Osvježeno 20 Juna, 2025 7:59 PM
apr 09, 2024 Adnan Huseinagić e-ProAuto, Građevinske mašine, Komercijalni 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Australski rudarski gigant Fortescue već nekoliko mjeseci na jednom otvorenom kopu u mjestu Chichester testira električni bager. U protekla tri i po mjeseca bager je u svrhu testiranja radio ograničenim kapacitetom dok se ekipa manipulanata upoznala s novom opremom. Sada je e-bager već počeo raditi punim kapacitetom, a do sad je ukupno prebacio i utovario milion tona iskopanog materijala.
Liebherr R 9400 ima masu od oko 350 tona, a u kašiku u jednom zahvatu može stati 1,8 tona materijala.
Iz Fortescuea kažu da još nisu dostigli tehničke granice e-bagera i da ih stalno pomijeraju, pa su već u nekim segmentima nadmašili karakteristike njegovih dizelskih ekvivalenata.
Liebherr R 9400 je inače prvi konvertovani dizelski rovokopač ove kompanije koja se već 40 godina bavi i proizvodnjom električnih građevinskih mašina.
Fortescue je zapravo partner Liebherra, velikog proizvođača teške mehanizacije. Oni zajednički rade na projektu pretvaranja nekoliko dizelskih bagera u električne. “Modularna konstrukcija Liebherrove opreme omogućava da se postojeći dizelski bageri postave i na novu konfiguraciju s kojom bi se potpuno eliminisao direktni negativni ekološki utjecaj. To je za sad jedino moguće postići primjenom električnoig pogona”, izjavio je izvršni potpredsjednik Liebherr Mininga, Oliver Weiss. “To znači da će kupci dizelskih bagera uvijek imati mogućnost konverzije bilo kada u budućnosti”, navodi Weiss.
Fortescue inače testira nekoliko različitih načina dovođenja električne energije do kopa. Eksperimentalna mašina koju koriste u Chichesteru djelimično se napaja energijom iz vlastitih solarnih elektrana. Fortescue je u te svrhe instalirao 6,6-kV trafostanicu i više od 2,2 kilometra kabla kojim se napaja bager. Bager inače ne radi na baterije, nego ima kalem na kojeg namotava ili s kojeg odmotava kabl u toku rada. Na drugom mjestu, kompanija testira e-bager kojeg pokreću vodonične gorive ćelije.
Iz Fortescuea kažu da planiraju proizvoditi više od jednog GWh solarne energije, jednog GWh energije vjetra, a oko 4 GWh će skladištiti u “storage baterijama” u blizini rudnika željezne rude. Na kraju planiraju u potpunosti elektrificirati cijelu svoju mehanizaciju koja se sastoji od 80 bagera, 350 tegljača i 70 bušilica.
“Do kraja aprila ove godine imaćemo dva dodatna električna bagera u radu”, rekao je izvršni direktor Fortescue Metalsa, Dino Otranto. “Kada dekarbonizujemo cijelu našu flotu, prestaće potreba za oko 95 miliona litara dizelskog goriva koliko trošimo svake godine”, dodao je.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Fortescue također ima prototip 240-tonskog električnog tegljača na baterije pod nazivom Roadrunner. I njega već nekoliko mjeseci testira na otvorenom kopu rudnika željezne rude. “Roadrunner je nedavno završio svoju prvu fazu testiranja, koja je premašila očekivanja. To je uključivalo vožnju oko naše ispitne staze i testove na rampi sa startovima uzbrdo, a sve to uz nošenje 231 tone željezne rude”, kaže Otranto.
jun 20, 2025 0
jun 20, 2025 0
jun 20, 2025 0
jun 19, 2025 0
jun 13, 2025 0
jun 12, 2025 0
jun 04, 2025 0
maj 23, 2025 0