Osvježeno 13 Maja, 2025 1:53 PM
feb 20, 2025 Almir Grebović Bh aktuelnosti, Novi automobili, Novosti, Vijesti, Vijesti 0
Moderna historija Škodine skraćenice RS traje od 2000. godine. Obnovili su je prvom modernom Octavijom kada su joj nakon izuzetnih početnih prodajnih uspjeha odlučili dati i malo ekskluzivnosti. Naravno da su paralelno s tim (opet) ušli u WRC i pokazali da njihovo vrijeme u sportu nije prošlo početkom osamdesetih. Konačno, prema propisima nastupa u WRC-u morala je prethoditi i cestovna sportska verzija, pa je Octavia RS bila odlična uvertira u priču čiji se epilog još ne nazire.
Epiloga nema, ali “tačku na i” Škodine (sportske) ponude imamo u svakoj generaciji Octavije. Nekad se ova značka kačila i na dizelske opcije, da bi od treće generacije RS bio ekskluzivni “setup” isključivo za modele s najsnažnijim benzinskim motorima.
Danas svjedočimo četvrtoj generaciji Škode Octavije RS. Moderna, prostrana, pa i praktična, ali prvenstveno “ljuta” od trenutka kad prve kapljice benzina ispune cilindre u posljednjoj evoluciji dvolitarskog motora TSI snažnog 265 KS (EA888 evo4). Iako je temelj performansi RS-a, Škoda Octavia u najsnažnijoj varijanti ne bi bila to što jeste da nema sve ono što je i na trkačkoj stazi čini “mašinom” za uzor. Konačno, na prvom javnom međunarodnom medijskom predstavljanju probali smo je u Hrvatskoj i to na poznatoj grobničkoj kružnoj stazi, ali i po svim drugim javnim cestama po kojim se Octavia RS vozi kao i svaki drugi automobil.
Podsjećanja radi, Škoda Octavia se u četvrtoj generaciji pojavila početkom 2020. godine, a sukcesivno su se do početka 2021. godine pojavile sve varijante, uključujući i primjerke s oznakom RS u obje karoserijske verzije. Prema ustaljenom ritmu, nakon četiri godine sve verzije su podvrgnute stilskom i tehničkom unapređenju, pa su se prvi redizajnirani primjerci pojavili nakon medijskog predstavljanja u Češkoj u maju 2024. godine, a nedugo zatim i u BiH, nakon lokalne prezentacije.
Nedugo po silasku prvog obnovljenog primjerka s proizvodne trake, proizvodnja je pripremljena i za krunu ponude i to za obje karoserijske verzije.
Jasno je da modeli pod oznakom RS nose svoje stilske specifičnosti pa su u tom duhu pravljena vizuelna unapređenja. Nekoliko je novih stilskih crnih detalja, LED Matrix svjetla su od sad dio početnog paketa opreme, a unutrašnjosti u paketima RS Fabric i RS Suedia Design Selections ekskluzivno su dostupni samo za Octaviju RS.
No, kad su u pitanju modeli sa sličnom nomenklaturom, snaga i unapređenje njihovih motora uvijek moraju ići “gore”. Motor je nominalno isti, ali u ovoj (polu)inkarnaciji ima 265 KS, što je za 20 KS više nego prije. Teško je iza upravljača osjetiti baš to, ali Octavia RS je automobil koji će skoro brutalno krenuti i skoro brutalno ubrzavati na izlasku i iz najoštrijih zavoja.
Svi modeli su upareni s 7-brzinskim automatskim mjenjačem, a pogon je isključivo na prednjoj osovini. Do 100 km/h stiže za 6,4 sekunde, a Combiju treba još 0,1 sekunda za isti posao. Pored već dužeg spiska standardne opreme, od ovog redizajna će sve Octavije RS u osnovnom paketu imati i novi sportski auspuh. Tako će i u režimu vožnje “Sport”, ECU (kontrolna jedinica motora) pružati oštrije reakcije na dodavanje gasa. Nova Octavia RS također nudi takozvani “Emotion Start” koji se aktivira dugim pritiskom na dugme za pokretanje. Tada se broj obrtaja motora nakon starta povećava na 2.100, što rezultira uvjerljivim i neravnomijernim dubokim zvukom, koji simulira istinske trkačke mašine, čak i veće radne zapremine.
