Osvježeno 13 Januara, 2025 8:30 AM
maj 29, 2024 Adnan Huseinagić Postprodaja, Savjeti 0
Mali trokutić, obično žute boje, može vam se pojaviti u trenutku paljenja signalne lampice koja signalizira da vam je u rezervoaru ostalo goriva za prelazak samo 50 ili najviše 100 kilometara, u narodu termin poznat kao “rezerva”. Detalj kojeg rijetko ko primijećuje, tu je da malo olakša život i pojednostavi manipulaciju prilikom sipanja goriva na benzinskoj pumpi.
Obično se nalazi u neposrednoj blizini simbola uređaja za sipanje goriva na benzinskoj pumpi ili u području pakazivača količine goriva u rezervoaru. Neizostavan je detalj svih automobila proizvedenih unazad petnaestak godina i podjednako ga imaju automobili čiji su motori pokretani i benzinskim i dizelskim gorivom.
Trokutasti simbol je zapravo tu da vam sugeriše na kojoj se strani automobila nalazi poklopac rezervoara za gorivo, jednostavno da biste tom stranom bili bliže automatu za punjenje. Naravno da su crijeva benzinskih pumpi duža i da zasigurno mogu “dokučiti” otvor čak i ukoliko se parkirate “pogrešno”, ali jednostavnije će biti ako parkirate s prave strane.
Ali šta je “prava strana”? Ili otkud baš poklopac za rezervoar baš na “pravoj strani”?
Prava strana zapravo ne postoji. Poklopci rezervoara goriva na putničkim automobilima mogu biti i s lijeve, ali i s desne strane. Koliko god se trudili da proniknete u prave razloge zbog čega neki automobili imaju otvor na lijevoj, a neki na desnoj, neće vam poći za rukom, ali neka logika postoji.
Tako, naprimjer, većina automobila evropskog porijekla otvor za sipanje goriva ima s desne strane. Većina, ali ne i svi!? Otvor je s desne strane, jednostavno zbog toga što se automobil desnom stranom prilazi automatu za punjenje goriva, da bi vozaču ostalo više prostora s lijeve strane da može nesmetano izići iz automobila. Međutim, Citroën C4 ima taj otvor s desne strane, a Citroën C3 s lijeve, što je samo potvrda da to pravilo i nije neko “sveto slovo”, a pogotovo što se radi o dva automobila istog brenda i približnih generacija.
Analogija važi i za automobile koji nam stižu s istoka, gdje je uglavnom volan na desnoj strani (Indija, Japan…), ali opet postoje izuzeci, kao što je naprimjer Mazda. Korijen “pravila” da je otvor za punjenje na suprotnoj strani od vozača seže još u vrijeme kad benzinske pumpe nisu bile toliko rasprostranjene, pa su vozači često u prtljažniku nosili po jedan kanister “za svaki slučaj”. Ukoliko bi automobil potrošio svo gorivo iz rezervoara, onda bi vozač imao priliku da dospe gorivo iz kanistera, ali sa sigurnije strane, odnosno sa one na kojoj se ne odvija saobraćaj.
Iz današnje perspektive čudnih primjera iz historije imamo napretek. Tako je naprimjer Zastava 750 ili nekad popularni Fićo, rezervoar imao sprijeda u prtljažniku, pa je vozač morao otvoriti prtljažnik i nasuti tih tridesetak litara. Nekadašnji Fiat 1300 ili također polularni “Tristać” poklopac rezervoara je imao straga ispod stop-svjetla, čineći optičku simetriju sa svjetlom za vožnju unazad, koje je bilo na drugoj strani, ali je možda najspecifičniji Serija III Jaguar XJ6 iz osamdesetih godina proteklog vijeka koji je imao čak dva ravnopravna otvora i to s gornje strane stražnjih blatobrana.
Automobilska historija je puna zanimljivih stvari pa i malih korisnih svjetlećih trokutića.
jan 09, 2025 0
dec 31, 2024 0
dec 26, 2024 0
dec 25, 2024 0
dec 04, 2024 0
nov 26, 2024 0
okt 04, 2024 0
aug 30, 2024 0