Osvježeno 11 Jula, 2025 4:00 PM
jul 08, 2024 Adnan Huseinagić Autobiznis, e-ProAuto, Novosti, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Evropska Komisija je 5. jula uvela dodatne carine na uvoz kineskih električnih vozila. Sada je najviši izvršni organ Evropske Unije objavio detaljan izvještaj o formiranju tarifa, koje nisu iste za sve proizvođače. Zahvaljujući ovom dokumentu postalo je jasno zašto državni koncern SAIC može sebi priuštiti da električnog hatchbacka MG4 EV u Evropi prodaje po cijeni koja je 12 hiljada eura niža od iznosa traženog za Volkswagen ID.3.
Uobičajena carina na uvoz kineskih električnih vozila u EU iznosi 10% i ona će i dalje važiti. Dodatne dažbine uvedene su nakon rezultata devetomjesečne istrage, tokom koje su evropski eksperti procjenjivali iznos pomoći koju kineske vlasti dodjeljuju domaćim proizvođačima. Prosječna ponderisana stopa iznosila je 20,8%, a SAIC i njegov brend MG su među kompanijama koje su dobile maksimalnu dodatnu tarifu od 37,6%.
Evropska komisija je zaključila da električna vozila SAIC koja se isporučuju u Evropu subvencionira kineska država za 34,4%. Ovu vrijednost čine sljedeći parametri: krediti državnih banaka (1,38%), “ostalo finansiranje” (8,27%), grantovi (8,56%), podsticaji za prodaju električnih vozila (2,28%), popusti na nekretnine (0,67%), kupovina baterija po cijeni ispod tržišne (13,24%).
SAIC je optužen i da je manje kooperativan od drugih kompanija s istražiteljima, zbog čega je određena maksimalna tarifa, koja će pogoditi MG4, jednog od najprodavanijih električnih automobila u Evropi. BYD, za razliku od SAIC-a, sam proizvodi baterije, ali se materijali, koji se koriste u njihovoj proizvodnji, uključujući litijum, dobijaju uz pomoć državnih subvencija, pa je određena dodatna tarifa od 17,4%.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Zasad su evropske antidampinške carine na kineske električne automobile privremene: uvedene su na četiri mjeseca. Za to vrijeme se očekuje da će tarife biti prilagođene u dijalogu s kineskim vlastima i u skladu s pravilima Svjetske trgovinske organizacije. Ako zemlje članice EU glasaju za, tarife će biti određene na period od pet godina. (jm)
jul 11, 2025 0
jul 11, 2025 0
jul 11, 2025 0
jul 11, 2025 0
jul 09, 2025 0
jul 07, 2025 0
jul 04, 2025 0
jul 02, 2025 0