Osvježeno 24 Aprila, 2025 8:38 AM
mar 26, 2025 Almir Grebović MG, Test 0
Niko se zapravo više i ne sjeća toga da je MG3 prvi put prikazan još 2008. godine. Uz britansko prezime, većinu britanskih crta lica nekadašnjeg Rovera 25 i gotovo potpunu kinesku tehniku, bio je namijenjen isključivo Kinezima. Britanci više nisu zaslužili da budu ni lakmus-papir, čime je njihov poniženi ponos dotakao dno. Uslijedila je potom još jedna generacija, a u međuvremenu su Kinezi obavili nekoliko stilskih i tehničkih restilizacija.
MG s modelom 3 nije prekinuo kontinuitet, nego je konačno 2024. godine u martu, na Sajmu automobila u Ženevi, predstavio treću generaciju i zapravo prvu koju je zamislio da bude globalni model i prvi je MG3 koji je dobio dozvolu za nastup i na ostalim evropskim tržištima. I to je postalo jasno nakon završenih dizajnerskih i tehničkih egzibicija, budući da je MG3 (konačno) ispeglan i unificiran. S obzirom na ekološke i sigurnosne trendove, u Evropi nastupa i kao benzinac i kao kao hibrid. Takav je i model kojeg smo testirali i koji je krajem 2024. godine zvanično stigao na bh. tržiše – MG3 Hybrid+ s najbogatijim paketom opreme Luxury.
MG3 spada u klasu malih gradskih automobila (supermini), iako je već iskoračio iz dužine od 4 metra koja je nekad predstavljala evropsku granicu između njih i kompakta niže srednje klase. MG3 tako između krajnjih tačaka odbojnika broji 411,3 cm, što je i danas možda najviše što može i što trebaju ponuditi automobili ove klase. Njegovo međuosovinsko rastojanje (257 cm) također je na samoj granici klase, tako da se praktično radi o jednom od najvećih malih automobila na tržištu.
MG3 je hatchback, s oblikom karoserije koja osigurava nešto bolje aerodinamičke karakteristike, kompaktnost i optimalan prostor iznutra za svakodnevnu upotrebu. Takvih automobila je danas najviše i nije ni čudno što je MG upravo s ovim modelom krenuo u ozbiljniji evropski pohod. Možda HS ili Marvel ne trebaju većini populacije, ali “trojka”, i “trojki” slični, ipak trebaju.
Na njemu ćemo pronaći čak i nekoliko dizajnerskih egzibicija, ali samo s prednje strane. Neobično su konstruisani stilizovani usisnici za zraka, pa elementi u boji imaju veću stilsku nego praktičnu ulogu. Po tome se uostalom MG3 razlikuje od drugih automobila. Očigledno je i to da su stilisti imali naredbu “odozgo” da bi MG3, uostalom prema nekim svojim historijskim uzorima, morao malo vizuelno naginjati ka sportskom izgledu prednjeg kraja. Tako je zapravo najdominantnija velika “uokvirena” prednja maska. Slijede uski farovi s dnevnim LED elementima i tek onda mala stvarna rešetka kroz koju ulazi zrak za hlađenje motora. Detalj koji je najviše plijenio pažnju, bio je prednji spliter u imitaciji karbona.
Straga je malo drugačije, pa velika zatamnjena stražnja svjetla zbilja asociraju na moderne sportske kompakte. Lijepo dizajnirana s odvojenim unutrašnjim elementima imaju originalnu grafiku i originalni oblik.
Prilično jednostavna unutrašnjost dopašće se onima koji automobil cijene kao imovinu, a ne kao člana porodice. Čini se da je sve dobro sklopljeno, da su materijali u skladu s klasom kojoj MG3 pripada, ali da iskrice luksuza i iskrice nekadašnjeg duha brenda nalazimo na svakom koraku. Sjednete li bez razmišljanja, istog trenutka će postati jasno da je ovo doslovno automobil za sve članove porodice koji imaju vozačku dozvolu i da će upoznavanje potrajati vožnjom do prve raskrsnice. Ne, nije dosadan, nego krajnje praktičan.
Zanimljiv je obruč upravljača! Mesnat je i dobro leži u rukama, ali je zaravnjen i s gornje i s donje strane. Ako je to nekad bila stvar mode ili prestiža u unutrašnjostima sportskih i luksuznih automobila, u unutrašnjostima malih automobila definitivno se radi o praktičnom detalju – obruč neće dodirivati noge ni krupnih vozača, a oni skromnije građe preko njega imaće čist pogled, čak i ako je sjedište spušteno na najniži nivo. Dakle – i moderno izgleda i ima praktičnu primjenu, a ujedno ima i mehaničke tastere za upravljanje nekim od funkcija.
