Osvježeno 5 Oktobra, 2024 8:16 AM
sep 18, 2024 Adnan Huseinagić e-ProAuto, Kamioni, Komercijalni 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Nakon što je jučer održao prezentaciju na IAA u Hannoveru, Dan Priestley, šef programa Tesla Semi, objavio je najnovije informacije o tome kako se odvija program.
Da podsjetimo, Tesla Semi je baterijski teški tegljač kojeg Tesla još od 2022. godine proizvodi u vrlo ograničenoj seriji. Kamion inače pokreću tri električna motora – jedan u kontinuitetu, a dva prema potrebi. Tesla Semi je u prosjeku tri puta snažnji od analognih dizelskih tegljača. Minimalna deklarisana potrošnja mu osigurava autonomiju od oko 800 kilometara što je otprilike 1,2 kWh/km. Prvi put je viđen 2017. godine, kada ga je lično predstavio izvršni direktor Tesle – Elon Musk. Prvobitno je izjavio da će proizvodnja početi 2019. godine, ali je proizvodnja s nekoliko godina zakašnjenja ipak započela 2022. godine. Prvi proizvedeni primjerci bili su rezervisane za njihovog partnera PepsiCo, a isporučeni su im 1. decembra 2022. godine.
Aktuelni planovi govore o tome da bi prava serijska proizvodnja električnog Teslinog kamiona trebala početi do marta 2026. godine. Kada se završi gradnja, proizvodni pogon, koji se nalazi u blizini postojećeg pogona Giga Nevada, planira producirati 50.000 primjeraka kamiona Semi godišnje. Očekuje se da će proizvodnja ovog kamiona biti kompleksna otprilike kao i proizvodnja konvencionalnog dizelskog kamiona.
Konačno, nakon spomenute prezentacije javnost je saznala dosta neobjavljenih detalja, pa i to da je jedan od primjeraka za oko godinu i po već prešao 400.000 kilometara, a kompletna flota oko 12 miliona kilometara. Tesla Semi je već “u proizvodnji” skoro dvije godine, ali proizvodnja je bila vrlo ograničena i moglo bi se čak reći da je to bila pilot-proizvodnja i tako će biti sve dok Tesla ne uvede kamion u masovnu proizvodnju u svom novom pogonu u izgradnji, u Nevadi.
Vjeruje se da je ovaj proizvođač električnih vozila do sad proizveo oko 100 kamiona Tesla Semi i uglavnom ih koristi interno i sa svojim kupcem-partnerom PepsiCo.
Snimak prezentacije još nije objavljen, a prezentacija je bila zatvorenog tipa i za probrane goste i novinare.
Priestley je naveo da potpuno opterećen Tesla Semi dnevno može preći 1.700 kilometara, što je vrlo blisko mogućnostima klasičnog dizelskog tegljača. To je potvrda činjenice da Tesla Semi u jednom danu može zamijeniti dizelski kamion američke klase 8. Također je potvrdio da Tesla ima 95% iskoristivog radnog vremena, što je važno jer zastoji znače gubitak novca za transportne kompanije.
Vjerovatno najvažnija informacija koja je saopštena na prezentaciji proizlazi iz činjenice da je dosadašnja kalkulativna potrošnja flote bila 100 kWh na 100 kilometara i to je malo bolje nego što su bile prve pretpostavke.
Teslin inženjer je rekao da će isporuke većem broju kupaca krenuti još ove godine, ali će masovna proizvodnja doći s novom tvornicom tek sljedeće godine.
Cilj je dostići godišnji proizvodni kapacitet u 2026. godini od 50.000 kamiona.
Pratite nas i podijelite vijest: |
I oni su svjesni činjenice da je trenutno najveći problem infrastruktura, jer se doadašnja stajališta za kamione moraju potpuno preurediti i izgraditi nova prema potpuno drugačijim standardima. Na ta stajališta je potrebno dovesti ogromne količine energije od čega zapravo zavisi intenzivniji prelazak teškog cestovnog saobraćaja na električnu struju. Ako se uz sve osiguraju energija iz obnovljivih izvora, to bi mogla biti dobitna kombinacija za dekarbonizaciju cestovnog saobraćaja.
okt 05, 2024 0
okt 04, 2024 0
okt 04, 2024 0
okt 04, 2024 0
okt 03, 2024 0
sep 12, 2024 0
jul 24, 2024 0
jun 28, 2024 0