Osvježeno 18 Septembra, 2024 10:55 AM
aug 20, 2024 Adnan Huseinagić Bh aktuelnosti, e-ProAuto, Hypermiling test, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Kao i većinu električnih automobila koje smo testirali, i Konu Electric smo podvrgnuli iscrpnom testu ispitivanja energetske efikasnosti. Kona je bila opremljena jednim električnim motorom snage 160 kW ili 217 KS, Li-Po-Ion baterijskim paketom iskoristivog kapaciteta 65,4 kW (NMC811) i točkovima prečnika 19 inča.
Vožnja je, kao i obično, započela u ranim jutarnjim satima, u kojima temperature nisu prelazile 18 stepeni, ali su se najviše dnevne penjale do 34 stepena, pa je zabilježen temperaturni prosjeka na cijeloj dionici od 29 stepeni Celzijusovih. Također, prema krajnjoj prosječnoj potrošnji sasvim je jasno da sistem temperaturnog kodicioniranja nije radio ni u jednom trenutku inače bi potrošnja bila znatno viša. Dakle, u većini vremena imali smo gotovo idealnu temperaturu aktivne mase baterije, što je i bio polazni osnov na najveću iskoristivost resursa baterije. Kao što je i vidljivo iz detaljne tabele, ostvarili smo brzinski prosjek od 47,6 km/h, što je nešto manje od naše uobičajene prosječne brzine koju nastojimo ostvariti do kraja testa, a aktivna vožnja je trajala duže od 13 sati i to bez zaustavljanja.
Bateriju električne Kone smo prije toga punili punjačem snage 11 kWh, a na kraju dopunili punjačem snage 2,4 kW. Punjenje je obavljeno na prosječnoj temperaturi od 22 stepena što je gotovo idealno i pri čemu je baterija zapravo apsorbovala maksimalnu količinu energije.
Obavljeni test u uslovima i punjenja i pražnjenja baterije smatramo gotovo idealnim, pa efikasnost u ovim uslovima može biti potpuno komparativna najboljim testnim prilikama čak i u kontrolisanim uslovima.
Na kraju smo ostvarili potrošnju nižu od 10 kWh/km (9,9 kWh), što spada u sam vrh efikasnosti električnih automobila uopšte i prešli 622,4 kilometra uz pretpostavljeni ostatak od 25 kilometara (5% energije u bateriji). Dobra okolnost je to što Kona ima masu od 1.773 kilograma, ali nepovoljna okolnost je to što su na njoj bili postavljeni točkovi prečnika 19 inča. S točkovima manjeg prečnika barem za 1 inč rezultat bi bio bolji za barem 20 do 30 kilometara, a s točkovima manjim za dva inča, autonomija bi se u uslovima hypermilig testiranja potencijalno mogla uvećati za čak 50 kilometara.
Odlična okolnost je to što Hyundai i u električnoj Koni nudi vrlo široke mogućnosti izbora rekuperativnog kočenja. Zbog toga je za vrijeme trajanja cijelog testa kočeno konvencionalnom kočnicom samo u 7 navrata. Sva usporenja, pa gotovo i sva zaustavljanja obavljena su jednim od rekuperativnih modova.
Električnu Konu smo vozili na spletu naših uobičajenih ravnih dionica, što je vidljivo iz digitalizovane mape prema kojoj smo se kretali. Dionica je uglavnom bez ekstremnih penjanja, ali je ukupna razlika u visinskim tačkama 433 metra – start na 515 mnv, a najniža tačka na 81 mnv.
Zaključak je da je Kona EV energetski jedan od najefikasnijih električnih automobila dostupan kupcima u BiH.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Podsjetimo i na to da je do sada najefikasniji automobil na našem hypermilig testiranju bio Hyundai Ioniq 6 s kojim smo uspjeli ostvariti prosječnu potrošnju od samo 9 kWh i s kojim smo za više od 16 sati neprekidne vožnje uspjeli preći više od 800 kilometara.
Cijene svih Hyundaijevih automobila pogledajte klikom ovdje.
Hyundai Kona EV Luxury 2WD (65,4 kWh) 217 KS [2024] – Fabrički podaci | |||
Kapacitet baterije | 65,4 kWh | ||
Snaga | 160 kW / 217 KS | ||
Obrtni moment | 255 Nm | ||
Pogon | Prednji | ||
Deklarisana autonomija | 490 km | ||
Masa | 1.773 kg | ||
Dimenzije točkova | 235/45 R19 | ||
Vrsta baterije | Li-Po-Ion (NMC) | ||
Vrijeme punjenja (0-100%) 2,4 kW | 33:30 h | ||
Vrijeme punjenja (0-100%) 3,6 kW | 21 h | ||
Vrijeme punjenja (0-100%) 7,4 kW | 10:30 h | ||
Vrijeme punjenja (0-100%) 11 kW | 7 h | ||
Vrijeme punjenja (10-80%) 50 kW | 60 min | ||
Vrijeme punjenja (10-80%) 100 kW | 34 min |
sep 18, 2024 0
sep 17, 2024 0
sep 17, 2024 0
sep 17, 2024 0
sep 13, 2024 0
sep 12, 2024 0
aug 26, 2024 0
aug 22, 2024 0