Osvježeno 5 Decembra, 2024 1:30 PM
aug 09, 2022 Almir Grebović e-ProAuto, Hyundai, Test 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Četvrta generacija Tucsona, predstavljena 2020. godine, ponuđena je s nekoliko benzinskih i s nekoliko dizelskih motora, ali su lokalna pravila definisala detaljnu ponudu po tržištima. Pored konvencionalnih modela, Hyundai ga je ponudio i kao mild hibrida, i kao hibrida, i kao plug-in hybrida – dakle u svim varijantama kojima je bila prilagođena konvencionalna platforma, pa čak i u svim varijantama transmisije. Razlike u fizičkom izgledu nema – Tucsoni se mogu razlikovati jedino prema obliku izduvnih cijevi auspuha i prema natpisu na poklopcu prtljažnika.
Hibridi su inače nastali kao posljedica direktive Evropske komisije koja postepeno uvodi ograničenja emisije CO2. Tako automobili koji imaju i benzinski i električni motor u pravilu emituju manje štetnih tvari u atmosferu od konvencionalnih automobila pogonjenih bilo kojim drugim gorivom. Tako je i s Tucsonom hibridom – u kombinaciji ga pogone jedan benzinski i jedan električni motor.
O dizajnu četvrte generacije već je davno sve rečeno, a imali smo imali priliku voziti i varijantu s osnovnim dizelskim motorom koji je imao pogon samo na prednjim točkovima, ali i vrhunsku benzinsku varijantu s odličnim sportskim turbomotorom, izvanrednim paketom opreme i s inteligentnim pogonom na svim točkovima. Za razliku od konvencionalnih verzija, hibrid donosi nešto novo. Namijenjen je, prije svega, kupcima modernih shvatanja i onima koji prate globalne trendove. On je SUV, zapravo malo veći gradski SUV, koji ima određene sposobnosti savladavnja terenskih neprilika. Konvencionalni je dvovolumen, solidnog klirensa, pa ovu formu praktično koriste svi proizvođači. Zbog gabarita, velikog izbora motora i pogona, on baš i nije crossover, nego je puno više od njega.
Iako ima oblik klasičnog SUV-a, kakav je uostalom imao i model treće generacije, četvrta generacija je stilski daleko odmakla od prethodnika. Potpuno nove linije na svim stranama otkrivaju da stilisti na prethodnim projektima ipak nisu izrekli svoje posljednje riječi. Posebno je dojmljiv prednji dio s novom prednjom maskom malo krupnije “mustre” u koju su smještena segmentirana dnevna svjetla u obliku galebovih krila. Hyundai ih naziva parametričkim svjetlima koja su se fizički u potpunosti uklopila u eksterijer, toliko da se čini da ne postoje sve dok nisu upaljena. Radi se o optički polupropusnim plastičnim površinama ispod kojih su konvencionalna svjetla s LE diodama. Ni ostatak nije ništa manje zanimljiv, pa glomazni elementi sprijeda i zaista odaju utisak da se radi o robustnom automobilu. Otvori blatobrani su oivičeni masivnim plastičnim oblogama, a sa strana su posebno izražene dvije izlomljene linije koje s ostalim elementima stvaraju utisak sportskog putničkog automobila.
Naglašena hromirana linija oko staklenih površina ostavlja utisak da se radi o karoseriji koja ima obrise kupea, što je vrlo uspjela optička varka. Straga je zanimljiv smještaj brisača vjetrobrana, koji je skriven ispod krovnog spojlera. Tu je još nekoliko stilskih bordura koje Tucsona prate i u unutrašnjosti, koja je također jedna od Hyundaijevih neispričanih priča. Tucson je stoga i u unutrašnjosti vrlo autentičan automobil s originalnim dizajnerskim i praktičnim rješenjima. Naznačajniji je svakao greben između vozača i suvozača na kojem je dominantno postavljan panel za upravljenje mjenjačem. Tri su tastera koja u potpunosti mijenjaju konvencionalnu ručicu automatskog mjenjača, koju većina proizvođača već polako šalje u historiju. Dominantan je i ogromni centralni displej koji je vrlo vješto izdijeljen, ali potpuno funkcionalan. Tako se dijelom funkcija upravlja preko promjenjljivih ikonica, a dijelom pomoću fiksno postavljenih funkcija, što znatno olakšava korištenje. Vrlo zanimljiv je i displej koji “simulira” konvencionalne instrumente. Minijaturan je i nije zasjenjen, ali se sve na njemu odlično vidi, čak i u vožnji po najsunčanijem danu. Unutrašnjost optički upotpunjuje tanka dvostruka aluminijska lajsna koja se proteže i preko konzole i preko svih vrata, što je jednostavan, ali stilski odličan detalj, koji ne može ostati neprimijećen.
