Osvježeno 21 Januara, 2025 5:35 PM
jul 28, 2015 Adnan Huseinagić Dostavni, Jubilej, Komercijalni, Novosti 0
Prije 50 godina, 9.8.1965. godine prvi Ford Transit napustio je proizvodne trake pogona Langley u Engleskoj.
Naime, Ford je na evropskom tržištu imao modele Ford FK, predstavljen u Njemačkoj 1953. godine, te Ford Taunus Transit, komercijalnu (teretnu) verziju tada popularnog modela Taunus, koji je predstavljen u Engleskoj 1960. godine.
Zbog promjenljivog uspjeha ovih modela na tržištu, započeo je razvoj novog dostavnog vozila pod kodnim imenom “Project Redcap”. Projekt su započeli američki inženjer Ed Baumgartner, te evropski inženjeri Ron Mellor (kasnije direktor inženjeringa u Fordu), Terry Beckett (kasnije predsjednik Ford of Britain) i Alex Trotman (kasnije predsjednik i izvršni direktor Ford Motor Company). Prvi prototip sastavili su u skladištu South Ockendon u Essexu, dok su prve testne vožnje obavljene na aerodoromu Boreham Airfield (aerodorom koji je nakon rata pretvoren u testnu stazu), kao i na javnim cestama u okolini, pa su se lokalni policajci uskoro navikli na jurnjavu kombija brzinom od 70 mph (113 km/h).
Konstruktori su eksperimentisali varirajući međuosovinska rastojanja, motore i mjenjače, pa je već na početku prodaje Ford Trasit nudio mnogo opcija; za pogon su predviđeni 1,7-litarski benzinski motor sa 74 KS i snažniji dvolitarski sa 86 KS, dva međuosovinska rastojanja, nosivosti od 610 do 1.782 kilograma, te različite opcije prednjih, stražnijh i bočnih vrata, a prvi dizelski motor, Perkins 4/99 sa 44 KS, ugrađen je 1968. godine.
Cijena je bila prihvatljiva: najjeftiniji model sa kratkim međuosovinskim rastojanjem, sa nosivošću od 610 kilograma i sa slabijim benzinskim motorom, mogao se kupiti za 542 britanske funte, dok je najskuplji bio bus sa 15 sjedišta i sa cijenom od 997 funti uz taksu od 159 funti.
Prvi isporučeni primjerci pokazali su da će Ford Transit biti pouzdano vozilo, a korisnici su prepoznali njegove mogućnosti, te je u kratkom roku zauzeo visoku poziciju na tržištu.
Korišten je za potrebe policije, a flota minibusova isporučena je u Peru, gdje su redovno korišteni za prevoz putnika preko prevoja na visinama višim od 4.000 metara nadmorske visine. Ubrzo je Ford Transit stekao široku popularnost, posebno među muzičarima i pop-zvijezdama koji su ga intenzivno koristili na koncertnim turnejama širom svijeta.
Modifikacije i modernizacije su bile neminovne i sa tehničke i sa dizajnerske strane, pa je druga generacija Transita predstavljena 1975. godine, a jubilarni milioniti primjerak proizveden je 1976. godine i simbolično isporučen u Nigeriju.
Četrnaest godina kasnije predstavljen je Supervan II pokretan motorom DFY Cosworth V8 (iz bolida C100 za Le-Mans), koji je na stazi Silverstone postigao maksimalnu brzinu od 280 km/h.
Jednu od najpoznatijih priča ispričao je Señor Juan Garcia, stanovnik Seville i ponosni vlasnik Transita. Prilikom prelaska planinskog prevoja koji je na 3.000 metara nadmorske visine (u oktobru 1985.) zatekao se u sniježnoj mećavi. Zajedno sa članovima porodice, uspio je “pobjeći”, dok je Transit ostao ispod 5 metara debelog sniježnog nanosa. Tek na proljeće iduće godine, snijeg se otopio, karoserija je bila neznatno oštećena, a motor je startao “iz prve”, te se Señor Juan Garcia sretno vratio kući.
Kako su godine prolazile, Ford je kontinuirano poboljšavao svoj komercijalni model Transit, kroz različite izmjene i nove modelske generacije.
Istovremeno rasla je i proizvodnja. Prvi proizvedeni milion ostvaren je 1976. godine, drugi 1985, treći 1994, četvrti 2000, peti 2005, šesti 2010. i sedmi 2013. godine.
U međuvremenu, pristizala su i brojna priznanja, od kojih se posebno mogu izdvojiti titule “International Van of the Year” za 2001. (Connect), 2003. (Transit), 2007. (Transit), 2013. (Transit Custom) i 2014. (Transit Connect).
Zbog povećanih potreba tržišta, povećavala se proizvodnja, ali i ponuda dostupnih modela. Danas se Transit nalazi u ponudi na tržištima 118 zemalja (na 6 kontinenata), proizvodi u pogonima širom svijeta, a dodatno, zahvaljujući manjim modelima Transit Connect i Transit Courier, već tokom ove godine očekuje se kumulativna proizvodnja od 9 miliona primjeraka. Već u prvom kvartalu ove godine, zabilježeno je povećanje prodaje od čak 42% u odnosu na isti period prošle godine, što je svakako dodatni stimulans. Uspjeh koji je postigao Ford Transit vrijedan je pažnje, a što je još bitnije, njegova modelska gama se povećava, a potražnja na tržištu ne smanjuje.
jan 18, 2025 0
jan 09, 2025 0
jan 08, 2025 0
jan 03, 2025 0
jan 21, 2025 0
jan 21, 2025 0
jan 21, 2025 0
jan 21, 2025 0