Tabla s instrumentima je TFT displej dijagonale 7 inča, što je već postalo sasvim uobičajeno u automobilima svih klasa, ali se MG opredijelio za skromnije gabarite i za nekonvencionalni prikaz podataka. Nije najmanji na tržištu, jer je kod Citroëna još manji, dovoljno dobro se vidi kroz obruč upravljača, ima nekoliko grafičkih postavki i nije se teško naviknuti, ali spomenimo i to da ne postoji grafički prikaz koji podsjeća na nekadašnje okrugle analogne “satove” – zbogom prošlosti!
U istom duhu je ponuđen i centralni displej multimedijalnog sistema dijagonale 10,25 inča za kojeg vam neće trebati ni pet minuta navikavanja, a ostatak konzole je na momente ukrašen diskretnom bordurom i hromiranim linijama. Pohvalna je i odluka da se vozačima ponude i klasični mehanički tasteri, koji bi trebali olakšati korištenje, mada se radi samo o “prečicama” za jednostavnije stizanje do opcija na centralnom displeju. Na grebenu je još i sjajni okretni kontroler vožnje koji je ustvari samo svojevrsni upravljač automatskog mjenjača – dovoljno ga je malo zakrenuti u jednu od strana i otpustiti kočnicu. Dalje je bez puno razmišljanja…
MG3 je i iznutra svakodnevni, porodični automobil, a ne automobil s kojim biste svakodnevno trebali prelaziti stotine kilometara autocestom. Pokušate li se u sjedištu namjestiti još udobnije, možda će vam zatrebati još malo bočne podrške, ali uvijek morate imati na umu da je ovo ipak mali gradski automobil. Uz izvanredan dezen i mogućnost (mehaničkog) pomijeranja u svim pravcima, ipak su dovoljno udobna za svakodnevnu upotrebu, a istinski iznenađuje velika mogućnost podešavanja po visini. Straga je, također u skladu sa cijenom i klasom – dovoljno za djecu, ali i za odrasle, koji će se na dužim putovanjima možda morati malo strpiti. Visine ne nedostaje, ali bi problem mogao biti u poziciji koljena, budući da MG3 između osovina ima samo 257 cm.
Naslon stražnjih sjedišta nije djeljiv, a iza njega je prtljažnik zapremine 293 litra, što je također u skladu s klasom malih gradskih automobila. Uporedimo li sa sličnom konkurencijim, MG3 je hibrid s najvećim prtljažnim prostorom u klasi. Poželite li više, odnosno ako vam zatreba puno više prostora, preklapanjem naslona dobićete 983 litra i relativno pravilan prostor za utovar gabaritnijih predmeta.
Ono što nije moglo bolje, to je pogled kroz srednji retrovizor, jer se ovdje radi o malom automobilu s malim stražnjim vjetrobranom i s oblikom karoserije (krova) koji se pod malim uglom spušta prema kraju. Ukoliko vam to zasmeta u vožnji “u rikverc”, MG3 ima odličan pregled straga preko centralnog displeja.
MG3 Hybrid+ će uvijek krenuti tiho i s obaveznim sintetičkim zvukom, jer benzinski motor u većini slučajeva pri pokretanju neće raditi. Hibridni sistem omogućava da se vozi samo na struju pri malim brzinama. Čak i kad se motor upali, nije toliko glasan i nije nametljiv, što je prva karika u lancu udobnosti. Uvijek ćete više čuti buku vjetra oko auta, nego buku motora. Tako će biti pri brzinama do oko 130 km/h. Dakle, više nego šta će vam trebati, jer je MG3 u svakom slučaju prvo gradski auto, a onda sve drugo. U stanju je stići do 180 km/h, a čak ni tad buka od motora neće biti pretjerana.
Narednu kariku udobnosti osiguraće gume prečnika 16 inča, ali i nešto malo višeg profila, što je svakako kompromis na kojeg treba pristati, jer odozdo jednostavno ne siže puno buke. Možete osjetiti svaku veću neravninu, ali je nećete čuti.
Otisnete li se na dalji put otvorenom cestom, biće ugodno, ali i zanimljivo, jer ovaj MG3 zaista troši vrlo malo benzina. Najniža potrošnja koju smo izmjerili bila je 2,9 litara na 100 pređenih kilometara, i to bez puno ustezanja, ali prosječna potrošnja tokom cijelog testa nije prelazila 4,1 litar.
Zanimljivo je i to što u zavojima nema puno naginjanja, pa ni klizanja, ali bi sve bilo osjetno bolje na ljetnim gumama i na toplijem asfaltu. Uglavnom MG3 će uzorno proći svaki zavoj i svaki splet, i to bez “ispadanja iz sjedišta”.