Sve ovo moguće je vidjeti na bilo kojem Tucson, koji je, naravno opremljen ovakvim mjenjačem. Razlike u sistemu pogona nemoguće je primjetiti, sve dok ne podignete prednji poklopac. Čak i tu je moguće vidjeti samo dio električnog sistema, jer je ispod poklopca i dalje najdominantniji benzinski turbomotor. Princip je nov, ali nije nepoznat – jedan benzinski i jedan električni motor. Benzinac je poznat – 1.6 T-GDI sa 180 KS. Pored njega tu je i električni motor snage 60 KS. Hyundai ovog Tucsona deklariše s ukupnom snagom od 230 KS. Nije malo, a pogotovo ako znamo da je benzinac pomognut s turbopunjačem, a da električni motor ima veliki obrtni moment. Prema utvrđenim propisima WLTP-a u atmosferu emituje 149 grama CO2 po kilometru. Da nije hibrid, s ovim motorom emitovao bi 164 g.
Vožnja ovakvog automobila predstavlja pravu raskoš udobnosti i potpunu suprotnost vožnje starijih konvencionalnih automobila – jedan pritisak na taster Start/Stop, jedan pritisak na taster mjenjača “D” i krenuće poput jedrenjaka na mirnom moru – glatko i tiho, i to pomoću električnog motora.To bi trebala biti poenta današnjih automobila – voziti što jednostavnije i što udobnije. Krenuće bez ikakvih vibracija, a benzinski motor će se aktivirati kad ponestane struje u bateriji ili kad vožnja postane zahtjevnija. Poenta hibrida i jeste u tome, da električni motor priskoči u pomoć onda kada je najteže i kad bi benzinski motor trošio puno više goriva.
Baterija ovog hibrida nije velika. Ima kapacitet od samo 1,49 kWh i nekako je upakovana i smještena ispod stražnjih sjedišta, pa njena veličina nikako nije utjecala na prostor ni u kabini ni u prtljažniku.
Uz malo pažnje, na električnu struju je moguće voziti oko 5 kilometara i to pasivnijim načinom vožnje. Tucson zapravo i nije automobil koji je zamišljen tako da duge dionice prelazi na struju. On radi prema izvornim principima hibridnog sistema, pa se električni motor aktivira samo u vršnim opterećenjima i onda kada otpori kretanja traže maksimalno korištenje resursa oba motora.
Nije se teško naviknuti na vožnju bez vibracija ili bez buke i zapravo je tek nakon toga moguće shvatiti šta je prava udobnost vožnje. Štaviše, benzinski motor je toliko dobro izolovan, a i sam od sebe tako dobro uravnotežen, da je u vožnji teško primijetiti kad on uopšte radi. To se najbolje primijeti prema kazaljci “obrtomjera” koja u ovom slučaju ima sasvim drugu funkciju. Preko tog instrumenta možemo pratiti koliko je ustvari opterećenje pogonskog sistema i da li vozimo u ekonomičnom ili dinamičnom režimu. Tu je naravno i prikaz stanja baterije, odnosno prikaz načina rada – da li se baterija puni, da li vozimo samo na benzinski ili samo na električni motor i da li rade oba motora zajedno. Ukoliko ste jedan od onih koji vode računa o potrošnji goriva, ovaj pokazivač je od presudne važnosti. Čak je moguće i bez gubitka dinamičkih performansi češće koristiti električni motor i tako prilično uštedjeti. Takva vožnja već nakon stotinjak pređenih kilometara prelazi u rutinu, a cijeli sistem je i previše sofisticiran da bio vozač na sebe trebao preuzimati ikakvu funkciju izuzev koristiti volan i papučicu gasa. Vrhunska mehanika i sofisticirani softver će u svakom trenutku bez ikakve sumnje pružiti najbolje. Ukoliko dignete nogu s papučice gasa, baterija će se istog trenutka početi puniti. Čak i kad pritisnete popučicu kočnice, baterija će se puniti nešto brže. Tako je u svim trenucima, dok se Tucson kreće inercijom, dakle bez pomoći bilo kojeg motora i to mu je jedini način dopunjavanja baterije.
