Osvježeno May 16th, 2022 4:05 PM
May 11, 2022 Adnan Huseinagić Bh aktuelnosti, e-ProAuto, Predstavljamo, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Danas je u BiH premijeru imao prvi globalni velikoserijski električni Hyundai – Ioniq 5, pa je konferencijom za novinare ozvaničen početak prodaje ovog neobičnog električnog automobila i u BiH.
Hyundai je do sada proizvodio nekoliko varijanti električnih automobila Ioniq čija je prodaja bila ograničena samo za određena tržišta, ali im je potpuno drugačiji pristup projektovanja modela Ioniq 5 osiguralo izuzetne performanse i epitet Svjetskog električnog automobila godine i Svjetskog automobila godine.
Ioniq 5 građen je na autentičnoj platformi prilagođenoj isključivo električnom pogonu i zapravo je CUV (crossover utility vehicle) koji nosi gene i putničkog hatchbacka i SUV-a, ali kojem električni pogon daje potpuno drugačiju arhitekturu. Tako Ioniq 5 ima međuosovinski razmak od čak 3 metra, što je odlika najvećih limuzina ili odlika najvećih terenskih automobila, što Ioniq definitivno nije. Budući da se motor (ili motori) nalazi pored osovina, Ioniq 5 i sprijeda i straga ima prtljažni prostor, dok je blok s baterijama smješten u gotovo savršeno ravnu podnicu. Time je osiguran ogroman prostor u unutrašnjosti, pa se Ioniq 5 ne uklapa ni u jednu standadnu automobilsku klasifikaciju. Ioniq 5 pored ogromnog međuosovinskog razmaka u dužinu broji samo 463,6 centimetara. I pored svega stražnji prtljažnik ima zapreminu od 531 litra, dok zapremina onog sprijeda varira, u zavisnosti od toga da li je i na prednjoj osovini električni motor – ili je 24 litra, ili je 57 litara.
Ioniq 5 u ovom trenutku, prema svim karakteristikama trenutno predstavlja jednog od najboljih električnih automobila na svjetskom tržištu, a brojni nezavisni testovi potvrdili su da se radi o energetski jednom od najefikasnijih električnih automobila.
Hyundai Ioniq 5 se nudi u nekoliko varijanti, a razlikuju se prema snazi električnih motora, vrsti pogona i prema ukupnom kapacitetu baterije. Osnovna varijanta je takozvana Standard Range, a opremljena je baterijom kapaciteta 58 kWh i jednim električnim motorom snage 125 kW (170 KS) koji pokreće samo prednju osovinu. Takav Ioniq 5 s potpuno napunjenom baterijom u stanju je preći 384 kilometra. Ista baterija ugrađuje se i u varijantu s dva elektromotora – na prednjoj osovini je motor snage 53 kW (72 KS), a na stražnjoj 120 kW (163), što čini ukupnu snagu od 173 kW (235 KS), ali i ukupni obrtni moment od 605 Nm. Autonomija s ovim sistemom prema WLTP standardima je 360 kilometara.
U ponudi je i takozvana varijanta Long Range koja uključuje bateriju kapaciteta 72,6 kWh. Slabija varijanta opremljena je električnim motorom snage 160 kW (217 KS), koji pokreće samo stražnju osovinu, dok varijanta ukupne snage 224 kW (305 KS) ima jedan motor sprijeda snage 70 kW (95 KS) i jedan motor straga snage 155 kW (211 KS). Autonomija prvog iznosi do 481, a drugog do 460 kilometara.
Postoje i dvije verzije s baterijom kapaciteta 77,4 kWh – slabija sa 167 kW (228 KS) i snažnija s dva motora ukupne snage 239 kW (325 KS). I autonomije kod ove dvije verzije su respektabilne – 433 i 483 kilometra. Modeli s najvećom baterijom na tržište stižu u 2023. godini.
