Osvježeno 16 Juna, 2025 1:50 AM
apr 25, 2024 Adnan Huseinagić Kamioni, Komercijalni 0
EuroNCAP je zvanično objavio veliku prekretnicu u razvoju, prema šemi kategorizacije Truck Safe. Ovo je direktan odgovor na podatke koji pokazuju da, dok kamioni predstavljaju samo 3% vozila na evropskim cestama, oni su uključeni u gotovo 15% svih smrtnih slučajeva na cestama u EU.
EuroNCAP je prije godnu dana najavio planove nove šeme ocjenjivanja sigurnosti kamiona, jer postoji veliki nesrazmjer broja smrtnih slučajeva povezanih s kamionima širom Evrope. Buduća ocjenjivačka šema EuroNCAP-a osmišljena je tako da ide dalje i brže od trenutnih propisa EU o sigurnosti kamiona, uz istovremeno pokretanje inovacija i balansiranje potreba različitih sektora komercijalnih vozila širom Evrope.
“Ovo je značajan trenutak u razvoju EuroNCAP-ove ocjenjivačke šeme Truck Safe. Nažalost, kada su kamioni uključeni u sudare, njihova veličina i masa znače da postoji veći rizik od smrtnih slučajeva – posebno za ranjivije učesnike u saobraćaju (VRU – vulnerable road users). EuroNCAP naglašava potrebu da kamioni budu bolje opremljeni sistemima za spašavanje života, posebno u vezi s izbjegavanjem sudara, vizijom i aspektima spašavanja nakon sudara. Novi protokoli, koji će biti službeno objavljeni sljedećeg mjeseca pokazuju da se metode ispitivanja razvijene u protekloj deceniji za putničke automobile, mogu pretvoriti u korisne smjernice za proizvodnju budućih, sigurnijih teških kamiona. Javnim predstavljanjem procedura i zahtjeva, nadamo se da će ih industrija uzeti u obzir i reagovati u skladu s tim. Organizaciji NCAP24 su se pridružili i proizvođači, uključujući DAF, Scaniju, Volvo i ZF, koji će demonstrirati svoje vrhunske sigurnosne sisteme”, izjavio je Dr Michiel van Ratingen, generalni sekretar EuroNCAP-a.
U proteklih godinu dana, EuroNCAP je blisko sarađivao s proizvođačima vozila na razvoju testova i konsultovao se s različitim zainteresovanim stranama širom Evrope, uključujući distributere, prevoznike, osiguravajuće kuće, gradske vlasti, zakonodavce i strateške organizacije za puteve, da bi bi se u potpunosti razumjela složenost proizvodnje kamiona i povećala sigurnost na cestama.
Buduća ocjena Truck Safe će podstaći sigurnosne performanse u gradovima i na autoputevima i omogućiti optimizaciju operativne sigurnosti. Novi regulatorni zahtjevi su već natjerali proizvođače da povećaju sigurnosne performanse. Međutim, cilj EuroNCAP-a je da napreduje, a ne samo ispunjava minimalne standarde. Taj cilj je uspješno ostvaren u segmentu putničkih automobila, a sada slijede teža vozila.
Nesreće između kamiona i ranjivih učesnika u saobraćaju, trenutno čine 25% svih smrtnih slučajeva u EU, pri čemu pješaci i biciklisti čine više od četvrtine tog udjela. Kamionske nezgode značajno variraju u zavisnosti od vrste okruženja na putu (grad ili autoput) kao i saučesnika u sudaru (putnički automobil ili pješaci i biciklisti). Novi testovi će oponašati sudare u realnim uslovima i potaknuti proizvođače da uklope nova rješenja za izbjegavanje sudara i poboljšaju vidljivost za vozača. U budućnosti, EuroNCAP će proširiti program i uključiti zaštitu od sudara.
Pristup EuroNCAP-a je osmišljen tako da istakne tehnološka rješenja koja su istovremeno isplativa i pružaju sigurnost, a omogućuju operaterima da odaberu najsigurnije vozilo za određeni transportni zadatak.
Cestovni transport igra sastavnu i vitalnu ulogu u ekonomiji. Sigurnije ceste su ključni faktor, ali su rješenja složena – ne postoji jedno rješenje. Radi se o holističkom pristupu, da bi kamioni i putevi bili sigurniji: od ponašanja vozača i nadzora na putnu infrastrukturu, preko usvajanje rješenja potpomognute vožnje, koje su trenutno dostupne na automobilima, te gledajući strukturu kamiona, i njihovo ponašanje u nesrećama.
Kako proizvođači budu odgovarali na testove, zahtjevi će se razvijati i zaoštravati. U 2027. godini će biti uvedeni povećani zahtjevi aktivne sigurnosti oko manevrisanja, a onda će, 2030. godine EuroNCAP započeti testiranje kamiona u crash testovima, da bi podstakao bolju pasivnu sigurnosnu zaštitu. Vozila će biti testirana po sektorima i fokusiraće se na gradsku isporuku (distribucija), na dužim relacijama, te kiperima i kamionima za odvoz otpada.
Prvo objavljivanje ocjena za kamione biće realizovano u novembru ove godine. (dm)
jun 13, 2025 0
jun 13, 2025 0
jun 12, 2025 0
jun 11, 2025 0
jun 02, 2025 0
maj 27, 2025 0
maj 23, 2025 0
maj 06, 2025 0