je razlika, ali je razlika i u vratima, jer se čini da je prostora u “džepovima” nešto manje nego kod “petice”.
Straga će komotno sjesti svo troje i to bez problema, a Hyundai je svjesno stražnju klupu smjestio nešto niže upravo zbog oblika krova koji bi možda mogao smetati samo dvometrašima. Žrtva je u nešto kraćim sjedištima, ali je zanimljivo to što pomicanjem prednjih sjedišta putnici straga dobiju tačno 50 centimetara prostora za noge, a razumljivo je da je to izvodljivo samo za onoga ko je smješten iza suvozačevog sjedišta.
Oblik karoserije je definitivno utjecao i na prostor u prtljažniku. Ioniq 6 je nastao na Hyundaijevoj platformi E-GMP, namijenjenoj isključivo električnim automobilima (Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, Genesis GV60), ali modularnost dopušta i drugačije međuosovinsko rastojanje i drugačije prevjese, što je od ključnog značaja za karakteristike “šestice”. Zbog toga je prtljažnik dug čak 110 centimetara, mada je zapremina tek nešto veća od 400 litara. Valja spomenuti i mogućnost preklapanja naslona stražnjih sjedišta.
Ioniqa 6 vozićemo praktično isto kao i Ioniqa 5, s tim što će rezultati biti sasvim drugačiji. Gotovo sva tehnika ispod lima je identična, s tim što “šestica” ima nešto veći kapacitet baterije u odnosu na (neamerički) Ioniq 5.
Hyundai ovaj automobil nudi u nekoliko varijanti (motori, pogon po osovinama i kapacitet baterija). Naravno da je najreprezentativniji onaj nasnažniji i s baterijom navećeg kapaciteta, kakvog smo i vozili – jedan motor na prednjoj osovini sa snagom 74 kW (100 KS), jedan motor na stražnjoj osovini sa snagom 165 kW (224 KS), što ukupno predstavlja maksimum od 239 kW (325 KS) i baterija ukupnog kapaciteta 77,4 kWh (iskoristivo 74 kWh).
Vožnja ispočetka predstavlja pravu fascinaciju, budući da je u voznom režimu Sport, Ioniq 6 istinski brutalac. Do 100 km/h stiže za 5,1 sekundu, što je oduvijek bila odlika sportskih automobila namijenjenih trkanju. Kod Ioniqa 6 je to sad nešto sasvim uobičajeno. Još strašnije je međuubrzanje, budući da od 80 do 120 km/h stigne za nešto više od 3 sekunde, za što najveće zasluge snosi ekstreman obrtni moment od 605 Nm. Sasvim je jasno da ovakvim dinamičkim performansama može stati “na crtu” većini konvencionalnih sportkih automobila. No, ne zavisi to isključivo od motora nego i od unutrašnjeg sastava baterije, koji je u slučaju svih (modernih) Ioniqā jedinstven. U pitanju je poseban hemijski sastav (NCM811) koji osigurava i ekstremnu sposobnost pražnjenja, ali i ekstremnu sposobnost punjenja, za koju proizvođač (baterije) tvrdi da je trenutno najbrže punjiva baterija na svijetu. Potražite!
Nakon prvog oduševljenja performansma, sigurno će vas zaintrigirati potrošnja, jer je jedan od “lightmotiva” ovog auta upravo efikasnost. Na potrošnju energije itekako možete utjecati, ali su ključni faktori aerodinamika, posebno pri većim brzinama, i točkovi prečnika 18 inča. Izmjerili smo ono što smo mogli – na otvorenoj cesti, uobičajenom dinamikom Ioniq 6 je trošio oko 11 kWh na 100 kilometara, što je dvadesetak odsto bolje nego većina dosadašnjih električnih automobila. Zanimljivo je to što Ioniq 6 pri konstantnoj brzini od 130 km/h nije trošio više od 20 kWh, što je jedna od njegovih najvažnijih vrlina.
