Osvježeno 18 Septembra, 2024 10:55 AM
aug 19, 2024 Almir Grebović Hyundai, Test 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Nije predstavljala posebnu revoluciju u trenutku dolaska na tržište u prvoj generaciji i bila je tek jedan u nizu crossovera koji su petnaestak godina ranije krenuli u osvajanje globalnog tržišta. Došla je jer je morala, i jer je u ponudi Hyundaija postojala poprilično velika praznina koja nije smjela dugo ostati nepopunjena. Zapravo je Tucson u svim generacijama bio model koji je nekako pokušavao krpiti dvije rupe – njim su išli i prema kupcima kojima je trebao crossover i onima kojima je trebao ozbiljniji SUV. Zbog toga je konačno i nuđen u bezbroj pogonskih opcija. Dolaskom Kone, pa kasnije Bayona, a potom i Kone druge generacije, stvari su se posložile, blago rečeno idealno, barem kada su u pitanju gabariti.
Kona je danas jedan od najmodernijih automobila, a to se danas prvenstveno ogleda u prilagođenosti platforme različitim pogonskim sistemima. Još kada je predstavljena na tržištu, bilo je jasno da se Hyundai polako okreće ekološki prihvatljivijim pogonskim sistemima. Tada je, prilično glasno rečeno da za ovaj automobil od početka nije predviđena ni jedna dizelska varijanta i da je fokus zapravo na punom električnom pogonu, s povremenim izletom u svijet hibrida. Kona je jedan od onih Hyundaijevih modela koji će skupljati pozitivne poene kada je u pitanju niža flotna emisija CO2, budući da Evropska komisija ne oprašta penale. Priča je sasvim logična i vuče korijen još od modela prve generacije, čija je platforma (još tada!) bila vizionarski predviđena za prihvat svih vrsta pogona (pa i na gorive ćelije). Kona je tad pogonjena i dizelskim i benzinskim i hibridnim sistemima, ali konačno i električnim, a vjetar u leđa puhnuo je onog trenutka kad su na jednoj od testnih staza u Njemačkoj s električnom verzijom uspjeli preći više od hiljadu kilometara s potpuno napunjenom baterijom.
Kona je crossover – dvovolumen dužine 435 cm i od Tucsona je kraća za 16 centimetara. Istovremeno, od Bayona je duža za 17 centimetara, što potvrđuje priču o idealnom rasporedu dužina u ovim automobilskim razredima. Neobično je dizajnirana, što je možda i najupečatljivija karakteristika koja je prati i oko čega se lome i rimska i sinjska koplja. Ono prema čemu je prepoznatljiva na cesti u predvečerje ili u potpunoj tami, to su dvije LED svjetleće linije – sprijeda bijela (Seamless Horizon), a straga crvena. Kona ima pet vrata, od kojih su bočna prilično velika, bez obzira na njenu prosječnu dužinu međuosovinskog rastojanja (266 cm). Iako je dvovolumen, oblik karoserije iz profila gotovo da predstavlja kupe, uostalom kao i Tucson, što je je još jedna osnova za nešto bolju efikasnost.
Za razliku od hibrida ili konvencionalnih benzinaca, prednji dio električnog modela je sasvim drugačiji. Potpuno je zaobljen i gladak, pa je jasno da se radi o električnom automobilu, čija efikasnost uveliko zavisi od aerodinamičkih karakteristika. Pikselizirani donji dio maske je već prepoznatljiva karakteristika prethodnih Hyundaijevih električnih automobila, a sličan motiv nalazimo i na stražnjem odbojniku. Uglavnom, električna Kona vizuelno je znatno drugačija od konvencionalne, što je možda i svjestan potez, s obzirom na globalni trend.
Međutim, iza vrata se krije potpuno isto uređenje kao i kod konvencionalnih modela, što jasno sugeriše na to da je Kona primarno zamišljena kao električni model. Iza vrata se još krije i prostor koji je u stanju postidjeti unutrašnji prostor kod znatno većih automobila. Potpuno nova arhitektura, nalik onoj kod Ioniqa 5, otvorila je sasvim nove mogućnosti, oslobodila puno prostora između prednjih sjedišta i stvorila prozračnost na kakvu ćete rijetko naići kod putničkih automobila sličnog koncepta. Radi se zapravo o tome, da je greben između prednjih sjedišta “podrezan” gotovo do podnice. Na tom ostatku je jedno veliko otvoreno spremište koje može primiti puno više stvari nego što vam je potrebno. U nivou laktova vozača i suvozača nalazi se preklopivi naslon koji samo djelimično pokriva spomenuto spremište, pa je prostora zaista napretek. Jedini problem može biti u tome, što Kona malo oskudijeva u skrivenim spremištima.
