Osvježeno 5 Decembra, 2023 1:50 PM
feb 15, 2023 Almir Grebović Test, Toyota 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Hatchback, Sedan, Touring Sport i Cross – to su Corolle, barem trenutno. Aygo X, Yaris Cross, CH-R, RAV4, Land Cruiser, Highlander i Corolla Cross – to su SUV-ovi ili crossoveri dostupni u BiH, pa koji gdje spada. Možda ih je na prvi pogled teško zapamtiti, ali nastaju upravo onako kako zahtijeva tržište. Treba li uopšte spominjati da crossoveri već čine više od 30% evropskog tržišta i da je trend i dalje pozitivan. Zbog toga je i nastala najradikalnija karoserija Corolle koja historiji svakako nije poznata. A historija Corolle svakako nije kratka – traje od 1966. godine, a varijanta Cross nastaje kao jedna od derivacija jedanaeste generacije.
Sasvim je jasno da je današnja kategorija crossovera toliko kompleksna i toliko široka, da već nije nikakav problem (potpuno) novi model nekako ugurati u postojeću gamu. Naslanjajući ga na već razvijenu platformu, koristeći motore i transmisiju koji su već našli mjesto u postojećim modelima, proizvođači smatraju da je više od pola posla praktično već iza njih. Zbog toga nije nikakvo čudo vidjeti novi automobil koji se samo naizgled razlikuje od sličnih s istim prezimenom. Razlike definitivno postoje, a modeli se većim ili manjim detaljima vrlo smišljeno ciljaju na određene grupe kupaca.
Prostor se u osnovi traži u dužini i u visini, pa sasvim sigurno nije bilo nikakve dileme oko toga da je 22 cm između dva Toyotina SUV-a ipak puno. “Praznina” je zjapila od 2016. godine kad je na tržištu predstavljen C-HR s dužinom od 436 cm, a pogotovo od 2018. godine kad se pojavila peta generacija RAV-a 4 s njegovih 460 cm. Onda je 2020. godine “prazan prostor” popunjen potpuno novim modelom. Corolla Cross je tada nalikovala više na sve drugo, nego na poznatu i viđenu Corollu, što joj je s pravom dalo identitet novog automobila i zapravo potpuno novog crossovera. Sa 446 cm kraća je od RAV-a za 14 cm, a duža od C-HR-a za 7 cm, s kojim dijeli međuosovinsko rastojanje od 264 cm. Da li se ipak radi o kanibalnom potezu, saznaćemo za dvije, tri godine kad “prebrojimo” prodate i jedne, i druge, i treće.
Cross je iznutra (skoro) prava Corolla, ali razlike postoje. Poznati su i oblici, ne pretjerano moderni, ali funkcionalni, čvrsti, robustni i čini se kud-i-kamo bliži jednom off-roaderu, nego jednom kompaktu. Toyota nikad nije igrala na kartu ekstravagantnog i originalnog dizajna, ali kad je u pitanju kvalitet upotrijebljenih materijala, ni jedan detalj nije upitan.
“Pod rukom” je više tvrđe nego mekše, ali su jasno postavljene granice – ono što je bliže putnicima, to je za nijansu mekše od onoga što nije toliko dostupno ili što nije “na oku”. Tako unutrašnjost malo više naginje SUV-u nego putničkom automobilu, što je jasno smješta u kategoriju kojoj pripada. To se pogotovo vidi na centralnom dijelu konzole, koja ima jasna stilska obilježja SUV-a, a u istom maniru napravljena je i obloga vrata s rukohvatom. Elemente tradicionalnih oblika pronašli smo upravo na konzoli, a to su bez sumnje prekidači grijača volana i grijača sjedišta. Inače su dio paketa opreme Stile – drugog od tri ponuđena.
