Osvježeno 14 Februara, 2025 7:06 PM
dec 10, 2024 Adnan Huseinagić Autobiznis, e-ProAuto, Novosti, Vijesti 0
Sporazum EU – Mercosur će stvoriti jednu od najvećih zona slobodne trgovine na svijetu. Sporazumom će biti osiguran ekonomski rast za oba regiona (Evropa i Južna Amerika), istovremeno promovišući razvoj kroz pojačane ekološke obaveze.
“Zaključivanje ovog sporazuma će doprinijeti jačanju globalne konkurentnosti evropskih proizvođača automobila, eliminacijom visokih carina i prevladavanjem tehničkih barijera u trgovini s Južnom Amerikom. Ova vijest dolazi u ključnom trenutku za automobilsku industriju, koja se trenutno suočava s brojnim izazovima”, izjavila je Sigrid de Vries, generalna direktorica ACEA-e.
Istovremeno, usred rastućeg protekcionizma i geopolitičkih tenzija, potpisivanje ovog sporazuma šalje snažan signal ostatku svijeta u podršci slobodnoj, otvorenoj trgovini zasnovanoj na jasnim pravilima.
Ovim novim trgovinskim sporazumom između EU i Južne Amerike, Mercosur će se ukinuti carine na automobile, autodijelove i drugu robu, za ukupno 780 miliona potrošača u dva regiona, što je veliki podsticaj za posrnulu evropsku automobilsku industriju.
Dogovor EU s Mercosurom je postignut nakon gotovo dvije decenije pregovora, zbog snažnih prigovora Francuske i Poljske, koje tvrde da će jeftinija hrana iz Južne Amerike naštetiti njihovim farmerima.
Grupa zemalja Mercosura uključuje Argentinu, Brazil, Paragvaj i Urugvaj.
Na taj način bi se ukinule carine na više od 90% izvoza EU prema Južnoj Americi, uključujući carine na automobile (35%), autodijelove (do 18%), mašine (do 18%), hemikalije i farmaceutske proizvode (do 14%).
Za električna vozila i hibride, međutim, postojaće 18-godišnje postepeno uvođenje smanjenja carina, a samo u prvoj godini, smanjenje bi bilo sa 35% na 25%.
Zauzvrat, biće olakšan pristup sirovinama iz Južne Amerike, uključujući litij za EV baterije, mineralne materije i prehrambene proizvode.
Najveću korist od ovog sporazuma mogli bi imati njemački premium brendovi, kao što su Audi, BMW i Mercedes-Benz, koji su tokom 2023. godine, naprimjer, iz Njemačke u Argentinu i Brazil izvezli više od 21.000 automobila, a na tom području, u svojim tvornicama proizveli gotovo 355.000 automobila.
Južna Amerika je također značajno tržište za brojne evropske proizvođače automobila, uključujući Stellantis, Renault Grupu i Volkswagen Grupu. Iako svaki od njih ima svoje velike proizvodne pogone u regionu, također, su izvezli veliki broj automobila iz Evrope, ali i proizvodili u Južnoj Americi za evropsko tržište.
Ratifikacija ovog sporazuma u EU će biti teška i neizvjesna, posebno s obzirom na prigovore Francuske i Poljske. Za ratifikaciju je potrebna podrška najmanje 15 zemalja EU, koje predstavljaju 65% stanovništva, a za blokiranje bile bi potrebne najmanje četiri zemlje s najmanje 35% stanovništva EU.
I ovo je jedan od načina da se djelimično kompenzira gubitak nastao gubljenjem ruskog tržišta, da se ublaži utjecaj kineske automobilske industrije koji jača u Južnoj Americi i da se lakše dođe do strateških sirovina kojih nema u Evropi.
feb 14, 2025 0
feb 14, 2025 0
feb 14, 2025 0
feb 14, 2025 0
feb 13, 2025 0
jan 28, 2025 0
jan 27, 2025 0
jan 22, 2025 0