Prednosti hibrida nalazimo i u vožnji u gradskim uslovima i u vožnji na otvorenoj cesti. U takozvanom režimu “stani-kreni” Tucon HEV u potpunosti koristi resurs električnog pogona. Koliko god puta treba krenuti, krenuće uz pomoć električnog motora, i to bez ijedne potrošene kapi goriva. Štaviše, ponekad je između semafora u gradskim gužvama moguće voziti samo na električnu struju što je osnova ekonomičnosti. Da je u pitanju samo benzinac, ovaj režim tražio bi puno više od 10 litara benzina na 100 pređenih kilometara. Otvorena cesta također pruža dodatne prednosti, ali najviše prilikom preticanja, kad je u kratkom vremenu potrebna eksplozivnost. Zbog toga se u punom svjetlu pokazuje kombinovana snaga od 230 KS i veliki obrtni moment, jer i benzinski i električni motor daju po 264 Nm, što je ključno za dinamična ubrzanja. Naša mjerenja su pokazala da je Tucson HEV od 60 do 100 km/h u stanju stići za oko 5,5 sekundi, što je bolje od Tucsona 1.6 T-GDI za više od jedne sekunde. Od 80 do 120 km/h stiže za samo 6,5 sekundi, što je od “običnog” Tucsona također bolje za više od jedne sekunde.
Želite li voziti štedljivo, tada nećete trošiti više od 4,7 litara benzina, a ukoliko niste od onih koji previše obraćaju pažnju, potrošnja goriva ne bi trebala preći 6,5 litara. Ne, nije dizel – benzinac je i to prilično snažan, ali bez pomoći električnog sistema, ove vrijednosti bi bile barem dvostruke. Zbog toga ipak “glasamo” za hibrida – nije puno skuplji, ali je puno bolji u svemu.
Na kraju možda i najvažnije! U posljednje vrijeme svjedoci smo prihvatanja realnost i mirenja sa činjenicom da sve evropske zemlje na određen način stimulišu upotrebu ekološki prihvatljivijih vozila, prije svega hibrida svih vrsta i električnih automobila, koji su prema tehnološkom procesu nastajanja skuplji. U BiH su skuplji i zbog toga, jer na većinu njih kupci plaćaju puni ili djelimični iznos carine. Da se ipak nešto mijenja svjedoci smo posljednjih mjeseci, jer kupce ovakvih automobila na kraju kupovine sleduje čak 5.000 KM. Također, država je olakšala kupovinu i kroz reduciranje carine, pa je cijena ovakvih automobila danas već povoljnija.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Hyundai Tucson Hybrid je veoma dobar automobil, a njegova vrijednost je gradirana i nivoom opremljenosti. Najjeftiniji hibridni primjerak, danas je moguće kupiti za 67.990 KM. Takvi primjerci, iako imaju identične motore i snagu, imaju pogon samo preko prednje osovine i skromniji paket opreme. Zanimljivo je i to što Hyundai Tucsona nudi u čak 6 nivoa opremljenosti. Testirani model je bio najsnažniji i najopremljeniji, a za pregled cijelog paketa opreme trebaće vam prilično puno vremena. Cijena mu je 86.190 KM. Također, kupci mogu očekivati još niže cijene, budući da novi propisi donose i nove carinske olakšice. Tucson HEV praktično ima sve što možete poželjeti, a to je sadržanu najbogatijem paketu opreme Luxury. Takav hibrid i treba biti. Tek onda se možete prepustiti čarima vožnje modernog hibrida.
