Osvježeno 18 Januara, 2025 5:43 PM
maj 15, 2024 Adnan Huseinagić Bh aktuelnosti, e-ProAuto, Predstavljamo, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Predstavljen tačno prije 20 godina, bio je jedan od začetnika vrlo široke klase crossovera koji su tada stidljivo provirivali iza teških zastora većine proizvođača automobila. Bilo je to vrijeme kada se tržište sličnih automobila dijelilo i kada su takozvani terenski automobili polako ustupali mjesto modernim i pristupačnijim SUV-ovima ili crossoverima.
Model koji je u dvadesetogodišnjoj historiji jednom mijenjao ime, ali ne i koncept, predstavlja zapravo sliku i priliku evolucije jednog modela unazad dvadeset godina, koliko je na tržištu.
Hyundai Tucson “živi” svoju četvrtu generaciju i bilježi uspjehe kojima se prije 20 godina niko nije nadao. Na nekim evropskim tržištima je čak i najprodavaniji automobil, pa zapravo nije čudno što je u BiH pobrao tolike simpatije, ili da budemo određeniji, nije ni čudno što se u BiH kupci u velikom broju opredjeljuju upravo za njega. Crossoveri ili gradski SUV-ovi su odavno postali trend, što je bio dodatni vjetar u leđa ovom automobilu, ali prije desetak godina niko nije očekivao baš ovakav uspjeh.
Hyundai Tucson je u ovom trenutku u BiH jedan od najprodavanijih novih automobila, ali “baš ovakav” uspjeh nije došao preko noći. To potvrđuju i statistički podaci prema kojima je jasno da potražnja za ovim automobilom ima konstantan rast. Prva generacija je u BiH predstavljena u septembru 2004. godine, a do kraja godine put je pronašao do 17 kupaca, što je bilo 0,22% tržišnog udjela. Tu godinu završio je na 78. poziciji. Prva puna godina tržišnog nastupa završena je sa 50 isporučenih primjeraka, što ga je popelo do 50. pozicije na listi najprodavanijih novih automobila u BiH. Tada je zauzeo 0,5% tržišnog udjela. Od tada je svaka godina sve bolja!
Hyundai Tucson je kraj 2023. godine dočekao na drugoj poziciji sa čak 415 isporučenih primjeraka, što predstavlja 3,8% tržišnog udjela. I to je zapravo, rekordna količina u jednoj godini, ali se zanimljivo osvrnuti na posljednjih desetak godina tržišnog puta.
Prelaznu godina (2015) između imena ix35 i Tucson III završio je sa ukupno 149 primjeraka, što je bilo 2,46% tržišnog udjela. Godinu kasnije, sa 172 isporučena primjerka bio je na 13. poziciji, a već 2017. sa 233 ulazi “top-10” bh. tržišta novih automobila. Na sedmoj poziciji sa 244 primjerka završava 2018, a 2019. godine je na četvrtoj sa 334 isporučena primjerka. Stiže pandemija virusa Corona, a samim tim i potpuni kolaps globalnog tržišta, pa Tucson u BiH završava sa 261 primjerkom, ali na vicešampionskoj poziciji, za što nije u potpunosti jasno da li je samo slijed prilika ili je nešto što bismo nazvali već velikim povjerenjem kupaca.
Kulminacija pandemije virusa Corona 2021. godine Tucsona smješta na četvrtu poziciju sa ukupno 257 isporučenih primjeraka, a to je ujedno godina u kojoj je stigla četvrta evolucija ovog automobila. Dvije naredne godine, Tucson postaje jedan od najomiljeniji novih automobila na tržištu BiH pa obje godine završava na drugoj poziciji sa 316, odnosno sa 415 isporučenih primjeraka, što je u oba slučaja po 3,8% tržišnog udjela.
Hyundai Tucson nije automobil koji je primarno kreiran za evropsko tržište, ali je Hyundai u jednom trenutku odlučio razvoj i dizajn, pa i dio globalne proizvodnje povjeriti Evropljanima. Upravo zbog toga Evropa je postala najveće tržište za ovaj automobil. Zanimljivo je to što se Hyundai Tucson od samih početaka pa do danas u kontinuitetu jedino prodaje na tržištima SAD i Evrope. Tako je za 20 godina u SAD prodato ukupno 1.628.539 primjeraka. Za isto vrijeme, u Evropi je prodato 1.866.080 primjeraka. Najbolja godna za tržište SAD bila je 2023, kada je prodato 209.624 primjerka, dok je u Evropi najbolja godina bila 2016, kada je plasirano 158.113 primjeraka.
Zamislite, kada bi sve evropske primjerke poredali u neprekinutu kolonu – kolona bi bila duga više od 8.200 kilometara, što je pravolinijska udaljenost od Sarajeva do Seula, glavnog grada Južne Koreje.
