Osvježeno 20 Juna, 2025 7:59 PM
apr 28, 2022 Adnan Huseinagić Autobiznis, Motocikli, Novosti, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Nije nikakva novost da su brojni inostrani automobilski proizvođači već napustili ili se spremaju napustiti tržište Rusije, no kuriozitet je da iz najveće evropske države odlaze i domaće kompanije. Kompanija IMZ-Ural odlučila je da proizvodnju legendarnih motocikala Ural preseli iz Rusije u Kazahstan, potvrdio je vlasnik kompanije – Ilja Hait.
Do sada su se svi Urali proizvodili u tvornici u ruskom Irbitu, ali su zapadne sankcije onemogućile dalje poslovanje u domovini. Naime, Ural izvozi skoro kompletnu produkciju u SAD, Kanadu, zemlje Evropske unije, Australiju, Japan. Od 2.400 motocikala, koje je Ural prodao tokom protekle godine, samo 70 je završilo kod ruskih “bajkera”.
Osim toga, udio stranih komponenti u motociklima marke Urala je kritično visok: Na listi dobavljača su Brembo (kočne čeljusti), Heidenau (gume), Denso (alternator), Sachs (amortizeri), Ducati (paljenje)… Kako je zbog sankcija Ural Motorcycles spriječen i u kupovini komponenti i u isporuci svojih proizvoda mušterijama, transfer proizvodnje u Kazahstan je prinudna mjera. Kazahstan je ne podliježe međunarodnim ograničenjima, ali je istovremeno uključen u zajednički carinski prostor s Rusijom (EAEU).
Irbitski motociklistički zavod (IMZ) u Rusiji će se od sada fokusirati na proizvodnju ramova i karoserijskih elemenata za motocikle, koji će se potom slati na finalnu montažu motocikala u Petropavlovsk, na sjeveru Kazahstana. Za “mjerila” najprostranije svjetske države (Rusije) i susjeda koji je najveća zemlja bez izlaza na more (Kazahstan), 600 kilometara razdaljine između Irbita i Petropavlovska čini se “neznatnom”.
Mediji prenose da je Ural u Kazahstanu kupio prostor površine 7.000 kvadratnih metara, od čega 2.000 kvadrata čini prostor za montažu, dok ostatak otpada na skladišta. Promjena proizvodne lokacije ni na koji način neće utjecati na legendarni motociklistički klasik s bočnom prikolicom i kardanskim pogonom stražnjeg točka. I dalje u srcu Urala brunda 750-kubni 2-cilindarski bokser (41 KS), koji odnedavno ispunjava emisione norme Euro-5.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Rat, sankcije, energenti, premještanje proizvodnje, kao da se historija ponavlja u slučaju Urala. Podsjetimo, Ural i dalje proizvodi decenijama modificiranu verziju vojnog motocikla-prikoličara BMW R71, čiju je licencu, kao nadoknadu za isporučenu naftu, SSSR-u ustupila nacistička Njemačka malo prije početka Drugog svjetskog rata. A kada je Hitler napao SSSR, proizvodnja je 1941. izmještena iz Moskve u Irbit, gdje je u “zlatno doba” godišnja produkcija iznosila 130.000 primjeraka motocikala.
jun 20, 2025 0
jun 20, 2025 0
jun 20, 2025 0
jun 20, 2025 0
jun 19, 2025 0
jun 19, 2025 0
jun 18, 2025 0
jun 16, 2025 0