Osvježeno 5 Decembra, 2024 1:30 PM
nov 01, 2024 Adnan Huseinagić Autobiznis, Dostavni, e-ProAuto, Komercijalni, Novi automobili, Novosti, Vijesti 0
Izrevoltiran suptilnim kineskim primicanjem američkom tržištu, izvršni direktor Forda, Jim Farley, obećao je da će njihov novi PHEV pick-up cijenom u potpunosti konkurisati jeftinim kineskim modelima. On je rekao da će njihov novi proizvod potpuno promijeniti igru i da će troškovi proizvodnje biti identični troškovima proizvodnje BYD-ovih modela koji se proizvode u Meksiku.
Američki proizvođači opravdano strahuju od gubitka tržišta, jer su Kinezi na sve načine napali tržište pick-upa, dakle nečega na čemu počiva cijela kultura američkih potrošača. Nazivaju ih pravim hijenama, ali do sad nemaju pravi odgovor na principe kojima se služe pragmatični Kinezi.
Farley je također, još u februaru, otkrio da za sve ima svoj “tajni plan” i da ima tim koji je uveliko odmakao u razvoju. Tim je, međutim, odavno poznat i naslonjen je na Alana Clarka, koji je vodio neke projekte u Tesli, ali je kasnije popunjen inženjerima koji su dio svojih karijera izgradili kod Riviana, Lucida i Applea.
Ford je tako, ovog ljeta potvrdio da će prvi PHEV pick-up baziran na novoj platformi biti pick-up srednje veličine. Kompanija je saopštila da je novi model predviđen za kupce koji za razumne novce žele malo veću autonomiju na struju i malo širi spektar upotrebe.
Svi Farleyjevi komentari dolaze nakon što je BYD još u maju, u Meksiku, predstavio svoj prvi PHEV pick-up – Shark PHEV.
BYD-ov Shark ima mogućnost vožnje na električnu struju od oko 100 km, što je za sve američke proizvođače prilično nedostižno. Zajedno s punim rezervoarom benzina on može preći 822 kilometra. Njegova cijena je 53.400 dolara, a poređenja radi Ford Ranger XL na benzin, iz 2024. godine, košta najmanje 38.300 dolara.
Međutim, najavljeno je da će Ford prve slične primjerke po ovoj cijeni imati tek za dvije godine, pa je jasno da će do tad izgubiti ogroman dio tržišta.
Kašnjenje ima opravdanje, a ono leži u težnji da PHEV pick-up ima povoljniju cijenu. Naime predviđeno je da koristi LFP baterije koje će se proizvoditi u SAD, međutim prve isporuke trebale bi krenuti tek za dvije godine, što objašnjava i Fordov “timing”.
Razvoj naravno usporava i iznalaženje tehnoloških rješenja za proizvodnju koja bi morala pojeftiniti apsolutno svaki pojedinačni proizvodni proces, inače od konkurentnosti neće biti ništa.
Cijene automobila Ford pogledajte ovdje.
dec 05, 2024 0
dec 05, 2024 0
dec 05, 2024 0
dec 05, 2024 0
dec 03, 2024 0
dec 02, 2024 0
dec 02, 2024 0
nov 28, 2024 0