Osvježeno 23 Septembra, 2023 6:00 PM
jul 24, 2023 Almir Grebović Hyundai, Test 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Održavajući model prepoznatljive konstitucije, Hyundai je 2020. godine stigao do redizajna modela četvrte generacije. Predstavivši ga 20 godina ranije i to pod posebnim imenom, jasno je bilo da je Santa Fe, nazvan prema istoimenom gradu u Novom Meksiku, prvenstveno bio namijenjen Amerikancima. Zanimljivo je i to što se radilo o prvom Hyundaijevom samostalno razvijenom SUV-u, pa potpis počevši od platforme, preko dizajna, motora i opreme, na sve stavljaju Korejci. (Mitsubishijev) Galloper je njime otišao u historiju, a Hyundai, doduše stidljivo, najavio ofanzivu vlastitih konstrukcija u segmentu SUV-ova svih kategorija.
No, Santa Fe se nije dugo zadržao samo na tržištu SAD, pa je kao dobro zamišljen posao predstavljao odskočnu dasku na skoro svim tržištima na kojima je Hyundai bio prisutan. Hyundai sa Santa Feom iz tog vremena nije imao namjeru parirati američkim preglomaznim konkurentima, ali je bilo jasno da bi se mogao otvoriti još jedan front. U tom duhu je i rastao – 450 cm, 475,5 cm, 469 cm, pa sve do 2018. godine kada je predstavljena četvrta generacija sa dužinom od 477 cm, koja je redizajnom 2020. godine stigla na 478,5 cm. Čini se da kraja nema…
Redizajnom su, pored nekoliko dodatnih milimetara, stigli i moderni oblici. Nije teško primijeti potpuno novi prednji kraj na kojem su svi detalji u potpunosti novi. Potpuno nova prednja maska, odbojnik, LED dnevna svjetla i po dva bloka glavnih svjetala, ovim bi sasvim sigurno opravdavali i novu generaciju. Straga je manje radikalno, ali sasvim dovoljno za osvježenje pred dolazak novog modela pete generacije.
Koliko su promjene značajne s prednje strane, još značajnije su iznutra, jer je značajno izmijenjeno vozačevo okruženje. Nestala je stara tabla s instrumentima i zamijenjena je novom, digitalnom, što je zapravo displej dijagonale 12,3 inča. Tamo gdje je nekad stajala ručica automatskog (ili manuelnog) mjenjača nalazi se nova zakošena konzola s bezbroj tastera, mada su obećali da će pojednostaviti korištenje. Na njoj je i poznati Hyundaijev selektor kretanja s tasterima, pa je pokretanje ovim postalo još jednostavnije. Pored njega je i rotacioni prekidač kojim su vozaču ponuđeni svi dostupni modovi izbora vožnje po različitim podlogama “Terrain Mode”, budući da je cijeli auto naslonjen na vrlo pametni sistem pogona na 4 točka HTrac. Ispod svega je sad vrlo praktičan prostor za odlaganje sitnica koje bi inače smetale u vožnji. Među dostupne načine uključuju vožnju po pijesku, snijegu i blatu, a dostupni su i eko, sport i smart način, ali i poseban način koji vožnju podređuje maksimalnoj udobnosti.
I to su zapravo najznačajnije (vizuelne) novosti redizajniranog modela, mada Hyundai navodi da se ispod lima krije puno toga u što su uložili dovoljno truda. Tvrde da je novi auto tiši i sigurniji, ali i to da je baziran na nešto novijoj platformi treće generacije.
Ono po čemu bismo ovog Santa Fea mogli zapamtiti to su vrlo udobna sjedišta (bez obzira na izabrani način vožnje), prilagodljiva u svim pravcima, mada se visoke udobnosti ne mogu postidjeti ni sjedišta u srednjem redu. Potpuno modularana, klizna po segmentima i preklopiva, pružiće praktičnost kakvu samo može pružiti automobil ovih dimenzija koji je namjenski građen da svima ponudi što veću udobnost. Preklopite li njihove naslone, otvoriće vam se prostor s još dva sjedišta, ali prije toga moraćete otvoriti prtljažnik kako bi ta dva (nezavisna) sjedišta izronila iz ravne podnice. Nije teško.
