Osvježeno 5 Decembra, 2024 1:30 PM
okt 24, 2024 Adnan Huseinagić e-ProAuto, Novosti, Vijesti 0
Sistem potpomognute vožnje AD (Assisted Driving) je funkcija koja se sve češće nalazi među opcijama modernih automobila, pa je EuroNCAP testirao pet novih automobila sprovodeći svoje najnovije protokole, otkrivši velike razlike u implementaciji ovog sistema kod različitih proizvođača.
EuroNCAP-ova procjena sistema potpomognute vožnje se zasniva na ocjenama kompetentnosti pomoći, ravnoteže između nivoa pomoći koju nudi vozilo i stepena do kojeg sistem pomaže vozaču da ostane uključen u zadatak vožnje i ograničenja sistema, te (Safety Backup) mjere koje se automatski poduzimaju u kritičnim situacijama da bi se izbjegao sudar.
U ovoj godini EuroNCAP je proširio svoje zahtjeve za praćenjem vozača i uveo dodatne mjere za poboljšanje pomoći koja se odnosi na zadržavanje trake, karakteristike puta i lokalne opasnosti. Sigurnosni scenariji su prošireni da bi se uz izbjegavanje pješaka i biciklista, uključilo i izbjegavanje motociklista, čime je nova procjena zahtjevnija u odnosu na ranije procjene ovih sistema.
U ovim testovima su se istakla dva automobila – BMW i5 i Mercedes-Benz C-Klasa, s izuzetnim nivoom kompetencije i odličnom sigurnošću, pa su zaslužili ocjenu “vrlodobar” (Very Good).
Za mjere koje se automatski poduzimaju (Safety Backup), Mercedes-Benz je postigao posebno visok rezultat, jer se automobil kontrolisano zaustavlja i ako vozač ne reaguje.
Volkswagen ID.7 i Volvo EC40 (ranije C40 Recharge) dobili su ocjenu “Dobar” (Good). Oba automobila su se dobro ponašala, iako nisu na nivou BMW-a i Mercedes-Benza.
BYD Atto 3 s inteligentnim prilagodljivim tempomatom EuroNCAP je ocijenio kao “Nepreporučljiv” (Not recommended). Naime, ovaj sistem pomoći nije pravilno “protumačio” znakove na putu i ostvario je samo skroman rezultat, dok su mjere koje poduzima u slučaju nereagovanja vozača izostale.
U ovom kritičnom scenariju, sistem efektivno isključuje podršku za upravljanje, dok istovremeno održava kontrolu brzine, prepuštajući sudbini vozača koji ne reaguje.
Budući da proizvođači automobila kontinuirano uvode nova rješenja, EuroNCAP će nastaviti pratiti razvoj ovih tehničkih rješenja, da bi vozačima pružio relevantne sigurnosne informacije.
“Ove procjene pružaju vozačima kritičan uvid u funkcije potpomognute vožnje koje su dostupne u savremenim vozilima. Kupci automobila zainteresovani za ova rješenja moraju biti svjesni da ovi sistemi u određenim uslovima mogu stvoriti nove rizike – stoga nadzor vozača i svijest o situaciji u kojoj se nalaze, moraju biti prisutni u svakom trenutku”, izjavio je Adriano Palao Bernal, tehnički menadžer za sisteme ADAS & AD, u EuroNCAP-u.
dec 05, 2024 0
dec 05, 2024 0
dec 05, 2024 0
dec 04, 2024 0
dec 05, 2024 0
dec 04, 2024 0
dec 03, 2024 0
dec 02, 2024 0