Osvježeno 9 Decembra, 2024 7:00 AM
nov 16, 2023 Adnan Huseinagić Dostavni, Komercijalni 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
U “post-Covid” eri, kad je dostava na kućnu adresu postala sasvim uobičajena, broj novih lakih komercijalnih vozila na evropskim cestama povećao sa za 23% u odnosu na nivo prije pandemije.
Iako kombi vozila nemaju nužno veću stopu sudara od drugih vozila, nesreće u kojima su uključeni obično imaju teže posljednice za njihovog protivnika u sudaru, sa, nažalost, prevelikim brojem smrtnih slučajeva i ozbiljnih povreda.
Budući da se mnoge od ovih saobraćajnih nesreća dešavaju u gradskim i prigradskim područjima, zaštita ranjivih učesnika u saobraćaju je od najveće važnosti.
EuroNCAP je posvećen poboljšanju sigurnosti ovih vozila i objavljuje njihove sigurnosne ocjene od 2020. godine.
Ove godine EuroNCAP je ostvario saradnju s britanskom publikacijom “What Van?”, pa je objavio 10 najbolje ocjenjih lakih komercijalnih vozila, koji će ući u uži izbor za “Nagradu za sigurnost 2024.”
Oblik, veličina i masa kombija ih često čine agresivnim protivnicima u sudaru s putničkim automobilima ili ranjivim učesnicima u saobraćaju. Oko 6% svih fatalnih nesreća (sa smrtnim ishodom) u Evropi uključuje kombi vozila.
U posljednjoj deceniji razvijeni su napredni sistemi za pomoć vozaču koji mogu vožnju učiniti sigurnijom i pomoći vozačima da izbjegnu ili ublaže posljedice sudara. Ovi sigurnosni sistemi postali su uobičajeni na putničkim automobilima. Međutim, segment lakih komercijalnih vozila je izuzetno osjetljiv na cijenu, pa sigurnosni sistemi često nisu dostupni u kombijima iako njihovi proizvođači takve sisteme standardno ugrađuju u svoje putničke automobile.
EuroNCAP ima cilj da onima koji kupuju kombije pruži bolje informacije, bilo da su to individualni kupci, mali privrednici, ili transportne i logističke kompanije koji naručuju na hiljade vozila.
Troškovi i posljedice učešća vozila u sudarima mogu se smanjiti korištenjem najsigurnijih dostupnih vozila, što dovodi do veće produktivnosti za korisnika, smanjenja reputacijskog rizika za proizvođača, te povoljnijih premija osiguranja.
EuroNCAP je uočio neke razlike u sistemima u kombijima i putničkim automobilima. Ne nude svi najnovije funkcije ADAS-a, kao što je detekcija pješaka i biciklista, iako neki nude sisteme podrške za održavanje trake, detekciju mrtvog ugla, upozorenje o napuštanju trake, ili pomoć pri zadržavanju trake. Podsjetnici za sigurnosne pojase su uglavnom standardni za vozača, ali ih često nema za suvozače. Tehnološko rješenje za pomoć pri održavanju brzine, ako postoji, uglavnom se ručno podešava i nema funkciju prepoznavanja saobraćajnih znakova, a time ni informacija o ograničenju brzine.
EuroNCAP je testirao oko 95% vozila na evropskom tržištu, od manjih, klase N1, zasnovanih na putničkim automobilima, do većih kombija kategorije N2 s dopuštemon masom do 5 tona.
Deset najbolje ocijenjenih su napravili napredak u poboljšanju sigurnosti, a svi su ocijenjeni prema strogoj i nezavisnoj procjeni sigurnosti EuroNCAP-a. Za nagradu, kombiji će se razmatrati i ocjenjivati na osnovu njihove dostupnosti na tržištu, standardnih i opcionih sigurnosnih sistema i vrijednosti za novac, kao i vodećih sigurnosnih performansi u klasi.
Finalisti u Izboru za Nagradu za sigurnost 2024. “What Van?” | ||
Fiat Ducato | ||
Ford Transit | ||
Ford Transit Courrier | ||
LEVC VN5 | ||
Mercedes-Benz Sprinter | ||
Mercedes-Benz Vito | ||
Nissan Primastar | ||
Renault Trafic | ||
VW Crafter | ||
VW Transporter |
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
“Opremanje vozila modernim sigurnosnim rješenjima i najnovijim tehnološkim dostignućima u komercijalnom sektoru je od vitalnog značaja za postizanje ‘nulte žrtve’ na evropskim cestama. Kako je moguće da kombiji i kamioni nemaju sigurnosna rješenja, koja su godinama dostupna na putničkim automobilima? Naša saradnja sa ‘What Van?’ je samo jedan od načina na koji možemo pokazati posvećenim proizvođačima da cijenimo njihov rad na promociji sigurnosti. Ovo je posebno vrijedno pažnje u komercijalnom sektoru, gdje se sigurnost ne smatra prioritetom”, prokomentarisao je Dr Michiel van Ratingen, generalni sekretar EuroNCAP-a.
Osvajač Nagrade za sigurnost 2024, “What Van?” će biti proglašen 6. decembra u Londonu. (dm)
dec 06, 2024 0
dec 06, 2024 0
dec 05, 2024 0
dec 05, 2024 0
dec 06, 2024 0
dec 06, 2024 0
dec 06, 2024 0
dec 05, 2024 0