Visokonaponski baterijski sistem baziran je na naponima od 522,7 i 653 volti, a interni sistem punjenja osigurava mu priključenje i na vanjske istosmjerne punjače od 400 i od 800 volti. Također, Ioniq je jedan od rijetkih automobila kojeg je moguće puniti trenutno najsnažnijim istosmjernim punjačima snage do 350 kW. To je ogromna snaga pa se spajanjem na takav superbrzi punjač od samo pet minuta osigurava doseg od 100 kilometara. Ukoliko je baterija praktično ispražnjena, do 80% kapaciteta moguće je napuniti za svega 18 minuta, što je trenutno najbolji rezultat na svijetu. Naravno, Ioniq 5 je moguće puniti na svim vrstama električnih punjača – od onih najslabijih naizmjeničnih snage 2,3 kW, pa do spomenutih najsnažnijih istosmjernih.
Kod njega je dostupna i opcija 2VL, pomoću koje je recimo moguće dopunjavati drugi električni automobil i to snagom od 3,6 kW. Na ovaj priključak moguće je spojiti i druge električe potrošače koji su projektovani za naizmjenični radni napon od 220 volti.
Unutrašnjost predstavlja do sada rijetko viđen slog vrhunskih tehnoloških rješenja i ogromnog prostora, koji je inače karakterističan isključivo za najveće automobile. Hyundai se u svojim istupima često hvali da se ovdje zapravo radi o pravom dnevnom boravku, a ne o klasičnoj automobilskoj unutrašnjosti. Sprijeda su prave mesnate fotelje koje se mogu naginjati i pomijerati, a tu je i pravi mali pomični ormarić između prednjih sjedišta, kojeg je moguće pomizati za 14 centimetara.
Konzola je potpuno futuristička, a automobilom se, naravno pored klasičnog upravljača, upravlja i pomoću velikih displeja smještenih jedan pored drugog – jedan je zamijenio klasičnu analognu tablu s instrumentima (12,3 inča), a drugi je centralni displej glavnog infotainmenta (12,3 inča).
Naravno da Hyundai Auto BH, inače uvoznik Hyundaijevih automobila za BiH, ima i određene ambicije koje se više vezuju za podizanje imidža u ovom trenutku, nego za neki spektakularni broj primjeraka kojeg može isporučiti bh. kupcima, ali ne krije optimizam da će do kraja godine isporučiti određenu količinu, što će vjerovatno biti odskočna daska za ozbiljniji nastup u ovoj godini, ne samo Ioniqa 5, nego vjerovatno i drugih nadolazećih električnih modela. Zanimljivo je to da su već 4 kupca završili narudžbe, pa uvoznik do kraja godine očekuje ukupno 7 do 10 prodatih primjeraka.
Nema sumnje da će orijentacija na novu vrstu pogona djelimično otvoriti vrata i boljoj promociji i nastupu njihovih hibridnih vozila kojih je sve više. Na konferenciji za štampu uvoznik se osvrnuo i na postojeće propise koji uveliko ograničavaju ionako mal interes za električnim automobilima, ali je siguran da se upornošću može napraviti nekoliko prvih koraka.
Kada je u pitanju tržište BiH, uvoznik je ponudio sve dostupne varijante i kada je u pitanju izbor baterija, i kada je u pitanju izbor motora. Početna cijena ovog automobila je 83 hiljade KM, ali se bolji i opremljeniji primjerci mogu kupiti i za oko 117 hiljada KM.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Hyundai BH u ovom trenutku u krugu vlastitog maloprodajnog objekta u Sarajevu, već ima instaliran punjač snage 2 x 11 kW, ali ne kriju ambicije da će u doglednoj budućnosti poraditi na instaliranju punjača veće snage.
Cijene Hyundaijevih automobila pogledajte ovdje.
May 16, 2022 0
May 16, 2022 0
May 16, 2022 0
May 15, 2022 0
May 16, 2022 0
May 10, 2022 0
May 06, 2022 0
May 04, 2022 0