Standardna oprema za Octaviju RS uključuje sportsku šasiju s kraćim oprugama i specifične amortizere s tvrđim postavkama koje smanjuju razmak od tla za 15 milimetara. Zajedno s novopodešenim progresivnim upravljanjem i elektronski kontrolisanim diferencijalom s ograničenim proklizavanjem (VAQ), ovo osigurava odličnu dinamiku, pogotovo u zavojima, gdje niže težište jasno implicira na sigurnije i brže prolaske kroz zavoje.
Opciono je dostupan i izvrsni ovjes DCC. On vozaču omogućava vrlo precizan izbor načina vožnje, odnosno reakcija amortizera. Kao i Kodiaq RS, Octavia RS ima ovjes MacPherson s dvostrukim viljuškama, torzijskim stabilizatorom na prednjoj osovini i multilink ovjes s jednom uzdužnom, tri poprečne spone i torzijskim stabilizatorom na stražnjoj osovini. Posebna karakteristika Octavije RS su ekskluzivne gume visokih performansi (Bridgeston), namijenjene dinamičnoj i sportskoj vožnji.
Octavia RS je opremljena VAQ-om – funkcijom koja je prvobitno razvijena za automobile namijenjene isključivo trkanju. To je elektrohidraulično višelamelno kvačilo koje može ograničiti, pa i potpuno blokirati prenos snage na pogonske točkove. To je važno u momentima u kojima za što kraće vrijeme treba prenijeti snagu na točkove, nakon inenzivnijeg gubitka brzine. Sistem može kontrolisati silu od 1.600 Nm, dok konvencionalni sistem XDS+ kod uobičajenih modela može “zaključavati” samo 500 Nm. VAQ sistem radi u dva režima vožnje – Normal i Sport, i preko diferencijala puno preciznije kontroliše brzine unutrašnjeg i vanjskog točka u zavoju.
Kočni sistem u Octaviji RS ima ventilirane disk-kočnice dimenzija 340×30 milimetara sprijeda i 310×22 milimetara straga.
Modeli RS se prema prirodi nastupa vizuelno moraju razlikovati u odnosu na uobičajene velikoserijske primjerke. Zbog toga je drugačija maska drugačiji su okviri oko prozora, a kućišta bočnih retrovizora su u crnoj boji visokog sjaja. Kod modela Combi, takvi su i krovni nosači.
Crni detalji se također mogu naći na prepoznatljivom prednjem spliteru, dok stražnjim dijelom dominira stražnji difuzor obojen u crno. U tipičnom RS stilu, stražnji poklopac ima crvenu reflektorsku traku koja se proteže po cijeloj širini. Stražnji bočni prozori i stražnje vjetrobransko staklo su zatamnjeni (“Sunset”). Ekskluzivno za Octaviju RS standardne su crne i aerodinamički optimizirane 18-inčne aluminijske felge Comet, dostupne u sjajno crnoj boji kao opcija, i nove 19-inčne polirane aluminijske felge Elias u srebrenoj ili u boji antracita s velikim crnim aero oblogama. Modeli RS su jedine varijante Octavija koje dolaze s farovima LED Matrix kao dijelom osnovnog paketa opreme. Uključuju stražnja LED svjetla s animiranim pokazivačima smjera i animiranu funkciju Coming/Leaving Home. Električna vrata prtljažnika s virtuelnom pedalom i naprednom funkcijom Kessy također dolaze kao standardna oprema. Novi logotip RS prikazan je na spoljašnjoj znački kao i u unutrašnjosti.
