Osvježeno 14 Februara, 2025 7:06 PM
nov 22, 2022 Almir Grebović MG, Test 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Krenuli smo ispočetka s predrasudama i s oprezom, jer smo navikli da nam iz Kine stiže svašta. Očekivanja su nam zbog toga bila relativno skromna, ali nas je pod određenim “naponom” držao background koji smo vezali za taj stari dobri MG. Brend krajnje komplikovane tranzicije, koju je najbolje preskočiti, na tržištu se pojavio nakon 7 godina kliničke smrti, ali s namjerom da istog trenutka postane globalni, a ne kineski brend.
Kina je daleko. Niko nema većih iskustava od recimo mobitela, ali moramo prizanti da se uvijek radi o nekoj visokosofisticiranoj “igrački” bez koje današnji život ne možemo ni zamisliti. Onda je krajnje vrijeme došlo da okusimo i poneku deliciju kineske automobilske industrije. Vremena u kojima je kineska automobilska industrija stasavala na kopiranju svega i svačega, davno su prošla, a novaca je toliko puno da im danas nikakav razvoj ne predstavlja problem. Zbog toga na kineske automobile namijenjene globalnom tržištu treba gledati na potpuno drugačiji način.
MG već “traje“ neko vrijeme pod kineskim kapitalom, ali se nikad nisu odrekli evropskog tržišta. U nekoliko koraka su stigli do ovoga što imamo priliku vidjeti danas, a to ne izgleda nimalo bezazleno. Prisutni su u svim klasama, ali su stigli i do modernih crossovera. Od 2019. godine aktuelan je HS, ali danas imamo i eHS. Automobil ne baš tako kreativnog imena, nešto je sasvim drugačije od onoga što bismo očekivali da stiže iz Kine. SUV je, ili možda veći crossover, kojeg je današnji MG samo prilagodio potrebama tržišta, jer jednostavno, danas nema onoga ko ne razmišlja o kakavom-takvom “terencu”. Ne zbog toga da bi s njim vozio po “terenu” nego jer je to danas trend i jer je moderno. A trendovi su takvi da im se cijeli svijet prilagođava i to je nedvosmisleno ključ uspjeha.
Kinezi su ovu utakmicu krenuli mudro. Iskoristili su historijsko automobilsko sportsko ime i krenuli pragmatično. Uz nešto malo eksperimenata od trenutka preuzimanja kompletnog brenda (2005) na juriš su krenuli tamo gdje najbolje ide – kompaktni crossoveri – benzinci, hibridi i električni, naravno bez ijedne pomisli da iskoriste zadužbinu Rudolfa Diesela. Imaju naravno i nešto kompakta, pa i karavana, ali su njih ostavili za svoje i za tržište Velike Britanije, mada ih možemo naći još ponegdje.
Za većinu evropskih tržišta dostupni su samo crossoveri, pa tako i u BiH. Jedan od njih je HS, klasični kompaktni crossover, koji je kasnije dobio i varijantu eHS, pogonjenu i strujom i benzinom, čime su mu i upotrebljivost i imidž porasli do neslućenih razmjera. Time je postao poželjan i kod kupaca koji ipak vode računa o onome što svijet počinje sve više žuljati. Naravno, radi se o pokušaju smanjivanja takozvane flotne emisije CO2 u čemu su MG-ovi predvodnici eHS, te potpuno električni Marvel, ZS EV i karavan MG5.
Tako je, pored svega, MG ponudio elektrificirani model koji je idealno rješenje za tržišta koja ne obiluju punjačima za električne automobile.
MG eHS je crossover srednje veličine, pa se dužinom 457 cm uklopio u ponudu većine evropskih japanskih i korejskih konkurenta. Ako ste, naprimjer vidjeli Hyundaija Tucsona (463 cm), Peugeota 3008 (444,7 cm), Mazdu CX-5 (457,5 cm) ili, recimo, Forda Kugu (461,4 cm), onda ćete imati sasvim jasnu sliku o kolikom se crossoveru radi. Možda mu svi i nisu istinska konkurencija zbog pogona, ali su gabaritima i oblikom definitivno. I to je klasa koja je posljednjih petnaestak godina u žestokoj ekspanziji. Oni odavno nisu terenci, ali su nešto na što se mase “pale” i to i muškarci i žene – podjednako. Čak ni stilski MG eHS ne odudara puno od sličnih konkurenata, ali je ipak približniji onima koji stižu s dalekog istoka, mada svaku liniju dizajna potpisuju Britanci.
