Osvježeno 13 Maja, 2025 1:53 PM
feb 24, 2025 Almir Grebović Bh aktuelnosti, Novi automobili, Novosti, Predstavljamo, Vijesti, Vijesti 0
Škodina priča RS seže unazad 50 godina. Tada su, naime, s nekoliko modela postidjeli evropsku konkurenciju i krenuli u osvajanje evropskog “kruga” i evropskog relija. Ovogodišnjim inkarnacijama dva njihova modela koja pored imena nose proslavljenu oznaku RS, ipak se osvrću na 125 godina njihovog učešća u oktanskim sportovima. Tada su Václav Laurin i Václav Klement 1899. godine predstavili svoj prvi motocikl – Slavia Type B, a već u junu 1901. godine takmičili su se u svojoj prvoj trci od Pariza do Berlina, koja je bila duga 1.196 kilometara. Sve nakon toga je slavna historija koju danas obilježavamo na različite načine.
A danas je skraćenica RS (Rally Sport) utkana u Octaviju RS i Kodiaqa RS – njihova dva modela koju svaki na svoj način nose slavu sportske historije. Octavia RS se pojavila prije 25 godina, a Kodiaq RS prije sedam godina. Zanimljivo je to što se do sad čak 350.000 kupaca u Evropi opredijelilo za Octaviju RS, a skoro 40.000 za Kodiaqa RS.
No, da priča RS u jednom trenutku ne bi bila prekinuta nametnutim evropskim propisima, Škoda je na mala vrata modelom Enyaq Coupé RS, “skraćenicu” uvela i u svijet elektromobilnosti.
Protekle sedmice su u Hrvatskoj održane premijere i jednog i drugog modela – Octavije RS kao redizajna i Kodiaqa RS kao krune modela druge generacije.
Valja naglasiti da je Kodiaq vrlo mlad model i predstavlja Škodin ulaz u svijet srednjih SUV-ova koji moraju biti sastavnim dijelom modernog evropskog brenda. Također, valja naglasiti da je derivacija RS prisutna od samih početaka i jasno je zbog čega su tada te varijante imale dizelski motor. S 240 KS tadašnji Kodiaq je postavio rekord staze na legendarnoj stazi Nürburgring-Nordschleife, naravno u klasi, što je dovoljno reklo o nadmoći modela, ali naročito motora. Danas, nakon povlačenja dvolitarskog TDI dragulja s 240 KS svjedočimo Kodiaqu RS koji ispod prednjeg poklopca ima dvolitarski motor TSI, koji je okosnica većine sportskih varijacija putničkih modela u cijelom koncernu.
Kodiaq je prestižni i najdinamičniji Škodin model i baš zbog toga se u najsnažnijoj varijanti nudi i sa pet i sa sedam sjedišta. Nakon TDI-ja snagu za RS isporučuje dvolitarski TSI koji mu daje 265 KS, znači 15 KS više nego nekadašnji TDI, a koji je u kombinaciji sa 7-brzinskim DSG-om i pogonom na sve točkove. Mehanika je jedan dio priče a drugi je neminovno vezan za ECU (upravljačka jedinica motora), koja je posebno prilagođena karakteristikama ovog SUV-a, dimenzijama i pogonu 4×4. Zbog svega ova varijacija dvolitarskog TSI-ja mu osigurava maksimalni obrtni moment od 400 Nm, za razliku od varijacije u Octaviji RS koja daje 370 Nm. Pravim sladokuscima dobrog zvuka neće se baš svidjeti činjenica da dobar dio zvuka sportskog benzinca dolazi simuliran iz zvučnika, ali takvi su trendovi.
