Osvježeno 19 Aprila, 2025 5:01 PM
mar 26, 2025 Adnan Huseinagić Autobiznis, e-ProAuto, Istraživanje, Novosti, Vijesti 0
Izgleda da je pred evropskim proizvođačima automobila je još jedna teška godina, jer se potrošači, odnosno kupci suočavaju s ekonomskim krizom, što se direktno odrazilo na prodaju automobila.
U januaru ove godine zabilježen je pad veći od 2% (u odnosu na 2024. godinu), a u februaru je pad prodaje još veći. Iako “na papiru” to ne izgleda dramatično, pad prodaje će se odraziti na prihode proizvođača. Naravno, tome treba dodati uvođenje carina na izvoz u SAD i sve veći pritisak kineskih proizvođača.
Prema podacima ACEA-e, tokom februara je u zemljama EU je zabilježeno 853.670 novoregistrovanih automobila, što je 3,4% manje nego u februaru protekle godine. U Evropi (EU + EFTA + Velika Britanija) je zabilježeno 963.540 novoregistrovanih automobila, što predstavlja pad od 3,1 %.
S padom prodaje, poremećeni su i tržišni udjeli, pa su tako naprimjer električni automobili ostvarili rast od 26,1%, hibridni automobili (HEV + MHEV) su zabilježili rast od 18,3%, dok su automobili s benzinskim motorima zabilježili pad od 23,6%, a dizelaši pad od 28,3%.
Drugačije rečeno, najveći tržišni udio, veći od 35% obuhvataju hibridni automobili, električni automobili su premašli 15% tržišnog udjela, benzinci se drže na 29%, a dizelaši su ispod zamišljene granice od 10%.
Rast prodaje električnih vozila zabilježen je na velikim tržištima, u Njemačkoj (+30,8%), Italiji (38,2%), Velikoj Britaniji (41,7%) i Španiji (60,6%).
Međutim, na najvećim tržištima je zabilježen ukupni pad prodaje, naprimjer u Italiji -6,2%, Njemačkoj 4,6%, te u Francuskoj 3,3%. Nasuprot tome, u Španiji je zabilježen rast od 8,4%.
Zanimljivo je istaći da je na Islandu zabilježen rast prodaje električnih automobila od čak 155,7%.
U takvoj tržišnoj situaciji, Volkswagen Group je zadržao lidersku poziciju s tržišnim udjelom od 26,8% i rastom od 4%. Stellantis je uprkos padu od 16,2%, zauzeo 16,2% tržišnog udjela, dok je Renault Group zauzeo 11,1% tržišnog udjela, uz rast od 10,8%.
Kineski SAIC Motor je prvi put premašio 2% tržišnog udjela u Evropi, zabilježivši rast od 26,1%, a najveći gubitnik je, očekivano, Tesla, koji je uz pad od 40%, zauzeo tek 1,8% tržišnog udjela.
Analitičari ukazuju na to da će se varijacije na tržištu nastaviti i tokom godine, što će nekim proizvođačima pogodovati, dok će se drugi boriti s gubicima.
apr 19, 2025 0
apr 18, 2025 0
apr 18, 2025 0
apr 18, 2025 0
apr 18, 2025 0
apr 17, 2025 0
apr 16, 2025 0
apr 15, 2025 0