U osnovnom paketu opreme Luna je veliki centralni displej osjetljiv na dodir u dijagonalnoj dimenziji 10,5 inča, ali i kompletna digitalna tabla s instrumentima dijagonale 12,3 inča (31,2 cm). Zanimljivo je i to što praktično cijelo okruženje za vozača izgleda krajnje jednostavno, pa vrijeme za naviku praktično ne postoji. U drugom redu je prostora taman onoliko koliko pruža prosječno međuosovinsko rastojanje koje nude kompakti – više nego dovoljno za dvije osobe, ali ni trećoj ne bi trebalo biti pretjerano tijesno, no prednost Crossa leži u visini iznutra, što je blagodat za one koji su zaslužili vožnju u drugom razredu. Corolla Cross nudi zavidan prostor sa 436 litara i u prtljažniku. Toliko litara stane ispod “roletne”, ali će preklapanjem naslona stražnjih sjedišta ponuditi i svih 1.359 litara. Nažalost, preklapanjem naslona, u Corolli Cross ne možemo dobiti ravnu podnicu sve do naslona prednjih sjedišta, što je danak Toyotinom ekološkom opredjeljenju. Baterija hibridnog sistema nalazi se upravo ispod ove “grbe” koju je nemoguće izbjeći. Kome je do stalnog transporta frižidera ili visećih kuhinja, ovaj auto nije za njega. Za sve druge u potpunosti može proći.
Detalj koji se vidi iznutra, a koji s vana jasno razlikuje Corollu od Crossa su ogromni retrovizori. Naravno da ovoliki nisu uobičajeni na kompaktima ili putničkim limuzinama, što Crossa smješta u klasu kojoj pripada. Iako je dvovolumen, koji se ukupnom dužinom uklapa u mjere prosječnih kompakta, proporcije u potpunosti sugerišu na SUV-a. Štaviše, ako ćemo i po čemu definisati crossovera, Cross je malo više SUV, nego istinski “mješanac”. Nije predug, pa je i proporcijama vrlo zavodljiv, te će upravo sa spomenutim ogromnim retrovizorima ličiti na off-roadera kojim je moguće lako upravljati i u “rikverc”, i to na stari dobri način bez modernih kamera. Ono po čemu nije kompakt definitivno je ukupna visina od 164,6 cm (Hatchback 145), ali i udaljenost od tla od 16,1 cm. Cross čak nije ni nalik ostalim srodnicima unutar brenda, što je danas itekakav uspjeh.
Oni koji crossover ili SUV ocjenjuju prema robustnosti, odnosno prema stilskim elementima terenskih automobila, imaće debeo razlog za razmišljanje o ovom automobilu, jer počevši od naglašene crne prednje maske, pa preko crnog masivnog prednjeg odbojnika i još masivnijih plastičnih zaštita na vratima, Crossa vizuelno mirne duše možemo svrstati u SUV-ove. Corolli ovdje nema ni traga ni glasa.
Sa Corollom Cross stigla su i poboljšanja hibridnog sistema. Čak su četiri generacije hibridnog sistema iza ovog, što nedvosmisleno sugeriše na poboljšanja. Samo podsjetimo da je Toyota imala debi prvog hibridnog sistema još 1995. godine. Vrlo je kompleksno, ali u najkraćem, poboljšanja se odnose samo na električni pogon – električni motor je lakši, ali snažniji, što direktno utjče na performanse, pa u krajnjem i na nižu emisiju CO2, što je i bio glavni motiv za unapređenja. Važno je spomenuti da se peta generacija odnosi i na sisteme s 1,8-litarskim i s dvolitarskim benzinskim motorom.
Princip je dakako ostao identičan – jedan benzinski motor i jedan električni motor koji rade u potpunoj harmoniji, a njihov međusobni rad kontroliše algoritam kojeg razvijaju punih 30 godina. I u tome je zapravo sva čarolija hibrida kojeg su Japanci doveli do krajnjih mogućnosti.