Obično električni automobili pri većim brzinama troše puno više, čime ozbiljnija autonomija već dolazi u pitanje. Proizvođač tvrdi da u ovoj konfiguraciji Ioniq 6 s potpuno napunjenom baterijom može preći 583 kilometara što je vrlo ostvariva vrijednost. Uz nešto veću pažnju sigurnih je možda čak i 700 kilometara. U tom slučaju u potpunosti morate zaboraviti na klasično kočenje, ali i na najekstremniju rekuperaivnu varijantu i-Pedal. Sva usporenja možete raditi izborom jednog od tri načina rekuperacije, prilagođavajući intenzitet kočenja intenzitetom punjenja, ali u dosta slučajeva i potpunim isključivanjem rekuperativnog punjenja. To se obavlja jednostavno uz pomoć lopatica iza upravljača, koje podsjećaju na manuelni izbor stepena prenosa kod automobila koji imaju automatski mjenjač.
Prilikom vožnje dostupni su načini Eco, Normal i Sport sa svim svojim vrlinama i manama, mada je za dovoljno dinamičnu vožnju u većini slučajeva potreban osnovni način vožnje “Eco”. Normal, a pogotovo Sport, podižu dinamičke karakteristike, ali značajnije skraćuju autonomiju.
No, Ioniq 6 prema svojoj koncepciji i ideji proizvođača nije trkački automobil – on je udobna limuzina koja vozača i onima oko njega mora pružiti relaksirajuću vožnju sve dok se kreće. Buka od pogona jednostavno ne postoji, ali ćete pri većim brzinama čuti strujanje zraka oko retrovizora, brisača, točkova… I to je jedino. U njemu pri svim brzinama možete razgovarati sasvim uobičajenim glasom, čak i s onim na stražnjem sjedištu.
Ugodan je i na neravnoj podlozi, ali je uzorno udoban na asfaltu svih kategorija. Težište je vrlo nisko zbog pozicije baterije koja ima masu veću od 500 kilograma, što mu osigurava natprosječno dinamične prolaske kroz zavoje bez naginjanja i bez gubitka optimalne putanje.
Hyundai je ovim automobilom definitivno dokazao da se problem čestog dopunjavanja može prevazići. Čak 585 kilometara s jednim punjenjem može biti sasvim dovoljno i potpuno uporedivo s bilo kojim benzinskim automobilom, ali i s dosta dizela. Ovaj automobil je moguće puniti ekstremnim snagama, ali ne većim od 233 kW, što omogućava punjenje od 10% do 80% za svega 16 minuta (44 do 352 km). Budući da ima ugrađenu opciju V2L, Ioniq 6 može dopunjavati druge električne automobile ili biti izvor naizmjeničnog napona 220 volti snage 3,6 kW.
U BiH smo nažalost većinom oslonjeni na javne punjače snage 11 kW, na poneki snage 22 kW i na jedan snage 50 kW, ali koji definitivno mogu pomoći. S električnim Ioniqom 6 najlakše je živjeti ukoliko imate vlastito dvorište ili vlastitu garažu u kojoj ćete ga moći stalno dopunjavati punjačem snage 2,4 kW koji je dio standardne opreme. Čak se oni koji nemaju stalnu potrebu za velikim dnevnim kolometražama gotovo u potpunosti mogu osloniti na njega. Recimo samo da će punjenje ovim punjačem preko noći u trajanju od desetak sati osigurati dvjestotinjak ugodnih i tihih kilometara i to po cijeni od samo 1,7 KM. Prejeftino – zar ne?! Sat punjenja na najčešćim punjačima u BiH može vam osigurati stotinjak umjerenih kilometara.
Čak i na bh. tržitu postoji prilično dobar izbor opcija ovog automobila. Varijanta s testa košta 108.490 KM, uz “obećanje” FBiH da će kupcima isplatiti 10.000 kao stimulans kupovini ekološki prihvatljivih automobila.
