Osvježeno 20 Juna, 2025 7:59 PM
nov 23, 2022 Adnan Huseinagić Autobiznis, e-ProAuto, Novi automobili, Novosti, Vijesti 0
Mlada poljska automobilska kompanija ElectroMobility Poland, u okviru koje djeluje brend Izera, odabrala je platformu za svoja buduća električna vozila – to će biti univerzalno prilagodljiva Sustainable Experience Architecture (SEA) kineskog holdinga Geely.
Najprije malo o brendu: Izera, nazvana po planinskom lancu Jizera na granici Poljske i Češke, predstavljena je u ljeto 2020. godine. Četiri godine ranije je osnovana matična kompanija ElectroMobility Poland (EMP), iza koje stoji konzorcij poljskih energetskih kompanija – PGE Polska Grupa Energetyczna SA, Energa SA, Enea SA i Tauron Polska Energia S.A.
Izera namjerava proizvoditi kvalitetna, pristupačna i praktična električna vozila. U okviru predstavljanja brenda prikazana su dva prototipa budućih modela – kompaktni crossover (poznat pod šifrom Z100) i kompaktni hatchback (T100). Dizajn konceptnih modela razvio je italijanski studio Torino Design, dok je za projektni dio bila zadužena njemačko-švicarska kompanija EDAG Engineering.
Izera je u startu najavila da će kupiti platformu za svoja električna vozila, što je upravu EMP-a natjeralo da pregovara s mnogim potencijalnim dobavljačima, uključujući Volkswagen, Toyotu i Hyundai. Na kraju su se opredijelili za Geely i njegovu SEA platformu. Ovih dana je s Kinezima potpisan ugovor o licenci, koju će dijeliti tri modela Izere – crossover, hatchback i još uvijek neotkriveni karavan.
Crossover radne oznake Z100 bi 2024. godine prvi trebao ući u u proizvodnju u novoj Izerinoj tvornici, nakon čega će mu se pridružiti hatchback. Fabrika se gradi u poljskom gradu Jaworzno, koji se nalazi blizu granice s Češkom i Slovačkom, a dio je poslovene zone Katowice, nakrcane proizvođačima automobilskih komponenti – od Bremba do ZF-a.
Web stranica Izere ne donosi nikakve nove tehničke informacija o nadolazećim modelima, ali se pojavila rubrika, koja se odnosi na performanse vozila na SEA platformi. Poljaci tvrde da će Izerina električna vozila moći ubrzavati do 100 km/h za manje od 7 sekundi, a da će rezerva snage s jednim punjenjem premašiti 400 km u WLTP ciklusu.
Od oprema obećavaju savremene elektronske asistente vozača, koji su neophodni za dobijanje visokog EuroNCAP rejtinga. Dodajmo da je Geely holding svoju električnu platformu SEA uveo 2020. godine, paralelno s predstavljanjem premium marke Zeekr. Danas ovu platformu koriste brojni Geely brendovi – Jidu, Radar, smart, Polestar, Volvo…
Čak je i Lotus Eletre, prvi električni SUV kultnog britanskog brenda, na sportskoj verziji platforme, koju Lotus u marketinške svrhe naziva Lotus Electric Premium Architecture. SEA platforma je vrlo fleksibilna, dizajnirana je za automobile s međuosovinskim razmakom od 1.800 do 3.300 mm i svaku vrstu pogona (prednji, stražnji, na sve točkove). (jm)
jun 20, 2025 0
jun 20, 2025 0
jun 20, 2025 0
jun 20, 2025 0
jun 18, 2025 0
jun 16, 2025 0
jun 16, 2025 0
jun 13, 2025 0