Osvježeno 10 Oktobra, 2024 1:00 PM
dec 02, 2020 Adnan Huseinagić Autobiznis, e-ProAuto, Novi automobili, Novosti, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Hyundai Motor Group je predstavio svoju novu modularnu platformu za električna vozila E-GMP (Electric-Global Modular Platform), koja će služiti kao osnova za novu generaciju BEV (Battery Elelctric Vehicle) vozila Hyundai Motor Group.
Od 2021. godine E-GMP će koristiti niz novih BEV-ova, uključujući Hyundaijev Ioniq 5, dok će prva Kia s ovom platformom biti predstavljena tokom godine.
Konstruisana ekskluzivno za BEV-ove, E-GMP pruža brojne prednosti u odnosu na postojeće platforme Grupe, koje su konstruisane pretežno za motore SUS. Prednosti uključuju povećanu fleksibilnost u razvoju, dobre vozne performanse, povećani doseg, poboljšane sigurnosne funkcije i veći unutrašnji prostor za putnike i prtljag.
“Danas su naši Hyundai i Kia BEV-ovi s pogonom na prednje točkove već među najefikasnijima u svojim segmentima. Našom E-GMP platformom za pogon na stražnje točkove, proširujemo svoje tehnološko vodstvo u segmentima u kojima kupci zahtijevaju visoku dinamiku vožnje i izvanrednu efikasnost”, izjavio je Albert Biermann, predsjednik i šef Odjela za istraživanje i razvoj Hyundai Motor Group.
“E-GMP je vrhunac u istraživanju i razvoju, i objedinjuje naša najmodernija tehnička rješenja. Naša linija BEV-ova će se s novom inovativnom platformom dalje rezvijati i jačati”, izjavio je Fayez Abdul Rahman, viši potpredsjednik Centra za razvoj arhitekture vozila u Hyundai Motor Group.
E-GMP će zahvaljujući modularnosti i standardizaciji smanjiti kompleksnost i omogućiti brži i fleksibilniji razvoj novih proizvoda u većini automobilskih segmenata. Štaviše, fleksibilan razvoj može zadovoljiti različite potrebe kupaca za performansama vozila. Među njima, model visokih performansi će moći ubrzati od 0 do 100 km/h za manje od 3,5 sekundi i postići maksimalnu brzinu od 260 km/h.
E-GMP će pomoći u osvajanju liderske pozicije električnih vozila Grupe, jer će omogućiti proširenje linije električnih vozila u relativno kratkom vremenu.
E-GMP je konstruisana tako da nudi poboljšane performanse u krivinama i bolju stabilnost vožnje pri velikim brzinama. To je postignuto optimalnim rasporedom mase između prednje i stražnje osovine i konstrukcijom koja omogućuju da težište bude što niže, zahvaljujući nisko smještenom paketu baterija i elektromotora smještenih u prostor koji je prethodno zauzimao motor SUS.
Elektromotor velike brzine, poboljšava performanse, a sistem stražnjeg ovjesa s pet veza (five-link), koji se obično koristi za više segmente vozila i prva masovno proizvedena integralna pogonska osovina IDA (integrated drive axle), koja kombinuje ležajeve točkova s pogonskim vratilom, poboljšavaju udobnost vožnje i upravljivost.
Kroz strukturu nosača baterije izrađenih od čelika visoke čvrstoće, povećana je sigurnost i zaštita. Energija sudara može se efikasno apsorbovati zahvaljujući dijelovima karoserije i šasije, efikasnim putanjama energetskog opterećenja i centralnom dijelu u kojem je baterijski paket, koji je čvrsto povezan s konstruktivnim elementima vozila.
Ojačanjem strukture, inženjeri su uspjeli rasporediti energiju sudara, tako da manje zahvati elektroenergetski sistem i bateriju. Struktura raspodjele tereta “A” stuba, također sprečava deformacije putničke ćelije.
E-GMP zahvaljujući dugom međuosovinskom rastojanju, kratkim prevjesima i tankom modulu kokpita, povećava unutrašnji prostor. S paketom baterija postavljenim ispod podnice, E-GMP stvara ravni pod kabine, što putnicima pruža više prostora za noge, istovremeno omogućavajući različite konfiguracije prednjih i stražnjih sjedišta.
Sam paket baterija, postavljen između prednje i stražnje osovine, biće najsnažniji sistem koji je Hyundai Motor Group ikada proizveo. Uz to, poboljšano je hlađenje, što pomaže da baterija bude kompaktnija. Zahvaljujući povećanoj gustoći energije za oko 10% u odnosu na postojeće, baterijski paketi će biti lakši i moći će se postaviti niže u karoseriju, te osloboditi više prostora u kabini.
