Osvježeno 23 Septembra, 2023 6:00 PM
feb 03, 2016 Adnan Huseinagić Jubilej, Kamioni, Komercijalni 0
U decembru, davne 1891. godine, registrovana je novonastala firma nazvana Vabis, kao skraćenica od Vagnfabriksaktiebolaget i Södertelge – Tvornica željezničkih vagona Sodertalje. Iako je Vabis proizvodio željezničke vagone, njeni vlasnici su imali viziju o proizvodnji automobila i kamiona.
Nešto kasnije, 1900. godine, osnovana je Maskinfabriksektiebolaget Scania – Tvornica mašina, sa sjedištem u Gradu Malmö, najjužnije švedske pokrajine Skåne. Ova tvornica proizvodila je bicikle, također sa željom da u budućnosti proizvode automobile i kamione.
Tokom 1911. godine, ove dvije firme su se ujedinile, vođene zajedničkom željom da proizvode automobile i kamione, a nova kompanija dobila je naziv Scania-Vabis. Kao što to često biva, kompanija je zapala u finansijske teškoće, ali uz pomoć svježeg kapitala Enskiida Bank iz Stockholma, proizvodnja je nastavljena u tvornici smještenoj u gradiću Sodertalje, južno od Stockholma.
Tokom 1923. godine, inženjer August Nilsson razvio je četverocilindarski motor, sa ventilima iznad glave motora, koji je pokazao snagu i pouzdanost, potrebnu za kamione i autobuse.
Prvi dizelski motor Scania-Vabis proizveden je 1936. godine, koji je oduševio ne samo snagom, već i tihim radom, a jedan od novinara, koji je prisustvovao testnoj vožnji autobusa je prokomentarisao: “Na moje iznenađenje, motor gotovo da nisam ni čuo, ali sam osjetio njegov učinak, jer je autobus krenuo kao strijela.”
Vozila produkcije Scania-Vabis bila su veoma popularna, posebno u sjevernim predjelima, sa dugim i hladnim zimama, jer su bila pouzdana, bez obzira na niske temperature i dubok snijeg.
Proizvodnja se povećavala iz godine u godinu, pa je tako, prva Scanijina tvornica izvan Švedske, otvorena 1961. godine u mjestu São Bernardo do Campo, blizu São Paula u Brazilu.
1969. godina bila je veoma značajna, Scania se udružila sa poznatim proizvođačem automobila i aviona – Saab. Što je za budućnost bitnije, te godine prvi put je predstavljen novi, četrnaestlitreni V8 motor sa 350 KS. To je bio najjači motor u to vrijeme, sagrađen na konceptu da daje veliki obrtni moment pri niskim obrtajima.
Tokom 1980. godine, Scania uvodi kamionsku Seriju 2, a sa njom i modularnu koncepciju u izradi komercijalnih vozila. Predstavljanjem Serije 3, 1988. godine, Scania je u mogućnosti da “skroji” kamion po specifikaciji naručioca.
Serija 3 okitila se titulom “International Truck of the Year 1989”, a sljedeća generacija, Serija 4, titulom “International Truck of the Year 1996”.
Milioniti kamion Scania proizveden je 2000. godine.
Međunarodna priznanja ne izostaju… Kamioni Scania okitili su se titulama “International Truck of the Year” za 2005. i 2010. godinu, a tada je predstavljen i najjači i najbeskompromisniji V8 motor sa 730 KS i 3.500 Nm obrtnog momenta.
U ovoj, jubilarnoj godini, Scania će najviše pažnje posvetiti svom najdragocjenijem imanju – radnicima, pod geslom: “Zajedno smo oblikovali svoju prošlost, zajedno ćemo oblikovati i budućnost.”
sep 22, 2023 0
sep 20, 2023 0
sep 19, 2023 0
sep 15, 2023 0
sep 21, 2023 0
sep 21, 2023 0
sep 20, 2023 0
sep 20, 2023 0