Zbog električnog pogona, zapravo zbog nedostatka termičke pogonske sekcije sprijeda, cijela konzola je pomjerena prema naprijed, što je dovoljno učinilo da putnici dobiju barem desetak centimetara nove komocije. Zanimljivo je to što je Hyundai čvrsto odlučio da kupcima vrati stare dobre mehaničke tastere koji uglavnom služe kao prečica za dolazak do traženog menija na displeju infotainmenta. I on je gotovo u potpunosti preuzet s Ioniqa 5, s tim što je panel s dva displeja na sredini malo “slomjen” i zakrenut prema vozaču. Uglavnom, moderni izgled unutrašnjosti najviše čine spomenuti displeji – oba dijagonale 13,2 inča od kojih je jedan namijenjen prikazu osnovnih parametara vožnje ispred vozača, a drugi ima funkciju displeja infotainmenta. Od dolaska modernih Hyundaijevih električnih automobila, imamo i polugu za izbor načina vožnje (PRND) smještenu na stubu upravljača. I ona je identična modelima Ioniq, a uskoro će se useliti i u sve druge Hyundaijeve klasične modele koji su opremljeni automatskim mjenjačem.
Sjedišta su velika i prilično udobna, a u ovom paketu opreme potpuno električno pomjerljiva. Većina unutrašnjosti je obložena vještačkom kožom, a Hyundai nije pretjerano eksperimentisao s različitim vrstama plastike tamo gdje je morala biti. Naglasimo da je dobar dio konzole napravljen od umetaka brušenog aluminija, što stvara neobičan kontrast. Iza stražnjih sjedišta, čiji su nasloni preklopivi prema sistemu 40/20/40, zjapi ogroman prtljažni prostor zapremine 466 litara, što je gotovo najviše što može ponuditi jedan crossover ove klase. Širi je od 100 cm, i duži od 80 cm, što je predispozicija za bezbrižno trpanje svega i svačega pred polazak na godišnji odmor. Nepravedno bi bilo nespomenuti i mali prtljažnik ispod prednjeg poklopca i njegovih skrivenih 27 litara – taman za kablove punjača 11 kW i mali mobilni punjač snage 2,4 kW.
Konu je lakše voziti nego i Ioniqa 5 i Ioniqa 6. Kona je i udobnija i od jednog i od drugog. Razlog vjerovatno leži u manjoj masi, jer je prazna teška (svega) 1.773 kg. Izuzetno se nosi s poprečnim neravninama ili manjim kanalima u gradskoj vožnji, jer odozdo možete čuti samo tihi tupi zvuk udarca podloge od gume široke 235 mm, što vas sigurno neće uznemiriti. Tu je bolja od benzinskih verzija, ali se s njima izjednačava pri brzoj vožnji autoputem. Slično je i u vožnji zavojitim putem, mada pri oštrim manevrima Kona malo više ide u stranu, što je čudno, s obzirom na vrlo nizak profil guma, ali i dalje dovoljno samouvjereno. “Težina” upravljača je vjerovatno idealna, a najveće pohvale idu na račun sistema za centriranje trake – skromnih desetak sekundi autonomne vožnje, osiguraće vam geometrijski sredinu u svakom zavoju i u svakom trenutku. Kona EV je najugodnija kad se vozi po gradu, mada se neće postidjeti brže vožnje autoputem. Iako maksimum dostiže na 170 km/h, ipak preporučujemo nešto niže, zbog potrošnje koja pri takvim brzima ipak postaje prevelika.
Kao i kod benzinske i hibridne Kone, pa i drugih novijih modela južnokorejskog automobilskog giganta, sistem će vas upozoriti zvučnim signalom kada prekoračite ograničenje brzine koje je automobil detektovao, osim što će prikazati vizuelno upozorenje i pokazivati znak brzine na komandnoj tabli, kojeg je detektovao. Kona će postati pomalo i dosadna sa sistemom praćenja pažnje vozača, tražeći stalnu koncentraciju prema cesti. Valjda je i to nešto na čemu insistiraju iz zloglasne Evropske komisije i EuroNCAP-a. Prilagodljivi tempomat je izuzetan detalj opreme, mada bi mogao biti i malo brži nakon zaustavljanja na semaforu. Budite spremni na nervozu vozača iza vas.