Dizajn možda nije posljednji krik automobilske mode, jer je konvencionalan i jer smo ga već susretali na crosoverima prethodne generacije, ali je sve na svom mjestu. Ne možete mu naći ništa u šta bi trebalo uprijeti prstom, što je vjerovatno posljedica nešto opreznijeg pristupa i igranja na sigurnu kartu. Oni koji su za ekstravagantniji pristup, svakako današnjeg MG-a neće puno zagledati.
Sprijeda je puno je hroma i diskretnih mišićavih oblina, što mu je i primarna vizuelna karakteristika, pa će najviše pogleda skretati mesnati obrubi oko prednjeg grila i oko svjetala za maglu u donjem dijelu odbojnika, bez obzira na to kojem se paketu opreme radi. Sprijeda još nalazimo jako naglašen donji dio koji je tu više da upotpuni vizuelni efekt, nego što ima ulogu zaštitnika prednjeg odbojnika, mada je potez potpuno opravdan, jer danas cilj opravdava sredstvo, pogotovo kada je u pitanju privlačenje kupaca trendovskim detaljima.
Iz profila je naglašenih detalja znatno manje, ali su i ovdje vidljive diskretno naglašene “mišićave” obline oko blatobrana, te masivna stilizovana lajsna na donjem rubu vrata. Također, bez razlike – ovakav stiže u svim (oba) paketima opreme. Velikodušno je od MG-a i tu se nema šta prigovoriti.
Ogromna svjetla straga, dvije izduvne cijevi i vizuelna zaštita donjeg dijela odbojnika, glavne su karakteristike stražnjeg kraja, što potvrđuje tvrdnju da stilisti nisu imali potpuno odvezane ruke.
MG eHS ni iznutra nije pretjerano originalan, ali s paketom opreme Luxury stiže sa crvenim interijerom, sportskim sjedištima i panorama krovom, što cijeli utisak diže gotovo na najviši nivo. Sve je obloženo različitim vrstama eko kože, na čemu se očigledno nije štedjelo. To je ono pred čime će svaki kupac zastati. Zanimljiva je i ručica automatskog mjenjača, što je zapravo samo “joistick” kojim se sofisticiranom elektromehaničkom sistemu izdaju naredbe za vožnju – PRND. U spomenutom paketu opreme su sjedišta sportskog izgleda, električno pomjerljiva i potpuno obložena kožom. No, i u osnovnom paketu opreme je puno detalja o kojima se vodilo računa.
Čak su 4 USB konektora u formatu A-USB – dva sprijeda i dva straga, roletna preko držača za limenke na centralnom tunelu brušeni poklopac preko USB konektora, okrugli pomjerljivi bočni ventilacioni otvori zanimljivog dizajna, komande na upravljaču… Uz relativno mali centralni displej infotainmenta, tu je i veći i zanimljiviji displej s vozačkim instrumentima i s brojnim korisnim podacima o vožnji, koje vrijedi pratiti, mada bi na početku aktiviranja sve moralo ići malo brže. Zanimljivo je i straga, a još zanimljivije je to što nikako nije tijesno – prostora za koljena je više nego što smo očekivali, a vrhunski izgleda preklopivi naslon za ruku.
Iza stražnjih vrata krije se prtljažnik vrlo pravilnog oblika zapremine 448 litara, koji je moguće “povećati” sve do 1.375 litara. A kad su u pitanju prednji i stražnji poklopci, sve pohvale idu na otvaranje prednjeg poklopca kojeg drže uljni amortizeri, što je obično kakarkteristika skupljih i luksuznijih automobila. S druge strane, cijenili bismo nešto veći ugao otvaranja poklopca prtljažnika.
MG eHS ne razočarava ni u vožnji, naprotiv! On je plug-in hybrid, dakle nešto najbolje što možete voziti danas u BiH. Ne mora, naravno, biti baš eHS, ali plug-in hybrid u svakom slučaju – većinu dnevnih potreba završićete na i dalje prejeftinu struju, a na sam kraj svijeta možete stići na benzin i to vrlo ekonomično. Vozili smo ga u svim zamislivim režimima. Danima samo na struju – preko noći se napuni vrlo polako, što je princip koji je najbolji kada je u pitanju trajnost baterije, a onda ga vozite i praznite, onoliko koliko vam dopusti baterija. S potpuno napunjenom baterijom smo u tri različita gradska režima prelazili između 55 i 71 kilometar. Očekivanja nisu bila ovolika, pa su izmjerene vrijednosti, blago rečeno, fascinantne. Nakon toga pravo na punjač i tako u krug. Dakle, bez ijedne litre benzina koji košta 3 KM. Ovo su naravno bili eksperimenti i vožnje koje smo obavljali po vrlo hladnom vremenu. Zatreba li vam grijanje ili odmagljivanje stakala, odmah će se uključiti benzinski motor, s toga naglašavamo da izmjerene vrijednosti važe za režim bez aktiviranja ijednog termičkog potrošača.