Ispod metalnog oklopa Crossa sprijeda je dvolitarski atmosferski benzinac koji radi prema Millerovom principu. Pri 6.000 obr/min u stanju je isporučiti 152 KS. Istovremeno, električni motor je u stanju isporučiti 113 KS, što u najboljem slučaju može značiti sinergijskih 197 KS.
Corolla Cross u ovom paketu imala je samo jedan električni motor, koji se nalazi ispod prednjeg poklopca, što kod Toyote znači da ima pogon samo na prednjoj osovini, što ne umanjuje vrijednost ovog automobila, ali djelimično umanjuje njegove sposobnosti na klizavijim podlogama. Uvijek na umu morate imati činjenicu da se radi o crossoveru koji je izveden iz konvencionalnog putničkog hatchbacka.
S petom generacijom je u Toyotine hibridne sisteme stigla baterija s li-ion elektrolitom, koji je zamijenio dosadašnje ustaljene Ni-Mh baterije. Iako je nova baterija nešto manjeg kapaciteta (845 Wh), barem je za četrdesetak odsto lakša od prethodne, a Toyota također tvrdi da je korištenje njenih resursa kud-i-kamo efikasnije.
Teško je na prvi pogled sklopiti robustnu unutrašnjost Corolle Cross i potpuno tihu vožnju. Cross se naravno može kupiti i kao obični benzinac, ali je kud-i-kamo primjerenije voziti hibrida, jer se radi o Toyoti. Barem je Toyota autoritet kada je u pitanju ova kombinacija i to je ono što je zapravo važno kupcima Toyote – poneke stilske anomalije su im u potpunosti beznačajne, ali je princip hibrida na prvom mjestu. Važno je krenuti u potpunoj tišini, glatko i bez emitovanja ikakvih štetnih produkata, a za ostalo će se pobrinuti softver i vrlo sofisticirana mehanika.
Nemojte se zavaravati da ćete silne kilometre prevesti samo na struju, jer je ovo sistem koji pomaže benzinskom motoru da lakše savlada najteže momente, a to su trenuci prvog ubrzanja i trenuci međuubrzanja. Tada je motoru najteže i tada će trošiti najviše goriva. Potpuno tiho jeste pri kretanju, ali će se vrlo brzo javiti rezak i visok ton benzinca, čim sistem ocijeni da je otpor manji. Buka naravno nije velika, ali je prisutna, a pomalo joj doprinosi i CVT mjenjač koji u kontinuitetu prilagođava broj obrtaja i obrtni moment ukupnoj brzini i otporima. Za laike, kojih je ipak najviše, radi se o “automatskom mjenjaču” s kojim je vožnja kud-i-kamo relaksiranija.
Toyota Corolla Cross je drugačiji automobil i zbog ovjesa nešto dužeg hoda. I razumljivo je – s točkovima nešto većeg prečnika, pa i profila gume nešto većeg procenta, vožnja i po lošim putevima predstavlja pravo zadovoljstvo. U osnovnom paketu opreme sa Crossom stižu 17-ke, ali sa Styleom stižu puno kapacitetnije 18-ke, što je puno bolje.
Rekli bismo da se radi o odličnom izboru kad su u pitanju svi nedostaci koje pružaju naše gradske ceste, praktično ne postoji uobičajena situacija u vožnji pri kojoj bismo mogli reći da će se karoserija prekomijerno nageti, ali također ne postoji ni jedna situacija u kojoj bismo ovjes mogli ocijeniti neuobičajeno tvrdim. Najbolji primjer za sve pružiće prelaz preko svih vrsta “ležećih policajaca”. Ono što bi moglo zasmetati, to su poprečne neravnine u oštrijim zavojima koje za trenutak mogu izbaciti stražnji kraj iz idealne putanje.