Dok su u podu, prtljažnik će progutati sve zamislivo što namjeravate ponijeti na godišnji odmor. Hyundai tvrdi da je “ispod roletne” 571 litar slobodnog prostora. Ostalo zavisi od nekoliko različitih postavki i kombinacija, ali je moguće dobiti slobodan prostor do čak 1.649 litara. Ukoliko je treći red sjedišta u “radnom režimu”, na raspolaganju će vam biti možda dvjestotinjak litara.
Dobar pregled “odozgo” u vožnji će potpuno anulirati gabarite i dužinu od 478,5 cm, a ubacite li “u rikverc” ili ako samo aktivirate sistem kamera, na centralnom displeju pojaviće se nekoliko projekcija i zamišljenih linija koje će vam omogućiti prolazak “u milimetar”, tako da straha od dimenzija ne smije biti. A onda kako vam je lakše – ili na ogromne bočne retrovizore, ili preko displeja multimedije. Ostatak će u svakoj varijanti predstavljati istinski užitak, budući da se radi o vanredno udobnom automobilu. Ovo je možda jedini automobil današnjice kojem bi početnici mogli zamjeriti na bezbroj tastera postavljenih na novoj konzoli koja može podsjećati na kokpit putničkog aviona. No, čini se da im je ipak bolje tu nego da su negdje skriveni i virtuelni na displeju multimedije. Lakše je i na oku su praktično sve najvažnije funkcije. Dodatno tome, pomoći će i head-up prikaz kojeg je moguće i isključiti.
Santa Fe u ovoj konfiguraciji ima masu veću od dvije tone. Nije malo, zbog toga ima pogonski sistem snažan 265 KS. Zbog toga je vrlo dinamičan, pa će od 80 do 120 km/h stići za samo 7 sekundi, što je uglavnom odlika snažnijih putničkih automobila. Zatrebali vam ubrzanje u bilo kojem trenutku, nemojte štedjeti i rezultat neće izostati. A ostatak… Ostatak će proći vrlo tiho, vrlo glatko i vrlo udobno, jer se radi o Plug-In Hybridu.
Plug-In Hybrid znači da ćete uz ovakav Santa Fe, pored 1,6-litarskog benzinskog turbomotora snage 180 KS imati i električni motor snage 91 KS i električnu bateriju koju ćete moći dopunjavati preko vanjskog izvora. Bateriju možete puniti i preko javnog punjača i preko malog mobilnog punjača, ali ne snagom većom od 3,3 kW. Budući da se radi o plug-in hibridu, koji ima bateriju kapaciteta 13,8 kWh, punjenje ovim snagama biće sasvim dovoljno. Ukoliko ste umjeren vozač, vožnja na električnu struju mogla bi biti dominantna, pošto akumulirana energija u većini slučajeva može zadovoljiti dnevne potrebe. Sat vremena punjenja preko malog mobilnog punjača osiguraće vam 8 kilometara vožnje na struju, a punjenje preko bilo kojeg snažnijeg javnog punjača, osiguraće vam najviše 12 kilometara vožnje za svaki sat punjenja.
Izaberete li način vožnje samo na električnu struju, gotovo u svakom slučaju možete preći najmanje 50 kilometara. To podrazumijeva da biste trebali malo pripaziti na stiskanje papučice gasa, budući da će maksimalni pritisak odmah aktivirati benzinski motor. Ukoliko ste umjereni, imaćete sigurnih 60 kilometara isključivo na struju. Vozeći umjereno, ali ne presporo, naš najbolji rezultat je bio 85 kilometara. To znači da ukoliko imate vlastiti kućni izvor struje (monofazni 220 V), i ukoliko imate mali mobilni punjač, kojim ćete preko noći puniti bateriju, da će vas 50 pređenih kilometara u najgorem slučaju koštati 90 feninga. Ukoliko pripazite, za toliko novaca možete preći i 60, pa i više kilometara. Sad to uporedite sa cijenom benzina. Inače, na električni motor je moguće voziti najvećom brzinom od 135 km/h, nakon čega će se poznatim zvukom oglasiti turbobenzinac.