Govorimo li o snazi, spomenimo njenih 217 KS i pogon samo preko prednje osovine. Nije malo! Nikako – stisnite gas u trenutku preticanja, pa ćete vidjeti. S ovom snagom biće vrlo jednostavno i zabavno koristiti kratke isprekidane linije i zaobilaziti sporije. Tako ćete od 60 do 100 km/h stići za manje od 4 sekunde, a od 80 do 120 za manje od 5 sekundi. Izvrsno! Sve postaje jasnije nakon prvog stiskanja gasa do poda, jer svih 217 KS oslobađa gotovo trenutno, pri čemu traži i malo korekcije volanom.
Ukoliko ste vozač bez pretjeranih sportskih aspiracija, s ovim automobilom biste bez većih problema trebali prelaziti između 400 i 500 kilometara. Želite li preći (puno) više, onda biste se morali prodržavati nekih pravila koja nedvosmisleno podižu efikasnost. Tako biste, recimo trebali kočiti gotovo isključivo jednim od intenziteta manuelne rekuperacije, nizbrdo biste tebali koristiti kinetičku energiju i voziti bez ikakve rekuperacije, trebali biste izbjegavati nepotrebna silovita ubrzanja, zimi biste punjenje trebali obavljati u zatvorenim prostorima gdje je temperatura viša i slično. Sve ovo bi vam moglo osigurati još najmanje stotinjak besplatnih kilometara vožnje. Tako smo u jednoj testnoj sesiji uspjeli preći čak 622 kilometra, što je vjerovatno rekordna postignuta autonomija s ovim automobilom. Tada je prosječna potrošnja bila 9,9 kWh/100 km, što dovoljno govori i o efikasnosti automobila uopšte i o isplativosti primjene nekih opštih pravila o ekonomičnoj vožnji.
Vozeći uobičajenim načinom u mješovitom ciklusu, koristeći klima-uređaj 50% vremena, potrošnja nikad nije prešla vrijednost od 13 kWh, što je osiguravalo autonomiju do 500 kilometara. Tajna ovako niske potrošnje krila se u relativno maloj masi.
Kona EV ima pet postavke regenerativnog kočenja koje možete koristi prema vlastitom afinitetu. Možete koristiti i sistem I-Pedal, kojim potpuno eliminišete potrebu za kočenjem na klasičan način, ali i automatski način, prepuštajući zamornu kalkulaciju pametnom sistemu.
Električnu Konu je moguće puniti na svim vrstama punjača, ali maksimalnom snagom do 105 kW. Ako ste je ispraznili do kraja, onda će biti puna za 36 minuta. Tada će prosječna snaga punjenja biti 86 kW. S punjačem snage 11 kW, do istog kapaciteta trebaće vam 7 sati punjenja. Kao dio prateće opreme u Koni stiže punjač snage 2,4 kW koji može pomoći ukoliko imate vlastiti monofazni izvor napajanja. Takvim punjenjem preko noći, možete osigurati oko 150 kilometara gotovo besplatne vožnje.
Kao i u drugim električnim Hyundaijima, dio opreme je i poseban utikač preko kojeg sa svoje Kone možete dopunjavati neki drugi električni auto ili spojiti bilo koji električni potrošač snage do 3,6 kW.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Kao i svaki drugi Hyundaijev automobil, i Kona (pa i EV), ponuđena je u velikom broju i pogonskih opcija i paketa opreme. Vozili smo najopremljeniju, što je podrazumijevalo i bateriju najvećeg iskoristivog (neto) kapaciteta – 65,4 kWh. To je ujedno i najskuplja varijanta. Uz vladine podsticaje u visini od 10.000 KM, i uz poseban promotivni popust koji će vam u ovom trenutku odobriti uvoznik za BiH, najskuplja električna Kona košta 88.490 KM.
Pod istim uslovima, najjeftiniju možete kupiti za 60.490 KM.
