Osvježeno 13 Juna, 2025 2:12 PM
apr 22, 2021 Adnan Huseinagić e-ProAuto, Novosti, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Vlasnicima električnih automobila je podatak o dosegu i mogućnostima punjenja jedan od najvažnijih faktora prilikom odabira rute.
Naime, benzinske stanice su raspoređene (u prosjeku u Evropi) na svakih 50-tak km puta, dok su stanice za punjenje električnom energijom, neuporedivo rjeđe, posebno kada govorimo o stanicama za brzo punjenje velikom snagom, istosmjernom (DC) strujom.
Tražeći informacije, naišli smo na zanimljivu analizu koju je objavio ugledni “insideevs.com”, a koja se dijelom zasniva na tabeli objavljenoj na njemačkom forumu “goingelectric.de”, koja pokazuje odnos snage i vremena punjenja.
Primjer pokazuje stanje napunjenosti, SOC (State Of Charge) 10-80% punjenja, na punjaču snage 350 kW (800 V). Dijagram pokazuje snagu punjenja u odnosu na stanje napunjenosti.
Tema je bio novi Hyundai Ioniq 5, za kojeg proizvođač tvrdi predstavlja revoluciju u pogledu punjenja i efikasne potrošnje.
Treba imati u vidu da je Hyundai Ioniq 5 zasnovan na E-GMP (Elelctric-Global Modular Platform) platformi, što je možda jedan od najboljih primjera za brzo punjenje na tržištu.
Sudeći prema prikazanom dijagramu, izgleda da je vršna snaga punjenja oko 235 kW, što je zaista visoka vrijednost. Intenzitet punjenja se tokom vremena smanjuje, ali ostaje veća od 100 kW, do 80% napunjenosti, što je kraj sesije punjenja, koje traje oko 18 minuta. Taj podatak je u skladu sa podacima Hyundai Motor Group, prema kojima punjenje od 10% do 80% napunjenosti traje 18 minuta (na brzom DC punjaču 800 V).
Prema tim podacima, vrijeme punjenja za doseg od 100 km (WLTP), traje 4,5 minuta.
Izgleda da je prosječna snaga punjenja, u važnom rasponu od 20% do 80% napunjenosti oko 147-150 kW, što je oko 63%-65% vršne vrijednosti, pod pretpostavkom da se puni baterija (bruto) kapaciteta 77 kWh (72,6 kWh neto kapaciteta).
Važan podatak pri punjenju je takozvani “C-rate”, odnosno stopa punjenja, što je u ovom slučaju vršno C = 3, a u intervalu od 20%-80% napunjenosti prosječno C = 1,9.
Naime, taj podatak o stopi punjenja “C-rate” je veoma bitan, a predstavlja odnos snage punjenja i kapaciteta baterije, jer C predstavlja jedan puni kapacitet baterije.
Da objasnimo: Ako, naprimjer, imamo bateriju kapaciteta 100 kWh, i ako je punimo snagom od 100 kW, tada je stopa punjenja C = 1, a vrijeme punjenja baterije bi (teoretski) iznosilo 1 sat.
U praksi, neto kapacitet baterije je oko 95% njenog bruto kapaciteta, a stopa (uprošteno: struja) punjenja se smanjuje, kako se baterija puni. Veoma često proizvođači naglase da je za potpuno punjenje baterije (100%) potrebno 6, 8, ili više sati, što otprilike znači da se punjenje od 90%-100% napunjenosti, odvija po niskoj stopi punjenja C < 0,2.
U slučaju Hyundai Ioniq 5, pretpostavljeni (WLTP) doseg iznosi 480 km, i ako je raspoloživi (neto) kapacitet baterije 72,6 kWh, tada je prosječna potrošnja 151 Wh/km. U takvom slučaju bi efektivna prosječna brzina dopunjavanja, pri punjenju od 20% do 80% kapaciteta iznosila 16 km/minut, a maksimalna 25 km/minut, što je u skladu s podacima koje navodi Hyundai motor Group za modele na E-GMP platformi.
Ovakvi rezultati su izvanredni, jer Hyundai Ioniq 5 ima potencijal za prosjek brzine punjenja, na nivou koji drugi modeli obično dostižu samo na vrhuncu.
U poređenju sa, naprimjer, Audijem e-tron quattro 55 (verzija 2019), kod kojeg vršna snaga punjenja, tek malo premašuje 150 kW i dostupna je tek kada se baterija napuni do oko 50% raspoloživog kapaciteta, to znači da će se Hyundai Ioniq 5 do oko 50% kapaciteta napuniti znatno brže.
Drugačije rečeno, stopa punjenja, “C-rate”, kod Hyundaija, kreće od C = 3 i postepeno opada, dok je kod Audija uglavnom konstantna i iznosi C = 1,5.
Primjer sesije brzog punjenja na snažnom DC punjaču Hyundaia Ioniq 5 ukazuje da će se ovaj automobil odnosno njegova baterija puniti brže, s većom stopom punjenja “C-rate”. Tako bi, naprimjer, Hyundai Ioniq 5 za 5 minuta punjenja trebao imati doseg od oko 80 km, dok bi Audi e-tron quattro 55, za isto vrijeme punjenja, trebao imati doseg od 60 km.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Pri tome, treba imati u vidu da Hyundai Motor Group već ima u planu više modela koji će biti zasnovani na E-GMP platformi, a nedavno najavljena Kia EV6 bi se trebala pojaviti na tržištu prije isteka ove godine.
Ponudu Hyundaijevih automobila sa cijenama u BiH možete pogledati ovdje.
jun 13, 2025 0
jun 13, 2025 0
jun 13, 2025 0
jun 12, 2025 0
jun 13, 2025 0
jun 13, 2025 0
jun 12, 2025 0
jun 10, 2025 0