Osvježeno 5 Decembra, 2024 1:30 PM
nov 22, 2024 Adnan Huseinagić Kamioni, Komercijalni 0
Euro NCAP je u aprilu 2023. godine objavio planove o šemi ocjenjivanja sigurnosti kamiona, a u aprilu ove godine otkrio je prve detalje, te najavio da će rezultati kompleksnog ocjenjivanja biti objavljeni u novembru ove godine.
Program ocjenjivanja nazvan “Truck Safe” usmjeren je ka cilju nazvanom “Vision Zero”, koji podrazumijeva eliminisanje smrtnih slučajeva i ozbiljnih povreda u saobraćaju.
Zbog svoje veličine i mase, sudari teretnih vozila su najteži na evropskim cestama. Iako kamioni čine manje od 3% vozila na evropskim cestama, odgovorni su za čak 15% smrtnih slučajeva u nesrećama. Međutim, samo 11% žrtava u nesrećama u kojima su učestvovala teška vozila su vozači ili putnici u kamionima, a preostalih 89% su ostali učesnici u saobraćaju.
Osim što je svakom tegljaču dao ocjenu izraženu popularnim zvjezdicama, EuroNCAP je uveo i dodatnu akreditaciju “CitySafe” koja se dodjeljuje vozilima koja imaju tehnička rješenja koji mogu spriječiti ili umanjiti nesreće koje se obično dešavaju u gradovima ili u urbanim sredinama.
Tegljači su zbog kompleksnosti ocjenjivani u više različitih ispitnih centara u Evropi, koji imaju akreditaciju EuroNCAP-a, uključujući centre Horiba Mira u Velikoj Britaniji, Applus IDIADA u Španiji, DEKRA u Njemačkoj i CSI u Italiji.
U prvoj rundi je ocijenjeno 9 tegljača iz dugolinijskog segmenta, koji predstavljaju čak 95% tegljača u ovoj kategoriji na evropskim cestama. Od ocijenjenih tegljača, dva su ocijenjena s 5 zvjezdica, dva su dobila četiri zvjezdice, četiri tri zvjezdice, a jedan jednu zvjezdicu, dok su akreditaciju CitySafe dobila četiri tegljača.
Pregled rezultata (abecednim redom):
– DAF XF je ocijenjen s tri zvjezdice, a dobio je i akreditaciju CitySafe. Za sigurnu vožnju ocijenjen je s 85%, za izbjegavanje sudara 35%, te visokih 80% za mogućnost spasavanja.
DAF XF je postigao sigurnosne performanse vožnje koje su vodeće u klasi za kabinu za duge relacije s ravnim podom. Pruža odličnu preglednost zbog niske linije prozora, niskom linijom pojasa, nižim prozorom na vratima i kamerama (CMS) koje zamjenjuju sve retrovizore. Opremljen je AEB sistemom koji umjereno dobro funkcioniše kod sudara sprijeda-straga s vozilima i frontalnih sudara s pješacima i biciklistima. Njegove impresivne performanse u tipičnim gradskim sudarima donijele su mu akreditaciju CitySafe i ukupnu ocjenu od solidne tri zvjezdice.
– Iveco S-Way je dobio jednu zvjezdicu, za sigurnu vožnju ocijenjen je s 32%, za izbjegavanje sudara 19%, te 80% za spašavanje.
Iveco je odbio priliku, pa je pripremio dobro opremljen kamion. Ipak, iz Iveca su obavijestili da nije reprezentativan za sigurnosne performanse njihove najnovije generacije, koja je u skladu s propisima GSR2, koji će biti spremni za isporuku tek krajem ove godine. Zbog toga je Iveco S-Way ocijenjen s pomalo razočaravajućom ocjenom od jedne zvjezdice.
– MAN TGX je ocijenjen s tri zvjezdice, a za sigurnu vožnju ocijenjen je s 56%, za izbjegavanje sudara 60%, te za spasavanje 80%.
MAN je odbio priliku da pripremi vozilo za testiranje, ali je EuroNCAP bio u mogućnosti da za testiranje nabavi i ocijeni najnoviji model kompatibilan s propisima GSR2, sa svim opcijama. TGX nudi solidne i dobro izbalansirane sigurnosne karakteristike. Ipak, ocjena za direktnu preglednost je nula, ali u opciji je dostupan s odličnim sistemom nadzornih kamera, koje pružaju poboljšanu preglednost za vozača.
– Mercedes-Benz Actros L je ocijenjen s tri zvjezdice, a osvojio je 75% za sigurnu vožnju, 51% za izbjegavanje sudara, te 80% za spasavanje.
Daimler Trucks je odbio priliku da obezbijedi vozilo za testiranje. Zato je EuroNCAP testirao i ocijenio najnovije, dobro specificirano vozilo, koje se može nabaviti – vozilo koje je prvi put registrovano u julu 2024. Actros L je najviši kamion na testu, a dostupan je s kamerama umjesto retrovizora, ali su neke od funkcija imale ograničeno djelovanje.