Benzinski dvolitraš i električni motor će istinske čari pokazati u gradskoh vožnji. Tu je hibrid svoj na svome. Što je režim vožnje zahtjevniji, to će hibridni sistem biti sve korisniji. Ukoliko imate tu nesreću pa automobil za dnevne potrebe koristite uglavno u jutarnjim ili popodnevnim špicama, tada se već možete siti navozati na struju. Pomake od nekoliko semaforskih metara prelazićete gotovo isključivo na struju i to sve dok u bateriji ima koliko-toliko struje. Ukoliko je baš zima, onda će se benzinski motor paliti češće, jer će vjerovatno biti opterećen radom termičkih potrošača unutar kabine, koji su u našem slučaju bili prava blagodat. Zanimljivo je to što će tad potrošnja goriva biti najmanja, pa u teškim gradskim uslovima neće prelaziti pet litara.
Otisnete li se na vožnju otvorenom magistralnom cestom, Cross vam neće trošiti više od 6 litara, ali će u vožnji autoputem pokazati lice pravog benzinca, jer tu već hibrid nema šta tražiti pa će potrošnja ići i do 9 litara, ukoliko ste stalno na brzini od 130 km/h.
Toyota je s ovim Crossom ponudila i tri načina vožnje, koji i svojim nazivom dovoljno sugestivni – Eco, Normal i Power. Uvjereni smo da će pravi ljubitelji Toyote uglavnom koristiti način vožnje Eco. Čak i u tom načinu, vožnja ne mora biti pasivna. Ukoliko vam baš zatreba trenutna eksplozivnost, Cross će to “razumjeti” i dati sve od sebe na međuubrzanjima. Tako smo od 60 do 100 km/h stizali za samo 5,5 sekundi, a od 80 do 120 km/h za samo nešto više od 7 sekundi, što je izvanredno. Ove vrijednosti najviše će doći do izražaja na otvorenoj cesti.
Također, ručicu automatskog (CVT) mjenjača moguće je “ubaciti” i u takozvani B (Brake) način rada, što je svakako dobra opcija za vožnju gradom, jer njome gotovo u potpunosti eliminišete potrebu za klasičnim kočenjem. Time se sklanjanjem noge s papučice gasa istog trenutka aktivira sistem maksimalnog punjenja baterije kojeg stvara otpor magnetnog polja unutar električnog generatora. Naravno da se i pri konvencionalnoj vožnji u svakom trenutku usporavanja baterija puni, bilo da se radi samo o “popuštanju” papučice gasa, bilo da se radi o intenzivnom stiskanju papučice kočnice.
Ono što bi moglo zasmetati, to je prilično mala zapremina rezervoara. Koliko je to nevažno u gradskoj vožnji, na otvorenoj cesti će se pokazati kao nedostatak. Tako će vožnja autoputem iziskivati nešto češće zaustavljanje na benzinskim pumpama, jer će glavninu posla obavljati benzinac, koji već postaje žedan bri brzinama koje su uobičajene na autoputevima. U rezervoar staju samo 43 litra benzina, no nije moglo više, zbog baterije koja je morala zauzeti dio prostora.
Testirana Toyota Corolla Cross košta 78.210 KM. Namijenjena je kupcima koji ni u jednoj varijanti ne razmišljaju o kupovini bilo kojeg polovnog automobila. Namijenjena je kupcima koji gotovo isključivo razmišljaju o kupovini većeg i udobnijeg crossovera i SUV-a, i namijenjena je kupcima koji su natprosječno informisani i veoma dobro znaju šta je hibrid. Štaviše, takvi kupci se obično opredjeljuju za bogatije ili najbogatije pakete opreme. Na našem tržištu dostupni su isključivo hibridi s dvolitarskim benzinskim motorom, a najjeftiniji košta 72.000 KM. Cross je također definisan i u tri paketa opreme, ali su dostupne varijante i s pogonom na svim točkovima, što je dio neke druge priče.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Zanimljivo je još jedno poređenje – najjeftinija Corolla Cross Hybrid skuplja je od najjeftinije Corole Hybrid za 7.440 KM, ali je istovremeno jeftinija od RAV4 Hybrid za 7.560 KM.