Hyundai Kona Electric Luxury 2WD (65,4 kWh) |
|||
Cijena do registracije: | 105.490 KM | ||
Akcijska cijena do registracije: | 99.490 KM | ||
Cijena najjeftnijeg električnog modela (Hyundai Kona Electric 2WD Style 48,4 kWh): | 76.490 KM | ||
Akcijska cijena najjeftnijeg električnog modela (Hyundai Kona Electric 2WD Style 48,4 kWh): | 70.490 KM | ||
Troškovi registracije: | 904 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 5.173 KM | ||
Kontrolni servis: | 15.000 km / 1 god. | ||
Cijena osnovnog servisa: | 95 KM | ||
Motor: | Električni motor, baterija 65,4 kWh, FWD | ||
Snaga: | 160 kW / 217 KS | ||
Obrtni moment: | 255 Nm | ||
Mjenjač: | Automatski, 1 brzina | ||
0-100 km/h / Max: | 7,8 s / 170 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 14,7 kWh/100 km (WLTP) | ||
Autonomija: | 490 km (WLTP) | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.355 / 1.825 / 1.575 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.660 mm | ||
Mini. rastojanje od tla: | 151 mm | ||
Krug okretanja: | 10,6 m | ||
Masa vozila: | 1.773 kg | ||
Zapr. prtljažnika: | 466 / 1.300 l | ||
Garancija: | 5 godina / neograničen broj kilometara | ||
Početak prodaje u BiH: | Juni 2024. | ||
. | |||
Odlukom Vlade FBiH od 2022. godine kupovina električnih automobila subvencionirana je u visini od 10.000 KM. | |||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
D: | 3,99 s | ||
80-120 km/h: | |||
D: | 4,66 s |
Hyundai Kona Electric Luxury 2WD (65,4 kWh)
Serijska oprema Style:
Progresivni servoupravljač; podešavanje upravljača po visini i dubini; zračni jastuk za vozača; zračni jastuk za suvozača; dva bočna zračna jastuka sa zračnim zavjesicama; centralni zračni jastuk (sprijeda); el. parkirna kočnica; ABS (sistem sprečavanja blokade točkova prilikom kočenja); ESC (elektronski program stabilnosti); HAC (Hill start assist control – kontrola pomoći pokretanja na uzbrdici); MCB (Multi collision brake – kontola stabilnosti vozila); ICC kamera u kabini (sigurnosni sistem praćenja umora vozača); Drive mode select; sistem štednje baterije; sistem grijanja baterije; sidrište za dječju sjedalicu (straga); Immobilizer (elektronska blokada motora); sistem kontrole pritiska u gumama; SBW (Shift by Wire mjenjač); prilagodljivo regenerativno kočenje pomoću ručica na upravljaču; automatska regulacija paljenja prednjih svjetala; el. podešavanje vanjskih retrovizora; kućišta vanjskih retrovizora i ručice vrata u boji karoserije; tonirana stakla; stražnji spojler s kočnim LED svjetlom; vozačevo sjedište podesivo po visini; nasloni za glavu podesivi po visini (sprijeda i straga); unutrašnje ručice vrata u boji metala; djeljiv naslon drugog reda sjedišta (40:20:40); držači za čaše u centralnom otvorenom grebenu; naslon za ruku; priključak za USB i USB punjači; komande za audiouređaj na upravljaču; svjetlo za čitanje mape; svjetlo u unutrašnjosti u 2. redu sjedenja; centralno zaključavanje; dalj. upravljanje centralnom bravom; el. podizači prozora (prednji i stražnji; vozačevo Auto-Down); štitnici od sunca s ogledalom i osvjetljenjem (za vozača i suvozača); svjetlo u prtljažnom prostoru; automatski dvozonski klima-uređaj s automatskim odmagljivanjem; upravljač presvučen kožom; integrisani pokazivači pravca u vanjskim retrovizorima; krovne lajsne; (alu-felge 17″), (gume 215/60 R17); prednji i stražnji kočni diskovi 16″; set za popravak gume; LED prednja poziciona svjetla; LED MFR prednja svjetla; Radio + RDS+ 4 zvučnika + 2 visokotonska zvučnika; digitalni sat; tempomat (Auto cruise control) sa MSLA (manuelnim ograničavanjem brzine); (platnene presvlake