U BiH je do sad prodat ukupno 3.261 primjerak, što je kolona duga 15 kilometara – u globalnim okvirima malo, ali u bh. uslovima itekako puno.
Ključ uspjeha je vjerovatno sličan na svim tržištima, ali je možda nešto drugačiji na bh. tržištu. Pored toga što je Hyundai na počecima evropskog nastupa cjenovno bio konkurentniji od sličnih evropskih i japanskih modela, svaka generacija bila je opremljenija i imala je bogatiju ponudu motora. Tucson je model koji je na određeni način na svim tržištima stvarao posebne komune i razvijao vlastitu kulturu, što je sasvim sigurno nešto što mu je podizalo imidž. Četvrta generacija je stilski definitivno najintrigantnija, a cjenovno se potpuno uklapa u rang sličnih evropskih i japanskih konkurenata. No, veoma je važno to što se Hyundai još davno opredijelio da kupcima ponudi petogodišnju garanciju, što je bila nova odskočna daska, koja je utjecala na povjerenje kupaca, te na njihovu lojalnost.
Teško je sa sigurnošću utvrditi zbog čega je Tucson vicešampion bh. tržišta novih automobila. Na sve je u posljednjih desetak godina vjerovatno utjecala pouzdanost njihovih dizelskih motora, mogućnost izbora modela s pogonom na sva četiri točka, ali i mogućnost opredjeljenja za jedan od čak 6 paketa opreme. Za sve vrijeme, cijena svih ponuđenih modela bila je vrlo konkurentna.
Danas Hyundai Tucson u BiH predstavlja najprodavaniji SUV i sa vodeće pozicije ne silazi već godinama. Cjenovno možda uvijek nije najpovoljniji niti ima imidž evropskih premijum automobila, ali lojalnost kupaca, te broj novih, stalno raste.
Mirza Juzbašić, dugogodišnji direktor Hyundai Auto BH, kaže da Tucson predstavlja Hyundaijev strateški proizvod barem kada je u pitanju evropsko tržište, što se u potpunosti reflektovalo i na domaće tržište. “Hyundai u Bosni i Hercegovini iz godine u godinu bilježi rast prodaje. U posljednje dvije godine ostvarili smo rekordne rezultate u prodaji na području Bosne i Hercegovine i to još od osnivanja kompanije. U strukturi prodaje po modelima Tucson zauzima definitivno visoko prvo mjesto sa učešćem od preko 50% u odnosu na druge Hyundaijeve modele. Na ovakve prodajne rezultate i pozicioniranje Hyundaija na bh. tržištu, utjecalo je mnogo faktora, a jedan od najzaslužnijih je definitnivno Tucson. Ipak moram istaći da iza ovakvog uspjeha definitivno stoji jedan tim ljudi koji je nesebično i uz mnogo odricanja dao svoj doprinos u ostvarivanju ovakvih rezultata. Iako nismo očekivali rapidan rast, prilike na tržištu su bile takve da smo ih znali iskoristi vidjevši našu šansu u njima. U narednom periodu plan je da zadržimo momentum koji imamo u prodaji kako bi ostvarili kontinuitet rasta na bh. tržištu“, navodi Juzbašić.
Statistički gledano, posljednje dvije kalendarske godine, svaki dan se prodao po jedan Tucson, što je veliki kuriozitet i dovoljno slikovito govori o popularnosti. Danas na cestama u BiH u svakom trenutku možete vidjeti Hyundai Tucson, ali definitivno dominiraju primjerci posljednje generacije. Do sad ih je na cestama gotovo 900 i zanimljivo to što u posljednje vrijeme češće možete vidjeti benzinca , nego dizela . I to je potvrda činjenice da se stvari na tržištu polako mijenjaju, te da Hyundai sve više ulaže u ekološki prihvatljivije automobile. Prije desetak godina kupci su uglavnom birali dizele, ali danas nije rijedak slučaj da kupci izričito traže hibride . Emir Čengić, direktor prodaje Hyundai Auto BH, kaže da već poznaju navike kupaca i da se radi o generaciji Tucsona koja je potpuno promijenila svijest vozača.
“Primijetili smo da su kupci već po dolasku u salon dosta informisani o našem najprodavanijem modelu. Četvrta generacija Tucsona bilježi do sada najveće interesovanje i model je koji plijeni pažnju na svakom koraku. U razgovoru sa potencijalnim kupcima uvijek nastojimo pronaći najbolju opciju opreme, motora i finansiranja. Demo-Test vozila su također na raspolaganju gdje kupcima dosta olakšavamo odluku za kupovinu. Kupcima nije problem malo i sačekati posebno konfigurisan primjerak, ali najviše se ipak odlučuju za primjerke sa lagera koji ima izuzetno bogatu ponudu”, kaže Čengić.
