Osvježeno 25 Septembra, 2023 7:30 AM
jan 14, 2015 Safet Šatara Autobiznis, Novosti, Vijesti 0
Od trenutka kada su uvedene ekonomske sankcije Rusiji, te od kada je cijena barela nafte pala na gotovo nezamislivo niskih pedesetak dolara, automobilska industrija u Rusiji započela je nezadrživi pad. Prve konkretne poteze napravili su zapadni proizvođači koji su čak i potpuno zaustavili prodaju automobila u Rusiji zbog radikalnog pada rublje.
Nakon toga, stigla je i vijest da je prvi put u posljednjih četrdeset godina, uvozni automobil postao prodavaniji od Ladinog automobila u Rusiji. To su svakako bili pokazatelji postepenog rušenja automobilske industrije Rusije, pa posljednja vijest o tome da je Lada morala povećati cijene svojih vozila za 9 odsto zbog nestabilne nacionalne valute zaista i nije previše iznenađujuća.
Iako je AutoVAZ pokušao zadržati cijene Lada na prijašnjem nivou (i to zbog toga što 81 odsto dijelova kupuje direktno iz Rusije), zahvaljujući padu rublje od 50 odsto u odnosu na dolar morali su prilagoditi cijene svojih automobila.
CEO AutoVAZ-a, Bo Andersson, rekao je “Nadali smo se da će se Ruska ekonomija brzo oporaviti, ali se to nije desilo. AutoVAZ je jedan od posljednjih proizvođača koji je napravio korekcije cijena na automobilima koje prodaje”.
Kraj ruskoj krizi još se ne nazire, a tržište automobila prošle godine (kada ekonomske sankcije i nisu bile ovako ozbiljne), palo je za 12 odsto. Pitanje je šta će se desiti sa ruskim tržištem novih automobila ove godine.
sep 22, 2023 0
sep 21, 2023 0
sep 19, 2023 0
sep 12, 2023 0
sep 24, 2023 0
sep 24, 2023 0
sep 23, 2023 0
sep 23, 2023 0