Jasno je da ova verzija Kodiaqa mora imati pogon na svim točkovima. Tako je pored DSG-a ostatak transmisije zasnovan na elektrohidrauličkom kontrolisanom diferencijalu s ograničenim proklizavanjem. Znatno je napredniji nego u modelima iz prethodne generacije, a njegove prednosti do izražaja upravo dolaze u brzoj vožnji i na izlasku iz brzih zavoja, koliko god se činilo da Kodiaq RS i nije baš trkački automobil. Upravljačka jedinica će u svakom trenutku kalkulisati s brojem obrtaja svakog točka ponaosob, pa će u nekim momentima čak 100% snage usmjeravati na stražnju osovinu s mogućnošću distribucije snage do 85% po jednom točku (u kombinaciji s elektronskom blokadom diferencijala).
Na Kodiaqu lijepo izgledaju crvene kočne čeljusti, ali nema sumnje u to da će nostalgičarima ipak zelena boja izmamiti slađi osmijeh na lice. Prednji i stražnji diskovi su ventilirani i veličina zavisi od konfiguracije sjedišta. Tako modeli s pet sjedišta sprijeda imaju diskove prečnika 340 mm i debljinu 30 mm, dok sedmerosjedi sprijeda imaju diskove prečnika 335 mm iste debljine.
Stražnji točkovi kod obje verzije opremljene su diskovima dimenzija 310×22 mm.
Crni detalji na karoseriji zaštitni su znak Škodinih modela RS. U skladu s tim, Kodiaq RS druge generacije dolazi sa sjajnom crnom završnom obradom okvira rešetke, poklopaca vanjskih retrovizora, gornjih dijelova okvira prozora, krovnih šina i D-stuba. Kodiaq RS također ima poseban prednji branik s raznim dijelovima završenim u crnoj boji. Još jedan ekskluzivni vanjski vrhunac je prednja rešetka s horizontalnom svjetlosnom trakom. Kao i kod svih modela Škoda RS, stražnji dio ima reflektor koji pokriva cijelu širinu. Natpis Škoda i oznaka modela na vratima prtljažnika također su u crnoj boji, dok su stražnji branik i bočni pragovi obojeni u boju karoserije. Ispod stražnjeg branika vidljivi su polirani auspuh od nehrđajućeg čelika. Redizajnirani logotip RS krasi vrata prtljažnika i Škodinu rešetku, a standardne 20-inčne Elias aluminijske felge imaju poliranu crnu završnu obradu i ekskluzivne su za modele RS.
Kompletna standardna oprema uključuje LED Matrix prednja svjetla s animiranim efektom dobrodošlice i funkcijom skretanja, kao i stražnja LED svjetla s animiranim indikatorima, povezana crvenom ukrasnom trakom. Kessy Advanced sistem, koji sadrži Open On Approach i Walk Away Locking, također dolazi kao standard, kao i poboljšana DCC Plus Dynamic Chassis Control najnovije generacije. DCC Plus nudi 15 postavki u rasponu od udobnih do sportskih, i kontinuirano prilagođava amortizere. Izvrstan je! Koristi amortizere s dva nezavisna ventila tako da se kontrola prigušenja kompresije i kontrola odskoka mogu razdvojiti. Ranije se za obje funkcije koristio jedan ventil. Ovo novo rješenje pruža brži odziv amortizera i proširuje raspon karakteristika prigušenja, sve do postavki koje Kodiaqa RS-a čine vrlo udobnim putničkim automobilom. Odabir načina vožnje je također uključen kao standard. Omogućava vozačima da biraju između načina vožnje Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual i Snow, svaki s odgovarajućim elektronskim podešavanjem amortizera, a nudi i način rada Off-Road, ako uopšte ima takvih kojima bi s ovakvim automobilom bilo do off-roada.
Škoda kupcima Kodiaqa RS, kao prestižnog modela, nudi dvije opcije unutrašnjosti. Početni RS Lounge Design Selection uključuje sportska sjedišta s integrisanim naslonima za glavu i crnim presvlakama od Suedia (vještačka koža) sa crvenim kontrastnim šavovima. Kao i većina površina unutrašnjosti, većina obloge konzole je u sportskoj crnoj boji. Dizajnerski dio kontrolne table, umeci na vratima i centralni naslon za ruke također su presvučeni crnom kožom Suedia. Opcioni paket je RS Suite Design Selection i sadrži sportska sjedišta s integrisanim naslonima za glavu i crnom perforiranom kožom sa crvenim kontrastnim šavovima. Dizajnerski dio instrument-table, umeci na vratima i centralni naslon za ruke presvučeni su crnom vještačkom kožom. Kodiaq RS dolazi s multifunkcionalnim sportskim volanom s tri kraka, sa crvenim šavovima i sa značkom RS.