sjedišta); izolator prednjeg poklopca; LKA (line keep assit – sistem zadržavanja između traka na cesti); FCA (sistem sprečavanja sudara sprijeda – vozila/pješaci); LFA (line following assit – sistem praćenja traka na cesti); HDA (sistem pomoći pri vožnji na autoputu); SCC (Smart cruise control); el. grijanje vanjskih ogledala; aeroblade prednji brisači; SUV obloge (obrve) u boji vozila; podešavanje sjedišta vozača u lumbalnom dijelu; indikator niskog nivoa tekućine za stakla; Supervision komandna table 12,3″ s reostatom (podešavanjem osvjetljenja); pokrov prtljažnog prostora; E-Call (ne funkcioniše van teritorija EU zemalja); kamera za pregled iza vozila; Bluetooth s prepoznavanjem glasa; senzori za parkiranje (straga); automatska regulacija paljenja brisača (senzor za kišu); ROA (rear occupant alert – sistem upozorenja prisutnosti na stražnjim sjedištima; stražnja LED svjetla; el. unutrašnje ogledalo sa zatamnjenjem; senzori za parkiranje (sprijeda); navigacija (12,3″ touch screen) LCD; stakla sa zaštitom od UV zračenja (akustični film u vjetrobranu); el. preklapanje vanjskih retrovozora; džepovi na stražnjoj strani prednjih sjedišta; “pametni” sistem kontrole brzine (ISLA intelligent speed limit); pokretanje motora bez umetanja ključa (Smart Key) Start/Stop Button; paket priprema ožičenje za kuku; bežični punjač za pametni telefon; zatamnjena stakla iza prvog reda sjedišta…
Cijena modela sa serijskom opremom Style: 84.490 KM (akcijska cijena 78.490 KM)
Serijska oprema Premium (dodatno na Style):
Projekciona wide LED prednja svjetla; LED garnish svjetlo (prednja lajsna); alu-felge 19″; gume 235/45 R19; grijanje prednjih sjedišta; Mood lamp (unutrašnje osvjetljenje); mrežica u prtljažnom prostoru; grijanje volana; ventilacioni difuzori za klimu u grebenu prema stražnjoj klupi; zaštitne zavjesice (blato); unutrašnji V2L (vehicle to load) – funkcija napajanja el uređaja putem baterije vozila…
Cijena modela sa serijskom opremom Premium: 89.490 KM (akcijska cijena 83.490 KM)
Serijska oprema Prestige (dodatno na Premium):
Presvlake sjedišta – koža/platno; grijani poklopac mjesta za punjenje; grijanje stražnjih sjedišta; toplotna pumpa; vanjski V2L (vehicle to load) funkcija napajanja el. uređaja putem baterije vozila; PCA (sistem spečavanja sudara prilikom parkiranja unatrag); sistem detekcije objekata u “mrtvom” uglu (blind spot collision avoidance assit – BCA); bočni parkirni senzori; BVM (blind viev monitor) monitor u komandnoj tabli – upozorenje na objekte u mrtvom uglu; SVM (Surround view monitor – monitor za pregled oko vozila i pomoć oko jednostavnijeg parkiranja); el. podesivo vozačevo i suvozačevo sjedište; Head-Up displej (projekcija na vjetrobranu); el. podesivo otvaranje vrata prtljažnika…
Cijena modela sa serijskom opremom Prestige: 96.490 KM (akcijska cijena 90.490 KM)
Serijska oprema Luxury (dodatno na Prestige):
Krovni otvor s električnim pogonom; sjedište vozača s memorijom; kožni paket (sjedišta); ventilisana prednja sjedišta; premium relaksirajuća sjedišta (vozačko i suvozačko); FCA 2.0 (sistem sprečavanja sudara spijeda – vozila/pješaci); sistem daljinskog pametnog parkiranja (Remote smart parking assist 2); HDA 2 (sistem pomoći pri vožnji na autoputu); premium zvučnici Bose i pojačalo sa ASD (active sound design)…
Cijena modela sa serijskom opremom Luxury: 104.490 KM (akcijska cijena 98.490 KM)
Dodatna oprema:
– Metalik boja (1.000 KM)
Cijena dodatne opreme: 1.000 KM
Akcijski popust: 6.000 KM
sep 18, 2024 0
sep 17, 2024 0
sep 17, 2024 0
sep 17, 2024 0
nov 15, 2014 0
okt 15, 2014 0
okt 15, 2014 0
sep 15, 2014 0