Uz pogonski sistem od 197 KS, MG3 u nekim trenucima postaje pravi sprinter, ali ne na tako duge staze. Naravno da su 193 KS proizvod rada i benzinskog i električnog motora koji se napaja iz baterije nevelikog kapaciteta od 1,83 kWh. Benzinski 1,5-litarski motor samostalno razvija 102 KS, a električni motor razvija samostalno 136 KS. Nije malo, s obzirom na to da se ipak radi o malom automobilu! Zbog toga je (mali) MG3 u stanju do 100 km/h stići za 8 sekundi, ali smo izmjerili da od 60 do 100 km/h stiže za manje od 5 sekundi, a od 80 do 120 km/h za samo 7,25 sekundi, što je izvanredno.
Međutim, mala baterija nije u stanju osiguravati dovoljno energije za stalne brzinske egzibicije, a pogotovo zbog toga, jer je motor snažan čak 100 kW, što iziskuje malo više energije. Ovo je klasični hibrid, pa mu je primarna zadaća osiguranje male potrošnje i posljedično tome osiguranje prihvatljive emisije CO2, ali će prednost isplivati u zaista eksplozivnim ubrzanjima. Tako je nekad pravo zadovoljstvo napasti oštar zavoj i na sredii pritisnuti “gas do daske”. Tu će mali MG3 Hybrid+ izmamiti osmjeh na svakom licu. Isto vrijedi i za obilaženje sporijih na sve kraćim isprekidanim linijama. U tih nekoliko sekundi zbilja možete imati skoro 200 KS na prednjim točkovima, što je pomalo čudan osjećaj nakon krstarenja uobičajenom brzinom i nakon spoznaje da je ovo samo obični mali gradski hibrid.
Na punjenje baterije ne možete puno utjecati, ali možete toliko da ponuđeni resurs iskoristite više nego kod nekih drugih hibrida. Hibridni sistem je napredan zbog toga što ima čak tri intenziteta rekuperacije energije, kao kod modernih električnih automobila. Vozite li često otvorenom cestom, izaberite najniži nivo rekuperacije, a vozite li češće u gradu, prihvatljiviji je maksimalni način rekuperacije. Naravno da uvijek možete izabrati srednji nivo i ugodno uživati u svakom pređenom kilometru. Na tabli s instrumentima uvijek možete pratiti koliko zapravo koristite energije za kretanje, ali i koliko sistem puni bateriju u slučaju kočenja ili u slučaju jednostavnog kretanja inercijom, a to je najviše 40 kWh, što je izuzetno puno.
Sistem vozaču nudi i tri načina dinamike vožnje – Eco, Normal i Sport i dovoljno su sugestivni da svako izabere prema vlastitim afinitetima, mada je način Eco potpuno prihvatljiv za svakoga.
Na kraju je lako donijeti zaključak da ovaj automobil ima četiri vrline – izuzetno niska potrošnja, izvanredne dinamičke osobine u hibridnom načinu rada i dimenzije koje se savršeno uklapaju u sve tješnje gradske ulice i sve popunjenije parkirne prostore. Četvrta bi mogla biti i cijena od 44.900 KM, jer je MG3 hibrid koji je tehnički puno složeniji od konkurenata bez baterije i bez električnog motora.
Cijene svih automobila MG pogledajte klikom ovdje.
MG3 1.5 Hybrid+ Automatic Luxury | |||
Cijena do reg.: | 44.900 KM | ||
Cijena najjeft. modela (MG3 1.5 Hybrid+ Automatic Standard): | 39.400 KM | ||
Troškovi registr.: | 748 KM | ||
Iznos kasko – osig.: | 2.335 KM | ||
Motor: | hybrid; benzinski, 1.490 ccm, 4 cilindra u liniji, 16 ventila, Start&Stop, FWD, Li-Ion baterija 1,83 kWh | ||
Snaga: | benzinski motor 75 kW (102 KS) pri 6.000 obr/min; električni motor 100 kW (136 KS) pri 4.500 obr/min; sistem 143 kW (195 KS) | ||
Obr. moment: | benzinski motor 128 Nm pri 4.500 obr/min; električni motor 250 Nm; sistem 425 Nm | ||
Mjenjač: | automatski, 3 brzine | ||
0-100/km / Max: | 8,0 s / 170 km/h | ||
Prosj. potr.: | 4,4 l/100 km (WLTP) | ||
Emisija CO2: | 100 g/km (WLTP) | ||
Emis. standard: | Euro 6e | ||
Zapr. rezerv.: | 36 l | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.113 / 1.797 / 1.502 mm | ||
Međuos. rast.: | 2.570 mm | ||
Min. rast. od tla: | 148 mm | ||
Krug okretanja: | 10,5 m | ||
Masa vozila: | 1.285 kg | ||
Zapr. prtljaž.: | 293 / 983 l | ||