Postoje i jeftiniji, koji imaju slabiji motor i bateriju nižeg kapaciteta. Takve je moguće kupiti po cijeni od 85.490 KM (-10.000 KM), ali postoje i opremljeniji koji mogu biti i nešto skuplji.
Čini se nakon svega, da se radi o električnom automobilu prilično povoljne cijene, budući da na tržištu po ovoj cijeni ne postoji električni automobil slične snage i sličnog kapaciteta baterije.
Hyundai Ioniq 6 Electric AWD Prestige (77,4 kWh) 325 KS |
|||
Cijena do registracije: | 108.490 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (Hyundai Ioniq 6 Electric RWD Premium 53,0 kWh 151 KS): | 85.490 KM | ||
Troškovi registracije: | 842 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 5.641 KM | ||
Kontrolni servis: | 15.000 km / 1 god. | ||
Cijena osnovnog servisa: | 374 KM | ||
Motor: | Dva električna motora, baterija 77,4 kWh (iskoristivo 74,0 kWh), AWD | ||
Snaga: | 239 kW / 325 KS (sistemska snaga) | ||
Obrtni moment: | 605 Nm (sistem) | ||
Mjenjač: | Automatski, 1 brzina | ||
0-100 km/h / Max: | 5,1 s / 185 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 15,1 – 16,9 kWh/100 km (WLTP) | ||
Autonomija: | 519 – 583 km (WLTP) | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.855 / 1.880 / 1.495 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.950 mm | ||
Mini. rastojanje od tla: | 141 mm | ||
Krug okretanja: | 11,8 m | ||
Masa vozila: | 2.020 – 2.038 kg | ||
Zapr. prtljažnika: | 401 l + 15 l l | ||
Garancija: | 5 godina / neograničen broj kilometara | ||
Početak prodaje u BiH: | April 2023. | ||
. | |||
Odlukom Vlade FBiH od 2022. godine kupovina električnih automobila subvencionirana je u visini od 10.000 KM. | |||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
D (Mode Eco): | 4,50 s | ||
80-120 km/h: | |||
D (Mode Eco): | 5,40 s | ||
60-100 km/h: | |||
D (Mode Sport): | 3,20 s | ||
80-120 km/h: | |||
D (Mode Sport): | 3,90 s |
Hyundai Ioniq 6 Electric AWD Prestige (77,4 kWh) 325 KS
Serijska oprema (Premium):
Prednji zračni jastuci; 2x bočni zračni jastuci sa zračnim zavjesicama; centralni zračni jastuk (između prednjih sjedišta); ABS (sistem sprečavanja blokade točkova prilikom kočenja); ESC (elektronski program stabilnosti sa HAC (Hill start assist control – kontrola pomoći pokretanja na uzbrdici) i MCB (Multi collision brake – kontola stabilnosti vozila primjenom naizmjeničnog kočenja u cilju sprečavanja/umanjenja naknadnih sudara, u slučaju sudara); Immobilizer (elektronska blokada motora); set za popravak oštećene gume; prednji diskovi (kočnice) prečnika 18”; stražnji diskovi (kočnice) prečnika 18”, sistem kontrole pritiska u gumama (High line); LED prednja svjetla; LED poziciona dnevna svjetla; automatska regulacija paljenja prednjih svjetala; LED stražnje svjetlo za maglu; LED stražnja svjetla; el. podešavanje vanjskih retrovizora; ručice vrata u boji karoserije; tonirana stakla; Aero blade metlice prednjih brisača; stražnji spojler sa LED kočnim svjetlom; nasloni za glavu podesivi po visini i dubini (naprijed); džepovi na poleđini prednjih sjedišta; unutrašnje ručice vrata u boji metala; Supervision Cluster 12,3” s mogućnošću podešavanja osvjetljenja (Reostat); upozorenje niskog nivoa tečnosti za brisače; digitalni sat; komande za audiouređaj na upravljaču; svjetlo za čitanje mape; centralno