Ukoliko krećete na duži put, i ukoliko je baterija puna, to opet podrazumijeva, da možete preći najmanje 50 kilometara, na struju, a ostatak vožnje biće u klasičnom hibridnom modu. To znači da će u zavisnosti od dinamike vožnje sistem kombinovati rad i benzinskog i električnog motora. Tada potrošnja goriva može biti između 4 i 7 litara. Klasični hibridni mod podrazumijeva kombinovani način u kojem će benzinski motor puniti bateriju i pokretati automobil, dok će pri kretanju iz mjesta uvijek koristi električni motor. Ukaže li se potreba za naglim međuubrzanjem, aktiviraće se oba motora i time na 5.500 obr/min u galop pustiti svih 265 KS i 350 Nm.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Istinska prednost i prava poenta vožnje ovog plug-in hybrida je vožnja na električnu struju. Oni koji su u prilici stalno dopunjavati bateriju, u vremenu skupog goriva mogu proći vrlo jeftino. Naš prosjek potrošnje benzina u hiljadu pređenih kilometara bio je nešto veći od dva litra benzina na 100 pređenih kilometara. Naravno, da je većina vremena iza upravljača provedena u električnom modu, pa smo time u potpunosti opravdali vožnju jednog plug-in hybrida.
Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDi (265 KS) PHEV 6AT HTrac 4WD Allnatt (7 sjed.) |
|||
Cijena do registracije: | 121.790 KM | ||
Akcijska cijena do registracije: | 115.790 KM | ||
Troškovi registracije: | 748 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 6.021 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km / 1 god. | ||
Cijena osnovnog servisa: | 385 KM | ||
Motor: | hibridni; benzinski – 1.598 ccm, 4 cilindra u liniji, 16 ventila, Turbo, direktno ubrizgavanje, Start&Stop; električni – kapacitet baterije 13,8 kWh; HTrac 4WD | ||
Snaga: | sistemska snaga 195 kW (265 KS) / 5.500 obr/min; snaga benzinskog motora 132 kW (180 KS) / 1.500 – 4.000 obr/min; snaga električnog motora 67 kW (91 KS) | ||
Obrtni moment: | sistem 350 Nm / 1.500 – 4.500 obr/min; električni motor 304 Nm |
||
Mjenjač: | automatski, 6 brzina | ||
0-100 km/h / Max: | 8,8 s / 187 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 1,6 l/100 km (WLTP) | ||
Prosj. potrošnja struje: | 18,1 kWh/100 km (WLTP); 16,3 kWh/100 km (NEDC) | ||
Doseg na struju: | 58 km (WLTP) | ||
Emisija CO2: | 37 g/km (WLTP); 34 g/km (NEDC) | ||
Emisioni standard: | Euro 6d | ||
Zapr. rezervoara: | 47 l | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.785 / 1.900 / 1.685 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.765 mm | ||
Min. rastojanje od tla: | 176 mm | ||
Krug okretanja: | 11,4 m | ||
Masa vozila: | 2.005 – 2.112 kg | ||
Prtljažnik: | 571 / 1.649 l | ||
Garancija: | 5 godina / neograničen broj kilometara | ||
Početak prodaje u BiH: | februar 2021. | ||
. | |||
Odlukom Vlade FBiH od 2022. godine kupovina hibridnih automobila subvencionirana je u visini od 5.000 KM. | |||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
D: | 6,28 s | ||
80-120 km/h: | |||
D: | 7,01 s |
Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDi (265 KS) PHEV 6AT HTrac 4WD Allnatt (7 sjed.)