– Renault Trucks T je zaslužio četiri zvjezdice, s ocjenom za sigurnu vožnju od 72%, izbjegavanje sudara 70%, te za spasavanje 80%.
Renault Trucks T je dobio ocjenu od četiri zvjezdice, uglavnom zahvaljujući svojim visokokvalitetnim naprednim sistemima za pomoć vozaču (ADAS), te izbalansiranim bodovima za sigurnu vožnju i za izbjegavanje sudara, od kojih je većina dio standardne opreme. Ne pruža dobru direktnu vidljivost, ali dodatak kamera je poboljšao ukupni rezultat. Zbog toga je Renault pogodniji za vožnju autoputem, nego za vožnju gradskim ulicama.
– Scania R-series je dobila ocjenu od tri zvjezdice, jer je sigurnost vožnje ocijenjena sa 64%, izbjegavanje sudara 62%, te spasavanje 80%.
Scania R-series je dostupna sa skoro svim sistemima za pomoć vozaču koje EuroNCAP razmatra i oni generalno svi rade dobro. Ali mnogi od tih sistema su zapravo dodatne opcije koje povećavaju troškove nabavke. Osnovna preglednost je dobra, ali krajnji rezultat je ograničen, jer ima konvencionalne retrovizore, a sistem CMS nije dostupan. Performanse sistema ADAS su uglavnom dobre, ali nedostaju neke od funkcija za zaštitu ranjivih učesnika u saobraćaju.
– Scania G-series je dobila ocjenu od četiri zvjezdice i akreditaciju CitySafe. Za sigurnu vožnju ocijenjena je sa 71%, za izbjegavanje sudara 62%, te za spašavanje očekivanih 80%.
Scania G-series je testirana kao partnerska verzija R-serije. Međutim, G-serija ima nižu kabinu, te bolju preglednost. Sigurnosne ocjene su solidne i ujednačene. Dostupan je sa gotovo svim sistemima pomoći vozaču, ali mnogi od tih sistema su dodatne opcije. Osnovna preglednost je dobra zbog niske kabine. Krajnji rezultat je ograničen zbog nedostatka sistema za nadzor kamerama. Zbog dobre preglednosti dobio je CitySafe akreditaciju, a čini dobar izbor, pod uslovom da su odabrane odgovarajuće opcije.
– Volvo FH Aero je ocijenjen s 5 zvjezdica, a zaslužio je i akreditaciju CitySafe. Ocjene su odlične – 80% za sigurnu vožnju, 89% za izbjegavanje sudara, te 80% za spasavanje.
Volvo FH je odličan i siguran izbor za vozne parkove. Direktna preglednost je dobra, čemu doprinosi dostupnost sistema CMS, kao i nagnut prenji dio kabine Aero. U kombinaciji s veoma dobrim sistemima asistencije, postigao je veoma dobar rezultat. Dostupni su svi sistemi koje ocjenjuje EuroNCAP, uključujući automatsko kočenje radi zaštite biciklista.
– Volvo FM je šampion ove runde testova, s najboljim ocjenama za sigurnost vožnje 87%, izbjegavanje sudara 89% i 80% za spasavanje, te akreditacijom SitySafe.
Volvo FM je testiran kao partner kamionu FH Aero, ali nudi nižu kabinu s boljom preglednošću. Uz dobru preglednost nudi sistem CMS, kao i dobre sisteme asistencije, koji funkcionišu gotovo besprijekorno. Volvo FM je prema ocjenama EuroNCAP-a najsigurniji kamion u ovoj rundi i čini najbolji izbor za kombinovanu vožnju autoputevi/gradska vožnja.
“Pokretanje našeg programa Truck Safe predstavlja prekretnicu za sigurnost kamiona i označava početak našeg ulaska u kamionski segment. Naš prvi set Truck Safe protokola za testiranje identifikovao je one proizvođače koji rade dobro. U dogledno vrijeme ćemo dodati pasivnu sigurnost (zaštitu od sudara), a do 2030. godine ćemo rješavati probleme sudara kamiona i automobila. Pored toga što ćemo inspirisati proizvođače da grade sigurnije kamione, objedinićemo i brojne organizacije, bilo da su to organi vlasti za ceste, koji su u mogućnosti da smanje društvene troškove cestovnog transporta i podržavaju rastuću ekonomiju, špediteri koji teže smanjiti rizik i zaštititi svoju reputaciju i svoj brend, ili pomažu proizvođačima da proizvode sigurnije kamione koji će biti tržišno privlačniji”, izjavio je Dr. Michiel van Ratingen, generalni sekretar EuroNCAP-a.
Sljedeća serija testova će se usmjeriti na segment kamiona za duge relacije i biće objavljena u aprilu naredne godine. Nakon toga će biti testiran segment urbane distribucije, a rezultati će biti objavljeni u oktobru 2025. godine.
dec 05, 2024 0
dec 05, 2024 0
dec 03, 2024 0
nov 28, 2024 0
nov 27, 2024 0
nov 26, 2024 0
nov 21, 2024 0
nov 13, 2024 0