Osvježeno 20 Juna, 2025 7:59 PM
apr 11, 2022 Adnan Huseinagić e-ProAuto, Novi automobili, Novosti, Vijesti 0
Originalni Fiat 500 Topolino (“miš” na italijanskom) razvijen je sredinom ‘30-ih godina proteklog stoljeća i 1936. godine se našao na traci legendarne fabrike u Lingottu. Jeftini dvosjed dužine 3,3 metra postao je simbol masovne motorizacije Italije. Pokretao ga je 4-cilindarski motor zapremine 569 kubika, smješten ispred prednje osovine, pri čemu je hladnjak s vodenim hlađenjem postavljen iza, s pomakom prema gore, poput stepenice, što je omogućilo zakošen poklopac motora i dobru aerodinamiku.
Topolino je bio dostupan u nekoliko izvedbi – kao “zatvoreni” dvosjed, u verziji s preklopnim krovom od tkanine, kao i u obliku kombija i karavana s produženim stražnjim dijelom. Proizvodnja je okončana 1955. godine, kada je novi Fiat 600 (Fićo) zamijenio “miša”. Sada je uprava korporacije Stellantis, koja uključuje i brend Fiat, odlučila da iz arhive izvuče ime Topolino. Po “mišu” će biti nazvan italijanski klon električnog dvosjeda Citroën Ami. Automotive News Europe piše da je novi Topolino već prikazan odabranim dilerima, a na tržištu bi se trebao pojaviti naredne godine.
Podsjetimo da je Citroën Ami debitovao 2020. godine i pozicioniran je kao najjeftiniji model u liniji francuske marke: Trenutna cijena u Francuskoj kreće se od 7.390 eura, ali se umjesto pune cijene Ami može uzeti i putem pretplate. Budući da je 2,41 metara dugački Ami certificiran kao četverocikl, ne podliježe sigurnosnim propisima za automobile, pa za upravljačem mogu sjediti i tinejdžeri već s navršenih 14 godina.
Maksimalna brzina je ograničena na 45 km/h. Električni motor u Amiju proizvodi samo 8 “konja”, manje čak i predratnog Topolina koji je raspolagao s 13 KS. Potpuno punjenje baterije kapaciteta 5,5 kWh dovoljno je za 75 kilometara vožnje po WLTP ciklusu. Citroën Ami ima komercijalnu verziju Cargo s teretnim prostorom umjesto suvozačkog sjedišta, potom prototip cross-verzije, te klona u vidu modela Opel Rocks-e, koji je također nedavno dobio dostavnu verziju.
Ako je Opel Rocks-e tipičan proizvod inženjering-kloniranja, onda će novi Fiat Topolino, prema riječima dilera, dobiti primjetno modifikovan i sofisticiraniji dizajn. Topolino će imati i “ekskluzivnu” verziju s mekim krovom koju Citroën i Opel nemaju. Sve u svemu, Topolino će vjerovatno biti najzanimljiviji u korporativnoj porodici mikro-vozila, vjerovatno i najskuplji, ali svejedno najpristupačniji model u Fiatovoj liniji.
Protekle godine je Ami došao do više od 9.000 evropskih kupaca, u 2022. Citroën želi prodati 15.000 vozila, čemu treba dodati planiranih 5.000 isporuka Opelovog klona. Oba četverocikla se proizvode u Maroku, u Stellantisovoj fabrici, u gradu Kenitra, čiji će kapacitet sljedeće godine biti udvostručen (na 40.000 vozila), nakon perdstavljanja Topolina.
Cijene Fiatovih automobila pogledajte ovdje.
jun 20, 2025 0
jun 20, 2025 0
jun 20, 2025 0
jun 20, 2025 0
jun 18, 2025 0
jun 16, 2025 0
jun 13, 2025 0
jun 12, 2025 0