Osvježeno 14 Februara, 2025 7:06 PM
dec 20, 2024 Adnan Huseinagić Autobiznis, e-ProAuto, Novosti, Vijesti 0
Prema statistici koju vodi ACEA, tokom novembra je zabilježen blagi pad broja novoregistrovanih automobila u Evropi.
Tokom novembra je u zemljama EU novoregistrovano ukupno 869.816 automobila, što predstavlja pad od 1,9%, a posmatrano malo šire (EU + EFTA + Velika Britanija), zabilježeno je 1.055.319 novih automobila, s padom od 2%.
Takve prilike su uzrokovane padom potražnje za novim automobilima u Evropi, jer se potrošači bore s povećanim životnim troškovima.
Također, ukidanje subvencija na električna vozila u nekim zemljama dodatno je umanjilo potražnju.
To se posebno osjetilo u Francuskoj, gdje je u novembru zabilježen pad prodaje automobila od 12,7%, pad u Italiji je premašio 10%, čak je i u Njemačkoj zabilježen pad od 0,5%, dok je u Španiji zabilježen rast od 6,4%.
Najveći evropski proizvođači automobila, uključujući Volkswagen Group i Stellantis, nastoje smanjiti troškove, a istovremeno pokušavaju umiriti radničke sindikate (Volkswagen), te “izgladiti” odnose s italijanskom Vladom (Stellantis). Kriza se prenijela i na dobavljače dijelova, koji su također u nezavidnom položaju.
Pad prodaje je pogodio proizvođače električnih automobila, a taj pad je u novembru u zemljama EU iznosio 9,5%. Najveći pad, od čak 15,3%, pogodio je automobile s dizelskim motorima, dok su hibridni automobili (HEV + MHEV), ostvarili rast 18,5%.
U Velikoj Britaniji je sasvim drugačija situacija, jer je potražnja za električnim automobilima zabilježili rast od 58,4%, dok je potražnja za benzinskim automobilima pala za 32,2%.
Ipak, posmatrano od početka godine, uprkos svim fluktuacijama tokom godine, ukupan broj novoregistrovanih automobila veći je nego protekle godine, iako je taj rast više nego skroman.
Grafički prikaz agencije “Bloomberg” veoma dobro oslikava kakve su bile oscilacije (fluktuacije) tokom ove godine.
Tržišne pozicije proizvođača nisu se značajno izmijenile, iako su neki proizvođači ostvarili rast, a neki pad.
Volkswagen Group i Stellantis su zadržali vodeće pozicije u tržišnom udjelu.
Najznačajniji rast od 12% je ostvarila Toyota Group, a najznačajniji pad Tesla, od čak 28,4%.
Do kraja ove godine je ostalo veoma malo vremena, što znači da ne treba očekivati velike tržišne izmjene.
feb 14, 2025 0
feb 14, 2025 0
feb 14, 2025 0
feb 14, 2025 0
feb 13, 2025 0
jan 29, 2025 0
jan 09, 2025 0
jan 07, 2025 0