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid e-CVT Style (197 KS) |
|||
Cijena do registracije: | 78.210 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid e-CVT Luna 197 KS): | 72.000 KM | ||
Troškovi registracije: | 848 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 4.067 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km / 1 godina | ||
Cijena osnovnog servisa: | 378 KM | ||
Motor: | hibridni; benzinski, 1.987 ccm, 4 cilindra u liniji, 16 ventila, Start&Stop; električni – baterija kapaciteta 845 Wh; 2WD | ||
Snaga: | sistemska snaga 145 kW (197 KS); snaga benzinskog motora 112 kW (152 KS) pri 6.000 obr/min; snaga elektromotora 83 kW (113 KS) | ||
Obrtni moment: | benzinski motor 190 Nm pri 4.400 – 5.200 obr/min; elektromotor 206 Nm | ||
Mjenjač: | automatski, e-CVT | ||
0-100 km/h / Max: | 8,1 s / 180 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 5,1 l/100 km | ||
Emisija CO2: | 114 – 122 g/km g/km | ||
Emisioni standard: | Euro 6 AP | ||
Zapr. rezervoara: | 43 l | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.460 / 1.825 / 1.620 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.640 mm | ||
Min. rastojanje od tla: | 161 mm | ||
Krug okretanja: | 10,4 m | ||
Masa vozila: | 1.440 kg | ||
Zapr. prtljažnika: | 436 / 1.359 l | ||
Garancija: | 5 godina | ||
Početak prodaje u BiH: | Oktobar 2022. | ||
. | |||
Odlukom Vlade FBiH od 2022. godne kupovina hibridnih automobila subvencionirana je u visini od 5.000 KM. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
D: | 5,54 s | ||
80-120 km/h: | |||
D: | 7,11 s |
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid e-CVT Style (197 KS)
Serijska oprema Luna:
Toyota Safety Sense – napredni paket aktivne sigurnosti (PSC – Pre-Collision System – sistem predsudarne zaštite s upozorenjem na mogući nalet na pješaka danju i noću ili biciklista danju s automatskom pomoći pri kočenju i aktivnom pomoći pri izbjegavanju, EDSS – Emergency Driving Stop System – u slučaju izostale reakcije vozača vozilo se automatski zaustavlja i uključuje pokazivače smjera, AHB – Auto High Beam – sistem automatske izmjene dugih i kratkih svjetala, LDA – Lane Departure Alert – sistem upozorenja za napuštanje saobraćajne trake s aktivnom pomoći zakretanja upravljača, ACC – tempomat s prilagođavanjem brzine pomoću radara, LTA – Lane Trace Assist – sistem detektovanja i praćenja saobraćajne trake, RSA – sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova); e-Call sistem automatskog poziva u nuždi; ABS (Anti-lock Braking System) – sistem protiv blokiranja točkova; BA – Brake Assistance – sistem pomoći pri naglom kočenju; EBD – Electronic Brakeforce Distribution – sistem elektronske raspodjele sile kočenja; TRC – Electronic Traction Control – kontrola proklizavanja pogonskih točkova; VSC – Vehicle Stability Control – nadzor stabilnosti vozila s mogućnošću isključenja; EBS – Emergency Brake Signal – sistem upozorenja pri naglom kočenju; zračni jastuk za vozača i suvozača s dvostepenim djelovanjem; prednji bočni zračni jastuci; bočne zračne zavjese sprijeda i straga; zračni jastuk za koljena vozača; mogućnost isključivanja suvozačkog zračnog jastuka; graničnik sile zatezanja sigurnosnih pojasa; pirotehnički zatezači sigurnosnih pojasa sprijeda; Isofix sistem dječijih sjedalica u 2. redu; AVAS – Acoustic Vehicle