U novom RS-u je laminirano staklo s boljim akustičkim karakteristikama, što će cijeniti oni kojima je opšta udobnost ipak primarna karakteristika, ali je važno i to što je ovaj dio opreme već ušao u osnovni paket. Kodiaq RS umjesto konvencionalne table s instrumentima ima TFT displej s brojnim opcijama, ali je pored njega veliki centralni displej osjetljiv na dodir kojeg kupci mogu birati u dimenziji 10 i 13 inča.
Konačno, Octavia i Kodiaq su dva potpuno različita modela, različite namjene, ali identične suštine. I jednom i drugom ne fali snage niti im fali bilo šta drugo. Prestižni su, odlično se voze i odlično su opremljeni.
Koliko je Octaviju RS dobro voziti po trkačkoj stazi, još bolje je voziti Kodiaqa RS po uobičajenim putevima. Uz izvrsnu stabilnost, prepreka ni na najkraćim isprekidanim bijelim linijama ne može biti – Kodiaq RS od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 6,4 sekunde, što je podatak koji dovoljno govori za sebe, ali se uvijek treba prisjetiti činjenice da ovaj Kodiaq ima 7 sjedišta i da mu je masa nešto manja od dvije tone.
I to je u određenim trenucima istinska draž, jer je Kodiaq sam po sebi kakav-takav off-roader bez obzira na sportske kočnice ili na sportski ovjes.
Kupci u BiH ga mogu očekivati do kraja prve polovine ove godine.
Cijene svih automobila Škoda pogledajte klikom ovdje.
Škoda Kodiaq RS [2025] | 2.0 TSI / 5 sjed. | 2.0 TSI / 7 sjed. |
Motor | 1.984 ccm, benzin, turbo | 1.984 ccm, benzin, turbo |
Snaga | 195 kW (265 KS) pri 5.000 - 6.500 obr/min | 195 kW (265 KS) pri 5.000 - 6.500 obr/min |
Maks. obr. mom. | 400 Nm pri 1.650 - 4.350 obr/min | 400 Nm pri 1.650 - 4.350 obr/min |
Mjenjač | DSG, 7 brzina | DSG, 7 brzina |
Pogon | AWD | AWD |
Ubrz. 0-100 km/h | 6,3 s | 6,4 s |
Maks. brzina | 231 km/h (elektr. limit.) | 231 km/h (elektr. limit.) |
Prosj. potr. | 8,2 - 8,6 l/100 km | 8,2 - 8,6 l/100 km |
Emis. CO2 | 189 - 197 g/km | 189 - 197 g/km |
Emis. stand. | Euro 6e | Euro 6e |
Zapr. rezerv. | 58 l | 58 l |
Dimen. (D/Š/V) | 4.761 / 1.864 / 1.663 mm | 4.761 / 1.864 / 1.663 mm |
Međuos. rast. | 2.791 mm | 2.791 mm |
Min. rast. od tla | 194 mm | 194 mm |
Koef. otpora (Cd) | 0,295 - 0,323 | 0,305 - 0,313 |
Krug okret. | 11,2 m | 11,2 m |
Masa | 1.784 - 1.891 kg | 1.828 - 1.935 kg |
Zapr. prtljaž. | 910 / 2.105 l | 340 / 2.035 l |
maj 13, 2025 0
maj 13, 2025 0
maj 13, 2025 0
maj 12, 2025 0
maj 13, 2025 0
maj 13, 2025 0
maj 09, 2025 0
maj 09, 2025 0