Hyundai Tucson HEV 1.6 T-GDI 6AT 4WD H-Trac Luxury (230 KS) |
|||
Cijena do registracije: | 87.190 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (Hyundai Tucson HEV 1.6 T-GDI 6AT 2WD Art – 230 KS): | 67.990 KM | ||
Troškovi registracije: | 748 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 4.534 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km / 1 god. | ||
Cijena osnovnog servisa: | 374 KM | ||
Motor: | hibridni; benzinski, 1.598 ccm, 4 cilindra u liniji, 16 ventila, Twin-Turbo, direktno ubrizgavanje, Start&Stop; električni – baterija kapaciteta 1,49 kWh; 4WD | ||
Snaga: | sistemska snaga 169 kW (230 KS) / 5.500 obr/min; snaga benzinskog motora 132 kW (180 KS) / 5.500 obr/min; snaga električnog motora 44 kW (60 KS) | ||
Obrtni moment: | benzinski motor 264 Nm pri 1.500 – 4.500 obr/min; električni motor 264 Nm pri 1.600 obr/min |
||
Mjenjač: | automatski, 6 brzina | ||
0-100 km/h / Max: | 8,3 s / 193 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 5,6 – 6,2 l/100 km | ||
Emisija CO2: | 149 – 140 g/km | ||
Emisioni standard: | Euro 6d | ||
Zapr. rezervoara: | 52 l | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.500 / 1.865 / 1.650 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.680 mm | ||
Min. rastojanje od tla: | 170 mm | ||
Krug okretanja: | 10,92 m | ||
Masa vozila: | 1.634 – 1.755 kg | ||
Prtljažnik: | 616 / 1.795 l | ||
Garancija: | 5 godina / neograničen broj kilometara | ||
Početak prodaje u BiH: | Juli 2021. | ||
. | |||
Odlukom Vlade FBiH od 2022. godine kupovina hibridnih automobila subvencionirana je u visini od 5.000 KM. | |||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
D: | 5,65 s | ||
80-120 km/h: | |||
D: | 6,48 s |
Hyundai Tucson HEV 1.6 T-GDI 6AT 4WD H-Trac Luxury (230 KS)
Serijska oprema (Art):
ISG idle Stop&Go; progresivni servoupravljač; podešavanje upravljača po visini i dubini; SWB (Shift by wire); zračni jastuk za vozača; zračni jastuk za suvozača; dva bočna zračna jastuka sa zračnim zavjesicama; centralni zračni jastuk (između prednjih sjedišta); ABS (sistem sprečavanja blokade točkova prilikom kočenja); ESC (elektronski program stabilnosti) koji ukuljučuje DBC (Downhill brake control – kontrola kočenja na nizbrdici pri otežanim uslovima), HAC (Hill start assist control – kontrola pomoći pokretanju na uzbrdici) i MCB (Multi collision brake – kontola stabilnosti vozila primjenom naizmjeničnog kočenja u cilju sprečavanja/umanjenja naknadnih sudara u slučaju sudara); TSA (Trailer stability Assist – sistem kontrole stabilnosti, vožnja s prikolicom); Immobilizer (elektronska blokada motora); set za popravak gume; sistem kontrole pritiska u gumama (High line); Halogena (Bi-funkc) projekciona prednja svjetla; LED poziciona dnevna svjetla u obliku “anđeoskih krila”; automatska regulacija paljenja prednjih svjetala; crna prednja maska hladnjaka uz amblem u srebrenoj boji; stražnje svjetlo za maglu; el. podešavanje vanjskih retrovizora; kućišta vanjskih retrovizora i ručice vrata u boji karoserije; tonirana stakla (prednji vjetrobran s većom akustičkom zaštitom); aero blade metlice prednjih brisača; stražnji spojler s LED kočnim svjetlom; platnene obloge sjedišta; nasloni za glavu podesivi po visini; djeljiv naslon drugog reda sjedišta (40:20:40); naslon za ruku na stražnjoj klupi (s držačima za čaše); podešavanje prednjih pojasa po visini + podsjetnik za vezivanje pojasa; pretinci na stražnjoj strani prednjih sjedišta; unutrašnje ručice vrata u boji metala; automatsko paljenje brisača; radio + 4 zvučnika + 2 visokotonska zvučnika; digitalni sat; Supervision Cluster 4,2” s mogućnošću podešavanja osvjetljenja (Reostat); komande za audiouređaj na upravljaču; svjetlo za čitanje mape; centralno zaključavanje; sigurnosne bravice za djecu na stražnjim vratima; Isofix kukice za dječija sjedišta; dalj. upravljanje centralnom bravom s ključem na preklapanje; el. podizači prozora (vozačevo – Auto-Down); štitnici od sunca s ekstenzijom i ogledalima; svjetlo u prtljažnom prostoru; kukice za mrežu u prtljažnom prostoru; Tempomat (Auto Cruise control); Drive mode select (mogućnost promjene Moda vožnje); manuelni sistem