Osvježeno 5 Oktobra, 2024 8:16 AM
sep 15, 2024 Adnan Huseinagić Novosti, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Predstavljen početkom šezdesetih godina proteklog vijeka, Mercedes-Benz W111 kupe bio je personifikacija elegancije tog vremena. Elegantni GT opremljen linijskim šesterocilindrašem sa 120 KS, na cesti je prvi put viđen u februaru 1961. godine pod oznakom 220 SE Coupe. Išao je prefinjeno i kao od šale, jer je zamišljen da opušteno i luksuzno krstari autoputevima bez gužvi. Do kraja produkcije (juli 1971) najsnažniji serijski motor koji je bi u njemu imao je 8 cilindara u konfiguraciji V i zapreminu 3,5 litara. To je ujedno bio prvi Mercedesov posljeratni kupe s motorom većim od 3 litre.
Paralelno proizvodnji W111, dvojica bivših Mercedesovih inženjera Hans Werner Aufrecht i Erhard Melcher, osnivaju AMG – privatnu kompaniju za razvoj i gradnju motora za trkaće automobile, ali ne napuštaju saradnju s svojom bivšom kompanijom. Između ostalog, napravili su ogromni i moćni 6,3-litarski V8 motor koji je ugrađen u veliku limuzinu Mercedes-Benz 300 SEL 6.3. Taj automobil se, između ostalog, 1971. godine takmičio na endurance trci Spa 24h.
Trideset godina kasnije, AMG ovaj motor ugrađuje u jedan od rijetkih preostalih primjeraka Mercedes-Benza 220 SE iz 1964. godine, kao omaž jednom od najelegantnijih serijskih kupea tog vremena i trci Spa 24h. Tako je, puno godina kasnije, nastao über-Merc, kojeg su osnivači zamislili krajem šezdesetih, jer su veliku V8-icu pokušali ugraditi u 280 SL. Međutim dodatna težina i snaga motora V8 bile su prevelike za manji SL.
Danas se čini da je ovaj motor oduvijek trebao biti u elegantnom SE-u kao vrhunska serijska opcija. Za konverziju koja je obavljena krajem devedesetih koristili su mnogo Mercedesovih dijelova tako da bismo opet mogli reći da je sve ipak fabričko. Prednji ovjes je pojačan kako bi izdržalo težinu, a motor je uparen sa četverostepenim automatskim mjenjačem.
U vlasništvu AMG-a je bio do 2019. godine kada je prodat digitalnoj aukcijskoj kući “Bring a Trailer”. Ovaj proto-AMG je svojim prvim vlasnicima donio zaradu od samo 63.500 dolara, što je minimalno s obzirom na obim posla koji je ovdje urađen. Nakon prodaje, unutrašnjost je presvučena bordo kožom koja se lijepo slaže s dvobojnom vanjštinom, dotjerana je drvena obloga, a i patosnice su nove. S vanjske strane posao je završen novim 14-inčnim alu-felgama, a postavljena mu je diskretna oznaka 6.3, što daje vrhunski završnicu ovom jedinstvenom modelu.
Ovo je jedinstven primjerak jednog od najljepših Mercedesovih klasika u historiji, a sve u kombinaciji s osmerocilindarskim motorom i njegovim beskrajnim rezervama obrtnog momenta. Ovo nije baš serijski AMG W111 kupe i sigurno bi izazvao interesovanje na svakom lokalnom “meetingu” entuzijasta Mercedes-Benza. Šteta je da ih Mercedes-Benz nikada nije napravio i prodao u serijskoj varijanti, ali je divno da ipak postoji i da je neko uradio tako dobar posao ispravljajući taj propust.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Ovaj jedinstveni Merc je opet na aukciji koja se završava 18. septembra.
Cijene automobila Mercedes-Benz pogledajte ovdje.
okt 05, 2024 0
okt 04, 2024 0
okt 04, 2024 0
okt 03, 2024 0
okt 04, 2024 0
okt 04, 2024 0
okt 04, 2024 0
okt 03, 2024 0