Otvorena cesta donosi nešto veće brzine, pa i otpore kretanja, pa su nam maksimalne izmjerene udaljenosti po relativno ravnoj cesti bile između 51 i 59 kilometara. Naravno, bez upotrebe ijednog termičkog potrošača. Uz automobil stiže i mali “kućni” punjač snage 3 kW. Ukoliko ste iz baterije iscrpili doslovno sve, punjenje će trajati nešto manje od 7 sati. Ukoliko se odlučite stati pored javnog punjača, morate voditi računa, da podržava punjače snage do 11 kW i to isključivo zbog konektora. Takav punjač će potpuno praznu bateriju napuniti za 4 sata i 15 minuta. Naravno, neće ga puniti punom snagom, jer interni sistem konverzije struje dopušta punjenje snagom od oko 5 kW. Također, morali biste povesti računa o tome da baš svi takvi javni punjači i nemaju vlastiti kabl, a uz eHS-a ne dođe nikakav dodatni.
Budući da se radi o primarno hibridnom automobilu, ne morate se oslanjati ni na kakav punjač, pa čak i nikad. Automobil će tada resursima termičkog motora polako dopunjavati bateriju i istovremeno pokretati automobil. Sistem vam može ponuditi da na taj način napunite bateriju čak i do vrha, mada je to najgora opcija, ali i da ograničite punjenje do pola, što je kud-i-kamo pametnije, jer je ekonomičnije. Sistem funkcioniše prema poznatom principu – automobil će uvijek krenuti pomoću električnog motora i tako će ići sve dok mu ne zatreba pomoć benzinskog. Vi naravno uvijek možete izabrati da vozite isključivo na električnu struju, ukoliko za to postoji dovoljno energije u bateriji. Kad se baterija isprazni, onda sav teret vožnje na sebe preuzima benzinski motor, a potom se sistem ponaša kao hibrid, kombinujući vožnju s jednim od ponuđenih motora ili čak s oba ukoliko se u trenutku ukaže potreba za naglim ubrzanjem. Oba motora su toliko tiha, da nikad ne možete procijeniti u kojem režimu vozite, što je izvanredno! Buka djelimično nadvladava tišinu tek kad prekoračite brzinu od 130 km/h.
Tad već čujete zvuk relativno malog benzinskog turbomotora. Benzinski motor će vam dati 168 KS, ali tek gore na 5.500 obr/min. Električni je malo izdašniji pa ćete na njegovih 3.700 obr/min imati 122 KS. To je sistemskih 258 KS koje transmisija prenosi samo na prednju osovinu. Govorimo li o obrtnom momentu, “zbir” daje 370 Nm. Ustreba li vam eksplozivnost, od 60 do 100 km/h stižete za samo 5,4 sekunde i to uz korištenje oba motora. Ako ste zakleti “zeleni” i trudite se što više voziti na struju, za isto međuubrzanje trebaće vam 11 i po sekundi.
Ipak, ne trebate očekivati previše od relativno malog motora. Sportske aspiracije ostavite kod kuće čak i ako dobro pamtite slavnu historiju MG-a s ostrva. Ako ste temperamentniji vozač, s vremena na vrijeme možete osjetiti pomanjkanje snage, ukoliko ste oslonjeni isključivo na benzinca, mada će se šesterostepeni automatik potruditi da prati ritam čak i na višem broju obrtaja, gdje već vrijednost obrtnog momenta počinje opadati. Udobnosti će pomoći i vrlo solidan ovjes, ali raspored težina po osovinama znatno utječe na ukupnu stabilnost u zavojima, mada će nekoliko elektronskih sistema stabilizacije uvijek priskočiti u pomoć. Nemoguće je anulirati relativno veliku masu baterije, koja je smještena iznad stražnje osovine.
Nažalost, eHS ne dopušta “miješanje” u interni režim punjenja baterije. Ne postoje opcije, kojima možete utjecati na snagu dopunjavanja baterije, kad recimo vozite po većim nizbrdicama, ili ukoliko biste silu kočenja klasičnom kočnicom iskoristili u pojačanje intenziteta generatora za punjenje baterije. Šteta, jer bi tada dodatni dio preostale kinetičke energije mogao biti transformisan u korisnu električnu energiju i dodatne “zelene” kilometre.