Nakon 20 godina prisustva na tržištu i nakon uspjeha kojim se rijetko koji model može pohvaliti, jasno je da je Tucson proizvod koji se istom dinamikom bori na nekoliko frontova. Jasno je da je svaka generacija sve kompleksnija, ali i bolja i jasno je da Hyundai ide potpuno u korak s vremenom, budući da četvrta generacija ni tehnički ni opremljenošću ne zaostaje ni za jednim evropskim ili japanskim konkurentom. Jasno je i to da je vrijeme digitalizacije donijelo sasvim nove načine širenja informacija, što može biti od ključnog značaja za upoznavanje proizvoda, pa Amra Makan, PR i direktor marketinga Hyundai Auto BH, tvrdi da bez komplementarnog pristupa PR-a i marketinga, uspjeh Tucsona možda ne bi bio potpun.
“Tucson nam je jedan od prioriteta. Marketing ima jednu od ključnih uloga u uspjehu ovog modela globalno, ali i na našem tržištu. Zahvaljujući strateški ciljanom korporativnom pozicioniranju i brendiranju Tucsona kao pristupačnog, ali i kvalitetnog modela, ciljanom oglašavanju, digitalnom marketingu (koji ima ključnu ulogu u savremenom marketingu), testnim vožnjama, događajima i promocijama, te kontinuiranom komunikacijom s medijima, kupcima se prenose ključne poruke i prednosti ovog modela, što uveliko doprinosi jačanju svijesti javnosti ovom modelu. Sigurni smo da potencijalni kupci već veoma dobro znaju sve o Tucsonu, upravo zahvaljujući kontinuiranom ulaganju u promovisanje i brendiranje ovog modela, koji je na jedan način postao zaseban brend u svijetu SUV-ova. Marketing definitivno ne završava sa prodajom modela, podrška kupcima poslije je jednako važna u jačanju imidža brenda, odnosno modela, što je strateški jednako bitno kako za brend tako i za model poput Tucsona, tako da su naše usluge, zadovoljstvo i lojalnost kupaca definitivno nešto što nama definitivno ide u prilog. Uspjeh Tucsona definitivno nije slučajan, pa stoga s pravom Hyundai Tucson u Bosni i Hercegovini igra veliku ulogu na tržištu automobila, a godinama unazad je najprodavaniji SUV na bh. tržištu“, tvrdi Makan.
Koliko god su kvalitet, tradicija, pristup i promocija zaslužni za uspjeh proizvoda na tržištu, jedna od ravnopravnih karika u lancu je i postprodaja. Da nema razvijene mreže servisa, izvanredan nastup Tucsona na bh. tržištu vjerovatno bi bio vremenski ograničen i konačno prekinut. Servis primarno nije zadužen isključivo za otklanjanje kvarova, nego za obavljanje redovnih servisa i za prevenciju. Tucson je već “isklesan” model, a milioni prodatih primjeraka u posljednjih 20 godina bili su dovoljni da davno pobijede greške koje su se dešavale na počecima. Sistemski pristup rada, odavno je pokazao prave vrijednosti, pa kupci u većini slučajeva dolaze samo na obaveznu zamjenu ulja i filtera. Jovica Pantović, Servis i Trening Manager Hyundai Auto BH, mišljenja je da svaki Tucson ima gotovo neograničen vijek trajanja, ali ako se kupci pridržavaju rokova redovnih servisa, savjeta servisnih tehničara, koriste kvalitetno gorivo i ako automobil koriste u okvirima njegovih mogućnosti.
“Za ovaj automobil ne postoje nerješivi ni misteriozni kvarovi. Svi servisi u mreži svakom eventualnom problemu pristupaju potpuno sistemski, što je ključ rješenja svakog problema. Mi praktično nemamo ponovnih dolazaka u servis zbog istog problema, ali moram naglasiti da je redovno održavanje ključ trajnosti i ključ pouzdanosti svakog automobila. Tucson četvrte generacije je automobil na kojem nema takozvanih ‘dječijih bolesti’, jer iza sebe ima tri generacije i riješenu većinu takozvanih serijskih grešaka.Treba napomenuti da je garancija za Tucson 5 godina i neograničen broj kilometara što samo po sebi govori koliko je i sam proizvođač siguran u kvalitet, dugotrajnost i izdržljivost ovog modela”, navodi na kraju Pantović.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Ovdje možete pogledati naše impresije sa testiranja Hyundaija Tucsona nekoliko generacija.
Cijene automobila Hyundai pogledajte ovdje.
jan 18, 2025 0
jan 17, 2025 0
jan 17, 2025 0
jan 17, 2025 0
dec 31, 2024 0
dec 07, 2024 0
nov 05, 2024 0
okt 05, 2024 0