Garancija: | 7 godina / 150.000 km | ||
Početak prodaje u BiH: | Septembar 2024. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: |
|||
60-100 km/h: | |||
D: | 4,91 s | ||
80-120 km/h | |||
D: | 7,25 s |
MG3 1.5 Hybrid+ Automatic Luxury
Serijska oprema (Luxury):
Alarm; imobilizator; sistem za hitne pozive (E-Call); sistem protiv blokiranja točkova i elektronska raspodjela sile kočenja (ABS+EBD); sistem elektronske kontrole stabilnosti vozila (ESP); sistem pomoći pri naglom kočenju (EBA); sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici (HSA); sistem održavanja vozila unutar trake u slučaju nužde (ELK); sistem za nadzor pritiska u gumama (TPMS); prednji zračni jastuci za vozača i suvozača; bočni zračni jastuci za vozača i suvozača; bočne zračne zavjese za vozača i suvozača; mogućnost isključenja zračnog jastuka za suvozača; sigurnosni pojas vozača i suvozača poveziv u tri tačke sa zatezačem i graničnikom opterećenja; sigurnosni pojas za putnike sa zatezačem poveziv u 3 tačke i graničnik opterećenja; signal upozorenja za prednji i stražnji sigurnosni pojas; sistem Isofix; prilagodljivi tempomat (ACC); sistem automatskog kočenja u slučaju nužde (AEB); sistem pomoći pri održavanju trake (LKA); sistem inteligentne asistencije u vožnji (ICA); sistem upozorenja o napuštanju trake (LDW); sistem pomoći pri brzini (SAS); sistem pomoći pri vožnji u saobraćajnim gužvama (TJA); sistem upozorenje na sudar sprijeda (FCW); sistem pomoći pri promjeni trake (LCA); sistem nadzora mrtvih uglova (BSD); sistem upozorenja pri vožnji unazad o nailasku vozila s bočne strane automobila (RCTA); sistem praćenja umora i budnosti vozača (DAA); sistem pomoći održavanja brzine u skladu sa saobraćajnim znacima (ISLA); halogena prednja svjetla; LED prednja svjetla; LED dnevna svjetla; stražnje svjetlo za maglu; automatsko paljenje dugih svjetala; sistem za automatsko paljenje dugih svjetala (IHC); sistem noćne rasvjete “Follow me home”; stražnji parkirni senzori; električna parkirna kočnica (EPB) s Auto-Hold funkcijom; kamera 360° sa stražnjim senzorima; alu-felge 16″; gume 195/55 R16; pribor za popravak guma; automatski klima-uređaj; ventilacijski otvori za putnike na stražnjoj klupi; PM2.5 sistem filtriranja zraka; centralno otključavanje i zaključavanje vrata ključem na daljinsko upravljanje; ulaz u vozilo bez uporabe ključa “Keyless Entry”; pokretanje vozila bez ključa; el. podesivi prednji i stražnji prozori; grijani vanjski retrovizori s automatskim sklapanjem; grijanje stražnjeg vjetrobranskog stakla; volan presvučen vještačkom kožom; grijanje upravljača; zaštita sunca (sjenila) s ogledalima za vozača i suvozača;centralni naslon za ruke vozača i suvozača s pretincem; 12V utičnica; svjetla u kabini s vremenskom odgodom; svjetlo u prtljažiku; držači za limenke (za vozača i suvozača); tri načina vožnje (Eco, Sport, Normal); tri stepena regeneracije energije putem kočenja (KERS); brisač sražnjeg vjetrobranskog stakla; brisač bez okvira; senzor za kišu; zatamnjena stražnja stakla; presvlake sjedišta od vještačke kože s detaljima od tkanine; vozačevo sjedište ručno podesivo u 6 smjerova; suvozačevo sjedište ručno podesivo u 4 smjera; grijanje sjedišta vozača i suvozača; jednodjelna preklopiva stražnja klupa putnika; 7-inčna digitalna instrument-tabla s ekranom u boji; 10,25-inčni centralni ekran u boji (osjetljiv na dodir); audiosistem sa 6 zvučnika; radio AM / FM / DAB +; USB konektori u prednjem dijelu kabine (2x u centralnim dijelu i 1x u retrovizoru); USB konektor u stražnjem dijelu kabine; sistemi Apple CarPlay & Android Auto; MG iSmart povezivost pametnih telefona; Bluetooth povezivost; putni kompjuter…
Cijena modela sa serijskom opremom Luxury: 44.900 KM
apr 23, 2025 0
apr 23, 2025 0
apr 23, 2025 0
apr 23, 2025 0
okt 08, 2024 0
jan 08, 2024 0
apr 10, 2023 0
jun 25, 2019 0