Ako ste, dakle, zakleti zeleni, a usto imate mogućnost punjenja baterije u vlastitoj kući, onda će vožnja biti prejeftina, naravno ukoliko vam dnevne potrebe zadovoljava struja u bateriji bruto kapaciteta 16,6 kW. Umjerena duža vožnja na otvorenoj cesti može vam “tražiti” između 2,5 i 4 litra, u zavisnosti od toga koliko je duga vožnja. Na autoputu ipak budite spremni i na potrošnju od 8 litara benzina, kad iscrpite sve ono što ste prethodno akumulirali u bateriji.
MG eHS na bh. tržištu već ima dosta konkurenata, ali su svi znatno skuplji, što eHS-u nije jedini adut. Na našem tržištu je ponudio najbolje i iz jednog i iz drugog svijeta, i predstavlja istinsko osvježenje, kakvo odavno nismo vidjeli. Mi smo ga vozili u paketu opreme Luxury, što ja ujedno i najviše što se može dobiti. Ovakav bi vas koštao 72.744 KM, a za oko 4.800 KM manje, možete dobiti eHS u paketu opreme Comfort, mada toplo preporučujemo upravo ovakav – mala je razlika da biste se odrekli nekoliko izuzetnih detalja.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Teško da će se MG više ikad vratiti svojim korijenima, mada je bilo “nagovora” od sve manje utjecajnih Engleza. Tradicija više nije toliko važna u ovakvom potrošačkom društvu, jer je MG pronašao novu budućnost i već traži prostor u društvu odabranih.
MG EHS 1.5 T-GDI (258 KS) Plug-In Hybrid Luxury A10 FWD |
|||
Cijena do registracije: | 72.744 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (MG EHS 1.5 T-GDI 258 KS Plug-In Hybrid Comfort A10 FWD): | 67.928 KM | ||
Troškovi registracije: | 748 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 3.783 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km / 1 god. | ||
Cijena osnovnog servisa: | |||
Motor: | PHEV – Plug-In Hybrid (benzinski/električni); benzinski motor – 1.490 ccm, 4 cilindra u liniji, 16 ventila, direktno ubrizgavanje, turbo; električni motor – kapacitet baterije 16,6 kWh | ||
Snaga: | sistemska snaga 190 kW (258 KS); benzinski motor – 119 kW (162 KS) pri 5.500 obr/min; električni motor – 90 kW (122 KS) pri 3.700 obr/min | ||
Obrtni moment: | sistem – 370 Nm; benzinski motor – 250 Nm pri 1.700-4.300 obr/min; električni motor – 230 Nm pri 500-3.700 obr/min |
||
Mjenjač: | automatski, 6+4 brzina | ||
0-100 km/h / Max: | 6,9 s / 190 km/h (130 km/h – e-Mode) | ||
Prosj. potrošnja: | 1,8 l/100 km | ||
Doseg na struju: (WLTP): | 52 km | ||
Emisija CO2 (WLTP): | 43 g/km | ||
Emisioni standard: | Euro 6d | ||
Zapr. rezervoara: | 37 l | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.574 / 1.876 / 1.664 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.720 mm | ||
Min. rastojanje od tla: | 145 mm | ||
Krug okretanja: | 11,1 m | ||
Masa vozila: | 1.775 kg | ||
Prtljažnik: | 448 / 1.375 l | ||
Garancija: | 7 godina / 150.000 km | ||
Početak prodaje u BiH: | Oktobar 2022. | ||
. | |||
Odlukom Vlade FBiH od 2022. godine kupovina hibridnih automobila subvencionirana je u visini od 5.000 KM. | |||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
D: | 5,43 s (e-Mode 11,47 s) | ||
80-120 km/h: | |||
D: | 7,15 s (e-Mode 12,87 s) |
Približna konkurencija i cijene osnovnih modela: | |||
– Jeep Compass 4xe Plug-In Hybrid 1.3 GSE T4 240KS S 4×4 A6 | 105.060 KM | ||
– Peugeot 3008 HYbrid Allure Pack 1.6 THP 180 /225 FWD/ e-EAT8 | 96.799 KM | ||
– Citroën C5 Aircros Shine Hybrid 225 S&S ë-EAT8 | 96.419 KM | ||
– Volvo XC40 Recharge T4 TwE Core AT FWD 211 KS | 94.461 KM |
MG EHS 1.5 T-GDI (258 KS) Plug-In Hybrid Luxury A10 FWD
Serijska oprema (Luxury):
