Osvježeno 22 Maja, 2025 4:02 PM
apr 22, 2025 Adnan Huseinagić e-ProAuto, Novosti, Vijesti 0
Hyundai Motor Group je predstavila hibridni pogonski sistem sljedeće generacije, koji bi trebao postaviti nove standarde u snazi i efikasnosti. S ovim naprednim sistemom, Hyundai Group planira ponuditi niz novih hibridnih vozila.
Novi hibridni sistem (sljedeće generacije) ima novi mjenjač s dva integrisana elektromotora koji se mogu fleksibilno upariti s nizom motora SUS, omogućavajući optimizirane performanse i efikasnost, za različite klase (segmente) vozila.
Novorazvijeni mjenjač uključuje novi elektromotor P1 koji upravlja pokretanjem, vrši rekuperaciju energije i raspodjelu energije za pomoć pogonu. Pogonski elektromotor P2 je “odgovoran” za pogon i regenerativno kočenje. Ovakva integrisana konfiguracija s dva elektromotora povećava snagu, poboljšava performanse, uz povećanje ekonomičnosti (smanjenje potrošnje goriva), a istovremeno postiže glatku izmjenu stepeni prenosa, te smanjuje buku i vibracije, čime se povećava nivo udobnosti u vožnji.
Takav mjenjač se može upariti s nizom motora SUS, sa snagama od 100 do 300 KS, što omogućava široku primjenu od subkompaktnih modela, do velikih vozila.
Novi hibridni sistem, također pruža praktične funkcije, koje se obično nalaze u električnim vozilima, kao što su Stay Mode, Vehicle-to-Load (V2L) i Smart Regenerative Braking.
Prvi pogonski sklop koji koristi ovaj hibridni sistem zasnovan je na benzinskom motoru radne zapremine 2,5 l s turbopunjenjem, a ubrzo će biti dostupan i novi benzinski motor 1,6 l turbo.
Motori SUS generišu snagu kroz četiri takta: usis, kompresiju, sagorijevanje i izduv. U motoru 2.5 Turbo, hibridni sistem koristi takozvani “ciklus prekomjerne ekspanzije” (over-expansion cycle), koji odlaže zatvaranje usisnog ventila tokom kompresije, čime se smanjuje efektivni kompresioni odnos (mješavine goriva i zraka u cilindru), a istovremeno održao visok ekspanzioni odnos, tokom procesa sagorijevanja.
Ovaj princip smanjuje potrošnju energije tokom kompresije, a istovremeno povećava energiju generisanu nakon sagorijevanja, povećavajući efikasnost motora.
Osim toga, poboljšani oblik klipa i značajno prošireni raspon trostrukog ubrizgavanja goriva, povećavaju brzinu sagorijevanja, stabiliziraju sagorijevanje i potiskuju detonacije, dodatno poboljšavajući efikasnost motora.
Paralelna struktura elektromotora P1+P2 i poboljšanja na motoru SUS, povećavaju efikasnost i snagu, a istovremeno se postiže glatkije mijenjanje stepeni prenosa.
Direktnim spajanjem elektromotora P1 na motor SUS, sistem skraćuje vrijeme vrijeme pokretanja motora (SUS). Precizna kontrola opterećenja motora i pogonske snage elektromotora P1 i P2, osigurava da motor (SUS) radi u režimu visoke efikasnosti, što smanjuje potrošnju goriva.
Ovakav hibridni sistem, zajedno s benzinskim motorom 2.5 Turbo, pruža sistemsku snagu od 334 KS i 460 Nm obrtnog momenta, pa u velikom SUV-u (Palisade) ima potrošnju goriva od 14,1 l/100 km.
Benzinski motor 1.6 Turbo će pružati sistemsko povećanje snage od 4%, te povećanje sistemskog obrtnog momenta sa 367 Nm na 380 Nm, uz poboljšano ubrzavanje.
Pored toga, ugradnjom P1 motora u logiku (elektronsku kontrolu) mjenjača Active Shift Control (ASC), sistem postiže brže i glatkije performanse mijenjanja stepeni prenosa. Bolja kontrola kvačila, dodatno smanjuje vrijeme potrebno za uključivanje motora (SUS), pri prelasku iz EV (električnog) načina rada.
Elektromotor P1 se također koristi za smanjenje vibracija i buke motora tokom punjenja baterije u praznom hodu (motora SUS).
Uz novi hibridni pogonski sklop, Hyundai Group će predstaviti niz poboljšanja, odnosno funkcija:
– e-AWD sistem dodaje pogonski motor P4 na stražnjoj osovini, poboljšavajući performanse vožnje i off-road sposobnosti. Također, Hyundai planira ponuditi i sistem e-AWD, kao i konvencionalni mehanički AWD, nudeći optimalnu konfiguraciju pogona na sva četiri točka u skladu sa klasom vozila i zahtjevima regionalnog tržišta.