Kompaktni novi sistem koji se sastoji od motora, pretvarača i prenosnog sistema integrisani su u jedan kompaktni modul. Na taj način brzina obrtanja motora može se povećati do 70% u odnosu na dosadašnje. Naime, motor velike brzine obrtanja je manji i lakši, a pruža bolje performanse i efikasnost.
Pored toga, standardizovani sistemi baterija mogu se prilagoditi određenom segmentu vozila, kako bi se povećao doseg, ili kako bi se zadovoljile različite potrebe kupaca.
Motorom upravlja upravljački modul koji usvaja poluprovodnike od silicijum-karbida (SiC) što može povećati efikasnost sistema za 2-3%, što znači povećanje dosega za oko 5%, na istoj energiji baterije.
E-GMP je predviđena za pogon na stražnje točkove, a kupci će moći birati i konfiguraciju s pogonom na sve točkove, odnosno automobili će moći imati i dodatni motor za pogon prednje osovine. Sistem pogona na sve točkove uključuje EV razdjelnik, koji može kontrolisati vezu između dodatnog motora, te mijenjati način rada, kako bi se povećala efikasnost, nudeći nivo snage i pogona prilagođen trenutnim uslovima vožnje.
Sva vozila razvijena s E-GMP platformom koristiće standardizovani tip baterijskog modula, koji se sastoji od standardnih ćelija koje će se moći “pakovati” prema potrebi za svako vozilo.
Većina postojećih električnih vozila i infrastruktura za brzo punjenje pružaju snagu punjenja između 50 i 150 kW za električna vozila opremljena sistemom od 400 V. Međutim, razvoj infrastrukture napona 800 V, s punjenjem snagom do 350 kW, postepeno će omogućiti još brže punjenje.
U skladu s ovim trendom, Hyundai Motor Group se pridružio u IONITY, vodeću evropsku mrežu za punjenje velikom snagom, kao strateški partner i dioničar. IONITY trenutno upravlja s 308 stanica za punjenje velike snage (HPC) sa snagom punjenja do 350 kW, instaliranih duž autoputeva u evropskim zemljama. Kompanija planira povećati ovaj broj na 400 HPC stanica do 2022. godine, uključujući 51 trenutno u izgradnji.
E-GMP standardno nudi mogućnost punjenja od 800 V i omogućava punjenje od 400 V, bez potrebe za dodatnim komponentama ili adapterima. To je prva patentirana tehnologija na svijetu, koja upravlja pretvaračem, za stabilnu kompatibilnost punjenja.
BEV zasnovan na E-GMP platformi imaće doseg od 500 km u skladu s WLTP procedurom. Tako će se baterije do 80% kapaciteta moći napuniti za 18 minuta, a za samo 5 minuta punjenja, automobil će moći prevesti 100 km.
Za razliku od dosadašnjih BEV-ova, koji prihvataju samo jednosmjerno punjenje, sistem punjenja E-GMP-a je fleksibilniji. Novorazvijena integrisana jedinica za upravljanje punjenjem ICCU (Integrated Charging Control Unit), predstavlja nadogradnju postojećih punjača OBC (On-Board Chargers), koji obično omogućuju kretanje električne energije u jednom smjeru – iz vanjskog izvora napajanja. ICCU omogućuje novu funkciju V2L (vehicle-to-load) koja može koristiti energiju iz baterije vozila bez dodatnih komponenti. To omogućuje da BEV na E-GMP platformi može napajati druge električne potrošače, ili napajati drugo vozilo. Funkcija V2L može isporučiti do 3,5 kW snage, naprimjer napajati 55-inčni TV u trajanju do 24 sata.
E-GMP će podržati planove Hyundai Motor Group da predstavi ukupno 23 BEV modela i proda više od 1 milion BEV-ova širom svijeta do 2025. godine. Kao dio svoje BEV vizije, Hyundai Motor Company je oformio novi pobrend IONIQ, koji će predstaviti modele Ioniq 5, 6 i 7 do 2024. godine.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Kia također prolazi kroz transformaciju, na osnovu strategije “Plan S”, koja će donijeti niz novih električnih vozila do 2027. godine.
Ovdje možete pogledati ponudu novih vozila u BiH iz grupacije Hyundai Motor Group za brendove Hyundai i Kia.
okt 09, 2024 0
okt 09, 2024 0
okt 09, 2024 0
okt 09, 2024 0
okt 10, 2024 0
okt 09, 2024 0
okt 05, 2024 0
okt 04, 2024 0