Alarm; Immobilizer; E-call sistem; ABS+EBD; ESP; EBA; sistem pomoći pri kretanju na uzbrdici; Autohold; EPB; dječija brava za stražnja vrata; Isofix na stražnjim sjedištima sa gornjim privezom i donjim ukopčavanjem; senzor za kišu; kontrola pritiska u gumama; prednji zračni jastuci za vozača i suvozača (s mogućnošću deaktivacije suvozačevog zračnog jastuka); bočni zračni jastuci za vozača i suvozača; bočna zračna zavjesa za vozača i suvozača; prilagodljivi tempomat (ACC); inteligentna kontrola dugih svjetala (IHC); sigurnosni sistem za brzinu (SAS); upozorenje za sudar sprijeda (FCW); automatsko kočenje u slučaju nužde (AEB); upozorenje o napuštanju vozne trake (LDW); asistencija u saobraćajnoj gužvi (TJA); prepoznavanje saobraćajnih znakova (TSR); zadržavanje vozne trake (LKA); nadzor slijepog ugla (BSM); upozorenje za saobraćaj straga (RTA); upozorenje za promjenu vozne trake (LCW); LED dnevna svjetla; prednja svjetla za maglu; stražnja svjetla za maglu; LED prednja svjetla s podešavanjem nivoa; dinamički stražnji pokazivači smjera; prednji i stražnji parkirni senzori; 360 kamera; sigurnosni pojasi (prednji povezivanje u tri tačke + prednatezač i ograničenje opterećenja, stražnji dva bočno u tri tačke + prednatezač i ograničenje opterećenja); podsjetnik za pojas naprijed i nazad; podešavanje prednjih pojasa po visini; krovni nosač; spojler; aero prednji brisači; stražnji brisač; hromirani okvir bočnih stakala; grijanje stražnjeg vjetrobrana; tonirana stakla; dodatno zatamnjena stražnja stakla; električno pokretana vrata prtljažnika; grijani, elektropodesivi i automatski prekllopivi vanjski retrovizori; pokazivači smjera u kućištima vanjskih retrovizora koji su u boji karoserije; ručice vrata u boji karoserije (djelimično hromirane); jednostavno zaključavanje; 12V utičnica; pokrivač prtljažnog prostora; lampa u prtljažnom prostoru; podešavanje stuba upravljača u 2 smjera; elektronska poluga mjenjača; klizni centralni oslonac za ruke; hromirane unutrašnje ručice vrata; zaštitnici od sunca s ogledalom i svjetlom; prednja svjetla s follow me funkcijom; unutrašnji retrovizor s funkcijom protiv zasljepljivanja; premijum unutrašnja obloga vrata; stražnja svjetla za čitanje; ambijentalno svjetlo; aluminijske papučice; panormaski krovni otvor; dvozonski automatski klima-uređaj; stražnji ventilacijski otvori; klima-uređaj sa PM2.5 filterom; Električno otvaranje prozora; svi prozori s automatskim spuštanjem i podizanjem; zaštita protiv prikliještenja na svim prozorima; multifunkcijski upravljač obložen kožom; Pure EV pogon; kontrola nivoa HV baterije; sistem regeneracije kinetičke energije (KERS); Infotainment (10,1” ekran u boji, 12,3” virtuelni instrumenti, DAB, navigacija, 6 zvučnika, 2 mikrofona, 4 USB ulaza, Bluetooth, Carplay, Android Auto, mp3,); daljinsko centralno zaključavanje; otključavanje bez ključa; pokretanje motora na jedan pritisak; vozačko sjedište podesivo po visini; vozačko sjedište električno podesivo; vozačko sjedište s ručnim podešavanjem lumbalne podrške; suvozačko sjedište električno podesivo; džepovi na poleđini prednjih sjedišta; kožna sjedišta; integrisana sportska sjedišta; grijanje prednjih sjedišta; stražnja sjedišta s srednjim naslonom za ruke i držačem za čaše; preklopiva stražnja sjedišta (40:60); gume 235/50 R18; 18”alu-felge Hurricane; komplet za popravku gume; punjač; boja Medal silver (srebrena)…
feb 14, 2025 0
feb 14, 2025 0
feb 14, 2025 0
feb 14, 2025 0
apr 10, 2023 0
nov 15, 2014 0
okt 15, 2014 0
okt 15, 2014 0