Unutrašnjost Škode Octavije RS je pretežno u crnoj boji. Centralni displej s dužinom dijagonale od 13 inča i navigacioni sistem dio su standardne opreme, kao i automatski uvlačivi pokrivač za teret u Combiju. U unutrašnjosti su najdominantnija sportska sjedišta s integrisanim naslonima za glavu na kojima je novi logotip RS, a presvlake su od prošivene tkanine sa crvenim šavovima. Ukrasne letvice na vratima imaju sjajnu crnu završnu obradu, dok je instrument-tabla opremljena oblogom Black Middle Carbon. Višenamjenski sportski volan s tri kraka s ručicama za mjenjače presvučen je kožom, papučice imaju izgled nehrđajućeg čelika.
Kupci se mogu opredijeliti i za opcije unutrašnjosti RS Suedia Design Selection, u kojoj sportska sjedišta imaju perforirane presvlake od mikrovlakana Suedia i vještačke kože. Tu su i dodatni crveni šavovi na površini sjedišta i naslona. Posebna sjedišta Ergo standardno dolaze s električnim podešavanjem, memorijskom funkcijom i podešavanjem dubine donjeg dijela. Također nude podesiv lumbalni oslonac i funkciju masaže kao standard. Kombinacija Suedia i vještačke kože također se može naći na panelima vrata u ovom paketu unutrašnjosti. Dizajnerski dio kontrolne table prekriven je mikrovlaknima Suedia i ima dvostruke redove kontrastnih šavova u crvenoj boji.
Sve ovo je u duhu što ekskluzivnijeg nastupa na tržištu, jer su ovakvi primjerci istinski reprezenti brenda. Ono što fotografije baš i ne mogu prenijeti to su osjećaj iza upravljača i zvuk koji u istinskim ljubiteljima automobilskog sporta u svakom trenutku može izmamiti osmijeh na lice.
Octavia RS je nastala s namjerom da bude uobičajeni putnički automobil, koji u svakom trenutku može pokazati zube. Dug 4,7 metara, s pet sjedišta i s prtljažnikom zapremine 600 litara predstavlja sliku i priliku vrlo poželjnog porodičnog automobila, ali ono što krije ispod lima, nema većina automobila. Iako ovako sportska, s namjenski tvrđim sportskim ovjesom uz opciju DCC-a može biti i vrlo udobna, ali pritiskom na virtuelno dugme “Sport”, može otvoriti kapije svih kružnih staza na svijetu na kojima se neće postidjeti.
Tako je i bilo na stazi Grobnik na kojoj su predstavnici sedme sile imali rijetku priliku odigrati ulogu vozača sportskih automobila. Uz precizne upute međunarodnih instruktora vozili smo nekoliko sesija pod punim gasom i u najoštrijim zavojima, bez ijednog incidenta. Izvrsna, precizna, dinamična, pa čak i ne toliko bučna, na ciljnoj ravnini išla je i više od 200 km/h, ali u zavojima rijetko kad manje od 100 km/h. Jednostavno poželjna, barem ponekad.
Cijene svih automobila Škoda pogledajte klikom ovdje.