zaključavanje; sigurnosne bravice za djecu na stražnjim vratima; Isofix kukice za dječija sjedišta; el. podizači prozora (naprijed – Auto-Down); svjetlo u prtljažnom prostoru; kukice za mrežu u prtljažnom prostoru; SCC Tempomat (Smart cruise control) sa stop/go funkcijom; Drive mode select (mogućnosti promjene Moda vožnje); pokazivači smijera integrisani u kućištima vanjskih retrovizora; el. preklapanje vanjskih retrovizora; el. parkirna kočnica s autohold funkcijom; el. grijanje vanjskih retrovizora; alu-felge 18”; gume Hankook, volan obložen kožom; štitnici od sunce (s osvjetljenjem, ogledalima i ekstenzijom); USB priključak; LKA (line keep assit – sistem zadržavanja između traka na cesti); FCA (sistem upozorenja – sprečavanja prednjeg sudara vozila/pješaci); FCA JX (sistem asistencije sprečavanja prednjeg sudara prilikom skretanja ulijevo); LFA (line following assit – sistem praćenja traka na cesti); HDA (sistem asistencije pri vožnji na autoputu); Bluetooth (s prepoznavanjem glasa); automatski klima-uređaj; senzor kiše; audiosistem + RDS; automatsko odmagljivanje stakala; 6 zvučnika (prednja vrata, stražnja vrata i visokotonski); sjedište vozača i suvozača podesivo po visini; lumbalno podešavanje vozačevog sjedišta; el. podesivo sjedište vozača; MSLA (Manual Speed Limit Assist); E-call (nije u funkciji van EU); stražnja sjedišta preklopiva u odnosu 60:40; kamera za pomoć pri vožnji unazad s dinamičkim navodećim linijama; centralni naslon za ruke s držačem čaša na stražnjem sjedištu; sistem upozorenja prisutnosti na stražnjim sjedištima (Rear seat Alert); utičnice 12V (naprijed); poluge za promjenu brzina pored upravljača; centralno zaključavanje s daljinskom komandom; Smart key i pokretanje motora pomoću Start/Stop taster; multimedijalni sistem s navigacijom i 12.3” LCD ekranom; tonirana stakla s UV zaštitom (prednji vjetrobran s akustičkom zaštitom); (platnene presvlake sjedišta); fotosenzitivni unutrašnji retrovizor ECM; ISLA (inteligentni sistem upozorenja o prekoračenju dopuštene brzine); prednji senzori za parkiranje; stražnji senzori za parkiranje; ožičenje (priprema) za kuku; sistem za bežično punjenje telefona; BCA (sistem asistencije i sprečavanja sudara prilikom parkiranja – nazad); sistem grijanja baterije; toplotna pumpa; vanjski retrovizori u high glossy crnoj boji; el. podesivo sjedište suvozača; el. podesivo otvaranje vrata prtljažnika…
Serijska oprema Prestige (dodatno na Premium):
Sjedišta obložena kožom; grijači prednjih i stražnjih sjedišta; grijanje upravljača; ventilisana sjedišta (vozačevo i suvozačevo); PCA (sistem asistencije i sprečavanja sudara prilikom parkiranja – nazad); sistem daljinskog pametnog parkiranja (Remote smart parking assist); monitor za objekte u mrtvom uglu (blind spot view monitor); SVM (suround view monitor); sjedište vozača i suvozača s memorijskom funkcijom; Premium relaksirajuća sjedišta (vozačevo i suvozačevo); suvozačevo sjedište podesivo u lumbalnom dijelu; metalne obloge papučica; V2L (funkcija napajanja el. uređaja putem baterije vozila – 7 pin tip punjača); ASD (Active sound design premium sistem ozvučenja Bose)…
Cijena modela sa serijskom opremom Prestige: 108.490 KM
jan 18, 2025 0
jan 17, 2025 0
jan 17, 2025 0
jan 17, 2025 0
jan 08, 2024 0
jun 25, 2019 0
nov 15, 2014 0
okt 15, 2014 0