Osvježeno 10 Februara, 2025 2:19 PM
jan 08, 2015 Safet Šatara Novosti, Vijesti 0
Iako u novinarskom saopštenju Honde o razvoju novog “pametnog” tempomata nigdje nije spomenut autonomni automobil, prilično je izvjesno da je nova tehnika, nazvana i-ACC (Intelligent Adaprive Cruise Control), još jedan od koraka ka kreiranju takvog vozila. Uostalom, već smo vidjeli nekoliko autonomnih vozila ove godine (Mercedes-Benz F 015 ili Audi Prologue), pa bismo se iznenadili ukoliko japanski div ne napravi barem jedan korak u tom pravcu.
Već smo od prije upoznati sa Hondinim prilagodljivim tempomatom. Radi se o uređaju koji uz pomoć radara i kamera prati udaljenost između vozila ispred i između senzora, te prema tim informacijama prilagođava brzinu praktično krećući se istom brzinom kao i automobil ispred. Taj sistem već se uveliko koristi kod gotovo svih proizvođača i na autoputu funkcioniše besprijekorno. Problem se javlja kada se između automobila kojeg radar “prati” i senzora pojavi još jedan automobil (uđe u traku). U tom trenutku automobil počinje naglo usporavati da bi održao udaljenost između senzora i objekta ispred kao što je i unaprijed određeno.
Da bi na pravi način izbjegli nagla usporavanja i konfliktne situacije na autoputevima, Hondin istraživački tim proveo je nekoliko godina kontrolišući i analizirajući navike vozača na autoputevima širom Evrope. Dobijeni rezultati su prilagođeni i uklopljeni u novi sistem, pa sada i-ACC, uz pomoć kamera i rada prati gotovo sve automobile koji se nalaze ispred senzora i unaprijed predviđaju koji će se od njih naći između senzora i automobila ispred. Objavljeno je i to da je sistem tako precizan da može odrediti kretanje automobila čak pet sekundi prije nego što se i desi. Naravno, sumnjamo da je moguće napraviti algoritam koji će u 100 slučajeva pogoditi budućnost, ali vjerujemo da su istraživanjem na evropskim autoputevima Japanci uspjeli kreirati neku vrstu uređaja koji “predviđa” budućnost.
Upravo ovakvi sistemi biće potrebni da bi se prva autonomna vozila mogla uključiti i kretati u saobraćaju koji je daleko kompleksniji i haotičniji u odnosu na uslove koji su potrebni za besprijekorno funkcionisanje autonomnih automobila. U svakom slučaju, i-ACC će biti dostupan na evropskom CR-V-u i to isključivo uz najviši paket opreme.
feb 07, 2025 0
jan 24, 2025 0
jan 22, 2025 0
jan 09, 2025 0
feb 10, 2025 0
feb 10, 2025 0
feb 10, 2025 0
feb 07, 2025 0