Osvježeno 13 Maja, 2025 1:43 AM
mar 03, 2021 Adnan Huseinagić Novosti, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Italijanski industrijalac Fernando Innocenti osnovao je 1920. godine kompaniju Innocenti koja se do Drugog svjetskog rata bavila proizvodnjom alata, mašina i presa.
Kada su utihnuli topovski plotuni, Innocenti, poput mnogih italijanskih privrednika, prepoznaje potencijale “motorizacije širokih narodnih masa” i 1947. godine kreira marku skutera Lambretta koja će dugo vremena biti jedini ozbiljan konkurent legendarnoj Vespi.
Odličan uspjeh Lambrette dao je krila Innocentiju da krene u realiziranje stare želje – proizvodnje automobila. Kako Innocenti nije imao resurse za samostalan razvoj automobila, okrenuo se britanskom BMC-u (kasnije BLMC, pa British Leyland) s kojim je dogovorio licencnu proizvodnju uspješnih i dobro prodavanih malih modela na Apeninima.
![]() |
Nakon uspjeha samostalno dizajniranog modela Mini s tehnikom britanskog imenjaka (1974-1992), tokom ‘80-ih Innocenti je sarađivao sa Daihatsuom, da bi 1990. godine tadašnji vlasnik Alejandro de Tomaso prodao kompaniju najvećem rivalu Fiatu.
Iz te posljednje faze Innocentija pamti se epizoda u kojoj je glavnu ulogu odigrao najpoznatiji izvozni automobilski proizvod bivše Jugoslavije – Yugo. Kragujevački automobil, rebrendiran u Innocenti Koral, stigao je u ljeto 1990. godine na italijansko tržište kao posljednji model “De Tomaso ere” prije nego što je kompaniju Innocenti preuzeo Fiat.
Zahvaljujući atraktivnoj cijeni koja je počinjala na 7,7 miliona lira (71.000 tadašnjih konvertibilnih dinara, odnosno manje od 10 hiljada maraka), te pristupačnim opcionim dodacima, Innocenti Koral (u dobrom poznatim verzijama 45/55) nije se mogao požaliti na interes italijanskih kupaca.
Uskoro je ponuda obogaćena i verzijom Cabrio, pokretanom 1,3-litarskim motorom (65 KS) čiji se rijetki primjerci još mogu pronaći na italijanskim cestama.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Međutim, krvavi raspad Jugoslavije desetkovao je Crvenu Zastavu – Prekinute su veze s kooperantima od Triglava do Đevđelije, a zbog uvođenja ekonomskih sankcija Srbiji i Crnoj Gori nije bilo moguće izvesti zahvate na motorima u cilju ispunjavanja Euro 1 emisionih standarda. Zato Innocenti Koral krajem 1992. godine nestaje iz salona, malo prije nego što će u historiju otići i sâm Innocenti.
maj 12, 2025 0
maj 12, 2025 0
maj 12, 2025 0
maj 12, 2025 0
maj 11, 2025 0
maj 09, 2025 0
maj 09, 2025 0
maj 08, 2025 0