– e-VMC 2.0 (Electrification-Vehicle Motion Control) će biti dostupan na hibridnim vozilima opremljenim sistemom e-AWD, poboljšavajući stabilnost i udobnost vožnje, kroz nezavisnu kontrolu obrtnog momenta prednjih i stražnjeg pogonskog motora, kroz sisteme e-Handling 2.0, e-EHA (Electrification-Evasive Handling Assist) 2.0 i e-Ride 2.0.
– e-Handling 2.0 poboljšava sprečavanje prevrtanja tokom skretanja, nezavisnim upravljanjem prednjim i stražnjim motorima, primjenjujući obrtni moment u suprotnim smjerovima, da bi se snizilo težište vozila. Dok je izvorni sistem e-Handling povećao stabilnost vožnje i odziv putem kontrole ubrzanja i usporavanja jednim motorom, verzija 2.0 kontroliše više motora, te nudi prefinjeniju kontrolu.
– e-EHA 2.0 je sistem koji pomaže pri upravljanju u hitnim slučajevima, a koristi radar, senzore i kamere na automobilu koji mogu otkriti potencijalni frontalni sudar. Poboljšava manevre izbjegavanja preciznom kontrolom kočenja prednjeg i stražnjeg motora tokom naglog skretanja. Posebno, nakon naglih pokreta upravljačem, e-EHA 2.0 pomaže korištenjem prednjeg motora za pogon naprijed, dok koči stražnji elektromotor, da bi snizio težište vozila, smanjio naginjenje i poboljšao stabilnost.
– e-Ride 2.0 povećava nivo udobnosti vožnje, smanjenjem vertikalnih kretnji tokom prelaska preko prepreke (naprimjer ležećih policajaca).
– Stay Mode prilagođava takozavni “Utility Mode”, koji omogućuje korištenje svih praktičlnih funkcija, uz korištenje baterije i kada automobil stoji. Sistem Stay Mode omogućava korištenje potrošača do jedan sat, kada je stanje napunjenosti baterije između 70% i 80%. Ovaj sistem također uključuje funkciju “Stay Mode Usage Reservation” (rezervacija korištenja). Ova funkcija se sinhronizuje sa navigacionim sistemom, i počinje puniti bateriju oko 2 km prije nego što stigne do željenog odredišta korisnika, ciljajući na nivo napunjenosti baterije od 70% do 80”, po dolasku, da bi se povećalo vrijeme korištenja u Stay Modu.
– Funkcija V2L (Vehicle to Load) kod novog hibridnog sistema nudi maksimalnu snagu od 3,6 kW, slično kao kod električnih vozila, što omogućuje i napajanje vanjskih uređaja. Također, V2L se može koristiti kontinuirano dok motor (SUS) radi, i u Stay Modu. U ovom slučaju upotrebe, može se koristiti do 50% kapaciteta baterije (od 80% do 30% SoC).
– Osim toga, tu su i HPC (Hierarchical Predictive Control) i Smart Regenerative Braking, za povećanje ukupne efikasnosti sistema.
– HPC kontroliše punjenje baterije, predviđajući rutu vožnje i uslove na putu, odabirući najbolji način vožnje duž rute, radi poboljšane efikasnosti i smanjene potrošnje goriva.
– Smart Regenerative Braking automatski primjenjuje optimalnu regenerativnu silu kočenja, na osnovu navigacionih podataka i udaljenosti do vozila ispred, smanjujući pritisak na papučicu kočnice i povećavajući napunjenost baterije putem regenerativnog kočenja.
Hyundai Group planira kontinuirano usavršavati postojeća tehnološka rješenja, istovremeno razvijajući nove sisteme.
Hyundai Group tokom 2026. godine planira uvesti 2.5 Turbo hibridni sistem s pogonom i na stražnje točkove i želi postepeno proširiti svoju ponudu hibrida na luksuzni brend Genesis.
Za sve buduće hibridne modele, Hyundai Group planira primijeniti novopredstavljeni hibridni sistem, prilagođen karakteristikama pojedinačnih vozila i klasa, kao i regionalnim zahtjevima tržišta.
Cijene svih automobila Hyundai pogledajte klikom ovdje.
maj 22, 2025 0
maj 22, 2025 0
maj 22, 2025 0
maj 22, 2025 0
maj 22, 2025 0
maj 21, 2025 0
maj 20, 2025 0
maj 15, 2025 0