Osvježeno 19 Aprila, 2025 5:01 PM
mar 04, 2025 Adnan Huseinagić Dostavni, e-ProAuto, Komercijalni 0
Ford Pro je patentirao novu, inovativnu toplotnu pumpu VIHP (Vapour-Injected Heat Pump), koja pruža efikasan način zagrijavanja kabine korištenjem toplotne energije iz okoline, čak i na temperaturama nižim od -10°C.
Tokom testiranja u realnim uslovima i laboratorijskim okruženjima, Fordovi inženjeri su otkrili da se ovom toplotnom pompom može povećati električna autonomija lakih komercijalnih vozila od 7% do 10%, u odnosu na vozila bez takve toplotne pumpe, što je posebno izraženo pri ekstremnim temperaturama okoline.
Naime, logističke kompanije se u svom radu često susreću sa promjenljivim vremenskim uslovima, te ekstremno niskim, ili visokim temperaturama okoline. To je posebno izraženo tokom proljeća i jeseni, kada su temperature u ranim jutarnjim, ili u kasnim večernjim satima veoma niske, a tokom dana mogu biti dosta visoke.
U takvim uslovima se troši više energije za grijanje i hlađenje kabinskog prostora i kondicioniranje baterije, što nepovoljno utječe na autonomiju.
Za kompanije koje koriste ovakva vozila, svaki pređeni kilometar između dopunjavanja baterije, znači manje zastoja i više zarađenog novca. Zato se inženjeri trude da povećaju efikasnost, te vozne parkove učine što produktivnijim i isplativijim.
Toplotne pumpe su popularna, energetski efikasna metoda za zagrijavanje domova, poslovnih prostora, a u novije vrijeme i električnih vozila. Toplotne pumpe koriste hladne rashladne gasove da apsorbuju toplotu iz okoline, a zatim, komprimiranjem tih gasova, zagrijavaju željeni prostor.
Na taj način, toplotna pumpa koristi toplotu okoline, a (električnu) energiju iz baterije koristi samo za komprimiranje gasova.
Fordova patentirana VIHP toplotna pumpa nudi prednosti u odnosu na druge konstrukcije, jer ima povećanu efikasnost pri grijanju i hlađenju kabinskog prostora.
Kada vanjske temperature premaše 25°C, integrisani sistem hlađenja toplotnom pumpom, može koristiti toplotu kabinskog prostora, smanjujući potrebnu količinu energije iz baterije, potrebnu za rad klima-uređaja.
Gotovo dvije godine istraživanja i finog podešavanja, uključujući više od 100 testova u klimatskim komorama i 25.000 testnih kilometara u realnim uslovima (za svaki model), bilo je potrebno za implementaciju ovog sistema.
Pri tome je obavljeno 7 probnih putovanja, u različitim uslovima, od vrelih puteva u Španiji, do zime u Finskoj, pri temperaturama do -34°C.
Razvoj je bio zajednički napor Fordovih inženjerskih timova iz Velike Britanije, Njemačke i SAD-a.
Ovaj sistem s toplotnom pumpom od sad će biti standardno ugrađen u svaki Ford E-Transit Custom, E-Tourneo Custom i poboljšani E-Transit, koji će pružati autonomiju od 337, 325 i 402 km (respektrivno), prema WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure).
Cijene svih automobila Ford pogledajte klikom ovdje.
apr 19, 2025 0
apr 18, 2025 0
apr 18, 2025 0
apr 18, 2025 0
apr 18, 2025 0
apr 15, 2025 0
apr 15, 2025 0
apr 02, 2025 0