kontrole brzine (MSLA manual speed limit assist); pokazivači smijera integrisani u kućištima vanjskih retrovizora; el. parkirna kočnica s autohold funkcijom; el. grijanje vanjskih retrovizora; alu-felge 7.0Jx17; gume Michelin 215/65 R17; izolator poklopca motora (prednji poklopac); pokrov prtljažnog prostora; ožičenje (priprema) za kuku; E- call (ne funkcioniše van teritorije EU); radio s RDS s 8” monitorom osjetljivim na dodir i kamerom za pregled iza vozila s dinamičkim linijama; LKA (Line Keeping Assist – sistem zadržavanja između traka na cesti); FCA (sistem upozorenja/sprečavanja prednjeg udara vozila/pješaci); ISLA (pametni sistem upozorenja o prekoračenju dopuštene brzine); LFA (Lane Following Assist – sistem praćenja traka na cesti); Bluetooth s prepoznavanjem glasa; upozorenje niskog nivoa tečnosti za brisače; automatsko odmagljivanje stakala; automatski dvozonski klima-uređaj s automatskim odmagljivanjem; automatska regulacija paljenja brisača (senzor za kišu); alu-felge 7.5Jx17”; gume Continental 235/50 R19…
Cijena modela sa serijskom opremom Art: 71.490 KM
Serijska oprema Style (dodatno na opemu Art):
Volan i ručica mjenjača obloženi kožom; zatamnjena (crna) stakla iza prvog reda sjedišta (sa zaštitom od UV zračenja); el. preklapanje vanjskih retrovizora; krovne lajsne; el. stakla s automatskom “Up/Down and Safety” funkcijom; zaštitne zavjesice za blato; USB priključak za punjač; zaštitna mreža za prtljag; senzori za parkiranje unazad; štitnici od sunca (s osvjetljenjem)…
Cijena modela sa serijskom opremom Style: 73.490 KM
Serijska oprema Harmony (dodatno na opemu Style):
LED prednja svjetla (sa statičkim svjetlima prilikom skretanja); hromirana (tamni hrom) maska hladnjaka; srebreno obojeni donji dijelovi prednjeg i stražnjeg odbojnika; DeLux obloge vrata; Mood lamp (unutrašnje osvjetljenje); ventilacioni difuzori za klimu u grebenu prema stražnjoj klupi); alu-felge 19”, gume Michelin 235/50 R19; pokretanje motora bez umetanja ključa (Smart Key) Start/Stop Button; 10,25” Supervision cluster (komandna tabla) s mogućnošću podešavanja osvjetljenja (Rheostat); el. unutrašnji retrovizor sa zatamnjenjem; senzori za parkiranje (naprijed); Navi 10,25” (navigacioni sistem)…
Cijena modela sa serijskom opremom Harmony: 76.490 KM
Serijska oprema Premium (dodatno na opemu Harmony):
Stražnja LED svjetla; el. grijanje prednjih sjedišta; el. grijanje stražnjih sjedišta; mogućnost preklapanja naslona stražnjih sjedišta iz prtljažnog prostora (remote folding); el. grijanje volana; Wireless punjač za mobitel (funkcija u ovisnosti o modelu mobitela)…
Cijena modela sa serijskom opremom Premium: 77.790 KM
Serijska oprema Prestige (dodatno na opemu Premium):
El. podesivo vozačevo i suvozačevo sjedište; kožni paket (sjedišta); BCW (Blind Spot Collision Warning – upozorenje na objekte u mrtvom uglu); BVM (Blind View Monitor – monitor u komandnoj table; FCA JX (Forward Collision Avoidance Assit – sistem asistencije zaštite prednjeg udara prilikom skretanja; Around View Monitor (monitor za pregled oko vozila i pomoć oko jednostavnijeg parkiranja); el. otvaranja prtljažnog prostora (s mogućnošću podešavanja po visini); Krell sistem ozvučenja sa surround zvukom; SCC (pametni tempomat); BCA (sistem pomoći u izbjegavanju stražnjeg udara s vozilom u mrtvom uglu…
Cijena modela sa serijskom opremom Prestige: 81.690 KM
Serijska oprema Luxury (dodatno na opemu Prestige):
Panorama stakleni krov (el. pogon); vozačevo i suvozačevo sjedište s memorijom; suvozačevo sjedište s Walk in funkcijom (podešavanje od strane vozača); ventilisana prednja sjedišta; LED lična unutrašnja svjetla (pozadi); panel s mrežicom na poleđini sjedišta vozača i suvozača; sistem upozorenja prisutnosti na stražnjim sjedištima (Rear Seat Alert); zavjesice (manualne) na stražnjim vratima; Paddle shifter (ručica na volanu za promjenu stepena prenosa); HDA (asistencija vožnje na autoputu)…
Cijena modela sa serijskom opremom Luxury: 86.190 KM
Dodatna oprema:
– Metalik boja (1.000 KM)
Cijena dodatne opreme: 1.000 KM
dec 05, 2024 0
dec 05, 2024 0
dec 05, 2024 0
dec 05, 2024 0
okt 03, 2024 0
sep 12, 2024 0
aug 26, 2024 0
jul 26, 2024 0