Osvježeno 10 Oktobra, 2024 1:00 PM
jan 19, 2023 Adnan Huseinagić Autobiznis, Novosti, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Protekla godina bila je veoma teška za automobilsku industriju, jer su se proizvođači susreli s brojnim poteškoćama vezanim za nedostatak poluprovodnika, nedostatak dijelova, prekinute lance snabdijevanja, pa se borba vodila za svaku komponentu.
Naravno, “uska grla” u proizvodnji su se odrazila na prodaju, odnosno na broj novoregistrovanih automobila. Posebno je bio težak početak prethodne godine, odnosno prvo polugodište, tokom kojeg je na evropskom tržištu zabilježen pad od 14%.
Srećom, kako se protekla godina primicala kraju, tako se situacija sa snabdijevanjem postepeno stabilizirala, proizvođači su povećali proizvodnju, pa su i prodajni rezultati rasli. Tako je u novembru protekle godine zabilježen rast koji je nadmašio 16%, što je proizvođačima dalo dodatni podstrek da što uspješnije završe tešku 2022. godinu.
I zaista, tako je i bilo, pa je prema statistikama koje vodi ACEA (European Automobile Manufacturers’ Association – Evropska asocijacija proizvođača automobila), tokom decembra protekle godine u zemljama EU, s 896.967 novoregistrovanih automobila, zabilježen rast od 12,8%, a zajedno sa zemljama EFTA-e i Velikom Britanijom (ukupno 1.091.119 novoregistrovanih automobila), taj rast je iznosio 14,8%.
Ipak to nije bilo dovoljno za dostizanje rezultata iz 2021. godine, jer je u zemljama EU (9.255.931 novoregistrovan automobil) ostvaren pad od 4,6%, a zajedno sa zemljama EFTA-e i Velikom Britanijom, zabilježeno je ukupno 11.774.822 novoregistrovanih automobila, što je pad za 4,1%.
Na velikim tržištima, kao što su naprimjer Njemačka i Italija, zabilježen je veliki rast od 38,1%, odnosno 21% (respektivno), ali je rekorder Estonija, s rastom od 123,9%. Naravno, ima i drugačijih primjera, pa je tako u Irskoj ostvaren pad od 46%.
Posmatrano od početka godine, situacija je malo drugačija, jer nema tako velikih oscilacija, pa je najveći rast od 16,9% ostvaren u Bugarskoj, a najveći pad od 20% u Danskoj.
Posmatrano po proizvođačima, najveći tržišni udio u decembru zadržao je Volkswagen Group, s udjelom većim od 25%, a slijede Stellantis sa 14,6%, te Groupe Renault s 10,6%.
Tokom protekle godine, najveći rast tržišnog udjela, od čak 6% zabilježila je Toyota Group, a slijedi je Hyundai Group s rastom od 4,2%, dok su najveći pad imali Mitsubishi (-22,4%) i Jaguar Land Rover Group (-20%).
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Ako je suditi po rezultatima ostvarenim u posljednjih nekoliko mjeseci, automobilska industrija, polako izlazi iz duboke krize, pa se može očekivati da će ova godina biti bolja od prethodne, iako je nezahvalno davati bilo kakve prognoze.
okt 10, 2024 0
okt 09, 2024 0
okt 09, 2024 0
okt 09, 2024 0
okt 09, 2024 0
okt 08, 2024 0
okt 08, 2024 0
okt 04, 2024 0