Osvježeno 17 Juna, 2025 2:09 PM
nov 24, 2022 Adnan Huseinagić Novi automobili, Novosti, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Hyundai Motor Company je objavila da će ostvariti saradnju s italijanskom dizajnerskom kompanijom GFG Style, posebno s osnivačima ocem i sinom Giorgettom i Fabriziom Giugiarom, te da će raditi na obnovi konceptnog automobila Pony Coupe iz 1974. godine kojeg je, tada mladi Giorgetto kreirao za Hyundaijev debi na Motor Showu u Torinu.
Hyundai Motor je najavio plan da će na manifestaciji “Design Talk” u Seoulu, učestvovati Giorgetto i Fabrizio Giugiaro, zajedno s Lucom Donckerwolkeom, glavnim kreativnim direktorom Hyundai Motor Group, te SangYupom Leejem, izvršnim potpredsjednikom i voditeljem globalnog dizajnerskog centra Hyundai Motor.
“Apsolutno smo oduševljeni što možemo poželjeti dobrodošlicu Giorgettu i Fabriziju u Seoulu, za ovu rijetku priliku. Radujemo se saradnji s njima i njihovim GFG Styleom, na ovom dizajnerskom projektu. Ovaj projekt, ne samo da ima historijsku vrijednost, već predstavlja i međukulturalnu razmjenu, koja bi mogla utrti put daljnjoj saradnji”, izjavio je Luc Donckerwolke, glavni kreativni direktor Hyundai Motor Group.
“Originalni koncepti Pony i Pony Coupe bili su jedna od rijetkih kreacija koje su utjecale na dizajn, ne samo jednog, već više proizvodnih i konceptnih vozila, uključujući naš nagrađivani Ioniq 5 i N Vision 74, koji privlači pažnju. Budući da izvorni konceptni automobil više ne postoji, naručili smo od Giorgetta Giugiara da ga obnovi, na temelju naše dizajnerske filozofije ‘Oblikovanje budućnosti s nasljeđem’”, izjavio je SangYup Lee, izvršni potpredsjednik i voditelj globalnog dizajnerskog centra Hyundai Motor.
Davne 1974. godine, kada je Hyundai Motor bio još u ranim danima proizvodnje vozila, čelnici kompanije su kontaktirali Giorgetta Giugiara, da bi mu predložili rad na dizajniranju Hyundaijevog prvog neovisnog modela i prvog korejskog automobila masovne proizvodnje. U to vrijeme u Koreji nije bilo mogućnosti dizajniranja i stiliziranja vozila, pa je Hyundai Motor naručio od Giugiara da dizajnira, uradi nacrte i izradi pet prototipa, od kojih je jedan bio coupe. U procesu dizajniranja i izrade prototipa, Hyundai je odlučio prikazati Pony i Pony Coupe na sajmu automobila u Torinu, kao promociju brenda Hyundai na globalnom tržištu.
Sa svojim klinastim prednjim dijelom, okruglim prednjim svjetlima i geometrijskim linijama po uzoru na origami, Pony Coupe je bio namijenjen sjevernoameričkom i evropskom tržištu, ali je projekt zaustavljen 1981. godine, neposredno prije početka masovne proizvodnje, zbog globalno nepovoljnog privrednog okruženja.
Dok je koncept u to vrijeme bio nedovršeni san, njegov “duh” je pomogao pokretanju korejske automobilske industrije, direktnim utjecajem na Hyundaijeve prve samostalne proizvodne modele, pod nazivom Pony, koji su se proizvodili u periodu od 1975. do 1990. godine i prodavali su se širom svijeta. Koncept Pony Coupe ostao je ključni dio Hyundaijeve zaostavštine i zaštitni znak vizije kompanije, koju je imao predsjednik i osnivač Ju-Yong Chung.
S konceptom Pony Coupe i kasnijom modelskom linijom Ponyja, osnivač Chung prokrčio je put korejskoj automobilskoj industriji, svojim pozitivnim načinom razmišljanja, hrabrim vodstvom, čvrstim uvjerenjima i nepopustljivom marljivošću. Njegovo vodstvo pomoglo je Koreji da izađe iz poratnih teškoća i postane privredna sila do kraja 20. vijeka.
Konceptni dizajn Ponyija je poslužio kao izvor inspiracije za Giugiarov rad na DeLoreanu DMC 12, koji je debitovao 1983. godine i bio korišten u filmovima Povratak u budućnost (1985-1990).
Utjecaj koncepta Pony i Pony Coupe još uvijek se može osjetiti, jer je bio inspiracija za konceptni automobil 45, što je diretno utjecalo na Ioniq 5, koji je predstavljen dvije godine kasnije. Također na konceptu Pony Coupea, nastao je N Vision 74, koji se dopao publici.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
“Dizajnirao sam Hyundai Pony dok sam još bio mladi dizajner, na početku karijere. Osjećao sam se vrlo ponosno što sam bio zadužen za stvaranje vozila za kompaniju i zemlju koja se pripremala za žestoku konkurenciju na globalnom tržištu. Sada sam duboko počašćen što me Hyundai zamolio da ga obnovim”, izjavio je slavni Giugiaro.
Cijene Hyundaijevih automobila pogledajte ovdje.
jun 17, 2025 0
jun 17, 2025 0
jun 17, 2025 0
jun 17, 2025 0
jun 16, 2025 0
jun 16, 2025 0
jun 16, 2025 0
jun 16, 2025 0