Approach System – zvučno upozorenje približavanja vozila; Bi_LED prednja svjetla s ručnim podešavanjem visine snopa; električno podesivi, automatski preklopivi i grijani vanjski vanjski retrovizori (kućišta vanjskih retrovizora u boji karoserije); (alu-felge 17”); (gume 215/60 R17); komplet za jednostavan popravak probušene gume; radioantena “shark” oblik; LED prednja svjetla za maglu; (bez uzdužnih krovnih nosača); zaštite donjeg dijela vrata, zaštitna lajsna stražnjeg branika; ukrasna lajsna prtljažnih vrata; automatski dvozonski klima-uređaj (s mikrofilterom protiv polena); upravljač i ručica mjenjača obloženi kožom; Toyota Smart Connect 10,5” ekran u boji, osjetljiv na dodir; navigacija “cloud” (uključeno besplatno korištenje za prve 4 godine); Smartphone connectivity – kompatibilan s aplikacijama Apple CarPlay i Android Auto(raspoloživos ovisi o vrsti/modelu mobilnog uređaja); bežična konekcija s aplikacijom Apple CarPlay; AM/FM i DAB digitalni radioprijemnik; električni podizači prednjih i stražnjih stakala (s funkcijom One-touch); 12,3” (31,2 cm) digitalni mjerači u boji; 6 zvučnika; 1x USB ulaz naprijed i 2x USB ulaz straga; Bluetooth sistem telefoniranja i prenosa muzičkih fajlova bez korištenja ruku; komande za upravljanje audiosistemom i telefonom na upravljaču; vozačko sjedište s elektronskim prilagođavanjem u lumbalnom dijelu; vozačko sjedište podesivo po visini; centralni naslon za ruku kod vozača i suvozača (s pregradom); grijano stražnje staklo s brisačem; stražnja klupa djeljiva u omjeru 60:40; džep u naslonu suvozačkog sjedišta; zaštita od sunca (sjenila) s osvijetljenim ogledalom (za vozača i suvozača); ukrasne letvice na pragu; platnene patosnice; “kada” prtljažnika; horizontalna mrežica za osiguravanje tereta u prtljažniku; ukrasni poklopac ključa; graničnik brzine; HAC – Hill Assist Control – sistem pomoći pri kretanju na uzbrdici; kamera za pomoć pri vožnji unatrag s linijama za navođenje; sistem nadzora pritiska u gumama; senzor osvjetljenja; brisači sa senzorom za kišu; elektronska parkirna kočnica; EPS – Electric Power Steering – električni progresivni servoupravljač; elektronska blokada protiv pokretanja motora; centralno zaključavanje s daljinskum upravljanjem u preklopivim ključem; MyT modul za upotrebu pametnih usluga “MyT”; Push Start – pokretanje motora pritiskom na tipku; elektrohromatski unutrašnji retrovizor (automatsko zatamnjivanje); bežični punjač za kompatibilne mobilne uređaje (Qi Wirless Charging)…
Cijena modela sa serijskom opremom Luna: 72.000 KM
Serijska oprema Style (dodatno na Luna):
Alu-felge 18”; gume 225/50 R18; dodatno zatamnjena stražnja stakla; LED prednji pokazivači smjera (s dinamičnim radom); uzdužni krovni nosači; ambijentalno osvjetljenje; grijanje prednjih sjedišta i upravljača; Smart Entry – sistem automatskog otključavanja vozila; prednji i stražnji parkirni senzori s funkcijom automatskog kočenja (ICS); sistem prepoznavanja vozila u mrtvom uglu prilikom vožnje unutrag s funkcijom automatskog kočenja (RCTB); SAE – Safe Exit Assist – Pomoć za siguran izlazak iz vozila…
Cijena modela sa serijskom opremom Style: 76.410 KM
Dodatna oprema:
Biserna bijela boja (1.800 KM)
Cijena dodatne opreme: 1.800 KM
dec 05, 2023 0
dec 05, 2023 0
dec 05, 2023 0
dec 04, 2023 0
apr 10, 2023 0
nov 15, 2014 0
okt 15, 2014 0
okt 15, 2014 0