Osvježeno 18 Septembra, 2024 10:55 AM
sep 02, 2024 Almir Grebović Bh aktuelnosti, e-ProAuto, Hypermiling test, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Konačno i Tesla – brend s najpopularnijim električnim automobilima na svijetu. Ovaj put smo napravili Hypermiling test redizajniranog Modela 3 Performance AWD Highland. Test je napravljen u saradnji s DeMS-om – Društvom elektromobilnosti Slovenije.
Prema analiziranim tehničkim karakteristikama, jasno je bilo da bi ovaj automobil mogao ostvariti jedan od boljih rezultata. Zbog toga je odabrana staza maksimalne dužine koja je predviđala natprosječno dugu vožnju, na kojoj inače vozimo automobile sličnih karakteristika.
Tesla Model 3 Performance AWD Highland za tržište Evrope ima ugrađenu bateriju iskoristivog kapaciteta 75 kWh. Proizvodi je LG i sastoji se od paketa 4.416 li-Ion članaka 21700 (NMC811). Ovo nije najveći kapacitet baterije u sličnim automobilima, ali je dovoljno veliki da se s njim mogu ostvariti visoki rezultati.
Ovaj automobil prema svim karakteristikama nije namijenjen za istinski takozvani Long Range, ali ima predispozicije za vrlo visoku autonomiju. Nominalno proizvođač predviđa da je s njim moguće preći najviše 644 kilometara u optimalnim uslovima.
S druge strane, ovo je zapravo sportski automobil izuzetnih performansi pa je do 100 km/h u stanju ubrzati za samo 3,1 sekundi i dostići maksimum 262 km/h. Naravno, fokusirali smo se na njegovu autonomiju i pokušali prevesti što duži put.
Odlična okolnost je bila to što je automobil imao mogućnost termičkog kondicioniranja baterije u toku punjenja i to punjačem snage 11 kW, pa je pretpostavka da je resurs punjenja bio vrlo blizak maksimumu, iako je noćna temperatura pala do 16 stepeni C. Pri toj temperaturi je i započela vožnja uobičajenim Hypermiling tempom, a na 25 stepeni se popela tek nakon tri sata vožnje.
Vožnja je trajala tačno 15 sati, a prosječna temperatura je bila 29 stepeni C, što je idealno. Kao što je i uobičajeno, u toku vožnje nije korišten ni jedan periferni električni uređaj koji bi dodatno trošio energiju pa ni klima-uređaj koji bi značajno degradirao autonomiju.
Prva nepovoljna okolnost bila je ta što je ovaj automobil bio opremljen točkovima prečnika 20″ – sprijeda 235/35 i straga 275/30. Uz točkove prečnika 18″ prema kalkulaciji bismo mogli preći još oko 70 kilometara. Druga nepovoljna okolnost na koju nismo mogli utjecati bili su radovi na putu u ukupnoj dužini od oko 1 km, pri čemu smo morali prilagođavati brzinu, pa cijenimo da nas je to koštalo nekoliko dodatnih kilometara.
Ovaj automobil, nažalost, nema tako jednostavne mogućnosti brzog izbora rekuperativnog kočenja, što je dijelom otežavalo idealne mogućnosti korištenja kinetičke energije, pa smo vožnju bazirali na vlastitom osjećaju i na izboru jedne od opcija rekuperacije, za koju smo pretpostavili da bi na izabranoj ruti mogla dati najbolje rezultate.
Drugi član posade bio je Ignac Završnik, predsjednik Društva elektromobilnosti Slovenije (DeMS), vrsni poznavalac svih Teslinih automobila, vrsni poznavalac vožnje električnih automobila i dobitnik nekoliko međunarodnih nagrada iz oblasti elekromobilnosti. Kompletna vožnja je obavljena uz jednu zamjenu vozača (50/50) i uz dva zaustavljanja u ukupnom trajanju od 3 minute.
Na kraju je baterija ispražnjena do 2% (18 km), u njoj je ostalo još 2 kWh energije, a za sve vrijeme vožnje uspjeli smo preći tačno 700 kilometara. Prosječna brzina na ovom testu bila je nešto niža od 47 km/h. Najniža potrošnja koju smo postigli bila je 10,1 kWh/100 km, a konačna 10,4 kWh/100 km.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Budući da Tesla Model 3 Performance AWD ima vrlo slične ključne karakteristike za postizanje vrlo visokih vrijednosti autonomije Hyundaiju Ioniq 6, u njemu smo vidjeli svojevrsnog konkurenta s kojim bismo mogli ostvariti sličan rezultat. Ovako smo već sigurni da je 700 pređenih kilometara u identičnim uslovima vrijednost koju je teško popraviti, pa Ioniq 6 s 804,6 kilometra i dalje ostaje čvrsto na tronu.
Tesla Model 3 Performance AWD Highland (75 kWh) 460 KS/627 KS [2024] – Fabrički podaci | |||
Kapacitet baterije | 75,0 kWh | ||
Sistemska snaga | 460 KS | ||
Zbirna snaga | 215 KS + 412 KS | ||
Obrtni moment | 741 Nm | ||
Pogon | AWD | ||
Deklarisana autonomija | 535 km | ||
Masa | 1.929 kg | ||
Dimenzije točkova | 235/45 R20 (sprijeda) / 275/30 R20 (straga) | ||
Vrsta baterije | Li-Ion (NMC811) | ||
Vrijeme punjenja (0-100%) 2,3 kW | 38:30 h | ||
Vrijeme punjenja (0-100%) 3,7 kW | 24 h | ||
Vrijeme punjenja (0-100%) 7,4 kW | 12 h | ||
Vrijeme punjenja (0-100%) 11 kW | 8:15 h | ||
Vrijeme punjenja (10-80%) 50 kW | 74 min | ||
Supercharger v3 (250 kW DC) | 27 min |
sep 18, 2024 0
sep 18, 2024 0
sep 17, 2024 0
sep 17, 2024 0
sep 16, 2024 0
sep 13, 2024 0
sep 12, 2024 0
sep 05, 2024 0