Škoda Octavia RS [2025] | 2.0 TSI / Liftback | 2.0 TSI / Combi |
Motor | 1.984 ccm, benzin, turbo | 1.984 ccm, benzin, turbo |
Snaga | 195 kW (265 KS) pri 5.250 - 6.500 obr/min | 195 kW (265 KS) pri 5.250 - 6.500 obr/min |
Maks. obr. mom. | 370 Nm pri 1.600 - 4.500 obr/min | 370 Nm pri 1.600 - 4.500 obr/min |
Mjenjač | DSG, 7 brzina | DSG, 7 brzina |
Pogon | FWD | FWD |
Ubrz. 0-100 km/h | 6,4 s | 6,5 s |
Maks. brzina | 250 km/h (elektr. limit.) | 250 km/h (elektr. limit.) |
Prosj. potr. | 6,7 - 7,1 l/100 km | 6,8 - 7,2 l/100 km |
Emis. CO2 | 153 - 161 g/km | 154 - 163 g/km |
Emis. stand. | Euro 6e | Euro 6e |
Zapr. rezerv. | 50 l | 50 l |
Dimen. (D/Š/V) | 4.709 / 1.829 / 1.455 mm | 4.709 / 1.829 / 1.455 mm |
Međuos. rast. | 2.681 mm | 2.681 mm |
Min. rast. od tla | 129 mm | 129 mm |
Koef. otpora (Cd) | 0,263 - 0,277 | 0,272 - 0,286 |
Krug okret. | 10,4 m | 10,4 m |
Masa | 1.445 - 1.554 kg | 1.459 - 1.605 kg |
Zapr. prtljaž. | 600 / 1.555 l | 640 / 1.700 l |
No, cijeli ovaj “sportski happening” ne bi bio kompletan bez istinske zvijezde reli i kružnih staza sedamdesetih – Škode 130 RS. Vratili smo se u historiju, sjeli u ovaj izvrsni trkački raritet i napravili krug za pamćenje, ali uz izvrsnu vožnju vozača koji ovaj sirovi automobil poznaje u dušu. Pravi povod je zapravo obilježavanje punih 50 godina Škodinih nasupa s vlastitim sportskim automobilima, pri čemu je ovaj model istinski ambasador brenda. Vozio je WRC i ETCC u klasi do 1.300 kubnih centimetara i bilježio rezultate koje je tad bilo teško spojiti i s porijeklom, i sa snagom i s imenom.
Škoda 130 RS ima motor s aluminijskim blokom iz Škode 120 S. Četverocilindraš je s vodenim hlađenjem, s radnom zapreminom do 1,3 litra, modificiran posebnom glavom motora, dopunjen dugim usisnim cijevima i s dva Weberova dvostruka karburatora, pa je, ovisno o postavci, razvijao između 125 i 142 KS. Snagu je prenosio na 13-inčne ili 15-inčne točkove putem 5-stepenog mjenjača (kasnije homologiran i 4-stepeni) i diferencijala s ograničenim proklizavanjem. Masa vozila je reducirana na propisanih 720 kilograma korištenjem lakog metala za vanjske obloge vrata, krova i prednjeg poklopca, kao i plastike ojačane staklenim vlaknima (GRP) za proširene blatobrane i poklopac motora. Trkačku opremu upotpunili su kočnice Girling, amortizeri Koni i gume Goodyear.
Iznutra potpuno spartanski i bez ijednog asistenta, prolazio je zavoje možda čak i „slađe“ od potpuno nove Octavije RS.
Sve o njegovim historijskim i međunarodnim nastupima saznajte klikom ovdje.
Prije 25 godina, prva generacija Škode Octavije RS uspostavila je tradiciju brenda sportske linije koja nosi kombinaciju slova “RS”. Sad u svojoj četvrtoj generaciji, osvježena Octavia RS nastavlja biti najdinamičnija Škoda u ponudi modela koje pokreću motori SUS.
Škoda Octavia Combi RS odnijela je prestižnu nagradu Zlatni volan 2024. u kategoriji automobila srednje veličine. Škoda Octavia je također osvojila brojna međunarodna priznanja kao što je nagrada Red Dot 2020. U Njemačkoj, njenom najvažnijem pojedinačnom tržištu, osvojeni trofeji uključuju višestruke nagrade za najbolje automobile iz auto magazina “auto motor und sport”, a u svojoj matičnoj Češkoj Republici izabran je za pobjednika Fleet Derbyja 2021. Osvojio je i razne nagrade Family Car u Velikoj Britaniji. Škoda je do danas prodala više od 350.000 primjeraka Octavije RS. Najveća tržišta su Njemačka, na kojem se proda gotovo polovina svih proizvedenih primjeraka (46,5%), slijede Češka s 8,8% i Velika Britanija sa 7,5%.
maj 11, 2025 0
maj 07, 2025 0
maj 07, 2025 0
maj 05, 2025 0
maj 13, 2025 0
maj 13, 2025 0
maj 13, 2025 0
maj 13, 2025 0