Serijska oprema (Allnatt):
Sistem kontrole pritiska u gumama (high line); rezervni točak; izolator poklopca motora; progresivni servoupravljač s integrisanim flex modovima; upravljač podesiv po visini i dubini; zračni jastuk za vozača i suvozača; dva bočna zračna jastuka sa zračnim zavjesicama; ABS (sistem spečavanje blokade točkova prilikom kočenja); ESC (elektronski program stabilnosti) sa DBC (Downhill brake control – kontrola kočenja na nizbrdici pri otežanim uslovima), HAC (Hill start assist control – kontrola pomoći pokretanja na uzbrdici) i TSA (Trailer stability Assist – sistem kontrole stabilnosti – vožnja s prikolicom); indikator niskog nivoa tekućine za stakla; centralno zaključavanje; alarm + dalj. upravljanje centralnom bravom; Immobilizer (elektronska blokada motora); stražnji spojler sa LED kočnim svjetlom; el. podešavanje i grijanje vanjskih retrovizora s integrisanim pokazivačima pravca (žmigavcima); el. podesivi prednji i stražnji prozori (step/down funkcijom i zaštitom od uklještenja); centralna konzola s naslonom za ruku i držačima za čaše; naslonjači za glavu sprijeda i straga podesivi po visini (sprijeda i po dubini); Isofix kukice za dječija sjedišta; djeljiv naslon drugog reda sjedišta (60:40); LED poziciona svjetla (dnevna svjetla); 6 zvučnika; digitalni sat; zaštitna mreža za prtljag; pokrov prtljažnog prostora; tonirana stakla; kućišta vanjskih retrovizora u boji karoserije; hromirane unutrašnje ručice vrata; automatska regulacija paljenja prednjih svjetala; radio + RDS; komande za audiouređaj na upravljaču; priključak USB (punjač) sprijeda i straga; aero blade prednji brisači (intervalni); kolo upravljača presvučeno kožom; automatski klima-uređaj s automatskim sistemom odmagljivanja; džep u naslonu vozačevog i suvozačevog sjedišta (u stražnjem dijeliju); štitnici od sunca s ogledalima i osvjetljenjem; podešavanje vozačevog sjedišta po visini; sjedište ispod nogu vozača sa ekstenzijom (mogućnošću produženja); podešavanje sjedišta vozača u lumablnom dijelu; krovne lajsne; automatske sigurnosne brave straga (za djecu); stakla sa zaštitom od UV zračenja; zatamnjena stakla iza prvog reda sjedišta; gume Continental; maska hladnjaka (tamni hrom); zaštitne zavjesice za blato; hromirane vanjske ručice vrata; paket – ožičenje za kuku; el. preklopivi vanjski retrovozori (s osvjetljenjem s donje strane); prednja LED svjetla Dual (kratka i duga); stražnja LED svjetla; svjetlo za osvjetljenje u kabini (pozadi); LED svjetlo u konzoli iznad vozača; LED personalana svjetla pozadi u kabini; Mood Lamp – osvjetljenje; automatska regulacija aktiviranja brisača (sistem za kišu); unutrašnji retrovizor s el zatamnjenjem (ECM); DeLux obloge vrata; zavjesice (manualne) na stražnjim vratima; sjedišta obložena kožom (s kožnim ornamentima i detaljima u unutrašnjosti); el. podesiva prednja sjedišta; integrisani memorijski sistem za vozačevo sjedište; suvozačevo sjedišta podesivo po visini; el. grijanje sjedišta u prvom redu; el. grijanje stražnjih sjedišta; ventilisana prednja sjedišta; zračni filter za kabinu; panorama stakleni krov (el. podesiv); el. parkirna kočnica; grijanje upravljača; HUD (Head up display) projekcioni informacioni ekran; Supervision Instrument sistem s reostatom (podešavanjem osvjetljenja); Tempomat (Auto cruise control – Smart unaprijeđeni); Paddle shifter (ručica za mijenjanje brzina na upravljaču); navigacija (displej 10,25”, osjetljiv na dodir); Bluetooth s prepoznavanjem glasa; el. otvaranje prtljažnog prostora; pokretanje motora bez umetanja ključa (Smart Key) Start/Stop Button; sistem detekcije objekata u “mrtvom” uglu (blind spot collision – avoidance assist system); monitor za objekte u “mrtvom” uglu (Blind spot view monitor); sistem asistencije održavanja vozila između traka na cesti (line keeping sistem + LFA); sistem asistencije sprečavanja prednjeg sudara (FCA – Forward collision – avoidance assist); sistem daljinskog “pametnog” parkiranja – osnovni (Remote smart parking assist Entry); “pametni” sistem kontrole brzine (ISLW intelligent speed limit warning); sistem upozorenja prisutnosti na stražnjim sjedištima (Rear seat Alert); Wireless punjač za mobitel (funkcija u ovisnosti o modelu mobitela); Around view monitor (monitor za pregled oko vozila i pomoć oko jednostavnijeg parkiranja); Inverter struje 220V; Krell sistem ozvučenja sa surround zvukom; sistem asistencije sprečavanja sudara pri parkiranju – pozadi (parking collision – avoidance assist – rear); 19” alu-felge; Nappa kožni paket; centralna konzola s alu-detaljima; Suede unutrašnje obloge; HDA (sistem asistencije pri vožnji na autoputu)…
Cijena modela sa serijskom opremom Allnatt: 121.790 KM
Akcijski popust: 6.000 KM
sep 22, 2023 0
sep 22, 2023 0
sep 22, 2023 0
sep 22, 2023 0
nov 15, 2014 0
okt 15, 2014 0
okt 15, 2014 0
sep 15, 2014 0