Osvježeno 13 Januara, 2025 8:30 AM
nov 22, 2024 Adnan Huseinagić Autobiznis, e-ProAuto, Novosti, Vijesti 0
Poljski brend ElectroMobility suočava se s ozbiljnom finansijskom krizom.
Naime, napori Poljske da uspostavi vlastiti brend električnih automobila su na izmaku, a izvršni direktor projekta Lukasz Maliczenko, kojeg podržavaju poljske vlasti, upozorava da bi se Zhejiang Geely Holding Group, kineski partner, mogao povući iz projekta zbog nedostatka sredstava.
ElectroMobility Poland (EMP) je do sad prikupila oko 133 miliona eura od države i državnih kompanija, a treba pripremiti još 2 do 3 milijarde eura da bi pokrenula svoje inicijative za proizvodnju automobila, prenosi “Automotive News Europe”
Da podsjetimo – krajem 2022. godine, poljska kompanija ElectroMobility je postigla dogovor s Geelyjem o korištenju SEA (Sustainable Expirience Arhitecture) platforme, za svoje električne automobile pod brendom Izera.
Pregovori su nastavljeni početkom ove godine, a Poljska Vlada se suočila s izazovom, jer je trebalo što prije donijeti odluku, imajući u vidu da je inicijalne pregovore s Geely Holdingom, započela prethodna Vlada.
Sad se rok za pokretanje proizvodnje primakao, a Poljska Vlada još uvijek nema konkretan odgovor, hoće li uložiti ozbiljna sredstva u proizvodnju električnih automobila.
S druge strane, kineski partner nema namjeru uložiti velika novčana sredstva, jer su nakon “oktobarskog” glasanja i uvođenja carine na kineske automobile, vlasti iz Pekinga sugerisale kineskim kompanijama da ne ulažu u proizvodnju u zemlje EU koje su glasale za uvođenje carine.
“Vidim da postoji veliki rizik, da bi kašnjenje u procesu finansiranja moglo dovesti do revizije našeg partnerstva, ili čak odustajanja. To bi bio veliki gubitak i propuštena prilika”, izjavio je Lukasz Maliczenko, izvršni direktor projekta u intervjuu za agenciju “Bloomberg”.
Ako ElectroMobility uspije osigurati potrebna sredstva do kraja ove godine, mogao bi započeti izgradnju tvornice u Šleziji (Silesia), regiji na jugu Poljske, već u prvom kvartalu naredne godine, te započeti proizvodnju za otprilike dvije godine. Ta tvornica bi mogla imati proizvodni kapacitet od 150.000 vozila godišnje, a dio proizvodnje dijelova bi dolazio iz lokalnih tvornica, da bi se izbjegle carine.
jan 12, 2025 0
jan 10, 2025 0
jan 10, 2025 0
jan 10, 2025 0
jan 09, 2025 0
jan 09, 2025 0
jan 08, 2025 0
jan 08, 2025 0