Osvježeno 22 Maja, 2025 4:02 PM
jul 01, 2022 Adnan Huseinagić e-ProAuto, Novosti, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Green NCAP je objavio rezultate nastale u okviru ažurirane i pooštrene sheme ocjenjivanja za 2022. godinu.
Audi Q4 e-tron Sportback je zaslužio ocjenu od 5 zvjezdica, dok su Hyundai Bayon (48V MHEV), Renault Kangoo TCe 130 i VW Caddy 1.5 l TSI zaslužili 2 ½ zvjezdice. Peugeot 308 1,2 l PureTech ocijenjen je sa 2 zvjezdice, a Genesis GV70 sa 2,5 l benzinskim motorom, ocijenjen je s jednom zvjezdicom.
Budući da se tehnička rješenja pogonskih sklopova svakodnevno poboljšavaju, a automobili, generalno, kreću u pravcu elektrifikacije, Green NCAP je ažurirao kriterije i protokole ocjenjivanja, da bi se uklopio u takve trendove.
“Do sada su naše ocjene pokrivale samo procjenu ‘Tank-to-Wheel’ (od rezervoara do točkova), a automobili su ocjenjivani na temelju performansi ostvarenih na cesti. Novi sistem ocjenjivanja Green NCAP-a pokriva procjenu stakleničkih gasova ‘Well-to-Wheel+’ (od izvora do točkova), što podrazumijeva mnogo širi pristup”, objašnjava Aleksandar Damyanov, tehnički direktor Green NCAP-a.
Drugačije rečeno, automobili su dobili ocjenu na temelju emisija i efikasnosti od mjesta punjenja, ili pumpe za gorivo, do performansi na cesti.
To znači da se emisije stakleničkih gasova koje se odnose na ekstrakciju, proizvodnju i distribuciju energije iz izvora dodaju izmjerenim emisijama iz izduvne cijevi, a oznaka “+” označava da se razmatra i izgradnja elektrana i rafinerija, ali još uvijek ne i sama proizvodnja vozila i baterija.
Kao i ranije, ocjena kombinuje rezultate testova u realnosti (na cesti) i različitih laboratorijskih ispitivanja, međutim, automobili su sada podvrgnuti dvofaznom procesu testiranja. Vozila koja su postigla dobre rezultate na temelju testova u prvoj fazi, kvalificiraju se za dodatno ispitivanje u drugoj fazi, da bi dokazali svoje performanse u zahtjevnijim uslovima.
U prvoj seriji 2022. samo se Audi Q4 e-tron kvalificirao za dodatno ispitivanje. Ovaj električni SUV postiže dobre rezultate u sva tri dijela ocjenjivanja: čisti zrak, energetska efikasnost i staklenički gasovi – budući da je to električno vozilo s nultom emisijom na izduvnoj cijevi i visokoefikasnim pogonskim sklopom, za koji se pretpostavlja da se puni prosječnom evropskom električnom energijom (mix predviđen za sljedećih 16 godina). Audijev automobil je izgubio samo djelić bodova u hladnom ambijentu i testovima na autocesti.
VW Caddy dobiva zasluženih 2 ½ zvjezdice, ali njegov indeks čistog zraka bi lako bi bio veći, da se bolje kontrolišu emisije NOx. Renault Kangoo, s druge strane, dobro kontroliše sve onečišćivače, ali gubi bodove zbog veće potrošnje energije i povezane proizvodnje stakleničkih gasova. Snažni luksuzni SUV iz Genesisa, GV70, nije mogao postići dobre rezultate zbog visoke potrošnje goriva, dok u isto vrijeme nije impresionirao adekvatnom kontrolom polutanata, što je na kraju rezultiralo samo jednom zvjezdicom.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
“Novi sistem ocjenjivanja ‘Well-to-Wheel+’ daje mnogo realniju procjenu stvarnog utjecaja automobila na okolinu, bez obzira jesu li s motorom SUS, elektromotorom, ili nekom kombinacijom. Nadamo se da ćemo s novim pristupom potaknuti shvatanje, da nije važna samo isporuka čistog krajnjeg proizvoda, već cijeli proces treba učiniti ekološki prihvatljivijim i transparentnijim. Nadalje, proizvodnja vozila i baterija se mora naći u sistemu ocjenjivanja, međutim, u ovom trenutku ni najbolje analize nisu dovoljno tačne da nam to dopuste. Međutim, radimo na novoj ‘holističkoj’ metodologiji, zasnovanoj na kompletnom ciklusu i nedavno smo uveli procjenu cijelog ‘radnog ciklusa automobila’ samo za informativne potrebe”, zaključuje Aleksandar Damyanov. (JMr)
maj 22, 2025 0
maj 22, 2025 0
maj 22, 2025 0
maj 22, 2025 0
maj 22, 2025 0
maj 21, 2025 0
maj 20, 2025 0
maj 14, 2025 0